Kirjoittaja Aihe: Päästä irti itsestäsi  (Luettu 29171 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #15 : 20.03.10 - klo:19:17 »
Seuratupa
Virtuaalinen seuratupa, joka tarjoaa paikan vakavallekin herännäisyyskeskustelulle.

http://www.h-y.fi/foorumi/
Vakavallekin herännäisyyskeskustelu :eusa_think:

Seuratuvan puolella aiheita löytyy kyllä todellakin vakavallekin keskustelulle, mutta henkilökohtaisesti minä koen että harvoissa keskusteluissa sisältö on "vakavaa herännäisyyskeskustelua".
En tiedä syytä miksi näin on.

Mutta jos katson minun omaa seuratuvan puolella käymää vuorovaikutusta vakavalle keskustelulle, on se kieltämättä ailahtelevaa sisällöltään. Vastaukseni menevät usein vähän "pelleilyksi" ja turhaa provosointiin.

Mutta kumminkin toivoisin nuoremman sukupolven edustajana että iäkäämpi sukupolvi saisi voimia avamaan vakavaa herännäisyyskeskustelua. Näin me "nuoret klopit" voisimme tulevaisuudessa kertoa mitä on herännäisyys ollut jne.
Sillä minä olen vajavainen ja korvan taustat ovat vielä märät.

Toisaalta, voin kyllä kysyä itseltäni: Olenko liian tosikko herännäisyyskeskeskustelun suhteen.
Sillä tietoa ja apua saa kyllä muualtakin kuin körttifoorumilta.. vakavallekin herännäisyyskeskustelulle.
 

Nuoret klopit, hei haloo, Benkku. Etkö Sinä ole kohta 50?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #16 : 20.03.10 - klo:19:38 »
Seuratupa
Virtuaalinen seuratupa, joka tarjoaa paikan vakavallekin herännäisyyskeskustelulle.

http://www.h-y.fi/foorumi/
Vakavallekin herännäisyyskeskustelu :eusa_think:
Seuratuvan puolella aiheita löytyy kyllä todellakin vakavallekin keskustelulle, mutta henkilökohtaisesti minä koen että harvoissa keskusteluissa sisältö on "vakavaa herännäisyyskeskustelua".

Toisaalta, voin kyllä kysyä itseltäni: Olenko liian tosikko herännäisyyskeskeskustelun suhteen.
Sillä tietoa ja apua saa kyllä muualtakin kuin körttifoorumilta.. vakavallekin herännäisyyskeskustelulle.
Nuoret klopit, hei haloo, Benkku. Etkö Sinä ole kohta 50?

Nyt ei varmaan ole kysymys niinkään ihmisen fyysisestä iästä vaan siitä miten on kasvanut herännäisyyden ja Jumalan Hänen Poikansa Kristuksen huomassa omassa Sielun elämässä.
Siksi märkä korvana ja nuorena kloppina ristin juurella, olen ymmärtänyt että nyt on tullut aika hiljentyä ja kuunnella niitä ihmisiä joilla on korvan tausta kuivat herännäisyyden suhteen ja mitä heillä on kerrottavaa Jumalan Armosta.

Körttifoorumin anti on köykäistä ja ulkoa ohjautuvaa. Se on ajoittain suorastaan pelleilyä, niin kuin totesit. Syykin löytyy; Kristus jakaa - myös herännäisyydessä.
Jatka vain teräviä huomioitasi ja pohdintojasi.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #17 : 20.03.10 - klo:19:52 »


Nyt ei varmaan ole kysymys niinkään ihmisen fyysisestä iästä vaan siitä miten on kasvanut herännäisyyden ja Jumalan Hänen Poikansa Kristuksen huomassa omassa Sielun elämässä.
Siksi märkä korvana ja nuorena kloppina ristin juurella, olen ymmärtänyt että nyt on tullut aika hiljentyä ja kuunnella niitä ihmisiä joilla on korvan tausta kuivat herännäisyyden suhteen ja mitä heillä on kerrottavaa Jumalan Armosta.


Täällä ovat siinä suhteessa kaikki märkäkorvia.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #18 : 20.03.10 - klo:20:05 »
Täällä ovat siinä suhteessa kaikki märkäkorvia.

