Kirjoittaja Aihe: Homoseksuaalisuus  (Luettu 113682 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #30 : 16.02.06 - klo:22:38 »
Onko sitten kaikki luonnollinen hyvää ja kaikki hyvä luonnollista? Monien mielestä sivistys on kohoamista luonnollisten tarpeiden tyydyttämisen yläpuolelle toteuttamaan jalommiksi luokiteltuja tavoitteita. Munkkeja ja nunnia arvostetaan vähän samasta syystä.
Luther taisi vastustaa tällaisen opin liiallista korostamista. Olihan hän nunnan kanssa naimisissa oleva munkki. Ruoka ja juomatkin taisivat maistua.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #31 : 16.02.06 - klo:23:34 »
Tarkoitin luonnollisella ihan vain näppituntumaa siitä, että jos on olemassa mies ja nainen niin ne ois ehkä tarkoitettu ennemmin yhteen kuin kaksi samaa. Tai voihan sen ajatella niinkin, että pelataan muistipeliä ja pitäisi läytää samanlaiset parit...  :-?  Hyvä pointti muuten, en itse edes ajatellut tarkemmin koko asiaa, kun vain spontaanisti kirjoitin, että on luonnollista...  :wink: Mitä on luonnollinen...?!?...äärimmilleen vedettynähän se olisi eläimellistä menoa kaiken suhteen...ööh...kello on niin paljon ettei jaksa enää miettiä... :-?
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #32 : 18.02.06 - klo:00:10 »
Hyviä pointteja luonnollisuudesta... Eiköhän se ole mitä luonnollisinta toimintaa, joka pistää aivot hyrräämään miellyttävällä tavalla. Biologisessa mielessä ihminen on niin sattumanvarainen laitos, että siinä suhteessa homoseksuaalisuus ei ole erityisen kummallinen asia, kun sijaitseekin oleelliselta osin siinä häilyvimmässä elimessä; aivoissa.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Emerentia

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 51
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #33 : 20.02.06 - klo:23:05 »
Oon kans törmännyt viidesläisissä ja varsinkin vapaiden suuntien piireissä todella jyrkkään homoseksuaalisuuden tyrmäämiseen, ja muun muassa ahdasmielisyys ja kapeakatseisuus tässä asiassa ovat olleet ajamassa minua ulos niistä piireistä.
Kyllähän Paavali tuomitsee homoseksuaalisuuden jokseenkin suorasanaisesti Raamatussa, mutta itse en usko, että asia olisi ihan niin yksiselitteinen. Ylipäänsä ajattelen, että Raamattua tulisi lukea sillä lailla Jeesuksen silmälaseilla, eikä minkäänlaisen erilaisuuden tuomitseminen ole minusta Kristuksen esimerkin mukaista. Toiseksi asialla ei ole mitään tekemistä evankeliumin kanssa ja se valtava mekkala, mitä siitä tällä hetkellä pidetään Suomenkin hengellisellä rintamalla, on minusta kohtuutonta. Ihmisiähän tässä kaikki ollaan, erilaisia keskenämme, mutta Jumalankin silmissä yhtä rakkaita jokikinen, enkä voi uskoa, että Jumalaa kiinnostaisi niin kovasti, mitä sukupuolta rakastamme kumppani on. Vai voiko rakkaus itsessään koskaan olla syntiä?

Poissa lumileopardi

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 14
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #34 : 20.02.06 - klo:23:56 »
On nyt ihan pakko kirjoittaa vastinetta Pinnin taannoiseesn viestiin TKrT:stä, vaikka offtopiciksi meneekin.

Lainaus käyttäjältä: "Pinni"
Ilmeisesti kaikki sitten kyseisessä yhdistyksessä allekirjoittavat tuon, koska se siellä sivuillakin.


Kaikki ko. yhdistyksessä eivät allekirjoita kaikkia nettisivuilla olevia asioita. Järjestö on luonteeltaan yhteiskristillinen ja sen sisältä löytyy kyllä kannattajia kaikille mielipiteille, joita eri uskonasioista on esitetty.. Nettisivujen jutut ym. johtuvat siitä, että TKrT:n jäsenistä ja hallituksesta suuri osa on helluntailaisia, vapaakirkollisia (käsittääkseni, en minä näistä oikeasti ihan varmasti tiedä) ym. uskoon vahvasti tulleita ihmisiä. "Vapaammin" ajattelevat muodostavat hiljaisen vähemmistön (voi olla enemmistökin, mutta hiljainen kuitenkin).

