Kirjoittaja Aihe: Homoseksuaalisuus  (Luettu 115311 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #45 : 25.03.06 - klo:01:25 »
Itse en vain pysty näkemään näissä seksuaalisuuden vapaaehtoisissa ilmentymissä mitään erilaisuutta: on täysin sama rakastaako mies miestä, nainen naista tai mies naista tai nainen miestä. Ei vain yksinkertaisesti ole merkityksellinen asia - siksikin tämä jatkuva keskustelu on jotenkin outoa. Miksi ihmeessä meidän tulisi obsessoida siitä missä kokoonpanossa ihmiset toisiaan vapaaehtoisesti rakastavat? Mikä ihmeen erityinen merkitys sillä voisi olla?
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #46 : 25.03.06 - klo:10:23 »
Rakkaus on suomessa kiusallisen monimerkityksinen ja -kerroksinen sana. Jos tarkoitetaan seksuaalisuutta, miehen ja naisen välinen on tietysti sikäli erityistä, että olemme kaikki syntyneet sen tuloksena. Rakastivatko isä ja äiti meille elämän antaessaan syvällisemminkin (eroottisesti, vastuullisesti, lempeästi...) toisiaan onkin jo eri asia. Toivottavasti rakastivat!
Olen kuullut tarinan afrikkalaisesta kulttuurista, jossa mitään ei ole määritelty naiselliseksi tai miehiseksi. Jokaisella on oikeus sotia, metsästää, hoitaa karjaa, viljellä maata, laittaa ruokaa, valmistaa vaatteita, hoitaa lapsia ja vanhuksia ja niin edelleen. Tarinan mukaan siellä ei esiinny lainkaan seksuaalisia vähemmistöjä. Kuulostaa kauniilta sadulta, mutta saa ajattelemaan, kuinka paljon yhteisön painostusta on seksuaalisen identiteetin määrittymisen takana. Nykyisin vallitsevat toisistaan aika etäällä olevat mallit, joissa pojilla varsinkaan ei tunnu olevan paljon valinnan varaa. Jos et ihaile Jere Karalahtea, olet hintti.

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #47 : 25.03.06 - klo:12:09 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Kuulostaa kauniilta sadulta, mutta saa ajattelemaan, kuinka paljon yhteisön painostusta on seksuaalisen identiteetin määrittymisen takana. Nykyisin vallitsevat toisistaan aika etäällä olevat mallit, joissa pojilla varsinkaan ei tunnu olevan paljon valinnan varaa. Jos et ihaile Jere Karalahtea, olet hintti.


Näinhän se on: nämä nykyiset kategoriat ovat itse asiassa hyvin nuoria, ja noudattavat tätä nyky-länsimaisen kulttuurin ahdasta Itse-Toinen -dynamiikkaa. Itse laittaisin kaikki nämä nimitykset lainausmerkkeihin: seksuaalisuudessa kysymys on kaikkien havaintojen mukaan laajasta, kompleksisesta skaalasta, joka muokkautuu myös kulttuuristen tekijöiden mukaan. Lähinnä voi varmasti sanoa, että käytännössä kaikki ihmiset ovat seksuaalisia. Se minkälaisiin kombinaatioihin vapaaehtoisesti ja rakkautta etsien hakeudutaan ei pitäisi olla missään suhteessa erityisen merkittävä asia. Häkellyttävää ja surullista että se juuri kirkolle, radikaalin avoimuuden ja vapautumisen viestijälle, kuitenkin sitä on.
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa Mikko

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 91
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #48 : 26.03.06 - klo:00:05 »
eikös hintit nimenomaan kuolaa Karalahden perään...:D
Hähä!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #49 : 26.03.06 - klo:00:32 »
Niinpä! Miehet ihailevat toisissaan "miehekkyyttä" ja pyrkivät jäljittelemään sitä eivätkä huomaa sen olevan juuri sitä homoerotiikkaa, jota eniten pelkäävät ja itsestään torjuvat.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #50 : 26.03.06 - klo:22:59 »
Miksi otetaan esiin se asia, miten toiset ovat heteroja, homoja tai biitä... so what... me olemme kaikki ihmisiä.. syntisiäkin
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Michelle

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #51 : 06.04.06 - klo:10:06 »
enemmän olisin hämmästynyt jos körttien joukossa ei olisi homoja.
edelleen jaksan hokea sitä, että ei se ihmisen seksuaalisuus ole mikään pelastuskysmys
jos uskoo niin pelastuu, yksin uskosta yksin armosta Kristuksen tähden. piste!
"Hän on minua alhaista katsonut suuressa armossaan. tahdon Häntä vain palvella ja kiittä näin hänen nimeään. Minun sieluni suuresti ylistää Herraa ja henkeni, Jumalasta nyt riemuitsee. iloitsee vapahtajastani"

