Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti vol 13  (Luettu 22362 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #45 : 02.10.12 - klo:18:23 »
Psalmit 34
7  Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #46 : 03.10.12 - klo:18:11 »
Room. 11:33
   
Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #47 : 04.10.12 - klo:12:56 »
Jes. 35:1
   
Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin lilja.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #48 : 05.10.12 - klo:14:00 »
Joosua 1: 9 Olenhan minä sinua käskenyt: Ole luja ja rohkea; älä säikähdy äläkä arkaile, sillä Herra, sinun Jumalasi, on sinun kanssasi, missä ikinä kuljetkin."

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #49 : 06.10.12 - klo:10:15 »
                  19. sunnuntai helluntaista

Rakkauden kaksoiskäsky

Rakkauden kaksoiskäsky kiteyttää lain sisällön. Se, joka rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseään, täyttää lain vaatimuksen. Jumalan rakkaus synnyttää meissä rakkautta. Rakkaus toteuttaa Jumalan koko lain.
             

Ensimmäinen lukukappale

2. Moos. 20: 1-17

Niin Jumala puhui kaiken tämän:
    »Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta.
    Sinulla ei saa olla muita jumalia.
    Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla. Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua. Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.
    Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään.
    Muista pyhittää lepopäivä. Kuutena päivänä tee työtä ja hoida kaikkia tehtäviäsi, mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
    Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että saisit elää kauan siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
    Älä tapa.
    Älä tee aviorikosta.
    Älä varasta.
    Älä todista valheellisesti toista ihmistä vastaan.
    Älä tavoittele toisen taloa. Älä tavoittele hänen vaimoaan, älä orjaa tai orjatarta, älä hänen härkäänsä, älä hänen aasiaan äläkä mitään, mikä on hänen.» 
             
Toinen lukukappale

Room. 10: 1-13

Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa, että he, israelilaiset, pelastuisivat. Voin todistaa, että he ovat täynnä intoa Jumalan puolesta, mutta heiltä puuttuu ymmärrys. He eivät tiedä, mitä Jumalan vanhurskaus on, ja yrittäessään pystyttää omaa vanhurskauttaan he eivät ole alistuneet siihen vanhurskauteen, joka tulee Jumalalta. Kristus on näet lain loppu, ja niin tulee vanhurskaaksi jokainen, joka uskoo.
    Siitä vanhurskaudesta, joka perustuu lain noudattamiseen, Mooses kirjoittaa: »Joka tekee, mitä laki vaatii, saa siitä elämän.» Mutta uskon vanhurskaus puhuu näin: »Älä kysy sydämessäsi: Kuka voi nousta taivaaseen?» - nimittäin tuomaan Kristusta maan päälle - »tai: Kuka voi laskeutua syvyyksiin?» - nimittäin noutamaan Kristusta ylös kuolleista. Mitä siis on sanottu?
    - Sana on lähellä sinua,
    sinun suussasi ja sinun sydämessäsi,
nimittäin se uskon sana, jota me julistamme. Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen. Kirjoituksissa sanotaan: »Yksikään, joka häneen uskoo, ei joudu häpeään.» Juutalaisen ja kreikkalaisen välillä ei ole eroa. Kaikilla on sama Herra, ja häneltä riittää rikkautta kaikille, jotka huutavat häntä avukseen. Onhan kirjoitettu: »Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.»
             
Evankeliumi

Joh. 13: 31-35

Kun Juudas oli mennyt, Jeesus sanoi: »Nyt Ihmisen Poika on kirkastettu, ja Jumala on kirkastunut hänessä. Ja kun Jumala on hänessä kirkastunut, on Jumala myös itsessään kirkastava hänet, ja Jumala tekee sen aivan pian. Lapseni, enää vähän aikaa minä olen teidän kanssanne. Te tulette etsimään minua, mutta minä sanon nyt teille saman, minkä sanoin juutalaisille: minne minä menen, sinne ette te pääse. Minä annan teille uuden käskyn: rakastakaa toisianne! Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toinen toistanne. Kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos te rakastatte toisianne.»
                            
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #50 : 06.10.12 - klo:12:56 »
1. Moos. 18:14
   
Onko mikään Herralle mahdotonta? Tähän aikaan minä palaan luoksesi tulevana vuonna, ja Saaralla on silloin poika."

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #51 : 06.10.12 - klo:20:15 »
Toivon, todella, ettei huomenna saarnata itsen rakastamisen välttämättömyydestä.  Todella.

Viisain tästä kuulemani oli Forsbergin.  
Hän pamautti, että unohtakaa koko psykologisoiva lööperi. Kyllä te itse-rakkaita osaatte olla. Teille on annettu toinen rakastaaksenne häntä. Ja jokseenkin varma olen, että teema tulee olemaan kuinka-ensin-on-rakastettava-itseä.

Eikä!  Jumalaa ensin.  Sitten sitä toista.  

Kyllä loputtomiin voi veisata psykologisia virsiä kuinka sitä ei osaa kun ei itseä rakasta... Mitä se semmonen on?  Minä minä minä. Kunn ei minua ja kunnen minä. Ette usko miten monta saarnaa olen kuullut tuosta!  