Jonkin verran olen TKrT:n tapahtumissa käynyt ja en minä ainakaan ole törmännyt siihen, että tapahtumissa kenenkään tapaa uskoa kyseenalaistettaisiin. Viime aikoina on tosin ollut huomattavissa tietynsuuntaista aktivoitomista - rukouskokouksia ja evankeliointitapahtumia järjestetään enemmän kuin mielestäni pari vuotta sitten.

Lainaus
Tkrt:n tilaisuuksiin en kyllä ikinä menisi sen jälkeen kun ovat jotain tuollaista laittaneet sivuillensa.


Sanoisin kyllä, että kannattaa olla ennakkoluuloton ja käydä joskus katsomassa siitä huolimatta, mitä nettisivuilla on.

Tästä ei nyt tullut kovin sulavasanaista jne. mutta olen vähän väsynyt. Mutta siis olen huomannut, että vaikka mielipide-eroja onkin, TKrT:n illoissa käyvät ihmiset ovat pohjimmiltaan samanlaisia ja ihan yhtä mukavia kuin körttiseuroissakin käyvät.
*    Juuri nyt                        *
  *  on lumileopardin hetki.  *
*    Se soi.                           *

Hölkänen

  • Vieras
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #35 : 21.02.06 - klo:13:12 »
Oujee, lempiketjuni on noussut taas pintaan. :)

Lainaus käyttäjältä: "Itse"
Heti valaistuttuani rupesi suunnattomasti risomaan, että kirkko ei tiedä mitä ajatella asiassa, joka olikin sitten loppujen lopuksi näin selvä.


:D Muutama kuukausi on tuostakin vierähtänyt. Täytyy myöntää, että tuo uskonvarmuus jäi hetkelliseksi ja kriittisiä ajatuksia on tässäkin päässä pyörinyt, joten en yhtään pistä pahakseni jos muutkin niitä rohkenevat lausua. Hiljaisuus on jees, mutta synnin hiljainen hyväksyntä ei ole. Arvostan niitä, joilla on selkärankaa puhua asioista, joissa yleinen mielipide ei mene yksiin heidän omantuntonsa kanssa. Tai ojentaa veljeään tai sisartaan, kun tämä tyhmyyttään tekee väärin.

Tosin rajansa kaikella. En minäkään hyväksy naapurin nuorenparin äänekkäitä seksileikkejä, kun itse yritän seinän toisella puolella nukkua, mutta tuskinpa minun kannattaa ruveta siitä heille saarnaamaan, kun se ei minulle kuulu vaikka kuuluukin.

Lainaus käyttäjältä: "lumileopardi"
TKrT:n illoissa käyvät ihmiset ovat pohjimmiltaan samanlaisia ja ihan yhtä mukavia kuin körttiseuroissakin käyvät.


Samaa mieltä. Fundamentalisteihin pitää mielestäni suhtautua armollisesti ja keskustellen. Olen viime aikoina jonkin verran niissä piireissä liikkunut ja mennyt ihan täydestä uskovaisesta. Minua ei ole lyöty lyttyyn. Monilla meneekin takuulla huuli pyöreäksi kuullessaan mikä olen miehiäni. :P (Körttiläiseksi tunnustautuminen ei ole ketään vielä hirveästi hämmentänyt, mutta homous voi olla vaikeampi pala sitten, kun en malta enää olla sitä paljastamatta.)

Lainaus käyttäjältä: "Soopeli"
miksi ei osata tehdä eroa homoseksuaalisen taipumuksen ja toiminnan välillä


Todellakin. Henkilökohtaisesti en ainakaan kaipaa kirkolta siunausta homoseksille vaan jotakin tällaista - eli ei mitään uutta ja mullistavaa vaan unohdettua mutta hyvää. Haluaisin, että uskoville homoseksuaaleille annettaisiin muitakin tapoja kokea hellyyttä ja läheisyyttä kuin kulissiavioliitto tai liiton ulkopuoliset villit suhteet. Kumpaakaan noista en näe hirveän siunauksellisina, yksinäisyydestä puhumattakaan.

