Kirjoittaja Aihe: Körtti-Baari 2  (Luettu 59891 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #90 : 28.11.14 - klo:21:11 »
Lainaus käyttäjältä: mt
Juoman nautitsee ihminen itse, ja ihminen on eri ajankohtina hieman erilainen. Joskus mielentilaan sopii vanha, pehmeä calvados, toisessa tilanteessa taas vähän nuorempi, terävän viinamainen on parempi valinta.

Noinhan se on, mutta ei se sitä poista, että haluaisin tietää, millaisen aistimuksen ihmiset kokevat pehmeäksi tai teräväksi.

Oluen ystävät näyttävän olevan adjektiivien käytössä yksimielisempia kuin väkevien. Ei se mieltymyseroja minnekään kadota. Esim. minulle "makean maltainen" tarkoittaa, että ehkä en ota sitä, vaikka muille maistuisikin. Korvavaikunkitkerää humalaa minun lasiini, kiitos!

Alkosta vielä: Tuotevalikoima on edelleen turhan viinipainotteinen. Maitokaupassakin on monipuolisempi miedompien oluiden valikoima. Hedelmäviinoja en ole harrastanut joten en tunne tilannetta niiden osalta, mutta enpä ihmettele, jos sanomasi olisi totta.  Mutta ehkä tilanne muuttuu; onhan Alkon palvelu nykyään ihan toista kuin silloin kun rupesin ensimmäisiä kertoja asioimaan. Nykyään sentään olutkin jo myönnetään potentiaaliseksi ruokajuomaksi; luettelossa on ruokasuosituskoodit. (Mutta Aecht Schrenkerla Rauchbier Märzenistä puuttuu sika. Ehkä siksi, ettei ole koodia, jolla ilmoittaa että mieluiten palvikinkku.)

Old Engine Oil on yksi (olut)tuote, johon olen mielistynyt. Välillä sitä saa ja sitten taas ei, jolloin piko koettaa löytää ravintola, josta sitä saa.
« Viimeksi muokattu: 28.11.14 - klo:21:25 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #91 : 28.11.14 - klo:21:26 »
^"piko" yllä tarkoittaa pakkoa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #92 : 28.11.14 - klo:21:52 »
Kappas... olutvalikoima saattaa laajeta lähioluilla. Täällä Tampereella ainakin Plevnan panimon tuotteita nautiskelisin mielelläni kotioloissakin joskus. Onhan vaikka Siperia ihan maailmanluokan olut.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #93 : 12.12.14 - klo:20:42 »
 :)
alsbergin pomolta kysyttiin joskus, et miks juot ainaTuborgia ??
Hän vastasi, et no et ei eukko kotona haista musta olutta :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #94 : 12.12.14 - klo:21:00 »
:)
Calsbergin pomolta kysyttiin joskus, et miks juot aina Tuborgia ??
Hän vastasi, et no et ei eukko kotona haista musta olutta :)

https://www.youtube.com/watch?v=616VCMzBH-A
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #95 : 12.12.14 - klo:21:59 »
Nyt on aihetta juhlaan, kun avioliittolaki meni läpi. Asiastahan on puhuttu myönteiseen sävyyn jo useilla Herättäjäjuhlillakin vaikka ei aina välttämättä nimeltä mainiten.

Siispä putsasin takan lasiluukut ja tein tulet oikein höylätystä puusta. Sitten konjakkilasiin hieman Hennesyn vsop:tä.

Huomenna aamulla on golftreenit kuplahallissa joten ei passaa montaa konjakkia ottaa. Sitä kun ei ole lahjakas missään urheilulajissa niin joutuu paljon treenaamaan ja silti ei tahdo pärjätä elmoille.

Joulukin on kohta ja lahjat ostamatta :icon_sad:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #96 : 13.12.14 - klo:05:56 »
Jostakin minulle tuntemattomasta syystä duunissa oli eilen iltapäivällä tyrkyllä valkoviiniä. Olin teetä menossa keittiöstä ottamaan, mutta taukotilassa käskivät sen sijaan ottaa sitä viiniä.

Aikaisemmin iltapäivällä oli pullaa, mutta se oli sovittu juttu. En ole ihan varma siitä, että viini kohtuudella käytettynä olisi epäterveellisempää.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #97 : 13.12.14 - klo:06:58 »
Nyt on aihetta juhlaan, kun avioliittolaki meni läpi. Asiastahan on puhuttu myönteiseen sävyyn jo useilla Herättäjäjuhlillakin vaikka ei aina välttämättä nimeltä mainiten.

Siispä putsasin takan lasiluukut ja tein tulet oikein höylätystä puusta. Sitten konjakkilasiin hieman Hennesyn vsop:tä.

