Kirjoittaja Aihe: Verokapina vol 3  (Luettu 19666 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Verokapina vol 3
« : 28.11.08 - klo:22:13 »
Jos joku vielä haluaa jatkaa.

Verokapina 1.ssä oli 45 lukukertaa per kirjoiitus
Verokapina 2.ssä oli enää 26 lukukertaa per kirjoitus
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa pj

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 18
Jeesuksen vanhempien verotus
« Vastaus #1 : 29.11.08 - klo:21:11 »
Koska kukaan ei halua jatkaa verokapinakeskustelua, jatkan sitä ihan vaan omaksi ilokseni ja monologikseni.

Jeesuksen vanhemmat, Joosef ja Maria, olivat matkalla veroja maksamaan, kun syntymän aika tuli. Heille, kuten sittemmillekään talkoolaisille ei ollut sijaa majatalossa. Mainittakoon, että Pax eli rauhanjumalan maanpäällinen edustaja, joka käytti arvonimeä Rauhanruhtinas, hänen korkeutensa  keisari Augustus, oli pannut verotuksen toimeen, koska rauhan pääkaupunki, Rooma, oli viemäriputkien tarpeessa. Sitä rahoittamaan matkasi siis tuo evankeliumikirjasta myöhemmin maailmankuuluksi tullut nuoripari.

Hyvää adventtia niin kapinoiville kuin kapinoimattomillekin!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Verokapina vol 3
« Vastaus #2 : 30.11.08 - klo:12:10 »
Pariskunnan poika sanoi sittemmin keisarin kuvalla leimattua verorahaa tarkoittaen: - Antakaa keisarille, mikä keisarille kuuluu ja Jumalalle, mikä Jumalalle kuuluu.

Poissa Yrittäjäkörtti

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 94
Hyvä SeppoS
« Vastaus #3 : 01.12.08 - klo:09:54 »
Ensin lainaus Verokapina II -keskustelun lopusta, kun en ehtinyt SeppoS:n tähän viestiin vastaamaan:

"Arvoisa yrittäjäkörtti. Voisitko lopettaa vapaiden tulkintojen teon ja pysyä asiassa. Olet ottanut minut silmätikuksi ja henkilöinyt minuun täysin ilmasta tempaistuja juttuja.

Helsingin yhtymä vastaan verottaja oli esimerkki siitä, ettei verottaja ole erehtymätön ei muusta. Sinun mielikuvituksesi jatkoi luvattomille teille. En ole mitenkään yrittäjävastainen, vaan päin vastoin. Väittämäni, että tällaista tapahtui todistaa oikeaksi tuore Flying Finn juttu. En ole koskaan puhunut kaikista tai enemmistöstä. Ehkä sinua yllättää se, että saan sähköposteja, jossa sinua epäillään verottajan bulvaaniksi. En ota siihen kantaa, kun ei ole todisteita. Sinä voisit kyllä sen sijaan pyytää anteeksi käytöstäsi, kun huutelet pensaan takaa mitä mieleen tulee. Mikä oli se lisätölväisy? En taaskaan puhut yrittäjistä mitään negatiivista.

Verottajasta minulla on todella suuri puntti kauhukertomuksia, jotka ovat käyneet oikeudessa, mutta en ajatellut täyttää tätä sivua niillä. Voin lähettää niitä sinulle yksityisviestinä jos olet kiinnostunut.

Palataan asiaan ja todetaan, että adressi on erittäin hyvä asia ja taistelu Aholansaaren puolesta on täysin "