Jos avioliitto halutaan edelleen mieltää ensisijaisesti lastentekoliitoksi, niin kutsuttakoon homoliittoja joksikin muuksi. Joka tapauksessa kirkkona jättäisin aikuisten ihmisten omaksi asiaksi, mitä he sänkykammareissaan laillisen puolisonsa kanssa tekevät. Jos liitossa säilyy rakkaus, niin ei siellä silloin pahaa tapahdu.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #36 : 21.02.06 - klo:20:32 »
Aika jännä artikkeli muuten tuo... pisti ajattelemaan. Ja sehän on ihan totta, että ihmisillä on aina samaakin sukupuolta olevia kavereita. Teot ovat erikseen. Hölkäselle kiitos siitä, että oli kiva huomata, että ne joita asia eniten koskee, jaksavat olla asiallisia myös toista ääripäätä kohtaan. Itse ehkä en ihan ääripäätä ole, vaikka selvästi en kirkollista avioliittoon verrattavaa toimitusta asiaan haluaisikaan. On silti ärsyttänyt tuo banderollien kanssa kaduilla vauhkoilu niin tästä, kuin monista muistakin asioista. Juuri sinunlaisiasi tarvittaisiin lisää!
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #37 : 22.02.06 - klo:00:47 »
Lainaus käyttäjältä: "lumileopardi"
TKrT:n illoissa käyvät ihmiset ovat pohjimmiltaan samanlaisia ja ihan yhtä mukavia kuin körttiseuroissakin käyvät.


Samaa mieltä. [/quote]

Oi miten ihanan jännittävä suhtautumistapa! Itse ajattelin mielessäni leopardin kommenttia lukiessani, että miten ällökonservatiivista kyykistelyä, mutta vasta nyt sain itseni taivuteltua näkemään statementti laajemmin. Miksi en itse voi olla konservaatin edustajien suhteen yhtä "armollinen" kuin homojenkin suhteen? Kiitos tästä.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa eeva-kaisa

  • Jatkaa kamarikeskusteluihin
  • Viestejä: 250
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #38 : 20.03.06 - klo:13:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Tuskinpa Soopeli sitä tarkoitti. Varmasti heteroseksuaalisessakin toiminnassa on paljon pahaa, ensimäisenä kaikki lapsiin sekaantujat ja väkivaltaiset tapaukset.


Minä en pidä lapsiin sekaantumista tai muuta seksuaalista väkivaltaa heteroseksuaalisena toimintana, vaan väkivaltana.

Lainaus
Ja tuo on totta, että homoseksuaalinen taipumus ja teot ovat eri asia. Sama on heteroseksuaalien kohdalla.


Mutta "seksuaalinen teko" ei ole käsittääkseni kovin yksiselitteinen edes lakiterminä, eikä riitä alkuunkaan kuvaamaan sitä syvää ja dynaamista olemisen tilaa, jota seksiksi kutsutaan, pitempiaikaisesta ihmissuhteesta puhumattakaan. Mistä seksuaalinen teko alkaa ja mihin... niin no,  sen nyt varmaan voi ajatella, mihin se parhaimmillaan päättyy.  :) (Tai oikein optimaalisessa tilanteessa ei pääty siihenkään, vaan jatkuu.)

Heterollakin on taipumusta vähän vaikka mihin, kuten unelmiin pitkäaikaisesta parisuhteesta, asuinolosuhteiden mukavasta järjestämisestä, kenties lapsista, yhteisistä sopimuksista, jotka koskevat ajankäyttöä, rahaa ja siivousta. Ja siitä, että toinen kantaa, kun itse ei jaksa, ja itse saa olla tarpeellinen kantaessaan ja hoitaessaan toista. Kokemukseni mukaan näin on myös monen homon kohdalla.