Ehkä... ehkä ei, mutta ehkä Sinun ei nyt jälleen tarvitsisi poiketa asiasta niin paljon, taitaa kumminkin "rönsyilyketju" olla hieman eri osoitteessa. Mutta jos Sinun täytyy välttämättä aiheuttaa hieman "rönsyilyä",niin sillehän minä en voi mitään.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #19 : 22.03.10 - klo:22:23 »
Ehkä... ehkä ei, mutta ehkä Sinun ei nyt jälleen tarvitsisi poiketa asiasta niin paljon, taitaa kumminkin "rönsyilyketju" olla hieman eri osoitteessa. Mutta jos Sinun täytyy välttämättä aiheuttaa hieman "rönsyilyä",niin sillehän minä en voi mitään.

helpoin tapa päästä rönsyistä on kun ei vastaa niihin...

jos ei itsestä voi päästä irti, niin "päästä meidät pahasta, sillä..."


santtu-62

  • Vieras
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #20 : 22.03.10 - klo:22:50 »
Minä olen ollut tosissani keskusteltaessa herännäisyydestä, se ei ole ollut kuitenkaan hyväksi. Körttifoorumin anti on köykäistä ja ulkoa ohjautuvaa. Se on ajoittain suorastaan pelleilyä, niin kuin totesit. Syykin löytyy; Kristus jakaa - myös herännäisyydessä.
Jatka vain Benkku teräviä huomioitasi ja pohdintojasi.

”Älkää antako rakkautta, rahaa, uskoa, mainetta tai oikeudenmukaisuutta ”
”Antakaa mieluummin totuus”

Henry David Thoreau

ps. Niin se on "vaivattu sielu", olen päättänyt lopetta tutkimukseni "totuudesta" foorumilla. Sillä käytin omalaatuista menetelmää(vedättäminen) totuuden etsimisessä  foorumin viesteistä ja tulin omaan päätökseeni.
Lainaus
"Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, on parempi olla hiljaa."
Jos tämä sääntö pätisi netissä yhtä lailla kuin oikeassa elämässä, olisivat keskustelupalstat paljon hedelmällsimpiä.

http://www.lifesaver.net/keskustelut/read.php?5,56881,57282


myyrä

  • Vieras
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #21 : 22.03.10 - klo:23:24 »

ps. Niin se on "vaivattu sielu", olen päättänyt lopetta tutkimukseni "totuudesta" foorumilla. Sillä käytin omalaatuista menetelmää(vedättäminen) totuuden etsimisessä  foorumin viesteistä ja tulin omaan päätökseeni.


Niin teen minäkin illan pohtimisen jälkeen, mutta eri syistä. Körttiläisyydessä on yleensä pyritty yksinkertaiseen elämäntapaan ja jopa jonkinlaiseen ekologisuuteen. Toista näyttää kuitenkin olevan; mässäilyä ruualla ja hienojen vempaimien hankkimista.

Se siitä.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #22 : 23.03.10 - klo:16:11 »
ps. Niin se on "vaivattu sielu", olen päättänyt lopetta tutkimukseni "totuudesta" foorumilla.

Minä myös. Annan toisille "totuudentorville" tilaa.

Lainaus
Myyrä kirjoittaa: Niin teen minäkin illan pohtimisen jälkeen, mutta eri syistä. Körttiläisyydessä on yleensä pyritty yksinkertaiseen elämäntapaan ja jopa jonkinlaiseen ekologisuuteen. Toista näyttää kuitenkin olevan; mässäilyä ruualla ja hienojen vempaimien hankkimista.

Se siitä.

Niin putoilee päitä foorumilla. Yhdyn edellisiin...

 
 
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #23 : 24.03.10 - klo:10:00 »
Niin teen minäkin illan pohtimisen jälkeen, mutta eri syistä. Körttiläisyydessä on yleensä pyritty yksinkertaiseen elämäntapaan ja jopa jonkinlaiseen ekologisuuteen. Toista näyttää kuitenkin olevan; mässäilyä ruualla ja hienojen vempaimien hankkimista.

Se siitä.