Ja mitäkö vastaan:
Hyvä, että nyt yrität tarkennella, mistä oli kyse, kun esitit yrittäjien joka tapauksessa siirtäneen rahoja sivuun eläkepäiviä varten, jopa konkurssitilanteessa. Teit siinä vertailua pyyteettömän Aholansaaressa tehtävän työn ja Tahkolla toimivien yrittäjien välillä. No, se siitä. Ymmärsin viittauksesi verolautakunnan jäsenen lausumaan jatkoksi tälle ajattelulle. Eli, että yrittäjille pitää verotarkastuksessa laittaa aina jotakin ylimääräistä arvioitua veroa, koska ne joka tapauksessa viilaavat linssiin. Flying Finn -juttu on kai vielä viimeistä sinettiä vaille, mutta siinä konkurssissa näytetään tehneen kaikki klassiset mokat, joista varmasti jää kiinni. Sinällään tässä yhteiskunnassa löytyy kaikista kansanryhmistä niitä, jotka eivät noudata yhteisiä sääntöjä: yrittäjistä, pimeää työtä tekevistä palkansaajista, yleishyödyllisen yhdistyksen siipien alla omaa elantoaan hankkivista työntekijöistä ja oman yrityksen liiketoimintaa itse asiassa palvelevista toiminnoista jne. On turha leimata yrittäjiä. Ehkä et niin halukaan, mutta taitamattomuuttasi teet sitä täällä näköjään toistuvasti. Kenenkään aatemaailmaa täällä on tietenkään turha yrittää muuksi muuttaa. Siihen käy aivan muut konstit.

Verottajan kauhukokemuksia ja oikeudessa koettuja oikeusmurhia löytyy minunkin tarinavarastostani. Tarkkoja tietoja. Luulenpa, että tässä voitan sinut, mutta siitä on turha ryhtyä kilpailemaan.

Vai olen verottajan bulvaani? Verottajan bulvaani, joka on vielä ei-ikikörtti. Se taitaa olla ainoa näiden kolistajakalistajien argumentti. Vastaavaa lyömätöntä logiikkaa noudattaen voisin väittää, että vapaa-ajattelijoiden yhdistykseen kuuluvat henkilöt ovat jo vuosikausia pyrkineet rapauttamaan Aholansaaren taloutta nauttimalla ihanista ilmaisista ruoka- ja majoituspalveluista - ja tekeytymällä kaikkien hyväntekijöiden äidiksi.

Verottajan bulvaaniväite on loukkaava. Kun asiaperusteet ontuvat ja täällä jo esim. Tahkon mahdollisuuksien hyödyntämistä kohtaan tunnettu vainoharhainen ajattelu laajenee kultapossukerholaisten päänupissa yhä enemmän vainoharhaiseksi - joka suuntaan ampuvaksi, kun vähänkin risahtaa, ei tietenkään muuta voi odottaa. Ilmeisesti kaikki kriittisesti verokapinan perusteisiin suhtautuneet ja saaren talkookäytäntöjen tarkistamista täällä kannattaneet ovat verottajan bulvaaneja.

Näille vainoharhaisille tietenkin pitäisi yrittää saada taottua järkeä päähän hoitavalla otteella. Tuollainen räiskiminen aiheuttaa suurta vahinkoa. Kun kaiken parkumisen takana on vain se, että talkoolaisten pitää jatkossakin syödä ja majoittua ilmaiseksi, alkaa aika monelta kadota auttamisenhalu. Se palaa, kun Aholansaaressa on lakaissut iso luuta - ja käytännöt ovat muuttuneet. Menkääpä joskus Järven Alpon talkooporukan mukana saareen. Saatte tehdä oikeasti työtä.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Verokapina vol 3
« Vastaus #4 : 01.12.08 - klo:10:38 »
Minä olen ollut Alpo Järven porukoissa eri puolilla laajaa Venäjää kymmenkunta kertaa, matkat ovat olleet heikoilla teillä pitkiä, työtehtäviä on ollut aamuhämärästä lähes iltayöhön. jalat, kädet ja suu ovat tehneet töitä, itäisten matkojen aikana, ja sen jälkeen. Joten älä ainakaan mulle ala, Yrittäjäkörtti. :lol:  8)

  Argumenttejani dokumentoidaan joka päivä. Tänäänkin lähtee muutama juttu maailmalle. Sinä, Yrittäjäkörtti, voit vähätellä sanojani, sillä ei loppujen lopuksi ole mitään merkitystä. Merkitystä on sillä, että vuosittain noin kahdessakymmenessä eri aviisissa tiedetään ja ymmärretään se mitä, miksi ja miten kirjoitan. :P