Jos luetaan Raamattua siten, että katsotaan jotkut yksittäiset seksuaaliset teot syntisiksi ja siten välttämisen arvoisiksi, ei minusta siltikään sieltä löydy perusteita torjua tuota kaikkea muuta, mistä rakkaus koostuu - ilman, että rajataan itse rakkautta. Siihen kristillinen ihanne ei mitenkään voi kehottaa. Surffailin aiheen tiimoilta joskus jossain englanninkielisten ortodoksijuutalaisten homojen (!) sivuilla, en muista missä, ja heillehän ovat tärkeitä erilaiset puhtaussäännöt. Niinpä homma oli ratkaistu sillä lailla, että parisuhde ja rakkaus ovat hyvää Jumalan silmissä, kunhan vältetään anaaliseksiä (sivuilla ei muistaakseni käsitelty naispuolisten ortodoksijuutalaisten homojen elämää).

Itse en ajattele noin, halusin vain ilmaista suruni siitä, ettei homofobisella rintamalla edes harkita vaihtoehtoisia ajattelumalleja täydelliselle selibaatille tai nk. "eheytymiselle".

Jobin Elifas pohtii synnin olemusta:
"Jos sinä teet syntiä, mitä se häntä [Jumalaa] liikuttaa? Jos teet vielä enemmän syntiä, mitä se hänelle merkitsee? Tai jos elät oikein, mitä hän siitä hyötyy? Mitä sinä pystyisit hänelle antamaan! Ihmistä, itsesi kaltaista, sinun syntisi satuttavat, ihmisten hyväksi koituu se, että elät oikein." Job 35:6-8

Tämän hengessä kysyn: keneltä se on pois, että kaksi aikuista ihmistä haluaa vapaaehtoisesti elää yhdessä, jakaa sielunsa ja ruumiinsa rakkaudessa? Jeesus on käskenyt meitä rakastaa, se on kaikkein keskeisintä hänen opetuksessaan. Toteutuuko tämä rakkautta rajaamalla? Vai eikö homojen rakkaus ole kenties oikeaa rakkautta? Minä ainakaan en pysty pitämään omaa raadollista rakkauttani esikuvana kenellekään, kaikkein vähiten sillä perusteella, että satumme mieheni kanssa olemaan jokseenkin heteroita. Pikemminkin pyrin itse ottamaan mallia (mies-)ystäväpariskunnan harmonisesta yhteiselosta.

Lainaus
toisella suuntauksella on se etu, että se on niin luonnollista ja sitä on ollut iät ajat ja sitä tarvitaan ihmissuvun jatkumiseen.


Sitä tarvitaan myös rakkauden ilmaisemiseen ja todeksi elämiseen, keskinäiseen hoivaan ja arjesta irrottautumiseen... ja moneen muuhun. Paratiisikertomuskin (toinen luomiskertomus, 1 Moos. 2) kuvaa sitä, miten ensisijaista on nimenomaan kumppanuus ja toiseen liittyminen, ei suvunjatkaminen. Heterotkin harrastavat tolkuttomasti seksiä vailla minkäänlaista pyrkimystä suvunjatkamiseen. "Luonnollista" on kaipaus toisen iholle, lähemmäs, sieluun, yhteyteen. Minusta on epäkristillistä ja julmaa kieltää tämä Jumalan lahja toisilta, erilaisilta.

Lainaus
Itse hyväksyn ja muidenkin pitäisi hyväksyä homoseksuaalit ihmisinä, he ovat samanarvoisia kuin muutkin ja voisinpa kuvitella itseni ko. henkilön kaveriksi, jos vastaan tulee. Teot ovat kuitenkin eri asia, itse en niitä varsinaisesti hyväksy, mutta se on vain minun kantani ja kuten sanoin, niin perusteluita ei minulla enempää ole.