Mässäilyä ruualla?
Eikö ole hyvä, että ruuanlaittotaito siirtyy sukupolvelta toiselle?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #24 : 24.03.10 - klo:12:40 »
Mässäilyä ruualla?
Eikö ole hyvä, että ruuanlaittotaito siirtyy sukupolvelta toiselle?
Hmm :icon_wink: Rooman valtakunta taisi olla hyvä "mässäily" esimerkki ja suuntaus taitaa olla hieman samankaltainen länsimaisissa yhteiskunnissa. Pientä terveysoppia varmaan olisi jokaisen meistä hieman harkittava,tänä päivänä. Nimittäin on aika turha sitten valittaa liikalihavuudesta, kolestroolista tai verensokerin arvojen heilautteluista, myöhemmin.

Niin teen minäkin illan pohtimisen jälkeen, mutta eri syistä. Körttiläisyydessä on yleensä pyritty yksinkertaiseen elämäntapaan ja jopa jonkinlaiseen ekologisuuteen. Se siitä.
No "myyrä", jokaiselle ihmiselle on annettu omat eväät ja oma polku elämässänsä. Pidetään omat pohdinnat omina ja koitetaan pyrkiä elämään niin hyvin kuin se on mahdollista. Kyllä tässä voisi kehua itse itseänsä ja pyrkiä nostamaan itsensä korkeammalle kuin muut, mutta mitä se hyödyttää. Samassa kuopassa ollaan kumminkin lopullisesti, oli jaloissa sitten minkälaiset jalkineet tahansa. Sillä nekin riisutaan, näin uskon.

Minä myös. Annan toisille "totuudentorville" tilaa.
Niin putoilee päitä foorumilla. Yhdyn edellisiin...

Annetaan kaikkien kukkien kukkia "vaivattu sielu", itse sain sen mitä halusin keskustelualueelta. Mutta en uskonut että ... nyt on minun parempi olla hiljaa ja antaa Hänen hoitaa ja hoivata meitä kaikkia ihmisiä.
On ilo itse päästä irti itsestänsä ja lopettaa taistelu itsensä kanssa muiden...astua sille polulle minkä Hän antaa ... Totuuden polulle. Mikä ei kyllä tule olemaan minulle mikään helppo kulkuinen.
Onneksi sitä ei tarvitse kulkea yksin, vaikka olen ristin ryöväri.
Joten,hyvä "myyrä" ja "vaivattu sielu" nauttikaamme tänään tästä Armon päivästä.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #25 : 25.03.10 - klo:08:53 »
Minun puolestani foorumilla saa kirjoitella "aidasta tai aidan vieri seipäistä", niin kuin ennen sanottiin - laidasta laitaan. Ilman "körttiakkojen pulinoita" ruokaohjeineen tämä foorumi jäisi aika köyhäksi. Eikä nuo mitkään tavalliseen arkielämään kuuluvat aiheetkaan luulisi oleva pannaanjulistettavia. Tarvitseeko niitä sellaisen lukea, joka ei niistä välitä? Minä ainakin sivuutan useat aiheet lukematta koskaan niitä.

Kaipaan tällä foorumilla keskustelua herännäisyydestä ja siihenhän körttifoorumikin säännöissään viittaa. On vaan niin, että jos aiheen nostaa esille ja lausuu mielipiteensä, nousee kovat vastareaktiot ja leimataan hurskastelijaksi ja muita paremmaksi asiantuntijaksi. Mikä lie syy tähän? Miksi se ärsyttää joita kuita? Mistä se on lähtöisin?

On tietenkin hyvä katsoa omankin puseron sisään. Vilpittömästi ja herännäisyyden hengessä olen yrittänyt kirjoittaa, epäonnistuenkin usein. Kun olen kirjoitellut tänne foorumille muiden lausumia mielipiteitä, ne ovat laitettu minun piikkiin. En ole mikään asiantuntija, enkä "superkörtti", mutta puoluskannalle olen asettunut tähän saakka herännäisyyttä arvostelevien ja sitä vesittävien tahojen kanssa. Huumori ei ole mielestäni suljettu körttiläisyydestä, mutta sekin on käännetty kohdallani arvosteltavaksi.

Vast'edes saatan kirjoittaa joskus foorumilla pitäytyen vain yleisesti aiheisiin, lausumatta "totuuksia" omalta kannaltani. Luulen, että tämä linjanmuutokseni helpotta monia "sieluja". Päästän siis irti itsestäni, enkä halua olla foorumilla enään "pahanilmanlintu". Kristusta haluaisin kirkastaa, mutta teen sen tämän jälkeen muulla tavoin.

