Kirjoittaja Aihe: Ystävyys  (Luettu 11609 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Ystävyys
« : 15.01.11 - klo:23:51 »
Olen joskus miettinyt sanontaa "ystäväkansa", mitä se oikein loppujen lopuksi tarkoittaa? Taitaa olla kirjakin, jonka nimi on "Ystäviksi minä sanon teitä", kirjoittanut muistaakseni Jussi Kuoppala. Minusta kaikkien kanssa ei voi olla ystävä eikä edes kaveri. Jos väittäisin olevani esim. täällä kaikkien ystävä niin valehtelisin. Hyvin moni jää täällä ajatuksiltaan vieraaksi, samoin kiinnostuksen kohteet ovat erilaisia. Olenkin sitä mieltä, ettei pelkkä samaan herätysliikkeeseen kuuluminen tee ystävää. Siihen tarvitaan kai sitä "oikeanlaista kemiaa".

Mitäpä mieltä muut?

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ystävyys
« Vastaus #1 : 16.01.11 - klo:05:43 »
No, patologisen valehtelijan kanssahan kaikki on mahdotonta - jonkinlaisten leikittelijoiden ja kahden pelin pokeria pelaavien tyyppien. Eihän edes osaa olla kuin ymmällään, sillä kenen kanssa edes ystävystyt jos persoonallisuus on pikku palasina, ja niistä kootaan aina jotakin salonkikelpoista - nämä kuitenkin jollain ihme pelillä saavat syntymään vaikutelman että juuri he ovat niitä mitä luotettavimpia, kysykää vain minulta, kääntykää vain minun puoleeni... olen elämäni varrella kohdannut vain yhden. ammatti huomioiden ihme juttu, (nokjaa... nämä harvoin tulevat muualle kuin yksitysporaktioikkaan ja vedättävät kyllä kutistajaakin... ) ja tosissani kauhistunut tajutessani missä mennään.

Toisaalta -. pitäisikö tuntea juuri tunteen tasolla sitä ystävyyttä? Eikö tuo tarkoitai ettei ketään jätetä hädän tullen vaille apua ja tukea, kyselemättä tuntuuko minusta nyt siltä vai tältä?  Tietämäni mukaan¨esimerkiksi  aika moni inhoaa minua täällä ja voi tuskin odottaa maaliskuuta ja luvattua lopullista häipymistä.  Silti niistäkin jotka inhoavat minua, valtaosa tulisi apuun hädän tullen, siitä olen aivan varma. Samoin menisin itse.  
« Viimeksi muokattu: 16.01.11 - klo:05:53 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ystävyys
« Vastaus #2 : 16.01.11 - klo:05:55 »
Olen ymmärtänyt tuon tarkoittavabn että omista tunteista riippumatta ketäänm ei jätetä avutta tai tuetta.

Eihän esimerkiksi patologisen valehtelijan kanssa voi ystävystyä missään kun ei tiedä mikä hän on. Juuri he antav at sen luotettavimman vaikutwlman. Minä hoidan asian... kääntykää vain minun puoleeni... kun tietää mistä on kyse kammottaa. 

Mutta niistäkin jotka vilpittömästi inhoavat minua ja tuskin malttavat odottaa maaliskuuta, valtaosa tulisi hädän tullen apuun, olen siiitä aivan varma.
« Viimeksi muokattu: 16.01.11 - klo:06:08 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ystävyys
« Vastaus #3 : 16.01.11 - klo:06:02 »
Siis - kamalaa, olen koettanut neljänmnestunnin poistaa kaikkea kirjoittamaani, en saa sitä millään pois. Seppo, kun heräät ota ne kaikki. Saan aikaan ainoastaan sen että tulevat moneen kertaan vaikka teen mitkä temput. Seppo auta. Ota jokainen!  
« Viimeksi muokattu: 16.01.11 - klo:06:12 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ystävyys
« Vastaus #4 : 16.01.11 - klo:06:13 »
 :-\
« Viimeksi muokattu: 16.01.11 - klo:06:20 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ystävyys
« Vastaus #5 : 16.01.11 - klo:06:20 »
 :-\
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ystävyys
« Vastaus #6 : 16.01.11 - klo:06:23 »
jotka vilpittömästi inhoavat minua ja tuskin malttavat odottaa maaliskuuta, valtaosa tulisi hädän tullen apuun, olen siiitä aivan varma