  Ainut kolistelija tässä verokapina-asiassa viime viikkoina olet ollut sinä, Yrittäjäkörtti. :evil:  Onneksi Aholansaariasiassa avainasemassa olevat ovat tuon seikan käsittääkseni jo aikaa sitten noteeranneet. Mutta sen kun purat itseäsi, joka rivillä kerrot itsestäsi enemmän kuin arvaatkaan, Yrittäjäkörtti, (ehken liian) vaativan nimimerkin ihminen.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Verokapina vol 3
« Vastaus #5 : 01.12.08 - klo:10:45 »
Katson ettei ole enää asiallista vastata YK:n viestiin. Se oli täysin asiaton ja mauton. Hän voi esittää anteeksipyyntönsä vilkkaasta mielikuvituksesta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Yrittäjäkörtti

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 94
SeppoS
« Vastaus #6 : 01.12.08 - klo:11:39 »
Mikä vilkas mielikuvitus? Verokapina I -keskustelussa kirjoitit 11.11.2008 klo 13.09 seuraavasti:

"Yrittäjillä on aikeensa kuten allaolevasta selviää (koko pötkö on linkkiä)
http://www.tekniikkatalous.fi/viihde/vapaa-aika/article153773.ece
Jos se ei toimi niin kopioi se ositekenttään. Se on uhka Aholansaarelle ja saaren rauhalle.

Jos yritys ei tuota voittoa ja kasva se kuolee ja tekee konkurssin. Sitä ennen omistaja on pannut hiukan sivuun vanhuuden varalle. Aholansaari kituu ystävien tuen varassa, jota on saatu tilille päivittäin.

Lopetan tähän ettei tule sanottua pahasti ja loukkaavasti."


Mitä siinä muuta kirjoitit kuin tänään kerroin?

Poissa Yrittäjäkörtti

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 94
Verokapina vol 3
« Vastaus #7 : 01.12.08 - klo:11:40 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
Minä olen ollut Alpo Järven porukoissa eri puolilla laajaa Venäjää kymmenkunta kertaa, matkat ovat olleet heikoilla teillä pitkiä, työtehtäviä on ollut aamuhämärästä lähes iltayöhön. jalat, kädet ja suu ovat tehneet töitä, itäisten matkojen aikana, ja sen jälkeen. Joten älä ainakaan mulle ala, Yrittäjäkörtti. :lol:  8)

  Argumenttejani dokumentoidaan joka päivä. Tänäänkin lähtee muutama juttu maailmalle. Sinä, Yrittäjäkörtti, voit vähätellä sanojani, sillä ei loppujen lopuksi ole mitään merkitystä. Merkitystä on sillä, että vuosittain noin kahdessakymmenessä eri aviisissa tiedetään ja ymmärretään se mitä, miksi ja miten kirjoitan. :P

  Ainut kolistelija tässä verokapina-asiassa viime viikkoina olet ollut sinä, Yrittäjäkörtti. :evil:  Onneksi Aholansaariasiassa avainasemassa olevat ovat tuon seikan käsittääkseni jo aikaa sitten noteeranneet. Mutta sen kun purat itseäsi, joka rivillä kerrot itsestäsi enemmän kuin arvaatkaan, Yrittäjäkörtti, (ehken liian) vaativan nimimerkin ihminen.


Sinä se ikikörttien kantaisä jaksat kerta toisensa jälkeen itsesi ylentää. Annat ilmeisesti oikean kuvan ammattikuntasi edustajista. Siinä kuin ilmeisesti mielestäsi minä annan yrittäjistä.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Verokapina vol 3
« Vastaus #8 : 01.12.08 - klo:11:48 »
Elähän nyt Yrittäjäkörtti kokoajan haasta riitaa. Vaikka kuinka olisit asiantuntija monessakin asiassa, minulle ainakin tulee väkisin vähän ikävä olo viesteistäsi. En ole ihan perillä perimmäisistä motivaatioistasi. Ei, kyse ei ole luetun ymmärtämisen vaikeudesta, vaikka sitäkin olet täällä jo muutaman kertaan joillekin ehdottanut, vaan yksinkertaisesti niistä tunteista, joita kirjoituksesi herättävät. Vaikka en ennen ole suutani tässä keskustelussa avannut, koska tietämykseni veroasioissa on minimaalisen pieni, en silti ole voinut muutakuin ihmetellä asennettasi tässä asiassa. Mitäs sitten, jos loppupeleissä todetaan, että verottaja oli totaalisen väärässä ja Aholansaaren tilanne oli täysin väärintulkittu? Kuinka siihen reagoit?