Entäpä, jos he eivät ole sinun hyväksyntäsi tarpeessa? Tai halua sinua kaverikseen? Kristus on usein läsnä juuri niissä, joita meidän on vaikea hyväksyä, ja opettaa meille jotain itsestämme. Se, että joku "suvaitsee" toista, asettaa tämän suvaitsijan sen toisen yläpuolelle. Silloin ei näe Kristusta toisessa, ei näe toista oikeana Jumalan lapsena.
Toiset tykkää saatanasta, se on silkkaa seksiä / Toiset tykkää Jumalasta, sillä riittää älyä /
Mitä mulle jää? - Puupää! (Ismo Alanko)

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #39 : 20.03.06 - klo:15:16 »
Lainaus käyttäjältä: "eeva-kaisa"
Entäpä, jos he eivät ole sinun hyväksyntäsi tarpeessa? Tai halua sinua kaverikseen? Kristus on usein läsnä juuri niissä, joita meidän on vaikea hyväksyä, ja opettaa meille jotain itsestämme. Se, että joku "suvaitsee" toista, asettaa tämän suvaitsijan sen toisen yläpuolelle. Silloin ei näe Kristusta toisessa, ei näe toista oikeana Jumalan lapsena.


Näinpä, itsellänikin on hyvin selkeä kanta tähän asiaan: homoseksuaalisuudessa ei ole mitään poikkeavaa heteroseksuaalisuuden kanssa, kysymys on kaikessa olennaisessa samasta asiasta. Ei ole mitään anteeksipyydettävää, annettavaa tai erityisesti suvaittavaa. Samat säännöt pätevät kumpaankin ryhmään. Ymmärrän sen että konservatiivit paniikissaan maallistumisen edessä tukeutuvat näihin perinteisiin uskon vääristymiin ja pimeisiin kohtiin, mutta virallisen kirkon syrjivä asenne on minusta aika käsittämätön. Tässä suhteessa suhtaudun suorastaan epäkörttiläisen kriittisesti kirkkoon ja sen viattomia ihmisiä haavoittavaan asenteeseen.
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #40 : 20.03.06 - klo:17:42 »
Ei voi kun ihmetellä ihmisten suurensuurta tarvetta luokitella ja normittaa kaikki! Kaikki mikä poikkeaa "normaalista", on väärin, kummallista, outoa. Mutta hyvät ihmiset rajanveto on melkoisen vaikeaa jos sille tielle lähtee. On jotenkin ehkä jopa jossainmäärin koomista, että lähes aina kun tulee keskustelua homoseksuaalisuudesta vedetään mukaan eläimiin sekaantumiset ym. mukaan.No voi herttinen aika, sanon mä!

Omassa ajatusmallissani olen lähtenyt siitä, että tuomittavaa on sellainen toiminta, jossa toinen osapuoli on kyvytön ilmaisemaan omaa tahtoaan. Eli kahden aikuisen välinen (homo/hetero) seksuaalisuus ei siis ole tuomittavaa, mutta insesti, eläimiin sekaantuminen, raiskaukset ovat tuomittavia. Loogista, eikö totta?
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
sexuaalinen tasavertaisuus
« Vastaus #41 : 20.03.06 - klo:19:11 »
Olen hyvin monen homon, lesbon ja bin ystävänä. Monesti kun me esitämme ajatuksia niin nousen ylös tekemään ristinmerkin (vaikka en tykkää ristinmerkin-teosta niskaslaisena). Miksi? Herkkiä ja syvällisiä ajatuksia minä kuulen vähemmistökansalaisistamme. Mutta kun ei enemmistöltä kuule ajatuksia. Kyllähän niiltäkin... aika harvoin. :smt023
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
sexuaalinen väärinkäyttö
« Vastaus #42 : 20.03.06 - klo:19:35 »
Jumala loi maailman sekä miehen että naisen. Nainen tykkää naisesta ja mies miehestä... so what... Jumalan luomistyötä se on. En nyt riplomaattisesti käy "antihomous"-asian kannattajia syyttämään.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #43 : 20.03.06 - klo:22:15 »
Lainaus käyttäjältä: "eeva-kaisa"
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Itse hyväksyn ja muidenkin pitäisi hyväksyä homoseksuaalit ihmisinä, he ovat samanarvoisia kuin muutkin ja voisinpa kuvitella itseni ko. henkilön kaveriksi, jos vastaan tulee. Teot ovat kuitenkin eri asia, itse en niitä varsinaisesti hyväksy, mutta se on vain minun kantani ja kuten sanoin, niin perusteluita ei minulla enempää ole.


