Kirjoittaja Aihe: Körtti-Baari 2  (Luettu 59873 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #105 : 31.12.14 - klo:19:39 »
Onnellista alkavaa uutta vuotta 2015 kaikille Körtti-Baarin väelle.  :eusa_angel:

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #106 : 01.01.15 - klo:00:28 »
90-luvun loppupuolella matkustettiin hiihtolomalle Ruotsiin Hemavaniin Vaasanlaivoilla. Menomatkalla ostettiin tax-freestä jägerteet.
Jägertee kuuman veden ja hunajan kanssa kruunasi hiihtopäivän Ruotsin tuntureilla!

Varmaan pitää vielä kerran käydä ennen kuin laitetaan lepositeisiin!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #107 : 01.01.15 - klo:01:01 »
Kävin sitten vain lähibaarissa ostamassa paikallista perinneruokaa eli kanansiipiä. Niitä odotellessani join siellä yhden oluen ja luin päivän lehden. Kotiuduttuani totesin, että vasen sukkani on märkä, ja niin on kenkänikin, yltä päältä. Keli on lätäkköinen juu, mutta kenkä oli niin märkä, että sillä olisi pitänyt seistä viisi minuuttia lätäkössä, jotta se noin olisi kastunut. Mielestäni en ole niin tehnyt, eikä kukaan kapakassa myöskään kipannut kaljaansa jalalleni. Mysteeriksi jää, mitä on tapahtunut. Kapakkareissuilla voi kai sattua kaikenlaista, ja ehkä minulla alkaa olla muistikatkoksia. Mainittakoon, että housut olivat kuitenkin kuivat.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #108 : 09.01.15 - klo:22:09 »
Baareilen trappistioluella kotona. Meneepä ainakin ostokseni panimolle tuoma taloudellinen voitto hyvään tarkoitukseen!

Ostin tätä sorttia, jota Chimayn munkit yleensä panevat vain itselleen (dorée), mutta nyt vaihteeksi satsin meille muillekin. Minkähän verran sitä itse juovat, päivittäin pullollisenko? Sitä jo pitäisi moni suomalainen alkoholismina.

Trappistijuustoja tekisi myös mieli päästä maistelemaan, mutta en ole missään nähnyt myytävän. Joskus lomamatkalla luostariturismia Belgiaan? Tai voisiko paikallinen belgiolueisiin erikoistunut gastropub ottaa niitä valikoimiinsa?

http://www.chimay.com/en/fromages.html?IDC=289
« Viimeksi muokattu: 09.01.15 - klo:22:13 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #109 : 14.01.15 - klo:20:55 »
 :)
Belgiankin juomakulttuurin nähneenä, en suosittelisi sinne menoa, vaikkakaan en luostarien tarjontaan tutustunut, mutta voinee olla, anteeksi kansanomainen vanha vertaus, siis turhaa kuin nunnan tissit.

Belgialaiset noin muuten on mukavia juomaveikkoja ja kun on Itä valtaa ja zekkiä lähellä niin joku taju heillä on olusista.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #110 : 14.01.15 - klo:21:12 »
Siis miten niin turhaa? Eikö siellä juoda?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #111 : 14.01.15 - klo:21:51 »
Oletteko maistaneet Jaakko Heinimäen suosittelemaa paholaisen kellarin viiniä:
Casillero de Diablo. Mielestäni siinä on hyvä hinta/laatusuhde.
Elämä on kemiaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #112 : 15.01.15 - klo:07:31 »
Ehkä olen, ehkä en...    :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #113 : 15.01.15 - klo:07:40 »
Elämä on laiffii, so not.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #114 : 15.01.15 - klo:07:47 »
:)
Belgiankin juomakulttuurin nähneenä, en suosittelisi sinne menoa, vaikkakaan en luostarien tarjontaan tutustunut, mutta voinee olla, anteeksi kansanomainen vanha vertaus, siis turhaa kuin nunnan tissit.

Belgialaiset noin muuten on mukavia juomaveikkoja ja kun on Itä valtaa ja zekkiä lähellä niin joku taju heillä on olusista.
Olen maistellut belgialaista ja tsekkiläistä olutta. Se on olutta ja suomalainen "olut" on kuin joisi kissanpissaa. Mutta parempaa olutta saa kun menee saksaan.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #115 : 15.01.15 - klo:10:44 »
Minä olen tumman tsekkioluen ystävä. Kutsun sitä Edu Kettusta lainaten hellästi 'tummaksi murheeksi'.

https://www.youtube.com/watch?v=DLaJEm0yCmw

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #116 : 15.01.15 - klo:18:06 »
Oletteko maistaneet Jaakko Heinimäen suosittelemaa paholaisen kellarin viiniä:
Casillero de Diablo. Mielestäni siinä on hyvä hinta/laatusuhde.

Olen kyllä tuota juonut, joskaan en Heinimäen suosituksen vuoksi (taisi joku ihan muu sitä minulle mainostaa). Ihan kelvollistahan se.

Lainaus käyttäjältä: juhani
Olen maistellut belgialaista ja tsekkiläistä olutta. Se on olutta ja suomalainen "olut" on kuin joisi kissanpissaa.

No jaa, kaikissa kolmessa maassa tehdään erilaisia oluita, osa hyviä, osa vähemmän hyviä, ja sitten tietenkin eri tarkoituksiin soveltuvia.

Itse olen ennen muuta kunnon humaloinnin ystävä, maltaisuudesta en niin perusta.
« Viimeksi muokattu: 15.01.15 - klo:18:09 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #117 : 15.01.15 - klo:19:38 »
Elämä on laiffii, so not.

Ja ilma on kirkas kuin koskenkorva.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #118 : 15.01.15 - klo:23:00 »
Ja ilma on kirkas kuin koskenkorva.
Isäni mummo oli Anna Koskenkorva ja kerran poikkesimme katsomaan millainen paikka tämä Raahen Salonkylän Koskenkorva oikein on. Talon isäntä oli iltapäivällä arkena niin nimikkojuomansa vaikutuksessa, että oli vaikeuksia päästä pois paikalta. Hänen aivotoimintansa oli kaikkea muuta kuin kirkas.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #119 : 16.01.15 - klo:15:41 »
Eipä tainnut aina Mattikaan olla niin kirkkaalla mielellä näitä lentäviä lauseita sanoessaan.