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Verokapina vol 3
« Vastaus #9 : 01.12.08 - klo:12:09 »
Arvoisa Yrittäjäkörtti. Lopetit haasteellisesti, että menkääpä Alpo Järven porukoihin, minä vastasin... Ei siinä kai sen kummempaa...

   Olet sinä, Yrittäjäkörtti, vähätellyt tekstejäni. Laitoin vain vähättelysi mittasuhteisiin. Jos se on itsensä ylentämistä, olkoon.

   Minun ei tarvitse toisten toimittajien tekemisistä tai imagosta huolehtia. Useimmat heistä osaavat asiat itse.

   Minä en ole ikikörttien kantaisä. Mutta arvostan munaskuitani myöten kestokörttejä, monessa koeteltuja, mutta nöyrän jämerästi vaeltavia, monitasoisesti oivaltavia ymmärtäjiä, joihin olen saanut tutustua koko elämäni ajan. :lol:

Poissa Yrittäjäkörtti

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 94
Verokapina vol 3
« Vastaus #10 : 01.12.08 - klo:12:47 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Elähän nyt Yrittäjäkörtti kokoajan haasta riitaa. Vaikka kuinka olisit asiantuntija monessakin asiassa, minulle ainakin tulee väkisin vähän ikävä olo viesteistäsi. En ole ihan perillä perimmäisistä motivaatioistasi. Ei, kyse ei ole luetun ymmärtämisen vaikeudesta, vaikka sitäkin olet täällä jo muutaman kertaan joillekin ehdottanut, vaan yksinkertaisesti niistä tunteista, joita kirjoituksesi herättävät. Vaikka en ennen ole suutani tässä keskustelussa avannut, koska tietämykseni veroasioissa on minimaalisen pieni, en silti ole voinut muutakuin ihmetellä asennettasi tässä asiassa. Mitäs sitten, jos loppupeleissä todetaan, että verottaja oli totaalisen väärässä ja Aholansaaren tilanne oli täysin väärintulkittu? Kuinka siihen reagoit?


Senkin olen todennut moneen kertaan: Iloitsen iloitsevien kanssa. Mutta muistuttaen silti, että Aholansaaren taloutta on pitkällä tähtäyksellä turvattava entistä ponnekkaammin. Niin, että henkilökunnalla ja luottamushenkilöillä on edes joskus mahdollisuus miettiä toiminnan kehittämistä niin, ettei talous ole aina raskaana painolastina mielessä. Ei ole aihetta kerrata enempää.

Poissa Yrittäjäkörtti

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 94
Verokapina vol 3
« Vastaus #11 : 01.12.08 - klo:12:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
Arvoisa Yrittäjäkörtti. Lopetit haasteellisesti, että menkääpä Alpo Järven porukoihin, minä vastasin... Ei siinä kai sen kummempaa...

   Olet sinä, Yrittäjäkörtti, vähätellyt tekstejäni. Laitoin vain vähättelysi mittasuhteisiin. Jos se on itsensä ylentämistä, olkoon.

   Minun ei tarvitse toisten toimittajien tekemisistä tai imagosta huolehtia. Useimmat heistä osaavat asiat itse.

   Minä en ole ikikörttien kantaisä. Mutta arvostan munaskuitani myöten kestokörttejä, monessa koeteltuja, mutta nöyrän jämerästi vaeltavia, monitasoisesti oivaltavia ymmärtäjiä, joihin olen saanut tutustua koko elämäni ajan. :lol:


Hyvä, että olet ollut Alpo Järven talkooporukoissa. Kiitos siitä. Mutta viisas ei pidä asiasta liikaa mölyä.