Jos soittais sille kenellä on täällä saarnavuoro ja sanois että kiltti... kiltti, älä puhu siitä niin.  Se on kuultu.  Ainuttakaan ei ole osattu rakastaa eikä kukaan edes osaa rakastaa... kaikki me ollaan palasillaan rakkauden puutteesta jollain tapaa...   Ei kukaan saa rikkinäistä ehjäksi itserakkaudella.  Jumala tietää mitä käskee.  Ne ei ole meille pahasta, ei.

« Viimeksi muokattu: 06.10.12 - klo:20:23 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #52 : 06.10.12 - klo:20:54 »
Toivon, todella, ettei huomenna saarnata itsen rakastamisen välttämättömyydestä.  Todella.

Viisain tästä kuulemani oli Forsbergin.  
Hän pamautti, että unohtakaa koko psykologisoiva lööperi. Kyllä te itse-rakkaita osaatte olla. Teille on annettu toinen rakastaaksenne häntä. Ja jokseenkin varma olen, että teema tulee olemaan kuinka-ensin-on-rakastettava-itseä.

Eikä!  Jumalaa ensin.  Sitten sitä toista.  

Kyllä loputtomiin voi veisata psykologisia virsiä kuinka sitä ei osaa kun ei itseä rakasta... Mitä se semmonen on?  Minä minä minä. Kunn ei minua ja kunnen minä. Ette usko miten monta saarnaa olen kuullut tuosta!  

Jos soittais sille kenellä on täällä saarnavuoro ja sanois että kiltti... kiltti, älä puhu siitä niin.  Se on kuultu.  Ainuttakaan ei ole osattu rakastaa eikä kukaan edes osaa rakastaa... kaikki me ollaan palasillaan rakkauden puutteesta jollain tapaa...   Ei kukaan saa rikkinäistä ehjäksi itserakkaudella.  Jumala tietää mitä käskee.  Ne ei ole meille pahasta, ei.

Tämä on pikkuisen offtopic, mutta tuo Leenan kirjoitus sai siihen tuulta. Tällaisen hengellisten puheiden suurkuluttajan on usein todella vaikea istua hiljaa ja kuunnella sitä ihan samaa. Monesti hiljaisuus olisi ollut antoisampaa ja hyödyllisempää. Mieleeni tulee Suomenlinnan entinen suntio, joka valitti sitä, että jokainen vieraileva saarnaaja selitti kuinka kirkon torni toimii majakkana johdattaen laivoja. Kirkkoväki oli todella tympääntynyt tähän helppoon ja puhujalle uuteen. Ehkä olisi hyvä miettiä mikä olisi kuulijalle antoisaa. Jos jokin idea tuntuu loistavalta voit olla varma, että se on jo monesti käytetty ja etsi uusi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #53 : 07.10.12 - klo:10:12 »
Jes. 11:6
   
Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #54 : 08.10.12 - klo:14:30 »
Room. 5:17
   
Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. -

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #55 : 09.10.12 - klo:12:14 »
Matt. 6: 1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
2 Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #56 : 10.10.12 - klo:13:26 »
Sananl. 12:18
   
Moni viskoo sanoja kuin miekanpistoja, mutta viisasten kieli on lääke.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #57 : 11.10.12 - klo:18:23 »
Sananl. 3:3
   
Laupeus ja uskollisuus älkööt hyljätkö sinua. Sido ne kaulaasi, kirjoita ne sydämesi tauluun,
4 niin saat armon ja hyvän ymmärryksen Jumalan ja ihmisten silmien edessä.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #58 : 12.10.12 - klo:18:54 »
1. Moos. 1:3
   
Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.

1. Moos. 1:4
   
Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.

Joh. 1:4
   
Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.

Joh. 1:5
   
Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #59 : 12.10.12 - klo:21:24 »
Jesaja 43:
2 Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos virtojen läpi, eivät ne sinua upota; jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta.

 :026:

Usein olen ajatellut olisitko, Dietricus Docens, enää sittenkään kestänyt sitä, kun natsit palasivat - vain toisennimisinä.   Jumala ottaa luokseen kun päivien luku on täysi.  Oliko onnellisempaa sittenkin kuolla murhattuna kuin murhaan osallisenakaan...   Siitäkö syystä Canariksen salamurhahankkeen piti epäonnistua, että sinä, pyyntösi mukaan "varjeltuisit kaikelta pahalta"?  Eihä'n sinun ollut määrä kuin toimia kuriirina liittoutuneille:  Juu tarkoituksella raivattiin pois, tervetuloa, tervetuloa...

Me saatamme erehtyä, me saamme erehtyä.  Siitä, mitä emme kestäisi meidät varjellaan, mitä elämämme tarvitsee, siihen me varjellumme.

 Merkillistä, mitä sitten on koettava?  Mutta kummallista, eivät taittaneet hiuskarvaakaan - mitä nyt kaulan -  koko aikana ei kidutettu, mutta julmaa oli sivusta nähdä se kaikki, niin, aivan....    ja kai sinua sitten tarvittiin Tegelissä, Prinz Albrecht-Strassella, Buchenwaldissa.

Mutta minä mietin tätä päivää ja kaikkia jotka nyt kärsivät, ja minä saan olla onnellinenkin vielä. se on niin niin kummallista.
« Viimeksi muokattu: 12.10.12 - klo:21:30 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.