Kirjoittaja Aihe: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.  (Luettu 64624 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8327
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #45 : 24.07.16 - klo:14:29 »
Näyttää tulevan paljon omenia, kun katsoo puuta pihalla.

No omenaviiniä nyt ainakin teen, mutta mieli tekisi tehdä omena siideriä.
Pitää etsiä ohjeita.
Sellainen raikas vitamiinipitoinen siideri voisi olla hyvää.

Ihmittelen vaan miten ne tekee sen hapotuksen?

Omenahillo on onneksi helppo tehdä sitä vaan menee mulla hirmuisen vähän, kun en puuroa liikaa keittele.

On tässä puolensa joskus maalla asumisessa.
Lähiruokaa on vaikka millaista ja edullisesti.
Tik toc.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #46 : 29.07.16 - klo:11:02 »
Kyllä niitä on siideripakkausia... oliko se vuonna yksi tai kaksi kun minä kokeilin simapakkausta erittäin paljolla sokerilla. Kyllä tuli hyvää!!! Vähän liiankin hapokasta.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8327
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #47 : 30.07.16 - klo:11:48 »
 :)
Ai pakkaus, ookoo.

Siideripakkaus ja enempi sokeria, ku tarvis,
Öö mites jos lisäis omia omppuja ja hiivaa ja sokeria.

Ei mua muu mietitytä kuin se hapokkus, miten se onnistuu, ku musta ne on melkein parasta aromin jälkeen siiderissä ja sitten en tykkää niistä, kun on liian makeita, mutta teen nyt jonkun tynnyrillisen, ni katotaan mitä tulee :)
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8327
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #48 : 30.07.16 - klo:11:54 »
Kyllä niitä on siideripakkausia... oliko se vuonna yksi tai kaksi kun minä kokeilin simapakkausta erittäin paljolla sokerilla. Kyllä tuli hyvää!!! Vähän liiankin hapokasta.

Ehkä Youhani vielä johki munkkiluostariin, oluen panijaksi kelpuutetaan.

Siellä siikkarieita veisaillen siideriä tehden.

Aphus, ku jäi polteltua se piippu pesällinen siellä, ku nähtiin juhlilla.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8327
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #49 : 30.07.16 - klo:14:07 »
Kävin tossa terassilla täällä jossakin ja Aki vanha kylähullu kait, ni veti kokoajan tupakkaa, ku korsteeni.

Iski pikkasen tupakan himo.

En polta koskaan, mutta kun jengi menee jossain juhlissa ulos, ni siinä tupakkiringissä tulee mieli polttaa.
Ja jos ajattelee miten paljon tuli nuoruudessa poltettua ja piipussa ja sätkissä oli muutakin tupakkia.

Jotenkin se hyvä fiilis tulee mieleen ja mieli tekis, mut onneksi on valta ja se sanoo ei !!
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #50 : 31.07.16 - klo:14:43 »
Pysy lujana veli !

Minä tupakoin kuusitoista vuotiaasta neljäkymppiseksi. Isäni oli kova tupakkamies, mutta kuoli muuhun kuin keuhkösyöpään. Veljeni poltti 2 - 3 askia Barclaytä päivässä vaikka keuhkoahtauma oli jo todettu. Hän kuoli itsemurhaan.

Minä lopetin kun astma todettiin. Astma on yhä, mutta tupakanhimoa ei enää ole.
Muistan kuinka kiusaus iski kun vaikka tv:ssä näin tupakoitavan. Silloin oli tupakkahyllyt vielä kauppojen kassoilla, se oli kova paikka siinä jonottaa.

Sosiaalinen tupakoimattomuus ja sosiaalinen juomattomuus ovat vaikeita molemmat.

Olen päässyt Jumalan avulla, rukoillen, eroon tupakasta, alkoholin liikakäytöstä ja nyt viimeisenä muutamista kolmiolääkkeistä.
Elämä maistuu vihdoin aidon raikkaalta, samalta kuin lapsena ollessa.

p.s.  Alun kehoituksen otin Tommi Kinnusen kirjasta Lopotti. Siinä kerottiin Kuusamon lestadiolaislapsista jotka kääntyivät luokkahuoneessa takaperin  kun katsottiin koulutelevisiota. Jos joku utelias poika yritti kurkkia, vahvauskoiset
kehoittivat; Pysy lujana uskossa veli !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8327
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #51 : 02.08.16 - klo:19:27 »
Aika lujana pysyi, mitä nyt puolikkaan savukkeen poltin seuraksi ja vähän nostalgiaakin oli mukana, mut eihän se hyväksi ollut.

Ihme kun tässä körttibaarissa viineistä kirjuutellaan niin vähän?
Eiks kukaan oo juonu tai ees maistanut ?

Itte mietin, että viini on aika viisasten juoma myös, siinä ei kai ole sokeria paljon ja ei lhota.