Kaunaa, katkeruutta ja väärinymmärrystä? Tehkää kukin vapaasti johtopäätöksenne suhteeni omalla kohdallanne.

"Mä oon mikä oon, enkä voi muuksi tulla"

Lauri Nivala/Lars-Mikael
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #26 : 25.03.10 - klo:09:05 »
Minun puolestani foorumilla saa kirjoitella "aidasta tai aidan vieri seipäistä", niin kuin ennen sanottiin - laidasta laitaan. Ilman "körttiakkojen pulinoita" ruokaohjeineen tämä foorumi jäisi aika köyhäksi.
:icon_wink:

...enkä "superkörtti"...
  :icon_wink:

Kaipaan tällä foorumilla keskustelua herännäisyydestä ja siihenhän körttifoorumikin säännöissään viittaa. On vaan niin, että jos aiheen nostaa esille ja lausuu mielipiteensä, nousee kovat vastareaktiot ja leimataan hurskastelijaksi ja muita paremmaksi asiantuntijaksi. Mikä lie syy tähän? Miksi se ärsyttää joita kuita? Mistä se on lähtöisin?
:023:
« Viimeksi muokattu: 25.03.10 - klo:09:14 kirjoittanut Benkku »

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #27 : 25.03.10 - klo:09:06 »
On aika erikoinen tapa etsiä totuutta tuo vedättäminen.  Se varmasti herättää keskustelua, niinkuin on nähty. Vastausten kirjo kertoo siitäkin, että kaikki eivät vedättämistä ymmärrä.
Tulee mieleen vanha sananparsi: "Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön."  :kahvi:

Tänne seuratupa puolelle kirjoittelen vähemmän kuin yleiseen keskusteluun. Syy on se, ettei minulla ole körttitaustaa, enkä ole jaksanut vielä kahlata läpi kaikkia hyviä, sivistäviä körttikirjoja. Minä mielelläni käyn täällä lukemassa ja oppimassa. Toivon että te, jotka olette oikeita körttejä kirjoitatte täällä juuri niin kuin te oikeaksi koette. Jos tällä puolelle liikaa korostuu muut kuin körttiläiset ajatukset, niin ei tämä sitten enää ole mikään körttifoorumi. Eikä me uudet opita, mikä sitä oikeaa körttiläisyyttä on.
Toki uskon, että körttiläisissäkin on montaa mielipidettä. Jää sitten minun ymmärrykseni varaan hahmottaa siitä oma käsitykseni.  :)
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33811
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #28 : 25.03.10 - klo:09:13 »
Rakas Lauri!

Luulen että väärinymmärrysten takia meistä moni on ollut pahoilla mielin päivän, kaksi. Viikonkin. Minä ainakin.
Rukoiltuani rauhaa sydämeeni, anteeksiantamisen taitoa ja ystävyyttä kaikkia foorumilaisia kohtaan, olen taas jaksanut pitää kiinni.
Tämä foorumi on arvokas monille yksinäisille pohdiskelijoille.
 Vanhat körtit, olivat sitte pinkoja tai urbaaneja osaavat vastata, auttaa, hoitaakin.
Koska Kristus ei ole päästänyt sinusta irti, älä sinäkään päästä meistä.

...


Meidän tulee tarkemmin lukea tekstejä. Kaikki ei aina ole tarkoitettu niin  minkä ensivilkaisemiselta ymmärtää. Ja neuvoasi olla lukematta jotakin on minulle ainakin eräs asiantuntija jo
jokin aika keskusteluissamme tähdentänyt. Me herkät sielut haavoitumme helposti.
Mutta hoitaja ja parantaja on yhteinen.!

Hyviä "piinaviikkoja" ja iloista Palmusunnuntaita!

                               ystäväsi Riitta
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

santtu-62

  • Vieras
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #29 : 25.03.10 - klo:09:19 »
On aika erikoinen tapa etsiä totuutta tuo vedättäminen.  Se varmasti herättää keskustelua, niinkuin on nähty. Vastausten kirjo kertoo siitäkin, että kaikki eivät vedättämistä ymmärrä.
Tulee mieleen vanha sananparsi: "Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön."  
  :023: