Kirjoittaja Aihe: Mitäs mieltä tästä olette?  (Luettu 8309 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Re: Turha julkkis
« Vastaus #15 : 02.04.09 - klo:10:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Miksi pitää olla julkihomo?
Olis vaan pitänyt homoutensa kaapissa.
Mua häiritsee julkisuushakuiset ihmiset.


Voi olla, että Vantaalla oli sellainen tilanne, että ihmiset kuiskivat asiasta, huhut ja juorut liikkuivat. Eikö silloin ole parasta tulla julki ja sanoa, että homo olen? Tässä seison enkä muuta voi.
Acta, non verba.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Mitäs mieltä tästä olette?
« Vastaus #16 : 02.04.09 - klo:10:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Kyllä riettaimmat tapaamani ihmiset ovat olleet läpeensä heteroita.


Tämä perustuu siihen, että heterot ovat enemmistönä. Niinpä riettaudenkin suurimmat saavutukset ovat nimenomaan enemmistön hallussa. Olen Liv:iltä seurannut De Generesin showta ja näin ulkopuolelta katsoen hän tuntuu kovin täyspäiseltä ihmiseltä vaikka onkin lesbo.
Acta, non verba.

B.H.S

  • Vieras
Re: Turha julkkis
« Vastaus #17 : 02.04.09 - klo:11:06 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Miksi pitää olla julkihomo?
Olis vaan pitänyt homoutensa kaapissa.
Mua häiritsee julkisuushakuiset ihmiset.


Voi olla, että Vantaalla oli sellainen tilanne, että ihmiset kuiskivat asiasta, huhut ja juorut liikkuivat. Eikö silloin ole parasta tulla julki ja sanoa, että homo olen? Tässä seison enkä muuta voi.


Eiköhän tässä maassa ole aina kuiskittu ym.
Oli sitten Salossa,Stadisssa tai Böndellä.
Väitän,että näin tulee jatkossakin olemaan.
Terveisiä vaan sinne suvaitsevaisuuden kehtoon.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Mitäs mieltä tästä olette?
« Vastaus #18 : 02.04.09 - klo:11:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
[
 Tuntuu, että tämä asia menee tällä foorumillakin joksikin kirkon "kohtalonkysymykseksi" ja tärkeämmät asiat unohtuvat sen alle. Ihmisinä meidän pitää toki hyväksyä kaikki, olipa hän sitten naapurin mummo, homppeli tai Stalin, mutta teoista olen esimerkiksi itse eri mieltä. Eniten minua huolestuttaa tässä liiallisessa rietastelussa se, että sen varjolla esim. herättäjä-yhdistys leimataan joksikin homojen oikeusasialiikkeeksi. Pitäisin itse vähän matalampaa profiilia ja mielessä ne tärkeimmät asiat, sen miten olemme Jumalan edessä pieniä ja kerjäämme armoa. Ja että joukkoon kuuluu hyvin erilaisia ihmisiä, joita usko yhdistää.


Kiitos Sinulle, Johannes, että olet olemassa. Voin körttikodin kasvattina yhtyä täysin tuohon ajatukseen. Mielestäni olen kasvanut melkoisen suvaitsevaisessa ympäristössä, mutta kyllä minulle on opetettu myös, että ihan kaikkea tekemisiä ei tarvitse hyväksyä. Ajattelin jo, etten viitsi vastata tähän kysymykseen mitään, koska tästä seuraa vain "anteeksiantoa" (lue: vihjaisu siirtyä syrjään), vaikken ole mitään pyytänytkään anteeksi.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Mitäs mieltä tästä olette?
« Vastaus #19 : 02.04.09 - klo:15:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Pirska"
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
[
 Tuntuu, että tämä asia menee tällä foorumillakin joksikin kirkon "kohtalonkysymykseksi" ja tärkeämmät asiat unohtuvat sen alle. Ihmisinä meidän pitää toki hyväksyä kaikki, olipa hän sitten naapurin mummo, homppeli tai Stalin, mutta teoista olen esimerkiksi itse eri mieltä. Eniten minua huolestuttaa tässä liiallisessa rietastelussa se, että sen varjolla esim. herättäjä-yhdistys leimataan joksikin homojen oikeusasialiikkeeksi. Pitäisin itse vähän matalampaa profiilia ja mielessä ne tärkeimmät asiat, sen miten olemme Jumalan edessä pieniä ja kerjäämme armoa. Ja että joukkoon kuuluu hyvin erilaisia ihmisiä, joita usko yhdistää.


Kiitos Sinulle, Johannes, että olet olemassa. Voin körttikodin kasvattina yhtyä täysin tuohon ajatukseen. Mielestäni olen kasvanut melkoisen suvaitsevaisessa ympäristössä, mutta kyllä minulle on opetettu myös, että ihan kaikkea tekemisiä ei tarvitse hyväksyä. Ajattelin jo, etten viitsi vastata tähän kysymykseen mitään, koska tästä seuraa vain "anteeksiantoa" (lue: vihjaisu siirtyä syrjään), vaikken ole mitään pyytänytkään anteeksi.



