Kirjoittaja Aihe: Tänään 63  (Luettu 24775 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 63
« Vastaus #120 : 09.01.18 - klo:10:51 »
 :eusa_angel: :039:
Aivan! Palvelu- ja hoitoalan ihmisen ovat tosiaankin sielunhoitajia myöskin!
Rohjetaanko sitä mahdollisuutta käyttää?   Itseltäni kyselen....

Malla, siunausta ja hyvää synttäriä äidillesi!
Siunausta ja voimia sinullekin!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 63
« Vastaus #121 : 09.01.18 - klo:11:28 »
Kyl mie ainaskii kampaajalle ja yhelle kuntosalikaverille puhun nii hyvät ku pahat. En kuitenkaan aivan kaikkea. Sitä varten minulla on Leena-ystävä.

Mutta minullahan ei ole kunnollista estoisuutta. Ja on sitäkin roimemmin avoimuutta.
Joskus joudun häpeilemään, mutta en ota siitä enää paineita ja olen se mikä olen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 63
« Vastaus #122 : 09.01.18 - klo:19:38 »
Tänään postitin Turun yliopistoon, Eläinmuseoon näytteitä kellaristamme. Sain 4 näyte-pumpulipuikkoa, joilla pyyhin kellarin seinämää korvayökköjen vierestä. Niistä tutkitaan onko meidän kellarissa lepakoita kiusaavaa sienitautia. On hauskaa olla mukana ihan oikeassa tieteellisessä tutkimuksessa.  :003:

Toinen hauskuus on uusi ja ensimmäinen älykännykkä. Tähän asti olen pärjännyt vanhalla älyttömällä puhelimella, mutta on se nyt otettava itseä niskasta kiinni ja opeteltava uutta.
Lähinnä olen kaivannut kameraa, joka on kätevästi puhelimen mukana. Toisaalta karttaominaisuudet ei ole pahitteeksi. Viime kesänä päivän kesäretkellä teimme aika monta u-käännöstä, kun ei omistettu minkäänlaista navigaattoria, eikä luurissa ollut muuta kuin numeroita.
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 63
« Vastaus #123 : 10.01.18 - klo:09:52 »
Aamuni alkoi ilman syömistä ja juomista, oli siis labrakokeiden otto edessä.
Sainkin odottaa aika kauan ennen kuin pääsin pistettäväksi. Matti odotti aulassa eväiden kanssa, mutta kahvit keitimme vasta kotona. Päätä jo hiukan säreksi.

Näitä hoitaja-lääkäri-labra-juttuja on tulossa taas monta, minkäs näille mahtaa jos haluaa tulla hyvin hoidetuksi. Ja onhan tätä aikaa.

Tänään tulee ampumahiihtoa iltapäivällä. Huomiseksi on suunnitteilla sali- ja Leena-käynnit.

Eero Huovisen kirja on esillä ja luen sitä luvun,pari päivässä. Kyllä hän osaa !

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 63
« Vastaus #124 : 10.01.18 - klo:16:13 »
 :039:

Hyvä, kun selvisit sieltä labrareissusta.
Onkin viisasta olla eväiden kanssa matkassa kun pitää olla illasta ravinnotta.
Mulla on monesti suklaapatukka mukana, otan sen autossa heti labrojen jälkeen, ettei verensokeriarvot laske liian alas.

Olen ollut tänään ajelulla ja tavannut mukavia immeisiä.
Kävin myös kirpparilla.

Nyt sitten kotosalla illan.
Pyykkikoneen tahdittamana naputtelen.  :icon_biggrin: :kahvi:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 63
« Vastaus #125 : 10.01.18 - klo:19:29 »
Oli pitkästä aikaa taloyhtiön hallitus....kohtuu hyvin selvisin

Onkohan mitään järkeä tehdä tuollaisia hommia...????
Koen kyllä mielenkiintoisiksi...palkallista harrastusta...pitää mielen virkeänä...kelpaan johonkin...

Uusi kuvio...saan olla pojallenikin avuksi "alan hommissa"...hän joutunut/päässyt tahollaan
taloyhtiössään hallituksen puheenjohtajaksi.

Tänään vuoden ensimmäinen kolmen vartin kävelylenkki...hyvin sujui...enkä tarkoita 45 km...
vaan ... 45 min

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 63
« Vastaus #126 : 10.01.18 - klo:21:59 »
Kylällämme oli ensimmäistä kertaa papittomat kinkerit tänä iltana. Molemmat papit potemassa ja tilanne tuli yllättäin, ettei ehditty siirtää tilaisuutta. Kanttoiri veti vuosien kokemuksella kinkerit ihan mallikkaasti.  :eusa_angel:
Pyryharakka

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 63
« Vastaus #127 : 11.01.18 - klo:13:15 »
Vuoden ensimmäinen uimahallireissu tehtynä, hyvin sujui...elämä voittaa taas!   :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 63
« Vastaus #128 : 11.01.18 - klo:13:52 »
Kankaalassa alkaa olla hommat siten, että lähtö on itkua vaille valmis. Kaariina tuli hiihtämästä, oli kovasti hikinen sanoen "olipas se räme möykkelöistä". Kanavaan oli tullut jäätä. Ennen seuraavia ajoja käyn siellä kolaamassa kanavan pohjan täyteen lunta, sellaisen rampin. Autokatoksen ja pirtin elintasosiiven katoilta pudottelin 50 cm lumet. Eivät minun rakenteeni ole varmoja pienellekään ylikuormalle, että varoiksi. Ennen lähtöä vaihdan Daciassani lämpömittarin anturin ylävesiletkuun, vaikka se on vähän siellä alla hankalasti. Se on nyt lämmityslaitteen paluuletkussa ja näyttää aina 60 astetta, tylsä asennus. Sitä mukavuuden halu minulle teetti.
Eilinen apea mieleni on taas tulevaisuuden toivoa täynnä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 63
« Vastaus #129 : 11.01.18 - klo:14:22 »
Mielenkiintoista....!    :039:

On sinulla kaikenlaista hienoa ja monipuolista askaretta päivittäin menossa!