Tanskassa oliviini ja juustokauppoja ainakin Helsingörissä.
Sitten joskus ne teki sitä juustoa ja se haisi varmaan kilometrin päähän.

Faijalla oli kerran sellanen autossa ja tulli avas ja meinas oksentaa ja kysy mitä helv toi nyt on ja fatsi sano, et tanskalaista juustoa.
Tulli löi takaluukun kiinni ja sano et menkää eikä alkanut tutkia sen enempää.

Meidän koira Ring Rock tykäs ku hullu puurosta siitä juustosta meni aina ihan villiksi siitä hajusta.
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #52 : 03.08.16 - klo:00:18 »
Itte mietin, että viini on aika viisasten juoma myös, siinä ei kai ole sokeria paljon ja ei lhota.

Joissakin viineissä on sokeria paljonkin. Ja sitten alkoholissa on grammaa kohden enemmän kaloreita kuin sokerissa, eli kyllä sekin lihottamiseen riittää, vaikkei sokeria samalla joisi.

Ihan maun takia juon mieluummin ns. kuivempia juomia, eli vähäsokerisia. Kavereitten kesämökillä tässä yhtenä iltana maistelin sokeroituja juomia (kun ei siellä muuta ollut), mm. salmiakkikossua. Maha vähän seuraavana aamuna protestoi.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #53 : 03.08.16 - klo:06:44 »

 Sitten joskus ne teki sitä juustoa ja se haisi varmaan kilometrin päähän.

Faijalla oli kerran sellanen autossa ja tulli avas ja meinas oksentaa ja kysy mitä helv toi nyt on ja fatsi sano, et tanskalaista juustoa.
Tulli löi takaluukun kiinni ja sano et menkää eikä alkanut tutkia sen enempää.

Meidän koira Ring Rock tykäs ku hullu puurosta siitä juustosta meni aina ihan villiksi siitä hajusta.



    :icon_lol:

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8327
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #54 : 13.08.16 - klo:09:09 »
Jaahas taas sai seurata tullessani perjantai ilta laivalla Tallinnasta tätä suomalaisten juomakulttuuria.

Nuorten juominen ja remuaminen ei niin häirinnyt, kun kokeilla pitää ilmeisesti kaikkea, mutta vanhempien naisten ja vanhus miesten juopottelu pisti silmään. Siis kuvannollisesti.
Ikävän surullista nähdä vanhojen ihmisten juovan itsensä tolkku pois humalaan ja ärveltävän.

Sitten aika tuhottomasti ihmiset sitä viinaa sieltä laivalta rahtaavat, kuten kait kaikki tietääkin.

En tiedä, josko hassis vapaaksi ja sitä kun ne kaikki pöllyttelisivät voisi olla rauhaisempaa ja hauskempaa menoa.
Toi pläträäminen ei kovin kaunista ollut liekö edes hauskaakaan?

Sitten se valikoima laivan kaupassa, niin ei mitään erikoisia merkkejä, vaan kossua ja karjalaa.
Muualla maailmassa, kun menee viina, olut tai viinikauppaan, niin onhan siellä tietty edullista ainettakin, mutta myös panostettu valikoimiin.
Laivan kaupassa nähtävästi vain myydään sitä mitä kansa juo, eli kossua ja lapin kultaa.
Voisivat edes, kun kansainvälisillä vesillä seilaavat jotain kansainvälisiä juomiakin myydä.

Sillon nuorena alkoholistina, no en ollut, kun urheilin vastapainona, mutta asuessani muualla, niin alkoholi valikoimat olivat aivan eriluokkaa, kun meillä alkossa.
Siinä oli oma jännityksensä kokeilla muutakin, kuin Tuborgia ja Galsbergia.
Tai kansallisjuoma Ålborg akvaviittia.

Varmaan juominenkin ihmisillä vähenisi, kun ei olisi vain kaatokäniin tarkoitettuja juomia.

Nasse setä on hyin vihainen matkastaan laivalla !


Tik toc.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #55 : 13.08.16 - klo:16:58 »
Juuri tuon takia minä en käy "risteilyillä". On siinäkin taas kiertoilmaus ja kaunistelu, kun oikeasti tarkoitetaan ryyppyreissua. En halua sitä pahaa mieltä, joka tulee örveltämisen seuraamisesta. Mieluummin kun katselisin maisemia ja keskustelisin matkaseuran kanssa. Opiskeluaikoina nähty ja koettu riittää minulle. TV-ruudusta voi sitten katsella niitä pyöräkärryillä maihin raahattuja (bulkki)olutlaatikkoröykkiöitä. Haju ei onneksi välity TV:n kautta.

