Kirjoittaja Aihe: Ateistin kirkko ?  (Luettu 6306 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Ateistin kirkko ?
« Vastaus #15 : 29.01.12 - klo:11:49 »
Surkuhupaisuus liittyy SLEY.n huoleen sillan rakentumisesta Roomaan ja kirkon hajoamisesta. Naisten pappeutta vastustaessaan se on näet vedonnut Rooman kirkon perinteeseen ja saanut aikaan kirkossamme aikamoista hajaannusta. Vanhurskauttamisjulistus sinänsä on toinen asia.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Ateistin kirkko ?
« Vastaus #16 : 29.01.12 - klo:12:21 »
^Jep, tuota minäkin. Eli miten SLEY:lle nyt yhtäkkiä onkin tullut huoli luterilaisen kirkon hajottamisesta  :017: Voihan sitä toki oppia teoistaan ja mieli muuttua, mutta olisiko tässä kuitenkin kyse siitä, että toiset saavat hajottaa ja toiset eivät.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Ateistin kirkko ?
« Vastaus #17 : 29.01.12 - klo:12:25 »
 
   Omasta mielestään he yrittävät pitää koossa, mutku piispat ei ole uskossa tai tulleet uskomaan tai menneet niinku...


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Ateistin kirkko ?
« Vastaus #18 : 29.01.12 - klo:13:29 »
Surkuhupaisuus liittyy SLEY.n huoleen sillan rakentumisesta Roomaan ja kirkon hajoamisesta. Naisten pappeutta vastustaessaan se on näet vedonnut Rooman kirkon perinteeseen

No se on kieltämättä surkuhupaista. Toisaalta, kun en tunne ko. viittauksia enkä taustoja joissa viittaukset on tehty niin tulee mieleen että voisiko se olla että he ovat "vedonneet Rooman kirkon perinteeseen" vain siinä mielessä että, ikäänkun sanoakseen kirkon johdolle: "kuinka te nyt tällaisessa asiassa rikotte yhteyttä Roomaan kun muutoin taistelette sen puolesta?" eli jospa kyseessä onkin retorinen viittaus?

Kysyn siksi että minulla on Evankelista  taustaa ja väitän tuntevani aika hyvin ne painotukset joita siellä on. Siksi minun on vaikeaa ihan sellaisenaan niellä väitteitä joiden mukaan SLEY olisi pitämässä Roomalaiskatolisuutta oppi-isänään.

Haluaisin ainakin vähintään, että molempia osapuolia kunnioittavassa keskustelussa pyrittäisiin tarkoin kuuntelemaan mitä toinen osapuoli tarkoittaa. Se tietenkin pätee molemminpuolin ja olen hyvin tietoinen siitä että kultaista sääntöä rikotaan molemmin puolin.

Mutta, kuten sanoin, en väitä mitään kun ei ole yksityiskohtaisempaa tietoa ko. tapauksesta ja sen taustoista. Minusta kuitenkin SLEY on hyvin turvallinen paikka uskonopin suhteen.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Ateistin kirkko ?
« Vastaus #19 : 29.01.12 - klo:16:12 »
Kysyn siksi että minulla on Evankelista  taustaa ja väitän tuntevani aika hyvin ne painotukset joita siellä on. Siksi minun on vaikeaa ihan sellaisenaan niellä väitteitä joiden mukaan SLEY olisi pitämässä Roomalaiskatolisuutta oppi-isänään.

Siksi SLEY:n nykyisen johdon lausunnoissa onkin välillä nieleskelemistä.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Ateistin kirkko ?
« Vastaus #20 : 29.01.12 - klo:18:12 »
Voihan se olla noinkin tosin, mutta niillä paikkakunnilla joilla olen ollut, niin yleensä Evankelisilla ja Körttiläisillä on ollut ihan lämpimät välit. Yhteisiä seurojakin on pidetty.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Ateistin kirkko ?
« Vastaus #21 : 29.01.12 - klo:18:23 »

   No mikä siinä sitten on?


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Ateistin kirkko ?
« Vastaus #22 : 29.01.12 - klo:20:11 »
Evankelisuudessa itsessään ei olekaan mitään vikaa. Eikä tavallisissa evankelisissakaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Ateistin kirkko ?
« Vastaus #23 : 29.01.12 - klo:20:55 »

   johtajissa


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Ateistin kirkko ?
« Vastaus #24 : 30.01.12 - klo:08:13 »
Voi olla, että "tieteellisyydessään" fundamentalistit ja "ateistit" ovat samaa porukkaa. Ei voi vähempää kiinnostaa kumpikaan porukka. Me jatkamme arjen keskellä vaellustamme  töitä tehden ja kasvattaen mustaa kansaa ylistämään Jumalaa siitä maailmasta, jonka Hän on antanut. Tämä oli kai Lutteeruksen ajatuksia.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Ateistin kirkko ?
« Vastaus #25 : 30.01.12 - klo:11:15 »
Me jatkamme arjen keskellä vaellustamme  töitä tehden ja kasvattaen mustaa kansaa ylistämään Jumalaa siitä maailmasta, jonka Hän on antanut. Tämä oli kai Lutteeruksen ajatuksia.

Kuulostaa pikemminkin Martti Rautaselta.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Ateistin kirkko ?
« Vastaus #26 : 01.02.12 - klo:08:14 »
Voihan se olla noinkin tosin, mutta niillä paikkakunnilla joilla olen ollut, niin yleensä Evankelisilla ja Körttiläisillä on ollut ihan lämpimät välit. Yhteisiä seurojakin on pidetty.
amen!
 :eusa_clap:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ateistin kirkko ?
« Vastaus #27 : 01.02.12 - klo:22:54 »
Voi olla, että "tieteellisyydessään" fundamentalistit ja "ateistit" ovat samaa porukkaa. Ei voi vähempää kiinnostaa kumpikaan porukka. Me jatkamme arjen keskellä vaellustamme  töitä tehden ja kasvattaen mustaa kansaa ylistämään Jumalaa siitä maailmasta, jonka Hän on antanut. Tämä oli kai Lutteeruksen ajatuksia.

Jeps.  Kummankaan porukan kanssa keskusteluyritys ei johda oikein mihinkään.  Loputtomiin päättömiä öööh... niitä ne sanoo argumenteiksi... kyllä kuulee jotta korvat soi.  '


Mutta onhan se niin väärin niin väärin että ateisteilla ei olisi ristiäisiä vihkiäisiä eikä kirkkoakaan, tietysti.  Tasa arvon nimissä-...     :repee2:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Ateistin kirkko ?
« Vastaus #28 : 02.02.12 - klo:13:24 »
Eikö Neuvostoliitossa ollut joku avioliittopalatsi tai vastaava tällaisia menoja varten? Suomen nuorisoseurantalot ja sen tapaiset ajaisivat mielestäni saman asian.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Ateistin kirkko ?
« Vastaus #29 : 02.02.12 - klo:13:49 »
^Hei, olen käynytkin Neukkulassa avioliittopalatsissa! Ei tosin avioitumassa, ihan turistina vaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.