Voidaan kai sanoa, että körttiliikkeen sisällä on pienempi moraalisen herätyksen liike.
Acta, non verba.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Mitäs mieltä tästä olette?
« Vastaus #20 : 02.04.09 - klo:16:35 »
moraalinen herätys ei ole samaa kuin hengellinen herätys... :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Re: Turha julkkis
« Vastaus #21 : 02.04.09 - klo:18:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Miksi pitää olla julkihomo?
Olis vaan pitänyt homoutensa kaapissa.


Miksi pitää olla julkihetero? Miksi homous pitää pitää kaapissa?

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Re: Turha julkkis
« Vastaus #22 : 02.04.09 - klo:18:30 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Miksi pitää olla julkihomo?
Olis vaan pitänyt homoutensa kaapissa.


Miksi pitää olla julkihetero? Miksi homous pitää pitää kaapissa?

Julkiheterona taidan mennä kaappiin, niin julkirietastelu maailmassa hiukan vähenee. Jahka tästä ehdin hakea Ikeasta kaapin, entiset on jo täynnä luurankoja.

Mt

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Mitäs mieltä tästä olette?
« Vastaus #23 : 02.04.09 - klo:18:53 »
Eikös pääministerikin hakenut Ikeasta naisseuraa? Olisipa hakenut mieluummin kaapin!

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Mitäs mieltä tästä olette?
« Vastaus #24 : 02.04.09 - klo:19:30 »
Alkuperäinen viestin otsikko kuului:

"Mitäs mieltä tästä olette?"


-Minä olen sitä mieltä että on asiatonta ruotia jonkun yksittäisen, tunnistettavan ihmisen asioita netissä ilman että asianosainen on mukana keskustelussa.  Jos olisin moderaattori, koko ketju lentäisi roskakoriin.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

B.H.S

  • Vieras
Mitäs mieltä tästä olette?
« Vastaus #25 : 02.04.09 - klo:21:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Jampe"
Alkuperäinen viestin otsikko kuului:

"Mitäs mieltä tästä olette?"


-Minä olen sitä mieltä että on asiatonta ruotia jonkun yksittäisen, tunnistettavan ihmisen asioita netissä ilman että asianosainen on mukana keskustelussa.  Jos olisin moderaattori, koko ketju lentäisi roskakoriin.


No,no taitaisi käydä foorumilla monenkin ketjun poistuminen "roskakoriin".
Näin kävisi myös nykypäivän median, jos Jampen toive toteutuisi,vai mitä. Tietsikat siis joutaisivat aika nopeasti pannaan. Kävisi vähän niin kuin Martti Lutherin aikoinaan. Mutta miten sitten kävikään jatkossa? 8)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Mitäs mieltä tästä olette?
« Vastaus #26 : 02.04.09 - klo:22:31 »
Lainaus käyttäjältä: "Jampe"
Alkuperäinen viestin otsikko kuului:

"Mitäs mieltä tästä olette?"


-Minä olen sitä mieltä että on asiatonta ruotia jonkun yksittäisen, tunnistettavan ihmisen asioita netissä ilman että asianosainen on mukana keskustelussa.  Jos olisin moderaattori, koko ketju lentäisi roskakoriin.


Moderaattorin kommentti. Yksittäisen henkilön asioita ei ole ruodittu nitissä vaan on puhuttu asiasta ei henkilöistä. Minä tosi mainitsin kirkkoherran hengelisen kodin, mikä ei oel mikään salaisuus. On totta, että tämä aihe on täällä käsitelty jo vuosia sitten ihan riittävästi. Nyt vain tapahtui heilahdus ja asia tuli päivänvaloon uudelleen. Toivon että jos keskustellaan keskitytään asioihin eikä ihmisiin, miten on pääosin kiitettävästi käynytkin. Siksi en ole katkaissut ketjua.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Mitäs mieltä tästä olette?
« Vastaus #27 : 03.04.09 - klo:05:51 »
Asiat henkilöityvät, ts. keskustelua herättävä, erilaisia mielipiteitä sisältävä ilmiö inkarnoituu yksilössä. Siksi henkilön täysi rajaaminen ulos keskustelun aiheesta on mahdotonta. Kun sinä (tai joskus minäkin) pidämme jotain asiaa tärkeänä, olemme valmiit laittamaan itsemme likoon sen puolesta. Käytännössä se merkitsee tiimellystä, johna selusta ei ole turvassa.
Nyt esillä olevassa tapauksessa on näin käynyt. Me sivistyneet pyrimme tietenkin keskustelemaan puhtain astaloin. Koetamme välttää henkilökohtaisuuksia. Rakkauden hengessäpä se kuitenkin on vain hyväksi keskustelun aiheen henkilöitymälle.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Mitäs mieltä tästä olette?
« Vastaus #28 : 03.04.09 - klo:06:02 »
körttiläisiä on toisaalta haukuttu antinomisteiksi... piireissä oli ja on valtavan paljon rakkautta...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Mielipiteitä
« Vastaus #29 : 03.04.09 - klo:08:45 »
Antinomismiin (ei-nimittelyyn) johtaa kirurginen välienselvittely, kun asiantuntija korjaa välilevyn pullistumaa.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024