Olisin aivan samoilla tunnelmilla kuin Viisveisaaja, jos olisin ollut mukana. Eivät meidän Tallinnan tai Tukholman linjamme mitään Lemmenlaivoja elegentteine iltapukuineen taida olla vaikka samoja ihmiselämän kuvioita varmaan käsitelläänkin.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #56 : 13.08.16 - klo:22:30 »
Lähi(ö)räkäläni täyttää 28 vuotta  :109:. En muuten olisi tiennyt, olin ihan vain kävely- ja kioskireissulla, ja ihmettelin mikäs teltta niiden pihalle tien toiselle puolelle on pystytettty, piipahdin katsomaan, ja siellä oli grilli, josta tarjolla ilmaisia makkaroita ja makkaraperunoita sekä infoa, miksi. Ei ollut nälkä mutta en sitten kieltäytynytkään, ja eihän tuollaista saa alas ilman olutta, jota kävin sisältä noutamassa. Juhlan hengen mukaisesti paikallista tuotetta eli Pyynikin Black IPAa, jolla tosin ei IPAn kanssa paljon ole tekemistä. -Toimiva sisäänheittotuote ne grillijutut  :003:

Firmalla on ilmeisen toimiva konsepti, kun noin pitkään on pystyssä pysynyt  :023:. Minä muistan, että se on ollut siinä "aina", mikä minun tapauksessani on jostain viime vuosituhannen viime vuosilta, kun täällä päin heilastelujen takia liikuin. Kävin siinä joskus pizzalla. Reilut kuusi vuotta vasta olen täälläpäin asunut, ja erinäisiä kertoja on tullut paikallista yrittäjää tuettua.
« Viimeksi muokattu: 13.08.16 - klo:22:39 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #57 : 13.08.16 - klo:22:38 »
(Hups)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8327
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #58 : 14.08.16 - klo:00:26 »
Lähi(ö)räkäläni täyttää 28 vuotta  :109:. En muuten olisi tiennyt, olin ihan vain kävely- ja kioskireissulla, ja ihmettelin mikäs teltta niiden pihalle tien toiselle puolelle on pystytettty, piipahdin katsomaan, ja siellä oli grilli, josta tarjolla ilmaisia makkaroita ja makkaraperunoita sekä infoa, miksi. Ei ollut nälkä mutta en sitten kieltäytynytkään, ja eihän tuollaista saa alas ilman olutta, jota kävin sisältä noutamassa. Juhlan hengen mukaisesti paikallista tuotetta eli Pyynikin Black IPAa, jolla tosin ei IPAn kanssa paljon ole tekemistä. -Toimiva sisäänheittotuote ne grillijutut  :003:

Firmalla on ilmeisen toimiva konsepti, kun noin pitkään on pystyssä pysynyt  :023:. Minä muistan, että se on ollut siinä "aina", mikä minun tapauksessani on jostain viime vuosituhannen viime vuosilta, kun täällä päin heilastelujen takia liikuin. Kävin siinä joskus pizzalla. Reilut kuusi vuotta vasta olen täälläpäin asunut, ja erinäisiä kertoja on tullut paikallista yrittäjää tuettua.

Onneksi olkoon paikalle :)

Mua kuitenkin oikeati masensi, kun yhteen kulmabaariin jossain päin maailmaa menin kaverini kanssa, kun meillä oli jotain busineksi siellä, niin siellä oli se vakio porukka, kuten tuollaisissa kulmabaareissa aina on.

Siis se mua ei haitannut, että siellä se sama ikunen porukka oli ja heidän kanssaan oli kiva istua ja muuta, mutta kun seuraavana päivänä menin samaan paikkaan ja siellä sama porukka istui kuten varmaan joka ilta töidensä jälkeen, niin tuli mieleen, että eikö heillä elämässä muuta.
En nyt osaa tuomitakkaan, mutta pikkaisen ikävää, että se maailma on jonkun baarin sisällä.

Aina samat naamat ja jutut ja odotetaan, että joku tulisi ja toisi jotain enempi.

En tiedä sitten jollain voi olla seurakunnassa samat tunnelmat ja kulmabaarista voipi saada ystäviä joita kulmabaarissa ei ole, mutta kuitnkin mua masensi käydä räkälässä varmaankin öppiksen baarissa hauskempaa ja ei tälläistä kyyniköä vierailemassa.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8327
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #59 : 19.08.16 - klo:19:14 »

Tekis mieli pyyhkästä puolukkaan, mut ne pelottelee, ku hyttynen pistää, niin voi saada jänisruton.

Miten tää tänne mitenkään kuuluu?
No emmä van tiedä, mut puolukasta tulee mielleyhtymä ns.nuoruuden alan miesten juomiin.
Vinetto, aperatiivit,sorbus ja mitä olisilloin joskus.
Mietin vaan, että oliko se pihlajanmarja siinä se vaikuttava osa?

Voiskohan siis marjoistakin, siis niinku puolukasta tehdä jotain sotkua.
Näin siis hypoteettisesti mietin, en nyt oo ainakaan just nyt kokeilemassa reseptejä.
Tik toc.