« Viimeksi muokattu: 16.01.11 - klo:10:00 kirjoittanut seppos »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Ystävyys
« Vastaus #7 : 16.01.11 - klo:06:39 »
Älä hermostu, hyvä ystävä! Ei hätä ole tämän näköinen.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ystävyys
« Vastaus #8 : 16.01.11 - klo:07:00 »
Älä hermostu, hyvä ystävä! Ei hätä ole tämän näköinen.
Voi kiltti mies Satman --- ota sinä sitten ne pois. Ei minun ollut tarkoitus kun lukea. Ei tästä taas tule mitään... Miksei niitä saa pois vaikka tappelis miten...
« Viimeksi muokattu: 16.01.11 - klo:07:07 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Ystävyys
« Vastaus #9 : 16.01.11 - klo:08:36 »
Eihän esimerkiksi patologisen valehtelijan kanssa voi ystävystyä missään kun ei tiedä mikä hän on. Juuri he antavat sen luotettavimman vaikutelman. Minä hoidan asian... kääntykää vain minun puoleeni... kun tietää mistä on kyse kammottaa. 
Valehtelijoitakin on monenlaisia. Eräs oppilas opittiin tuntemaan kouluaikana sellaiseksi. Tapaan sanoa, että jos hän sanoisi kahden plus kahden olevan neljä, tarkistaisin sen varmuuden vuoksi matematiikan kirjasta. Opettajahuoneessa huomioidaan aina uutiset hänen huijauksistaan maailmalla. Omaa etuaan hän aina ajaa, mutta koskaan ei ole kuulunut mitään toisen vahingoittamiseen tähtäävää. Kammottavaksi häntä on vaikea sanoa. Olisihan se toki noloa huomata tulleensa hänen huiputtamakseen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Ystävyys
« Vastaus #10 : 16.01.11 - klo:09:12 »
Jos kuulija ymmärtää karjalankielisen kysymyksen:"Kuinka sie voit ?" väärin , on vastuu kuulijalla. Sillä se on synonyymi kysymykselle:"Kuinka sie jaksat?".  Jos siitä tulee valehtelijaksi, en ymmärrä.
Aito ystävyys on hieno juttu, mutta se on eri juttu kuin ystävällisyys jolla esim. körtit rakastavat joukkoonsa.
Ystävällismielinen onkin jo naapurijuttu.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Ystävyys
« Vastaus #11 : 16.01.11 - klo:09:43 »
"ystävyys se on kallista, se ei riipu hallintomallista..." (JL)
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Ystävyys
« Vastaus #12 : 16.01.11 - klo:11:28 »
Tärkeä ja mielenkiintoinen asia tämä ystävyys!

Minulle tuli ensimmäisenä mieleen sanat
Suhde ja Yhteys.

Jonkun ihmisen kanssa sitä vaan kokee jotakin sellaista yhteyttä
mitä muiden kanssa ei.

Mistä se yhteys sitten syntyy?

Ja miksi se katkeaa?

Joidenkin kanssa ei synny sitten millään yhteyttä.

Ja joskus käy niin, että itse kokee yhteydentunnetta toiseen,
mutta se toinen ei koe samoin. Siinä syntyy outo, torjuttu olotila.
Tai kun huomaa, että joku pyrkii yhteyteen, mutta itse ei sitä halua.
Sekin on jotenkin... noloa.


 
Herra armahda.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Ystävyys
« Vastaus #13 : 16.01.11 - klo:11:36 »
Vielä yksi sana ystävyydestä. Kuulin se juuri kirkossa , ysätähenkisyys. Rukoiltiin kansoille rauhaa ja ystävähenkisyyttä. Sekin on erilainen kuin ystävällismielinen. Mutta samaa kantaa kaiketinkin. Ja kaikkien pohjana on rakkaus.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Ystävyys
« Vastaus #14 : 16.01.11 - klo:11:45 »
Asenne on tärkeä.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024