Kirjoittaja Aihe: Vetoomus  (Luettu 16622 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Vetoomus
« Vastaus #30 : 23.02.21 - klo:19:06 »
En ole körttiläinen, joten vetäydyn pois.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33770
Vs: Vetoomus
« Vastaus #31 : 23.02.21 - klo:19:37 »
Paljonko puuttuu ?

Juuri tänään juttelin lapsenlapsenlapsen kanssa uskosta. Olen tälle 11-vuotiaalle voinut olla paljon enemmän tässä merkityksessä kuin muille jälkeläisilleni. Sainoinkin Lotalle, että kun olet aikuinen ja jos yhä silloin haluat kuulla uskosta ja Jumalasta, etsi netistä Körttifoorumi ja lue mitä sieltä löytyy. Ja muutakin voit oppia isomummistasi ja ajatuksista joita kukaan ei ole koskaan täällä mummilassa minulta kuullut.

Niin arvokkaita ovat nämä keskustelut minulle olleet. Samoin runoni avaavat jälkipolville ehkä jotakin uutta minusta.

Tältä pohalata ymmärrän hyvin miksi Thomas tuntee tuskaa kun hänen ' lapsiaan' hyljeksitään.

Nämä ovat jälkiä elämästä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Vetoomus
« Vastaus #32 : 24.02.21 - klo:01:52 »
Ei mitään tuskaa. Olin vain äärettömän hölmö, kun pidin Malmivaaran Siioninvirsiä Suomen kansallisaarteena. Luterilainen ystävällisesti huomautti, etteivät mitään aarteita ole. Jos ovat minulle aarre, se ei tarkoita, että olisivat jollekulle muulle. Ihmiset ihan luonnollisesti harrastavat hienoa runoutta, taidokasta musiikkia, ja ylenevää ylistystä ja ovat aivan oikeassa. Ei Malmivaaran Siioninvirret väitäkään olevansa mitään muuta kuin apuväline kotihartauksissa. Silloin ei ollut hienoja teknisiä välineitä kuin nykyään. Ei nyt enää tarvita sellaisia apuvälineitä, kun on niin paljon parempaa tarjottavana, kuten A.C./D.C., johon voi paremmin tutustua körttifoorumin sivuilla. En itse olisi osannut keksiä sen olevan kilpailussa Malmivaaran kanssa, mutta joku muu on esittänät sellaisia ajatuksia. Totta kai, pitää jättää heikko ja huono ja tarttua hyvään.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Vetoomus
« Vastaus #33 : 24.02.21 - klo:10:19 »
Ei mitään tuskaa. Olin vain äärettömän hölmö, kun pidin Malmivaaran Siioninvirsiä Suomen kansallisaarteena. Luterilainen ystävällisesti huomautti, etteivät mitään aarteita ole. Jos ovat minulle aarre, se ei tarkoita, että olisivat jollekulle muulle. Ihmiset ihan luonnollisesti harrastavat hienoa runoutta, taidokasta musiikkia, ja ylenevää ylistystä ja ovat aivan oikeassa. Ei Malmivaaran Siioninvirret väitäkään olevansa mitään muuta kuin apuväline kotihartauksissa. Silloin ei ollut hienoja teknisiä välineitä kuin nykyään. Ei nyt enää tarvita sellaisia apuvälineitä, kun on niin paljon parempaa tarjottavana, kuten A.C./D.C., johon voi paremmin tutustua körttifoorumin sivuilla. En itse olisi osannut keksiä sen olevan kilpailussa Malmivaaran kanssa, mutta joku muu on esittänät sellaisia ajatuksia. Totta kai, pitää jättää heikko ja huono ja tarttua hyvään.

A.C./D.C. mies muuten juuri kertoi ettei ole körtti
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4821
Vs: Vetoomus
« Vastaus #34 : 24.02.21 - klo:12:22 »
Tältä pohalata ymmärrän hyvin miksi Thomas tuntee tuskaa kun hänen ' lapsiaan' hyljeksitään.
Ei kait nyt kukaan Thomasin ' lapsia' hyljeksi?  :eusa_pray:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4821
Vs: Vetoomus
« Vastaus #35 : 24.02.21 - klo:12:25 »
A.C./D.C. mies muuten juuri kertoi ettei ole körtti
Onko A.C./D.C. mies saatananpalvontarokkilainen?  :017:

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Vetoomus
« Vastaus #36 : 24.02.21 - klo:12:44 »
Onko A.C./D.C. mies saatananpalvontarokkilainen?  :017:

Jos olen antanut huonon esimerkin sillä termillä, niin ei tarvitse seurata sitä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Vetoomus
« Vastaus #37 : 24.02.21 - klo:16:07 »
Onko A.C./D.C. mies saatananpalvontarokkilainen?  :017:
Ei ole.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4821
Vs: Vetoomus
« Vastaus #38 : 25.02.21 - klo:15:13 »
Ei ole.
Kiitos vastauksestasi.  :023: Ilmeisesti kyse onkin vain teidän sisäpiiriläisten asioista, mutta toki voin olla erehtynytkin tässä asiassa.  :eusa_pray:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4821
Vs: Vetoomus
« Vastaus #39 : 25.02.21 - klo:15:35 »
Mielestäni vetoomus tarkoittaa meille kirjoittajille, että "tee niin". Ei ole isosta rahasta kysymys, mutta on yksi keino, millä kulutan aikaani.
Aikaansa herännäisyyden hengessä voi kuluttaa paremminkin kuin roikkua netin körttifoorumilla, sillä kasvoton viestintä tuntemattomien kanssa on suunnilleen yhtä tyhjän kanssa. Melkein minkä asian tahansa jos otat esiin, niin noin lähes satavarmasti tulet väärinymmärretyksi joko tahallisesti tai tahattomasti. :eusa_pray:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Vetoomus
« Vastaus #40 : 25.02.21 - klo:15:48 »
Aikaansa herännäisyyden hengessä voi kuluttaa paremminkin kuin roikkua netin körttifoorumilla, sillä kasvoton viestintä tuntemattomien kanssa on suunnilleen yhtä tyhjän kanssa. Melkein minkä asian tahansa jos otat esiin, niin noin lähes satavarmasti tulet väärinymmärretyksi joko tahallisesti tai tahattomasti. :eusa_pray:
Viimeinen lauseesi on aika iskevästi sanottu. Ikäväähän täällä on joskus kovinkin ollut.

Mutta substanssiasia on rakas, jotta roikkunut olen. Körteissä on hyvin pärjänneitä ihmisiä, jotka ovat kolean ylpeitä. Siitä myös kärsin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22066
Vs: Vetoomus
« Vastaus #41 : 25.02.21 - klo:16:24 »
Kasvoton viestintä tuntemattomien kanssa on suunnilleen yhtä tyhjän kanssa.

Sinun kohdallasi, luterilainen, tämä 'kasvoton viestintä' on saanut naamioleikin luonteen. Olet lainaillut viestejä ja niiden mukana kieltä milloin poliittisilta, milloin uskonnollisilta ryhmiltä. Niitä on sitten päädytty arvailemaan. Itsestäsi emme tiedä muuta kuin ruoanlaitto- ja retkeilyharrastuksesi puolisosi kanssa. Ovatko nekin hämäystä? Muut keskustelijat ovat saaneet ajan mittaan jonkinlaiset 'kasvot' näin nimimerkkien suojassakin, sinä et.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Vetoomus
« Vastaus #42 : 25.02.21 - klo:17:44 »

Mutta substanssiasia on rakas, jotta roikkunut olen. Körteissä on hyvin pärjänneitä ihmisiä, jotka ovat kolean ylpeitä. Siitä myös kärsin.

Perinteisissä seuroissa, jotka pidetään "seuratuvassa," säilytetään tasa-arvoa melko hyvin. Minua on kohdeltu samalla tavalla kuin puliukkoa, joka on erehtynyt tulemaan sisään, siis hyvin. Mutta puhut totta. Körteissä on A ja B luokan ihmisiä. Näin ulkopuolisena, en tiedä minkä perusteella, mutta on. Siitä kärsii enemmän sellainen, joka käy seurakuntasaleissa seuroissa, joissa on kutsuvieraita puhumassa salin edessä. Tietysti, herättäjäjuhlat ovat sekä kaupallisia että kirkollisia. Silti olen nauttinut kaikista niistä. Viihdyn paremmin kuitenkin pienimuotoisissa seuroissa, joissa tiedän, että saan ehdottaa virren ja sanoa siitä muutaman sanan, jos mieli tekee. Mutta totta on, voi vaistoa joskus, että A luokan ihmisen läsnäollessa on syytä itse olla vaitonainen ja huomaamaton. Siitä voi kärsiä, mutta voi myös ajatella, että on tuleva aika, joilloin ensimmäiset ovat viimeiset ja viimeiset ensimmäiset.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4821
Vs: Vetoomus
« Vastaus #43 : 25.02.21 - klo:17:51 »
Muut keskustelijat ovat saaneet ajan mittaan jonkinlaiset 'kasvot' näin nimimerkkien suojassakin, sinä et.
Olenkin herännäisyyden hengessä kasvoton mies: "Tämä mies on ruttotauti ja metelinnostaja."  :eusa_pray:

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Vetoomus
« Vastaus #44 : 25.02.21 - klo:18:07 »
Olenkin herännäisyyden hengessä kasvoton mies: "Tämä mies on ruttotauti ja metelinnostaja."  :eusa_pray:

Ei täällä ole ketään, joka on kaikkien rakastama. Moni sinua ihailee ja arvostaa. Joku saattaa nostaa jopa kultajalutalle.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.