Kirjoittaja Aihe: Nyt 19  (Luettu 27174 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 19
« Vastaus #90 : 14.03.19 - klo:17:46 »
Sopiva sauna, valoa pisaa sisällä ja ulkona. Ne hienot ajat ovat ihan tuossa muutaman viikon päässä.
Huomenna Ouluun. Minulla on ostoslistalla yksi säkki kauroja.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nyt 19
« Vastaus #91 : 14.03.19 - klo:19:38 »
Kokeilin ylen vaalikonetta. Ensimmäisen kerran vaalikoneiden aikana sain osuman siihen ehdokkaaseen, jota jo ajattelinkin äänestää. Päätös oli valmiina, kun tunnen ehdokkaan jo pitkälä ajalta. Lisävahvistusta asiaan sain jokunen päivä sitten Etelä Saimaan haastattelusta. ES haastattelee kaikki alueen ehdokkaat samalla kaavalla, jotta äänestäjät pääsevät vertailemaan.
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Nyt 19
« Vastaus #92 : 14.03.19 - klo:19:52 »
Minulla on nyt myös hyvä ja tuttu ehdokas. Pidän hänestä ihmisenä ja tunnen hänen tunnollisen ja täsmällisen tapansa tehdä työtä.

Se että tämän takia taas vaihtuu puolue jota äänestän ei haittaa. Vihreä aate on tullut entistä tärkeämmäksi luonnon huokaamisen ja ihmisten ahneuden tähden.
Pekka Haavistoa olen digannut kauan , ja tämhän sopii nyt paremmin kuin hyvin.

Väliin olen joutunut äänestämään puoluetta, nyt äänestän ihmistä joka on kunnollisen puolueen listalla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 19
« Vastaus #93 : 19.03.19 - klo:14:33 »
Nyt ei suju mikään, äsken koitin täällä tarinoida, mutta lähetys ei onnistunut...
Paras jatkaa taukoa...

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Nyt 19
« Vastaus #94 : 19.03.19 - klo:14:59 »
Olisiko se samaa kuin mitä minulle toistuvasti sattuu ? Kun kirjoitan 'omissa voimissani' rönsyilen ja runoilen, teksti hyppää 'itsekseksensä' bittiavaruuteen.

Olen huomannut että näin onkin paras. Joku perheestä neuvoi mihin se on mennyt ja mistä sen saa takaisin, mutta luotan siihen että se olikin tarkoituksella näin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 19
« Vastaus #95 : 19.03.19 - klo:18:34 »
Täällä maalla on vähän vaihtelevia tilaisuuksia. Saunan lämmitys meni, pihateiden sulamisen seuraaminen, lintujen seuraaminen, kattojen lumitilanteen valvominen, siitä ei pääse seuraamisella. Nyt alan odottaa yöpakkasten tuloa. Lumi on märkää, joten voi tulla teräshankien kelit. Se olisi minunlaiselle vaarille hyvä asia, mutta kanalinnuille huono asia, no niillä on siivet ja pääsevät puuhun orrelleen yöksi. Sitä en tiedä, että miten on aivolohkojen kanssa, kun olen lukenut muuttolinnuista sellaisen tiedon, että ne lentäessään voivat nukkua.
Tämä taitaa oikein hyvin sopia nyt-osioon :003: :017:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Nyt 19
« Vastaus #96 : 19.03.19 - klo:20:16 »
Tämä 'kanalintu', eli mie , ossaa kuunnella ratioo ja nukkuu samal kerral. Vai mitä se on ko mie paan illal auki Radio Dein raamattutunnin, kuulen äänen koko ajan, mut en aamul muista ees aihetta jost Norvanto on puhunt. Oon siis nukkunt, sulkent rationkii unes. Nyt ihmettelen tarkottaaks tää sitä mitä sanas sanotaa: He saavat nukkuessaan, Psalmissa 127 : Herra antaa omilleen, vaikka he nukkuisivat.

Veli-veneheitto, oon nii onnelline siit mitä sie kerroit asjoistas. Miul kesti seitsemä vuotta enne ko pääsin katkeruuvest josta en ies voi haastaa.

 :059: :039:

Lopulta kaikki käy parhaaksemme !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 19
« Vastaus #97 : 19.03.19 - klo:20:40 »
Olisiko se samaa kuin mitä minulle toistuvasti sattuu ? Kun kirjoitan 'omissa voimissani' rönsyilen ja runoilen, teksti hyppää 'itsekseksensä' bittiavaruuteen.

Olen huomannut että näin onkin paras. Joku perheestä neuvoi mihin se on mennyt ja mistä sen saa takaisin, mutta luotan siihen että se olikin tarkoituksella näin.

Nimenomaan näin!!
Minä höpisin kaikenlaista turhaa, olipa yksi ruma sanakin mukana....
ansaitsi mennä bittiavaruuteen...