Olet kuitenkin tyypillinen toimittaja. Pidät ääntä itsestäsi, kirjoituksistasi ja näennäisestä tietämyksestä. Toimittajat tietävät asiasta kuin asiasta vähän, mutta loppujen lopuksi harvasta asiasta pintaa syvemmältä. Kuuluu työn luonteeseen. Aika ja inhimilliset tekijät ovat rajoitteena. Ole tyytyväinen, olet ammattikuntasi edustaja erittäin kirkkaassa mielessä.
Kestokörtti, ikikörtti, ei-ikikörtti jne. -jaottelun olet itse näillä sivuilla lanseerannut. Siinä yhdyn sanoihisi, että minäkin arvostan niitä ihmisiä, jotka ovat monessa koeteltuja, mutta nöyrän jämerästi vaeltavia, monitasoisesti oivaltavia ymmärtäjiä, joihin olen saanut tutustua koko elämäni ajan. Mutta en lajittele körttiläisyyden tasoja niin kuin teet. Suurimmat syntiset ovat parhaita talkoolaisia, seuravieraita ym.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Verokapina vol 3
« Vastaus #12 : 01.12.08 - klo:13:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Yrittäjäkörtti"
Hyvä, että olet ollut Alpo Järven talkooporukoissa. Kiitos siitä. Mutta viisas ei pidä asiasta liikaa mölyä.

Olet kuitenkin tyypillinen toimittaja. Pidät ääntä itsestäsi, kirjoituksistasi ja näennäisestä tietämyksestä. Toimittajat tietävät asiasta kuin asiasta vähän, mutta loppujen lopuksi harvasta asiasta pintaa syvemmältä. Kuuluu työn luonteeseen. Aika ja inhimilliset tekijät ovat rajoitteena. Ole tyytyväinen, olet ammattikuntasi edustaja erittäin kirkkaassa mielessä.

Annan pyytämättä todistuksen: olen seurannut Kalistajan kirjoituksia foorumilla hänen liittymisestään lähtien (ja nokatustenkin tavannut), ja vasta nyt sain ensi kerran tiedon hänen kuulumisestaan Alpon porukoihin.

Vapaana toimittajana Kalistaja on myös yrittäjä, varmaan pieni, mutta itsellinen kumminkin.

Niin kuin minäkin. Toimittaja ja yrittäjä. Yrittäjänä en ole osannut ottaa nokkiini Sepposin esittämistä yrittäjäkommenteista.  

Mt

Poissa Yrittäjäkörtti

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 94
Verokapina vol 3
« Vastaus #13 : 01.12.08 - klo:13:37 »
Varmaan on niin kuin sanoit, ettei Kalistaja ole aikaisemmin paljastanut olleensa Järven Alpon talkooporukassa. Tyyli kuitenkin tuntuu olevan, että siitä tehdään numeroa, että juttuja oikein julkaistaan lehdessä - ja ollaan siten muita parempi. Se yhdistettynä herra K:n intoon luokitella körttiläisiä eri asteisiksi. Ikikörtit (kantakörtit) luotettavimmat. Tällaiset bisneshenkiset, salakavalat tyypit ovat sitten lähinnä käärmeitä paratiisissa.

Vapaa toimittajako yrittäjä. Aivan uusi tulkinta. Olen luullut, että vapaa toimittaja, on joko työtön idealisti, alkoholisoitunut ex-toimittaja tai harrastelija, joka kutsuu itseään vapaaksi toimittajaksi. Mutta kiva, jos vapaasta toimittajasta siltä tuntuu, että yrittäjä ollaan! Tervetuloa joukkoon! Nyt vain odottelemaan, että sinullekin aletaan kettuilemaan ja samalla tarjoamaan Aholansaaren pitojen turvaamiseksi tilinumeroa.

Poissa osmo

  • Valvoja
  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 343
Verokapina vol 3
« Vastaus #14 : 01.12.08 - klo:14:08 »
Keskustelu menee taas, puolin ja toisin, henkilökohtaisuuksiin. On täysin tarpeetonta ja kaikkea muuta kuin rakentavaa  heitellä tällä foorumilla mutu-pohjalta tehtyjä epäilyjä nimimerkkien motiiveista, tai toisaalta leimata tarkemmin määrittelemätön osa Aholansaaren talkoolaisista itsekkäiksi oman edun tavoittelijoiksi.
Toivon harkintaa. Sanottu sana, ammuttu nuoli.