Huomenna aamulla on golftreenit kuplahallissa joten ei passaa montaa konjakkia ottaa. Sitä kun ei ole lahjakas missään urheilulajissa niin joutuu paljon treenaamaan ja silti ei tahdo pärjätä elmoille.

Joulukin on kohta ja lahjat ostamatta :icon_sad:

Voitto ei tunnu mitenkään voitolta. Se on oikeus.
Toivottavasti voitit kiusauksen ottaa useammalle jalalle, jotta tänään peli kulkee.
Minulle ei enää maistu, eikä sovi lääkkeiden vuoksi. Ehkä kuitenkiun yksi konjakki Jouluna joulun kunniaksi
ja suklaan kyytipojaksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #98 : 13.12.14 - klo:11:20 »
^Kannoin äsken selkä vääränä jouluviinoja kotiin. Enimmäkseen kyllä muuta kuin sitä viinaa. Luumukakun luumut pitää liottaa rommissa, ja lopun imee kokki.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #99 : 13.12.14 - klo:13:50 »
^Kannoin äsken selkä vääränä jouluviinoja kotiin. Enimmäkseen kyllä muuta kuin sitä viinaa. Luumukakun luumut pitää liottaa rommissa, ja lopun imee kokki.

Yhden kerran lioin hedelmäkakun sattumat calvadoksessa. Ei ollut hyvää. Nyt oli puoliso varannut jallupullon, kerran näet vajuutin sitä parempaa konjakkia kakkuun. :eusa_angel:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #100 : 13.12.14 - klo:16:18 »
^Tämä luumuhomma on testattu ja toimivaksi todettu. Viime vuonna kavereilla oli viskikakkua. Väittivät että on liian viskinmakuista, ei siinä minusta mitään vikaa ollut. Ja kun kakku sai muutaman päivän asettua ja tasaantua, alkoi maistua emäntäväellekin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #101 : 31.12.14 - klo:17:06 »
 :) :)
Tere ystävät rakkaat hullut :)

Pääseeks tänne sisään,vai ottaako portsari niskaperse otteen ja heittää ulos?  :018:

Ai siis jutellaan juomista :)
Siis vuosi kun vaihtuu, ni aattelin nollata kokoviime vuoden taisteluineen :)
STROH 54 % Juoma menossa ja käy päähän, ku metrin halko..

 Luulisin, et tätä samaa juomaakäytetään liköörikonvehdeissa?
Jotenkin samanmakuista pikkaisen suklaamaista ja kun hörpyn ottoo, niin kivasti menee alas, mut kyllä potkaiseekin, kuten nuoruudessani ottamani hasis, taisi olla se musta Maroccolainen vahvaa tai afghanistalinen harmaa hasis, en tiedä ja en välitäkkään, se mikä oli silloin oli silloin nyt on nyt ja uusi vuosi edessä.

Senverran lupauksia on tullut uusinavuosina tehtyä, että sen olen oppinut, etä lausuttu lupaus ei pidä,eli lupaan, et jos lupaan jotain nyt viimeisenä päivänä, niin se ei pidä ensi vuonna.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #102 : 31.12.14 - klo:18:44 »
Ostin muutaman oluen, ja joulusta on glöginjämää, mutta katsoo nyt tuleeko niitä juotua kun mahani on sekaisin. (Piimää ostin myös, vatsalääkkeeksi.)

Keskustassa olisi joku muhkea ilotulitus, mutta en tiedä viitsinkö katsomaan, kun bussit takaisin on ihan täynnä. Nopeammin kävelee kuin tulee bussilla tuon 7 km, mutta liukas ja kurainen keli ei oikein houkuta. Sitä voi löytää itsensä kuralätäkköön luiskahtaneena, vaikka olisi vuotta ihan vain sen piimän voismin vaihtanut. Tietysti voisi harkita myös jäädä keskustaan johonkin kapakkaan odottelemaan, että pahin ryysis on ohi. Busseja näkyy kyllä kulkevan läpi yön.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #103 : 31.12.14 - klo:18:54 »
Luultavasti öppiksen ilotulitus näkyy paremmin telkkarista...toki se tunnelma puuttuu...

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #104 : 31.12.14 - klo:19:01 »
On se livenä aina upeampi.

Joskus kun asuin vielä Helsingissä, täytti pääkaupunki jotain tasavuosia, ja taisi olla vaurasta aikaa kun kaupunki järkkäsi sitten erityisen mahtavan ilotulituksen. Oli ollut kunnon pakkaset ja meri jäässä, sieltä ammuttiin kohti keskustaa. Taisi olla paras minkä olen nähnyt, kuullut ja tuntenut - ne lähellä jysähtävät paukut tuntuivat rintakehässä. Korvatulpat kun oli niin kuuloaistimuskin pysyi sopivissa rajoissa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.