Nyt iloitsen, kiitollinen mieli!
Tänään kävin psa-kokeessa, ja tulos on edelleen kohdillaan!   :109:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 19
« Vastaus #98 : 20.03.19 - klo:08:30 »
Riitta-Mummi, osaat Mattisi kanssa järjestellä tämän muukalaisaikanne asiat mielestäni hyvin hienolla tavalla: samalla, kun järjestätte itsellenne asioita, otatte omaisenne huomioon. Näinhän oli ennen.
Meitä kirjoittajia forumilla on vain kourallinen. Minulla on koko ajan tunne, että jorinoillani olen estämässä, että todelliset kirjoittajat eivät viitsi tänne aikaansa haaskata. Kirjoitin itseni surustani ulos, foorumi on kallisarvoinen paikka.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Nyt 19
« Vastaus #99 : 20.03.19 - klo:11:28 »
Hei !

Uskon että kirjoitteluasi on luettu kahdela mielellä ellei kolmellakin.

Yksi: Tyttäresi kovan kohtalon aiheuttaman kivun,turkan ja vihan läpikäyminen. Joku on löytänyt vertaistukea.
Hienointa on sen läpikäyminen ja levon löytyminen.
 
Kaksi: Sotilasurasi myötä olet tullut näkemja ään maailmaa, niin pyhää kuin pahaa.

Kolme: Karjalais-Pohjalainen luontosi kuvaa elämää Pohjois-Pohjanmaalla eloisasti palaillen zetoreinesi ym. puuhinesi pitkälti menneitten vuosikymmenien tyyliin.  :023:

Katsotaan veli, että mekin kelpaamme tänne !   :039:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 19
« Vastaus #100 : 20.03.19 - klo:13:01 »
Juu, kyllä tänne muukalaisia mahtuu.
Kävin taas ulkona vähän lenkillä so potkuttelemassa pihamaalla rustingin ympäri ja päätien laidalla käyden. En viitsi mitata matkaa, hyvin ymmärrän, että lapsettaa. Piti panna Zetori käyntiin ja poistaa rustingin takaa hankalaa jäätä. Katolta valunut jäinen lumi oli tympeätä mennä yli  :003:, niin takalanalla levensin uraa. Nyt saan potkutella vapaasti, keli on mainio ja potkuri on kaunis katsella. Sen peruskorjasi puuosia myöden tämän mökin isäntä virkeänä ollessaan lahjaksi. Sain sen takaisin loppukesällä, pitkä juttu, annetaan olla.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Nyt 19
« Vastaus #101 : 20.03.19 - klo:13:09 »
Nyt alkoi laiskottamaan jo ajatuskin uloslähdöstä.
 Kutsuin uutta ystävää ip-kahville silláikaa kun Matti onsäteen alla, mutta hän ei pääse kun heille tulee jumppari liikuttamaan miehensä halvaantunutta kehoa.

Ulos pitäisi mennä, mutta kun on vatsavaivaa aamulla syödyn pekonin takia, niin on helppo tekeytyä jaksamattomaksi.

Katson päivän työt tehdyksi kun olen pessyt pyykkiä, laittanut lounasta ja kuunnellut hengellistä musiikkia.

Kuljeta ja johda...

https://www.youtube.com/watch?v=7sGU24T_1-E

katsotaan kuinka käy
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Nyt 19
« Vastaus #102 : 20.03.19 - klo:14:14 »
Hyvi kävi. Voitin sen laiskuuden kuolemansynnin-poikasen ja tein keppikävellen lenkin kirkon ympäri ( varmuuden vuoksi ).

Siinä piti olla matkalla seurakunnan mailla Evakkolasten muistomerkki, vaan se taisi olla sen suuren oksakasn alla joka oli Merrasojan varresta siihen tuotu. Vai olisiko se  jäänyt lumen alle.
En ollut sen paljastustilaisuudessa vaikka tyttökaveri pyysi.

Tässä on siitä enemmänkin:  http://www.evakkolapset.fi/Lahti%20evakkopuisto.pdf
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 19
« Vastaus #103 : 20.03.19 - klo:16:26 »
Jokunen ajatus minultakin...tai siis lähinnä kiitos ahkerille elämän rikkaudesta kertojille!
Huomaan että itseäni taitaa jarruttaa ja rajoittaa tuo elämän rikkauden puute...
tai sitten en ole vieläkään oppinut tyytymään ja tyyntymään ja kiittämään siitä mitä on...
ja ehkä sekin...että paljon kuulen ja kuuntelen kaikkea, mikä ei aina helppoa ja kevyttä ole...

Nyt hetken tauko taloyhtiöhommista...ehkä peräti loppupäivän mittainen...kahtotaan...
Siis kiirusta on hiukkasen ja hommat levisi kuin jokisen eväät...mutta mielenkiintoista...
ja tällä hetkellä en ole vahingonkorvausuhankaan alla, kuten joskus takavuosina, olen täälläkin sitä purkanut.

Nyt kuuntelen Jipun hienoa levyä...
Aamupäivällä oli viikon toinen uimahallireissu.
Taidan lähteä iltasella vielä kävelylle kun lumisadekin loppui justiinsa.
Pitäisi lisätä kuntoilua että jaksan keväämmällä lähteä taas pyöräilemään
ja metsäpoluille lintuja kuulostelemaan.



Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 19
« Vastaus #104 : 21.03.19 - klo:14:48 »
Kävin hiihtelemässä pellolla sen verran, että kahvi maistuisi. Hontelo olo yrittää hiihtää.