Toista on minulla, koneella istuskelen, mietintämyssyssä muhii taloyhtiöjutut....
Päälimmäisenä pojan talossa riitainen asia, eilinen ilta meni puhelimessa asiaa pohtien.
Toivottavasti päätyvät hallituksessa järkevään päätökseen....
Mielestämme kaksi vaihtoehtoa: taloyhtiö korvaa sovinnolla yhdelle osakkaalle yli tuhat euroa...
tai sitten...maksavat tuon summan + oikeudenkäyntikulut päälle...aika näyttää...

"Omissa taloissani" pyörii päässäni sellainen ajatus...saiskohan maalämpölaitteistoon
lisättyä yhden kaivon konkurssiin menneen urakoitsijan vakuutusyhtiön piikkiin...
mielestäni tällainen mahdollisuus...haiskahtaa rakennusvirheeltä...tämä vuosi aikaa reagoida...
käännyn lähiviikkoina tutun konsulttifirman puoleen selvityspyynnön merkeissä.
....onneksi tällaisia juttuja harvakseltaan...olen enempi numero- ja kirjanpitoihminen... :eusa_angel:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 63
« Vastaus #130 : 11.01.18 - klo:17:55 »
Mielenkiintoista  :039:

Sinulla isot asiat, minulla pienet asiat, koska olen eläkeläinen ja vastaan vain omista jutuistani.

Asioissasi en osaa mitenkään ottaa kantaa, mutta olen varma, että hommat hoidat kotiin tyylikkäästi.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 63
« Vastaus #131 : 12.01.18 - klo:12:37 »
Pojan kodissa rotkolaaksossa oleva lämmityskattila ei enää ole ongelma, sillä purin sen niin pieniin osiin, että ne voi nakella kärryyn. Likainen jobi täytyy sanoa. Huomenna viemme kärryllisen roinaa Kankaalaan ja ensi viikolla otan toisen kärryn, Vienen Inkerin, ja siihen lastataan pienmpi osa, mutta ne ovat painavia. Varsinainen valurautainen sydänosa painanee 80 kg. Pohjassa oli 16 tiiltä muurattuna ja tietysti paljon muurauslaastia. Kattilahuoneesta saamme ihan siistin, kunhan se hyvin siivotaan ja maalataan. Seinille kelpaa lateksimaali, mutta lattiaan laitamme ihan tärpättimaalia. Saapahan nähdä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 63
« Vastaus #132 : 12.01.18 - klo:15:16 »
Tuli tehtyä vuoden ensimmäinen tunnin kävelylenkki, korkattu sekin homma.
Mutta ottipas koville...pitäisi muistaa juoda tai syödä pari mandariinia ennen lähtöä.
Onneksi oli pari lenkkilakua varukselta taskussa, yhden popsin puolimatkassa,
niin kummasti loppumatkaa friskasi.   :eusa_angel:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 63
« Vastaus #133 : 13.01.18 - klo:05:28 »
Ajatella, juuri oli joulu.
Ja nyt jo melkein tammikuu puolessa menossa.
Vauhdilla käynnistynyt koko vuosi, mutta eipä tule aika pitkäksi.  :kahvi:
Ja mummokalenteria (plus muitakin menemisiä) jo maaliskuun loppuun merkittynä.
Mutta sehän on vain hauskaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 63
« Vastaus #134 : 13.01.18 - klo:08:52 »
 :eusa_boohoo: :hiipia: :icon_arrow:

Nyt katse päivän askareisiin.

Hauskaa ja hyvää päivää jokaiselle.
Tai sellaista, kuin siitä on hyvä muodostua itse kullekin.
Voimia, tsemppiä, viisautta, rohkeutta, riemua, rukousta, siunausta, tarmokkuutta, levollisuutta, prosessoimista, oivaltamisia, inspiraatioita, innoitusta, harrastuksia, keskusteluita, mielleyhtymiä, musisoitia, laulamista, maalaamista, veistämistä, huumorinkukkasia, mietelmiä, aatoksia, askareita, ... ja mitä muuta vielä...eli kaikkea, kaikkea hyvää ja syvää rauhaa, lempeyttä, laupeutta, sävyisyyttä, pitkämielisyyttä, kärsivällisyyttä, Jumalan rakkautta, viehättävää tätä päivää jokaiselle mittatilaustyönä Jumalan ateljeessa suunniteltuna, uniikkina päivänä....teille jokainen, jokainen teistä on uniikki, Jumalan galleriasta muovattu, galleriassa kokoon kyhätty ja sovitettu.

Terv. porinatäti malla  :icon_razz:

Eli sanalla sanoen,

Siunausta kaikille !