Entäpä, jos he eivät ole sinun hyväksyntäsi tarpeessa? Tai halua sinua kaverikseen? Kristus on usein läsnä juuri niissä, joita meidän on vaikea hyväksyä, ja opettaa meille jotain itsestämme. Se, että joku "suvaitsee" toista, asettaa tämän suvaitsijan sen toisen yläpuolelle. Silloin ei näe Kristusta toisessa, ei näe toista oikeana Jumalan lapsena.


No sittenpä en mahda mitään. En kyllä ole tähänkään asti ryhtynyt (tai edes yrittänyt ryhtyä) joka ikisen vastaantulijan sydänystäväksi ja on ihmisiä, joiden kanssa ei ykseinkertaisesti pysty tekemään muuta kuin mitä pakosta joutuu vaikka koulussa ryhmätöissä tms. Jos joku ei halua olla kaveri, niin so what? Maailma on pullollaan ihmisiä, jotka eivät ole minun kavereitani. Sanoin tuon vain siksi, että ei olisi mahdotonta, että minulla olisi homo tai lesbo kaverina. Kuiteskaan jos ei halua, niin minkä minä sille mahdan, ei ole minun ongelmani.  

Veikkaisinpa, että aika harva minun hyväksyntääni kaipaa, kuten arvelitkin, ja hyvä niin. En minä yritäkään mikään esikuva, neuvonantaja tms. olla.  ja sanoinkin jo, että ihmisinä yritän hyväksyä kaikki ja yritän tulla toimeen niidenkin kanssa, joiden kanssa ei synkkaa yhteen, mutta kuten mainitsinkin, niin teot ovat erikseen, niistä voi olla montaa mieltä.

Ja nyt joku sanoo, että ei voi olla kaveri, jos ei hyväksy kaikkea mitä toinen tekee. Olen eri mieltä. En nyt rupea täällä selvittelemään, miksi, mutta niin se vaan on, että aina on eri mieltäkin väliin kavereiden tekemisistä, mutta silti ollaan kavereita. Vaikkapa se, että itse en ole innokkaimpia baarikärpäsiä ja harvemmin tulee käytyä (vaikka joskus käynkin), mutta silti en pane vastaan kun kaverit käyvät. Minulla on rahalle muutakin käyttöä ja mieluummin syön hyvin, kun tuhlaan rahat ja kituutan loppukuun. Mutta jokainen saa tehdä mitä lystää, ei tarte seurata minua, itse tekisin toisin. Tuo nyt ei ollut oikein hyvä esimerkki, kun jälkikäteen luin, mutta kuiteskin, teoista voi olla eri mieltä ja olla silti kavereita.[/quote]
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Mikko

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 91
Homoseksuaalisuus
« Vastaus #44 : 25.03.06 - klo:00:02 »
Homoilu on hienoa!!!

  Itse, vaikka olenkin hienhajuinen retroseksuaali ja machourpo, olen monesti miettinyt miten paljon luotevampaa olisi jos olisin sellainen nahkajannu. Tosiasia on etten juurikaan välitä naisseurasta enkä todellakaan osaa keskustella kuukautisista tai muista tyttöjen jutuista. Saattaapa johtua lapsuudestni ja nuoruudestani jolloin tytöt eivät kiinnittäneet mitään huomiota kun en urheillut, tiedä häntä,mutta tosiasia on etten tajua naisten aivoja pätkääkkään. Kuitenkin olen selkeästi hetero jos sellaista oikeasti edes on.
  Eli, vaikka tuntisin oloni luontevimmaksi vain miehistä muodostuneissa ympyröissä, en tunne vetoa miehiin "silleen". Ei tämäkään aina iha kivaa ole.  Heterous siis.

  Eli minun mielestäni kaikki homot ja koko muu "pervokaarti" ovat jumalan lapsia kaikki tyynni eikä heidän tule kärsiä mistään tunnonvaivoista eikä uskonnollisten piirien kiukuttelusta. Saati kenenkään kiukuttelusta.

   Niin, ja tutustuttuani tähän "eheyttämis"-systeemiin tulin siihen tulokseenn että nää ihmiset sen takana tarttis lujaa avokämmentä ja paluun maanpinnalle. Se meininki oli mun silmissä yksi julmimpia tapoja kiusata epävarmaa ja horjuvaa ihmistä.

  Mikko
Hähä!