Poissa de profundis

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 53
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #52 : 27.04.06 - klo:11:13 »
Täällä yksi tunnustautuu homoseksuaaliksi joskaan ei körtiksi. Ilmiötä olen kuitenkin seurannut sivusta, ja kerään rohkeutta kolkutella ovelle. Mitä luulette, avattaisiinko kolkuttavalle?
Nkosi sikelel iAfrika

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #53 : 27.04.06 - klo:11:23 »
Taitaa olla kolkuttelu tarpeetonta. Olet nimittäin jo antanut körttiläisyydelle vähintään pikkusormesi, kun löysit tiesi tänne.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #54 : 27.04.06 - klo:11:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Taitaa olla kolkuttelu tarpeetonta. Olet nimittäin jo antanut körttiläisyydelle vähintään pikkusormesi, kun löysit tiesi tänne.


Hyvin sanottu :) Tervetuloa joukkoon iloisensynkeään, de profundis!

satman1

  • Vieras
Seks
« Vastaus #55 : 27.04.06 - klo:11:44 »
Lainaus käyttäjältä: "de profundis"
Täällä yksi tunnustautuu homoseksuaaliksi joskaan ei körtiksi. Ilmiötä olen kuitenkin seurannut sivusta, ja kerään rohkeutta kolkutella ovelle. Mitä luulette, avattaisiinko kolkuttavalle?


...eikä kysyvä tieltä eksy.

.....................................................................................................................    :smt023

Poissa Hale

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 10
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #56 : 22.05.06 - klo:21:19 »
Lainaus käyttäjältä: "eeva-kaisa"
Heterollakin on taipumusta vähän vaikka mihin, kuten unelmiin pitkäaikaisesta parisuhteesta, asuinolosuhteiden mukavasta järjestämisestä, kenties lapsista, yhteisistä sopimuksista, jotka koskevat ajankäyttöä, rahaa ja siivousta. Ja siitä, että toinen kantaa, kun itse ei jaksa, ja itse saa olla tarpeellinen kantaessaan ja hoitaessaan toista.


Hienoa, juuri tätä näkökulmaa olen kaivannut. Että ei ole kysymys (pelkästään) seksistä, vaan ihmisen koko elämästä, arjesta ja juhlasta.

Kävin seurailemassa ketjun alkua vieraan ominaisuudessa ja nyt rekisteröidyin, koska olen todennut hyvien tyyppien (muidenkin kuin ystäväni Hölkäsen, hei vaan Kuorevedelle) olevan körttejä. Minäkin siis kuulun vähemmistöön ja kaipailen vähemmän viidesläisiä ympyröitä. Yritin siellä aikani, mutta seiniä on nyt tullut liian monta vastaan.

Hanna-Leena
Först ignorerar de dig, sedan skrattar de åt dig, sedan slåss de mot dig, och sedan vinner du.

Hölkänen

  • Vieras
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #57 : 24.05.06 - klo:10:04 »
Holla back, Hale! :D

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #58 : 25.05.06 - klo:16:26 »
Se kyllä lienee totta ettei kirkon piirissä (kirkko mukaanlukien) juuri löydy muuta liikkeitä kuin herännäisyys, joka suhtautuisi tähän kysymykseen kristillisesti, kristillisessä hengessä. Outoa nähdä periaatteiltaan niin positiivinen organisaatio kuin kirkko haavoittamassa ja sortamassa yhteiskunnan heikoimpia ryhmiä. Voisi vain kuvitella Jeesuksen asenteen jos hän tähän maailmaan tulisi. Saattaisi hyvin olla itsekin "homo" (niin absurdeja kuin nämä leimat itsessään ovatkin). Kai pitäisi olla pitkämielinen ja antaa korkeille piispoillemme ja kirkolliskokouksillemme anteeksi, mutta ihmetyttää vain miten tätä radikaalia armon oppia väärinkäytetään lyömiseen ja hallitsemiseen. Karu tämä ihmisen maailma on. Ei voi muuta kuin pyytää edes omalta osaltaan: "Suo Jeesus hellä mieli"...
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #59 : 25.05.06 - klo:19:05 »
Lainaus käyttäjältä: "llwyd"
Se kyllä lienee totta ettei kirkon piirissä (kirkko mukaanlukien) juuri löydy muuta liikkeitä kuin herännäisyys, joka suhtautuisi tähän kysymykseen kristillisesti, kristillisessä hengessä.


Mutta se johtuu ehkä siitä, että jokainen käsittää eri lailla, mikä on kristillistä ja mikä kristillinen lähestymistapa. Toiset ottavat Raamatun sanasta sanaan, toiset tulkitsevat paljonkin ja arvottavat Raamatun kohtia keskenään jne. Sikäli ei voi aina suoraan sanoa, että jokin tapa olisi epäkristillinen. En jaksa nyt enempää pohtia, kun muistaakseni olen jo tässä ketjussa oman suhtautumistapani sanonut.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."