Kirjoittaja Aihe: Pyhiinvaellukset  (Luettu 9032 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Pyhiinvaellukset
« : 18.03.08 - klo:13:40 »
Meillähän on oma lähes pyhiinvaelluksemme eli jokakesäiset juhlat toinen viikonloppu juhannuksesta ja tällä kertaa Espoon Leppävaarassa.

Tässä muiden pyhiinvaelluskohteita
http://ngm.nationalgeographic.com/2008/04/religion-map/religion-map-interactive

Kolmessa niissä olen käynyt turisteeraamassa en pyhiinvaelluksella.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Pyhiinvaellukset
« Vastaus #1 : 19.03.08 - klo:11:10 »
Ihan oikein seppos sanoo - herättäjäjuhlat ovat meille - mitä me nyt sitten ollaankin - pyhiinvaellusta. Jo matkalla juhlille on jännää tuntua olemuksessa.

  Että Leppävaaraan sitten...

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1564
Pyhiinvaellukset
« Vastaus #2 : 28.05.08 - klo:22:40 »
Pikkusen on vastenhakoosta maalaasen lähtiä Heättäjäjuhuliille, kun ne piretähän kehäkolomosen sisäpualella. Sinne puuronsilimähän ei oo koskaan ollu mitään vetoa, vaikka Espoos on joskus tullu pirettyä kortteeriakin tyähommien takia. Nua Jukolan maisemat Nurmijärvellä olis ollu palion kotoosemmat, kun Klaukkalas asues niitä tuli polokupyärälläkin palion koluttua.
Oliskohan citykörtiille ollu vaikiaa, jos juhulat oltaasihin piretty vähän väliemmäs ja mukavammas paikas?
Toivonmukahan juhulaseuroohin kohoristuvat ennakkoasenteheni on vääriä ja kaikki sujuu sanan äärehen hyvin. :wink:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Pyhiinvaellukset
« Vastaus #3 : 29.05.08 - klo:06:29 »
Lainaus käyttäjältä: "Mörtti-57"
Pikkusen on vastenhakoosta maalaasen lähtiä Heättäjäjuhuliille, kun ne piretähän kehäkolomosen sisäpualella. Sinne puuronsilimähän ei oo koskaan ollu mitään vetoa, vaikka Espoos on joskus tullu pirettyä kortteeriakin tyähommien takia. Nua Jukolan maisemat Nurmijärvellä olis ollu palion kotoosemmat, kun Klaukkalas asues niitä tuli polokupyärälläkin palion koluttua.
Oliskohan citykörtiille ollu vaikiaa, jos juhulat oltaasihin piretty vähän väliemmäs ja mukavammas paikas?
Toivonmukahan juhulaseuroohin kohoristuvat ennakkoasenteheni on vääriä ja kaikki sujuu sanan äärehen hyvin. :wink:


Niin minäkin toivon. Onneksi ne ovat sentään kehä ykkösen ulkopuolella,
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa joonasv

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 41
Pyhiinvaellukset
« Vastaus #4 : 29.05.08 - klo:10:51 »
Eiköhän siellä sama meininki saavuteta kuin aiemmissakin juhlissa. Näin vaihtelun vuoksi tuntuu itsestä aika helpottavalta, että juhlat on näin lähellä..oma viehätyksensä on toki ollut siinäkin, että on aiempina vuosina selviytynyt paikkoihin, joista ei ollut aiemmin kuullutkaan..hoho :lol:

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Pyhiinvaellukset
« Vastaus #5 : 29.05.08 - klo:16:10 »
Näin ihan juhlapaikan välittömässä läheisyydessä bunkkaavana pakko kertoa, että ihan viihtyisä paikka se tämäkin on, mutta makunsa on tietty jokaisella omansa. Ja kovasti varmaan itse juhlapaikka on ruukannut ainakin tähän asti muistuttamaan joka vuosi edellisistä juhlapaikoista, että ei varmaan ihan kulttuurishokkia ole luvassa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
kuka missäkin
« Vastaus #6 : 29.05.08 - klo:21:27 »
Mäkin budjaan täällä Espoossa.

 Luulen kyllä, että tulee ennätysmäisen paljon poppoota, kun sitä riittää täällä pääkaupunkiseudulla.

Nenää nyrpisteleviä Espoolaisrouvia ja selasta.
Kaikki valta tekoälylle!

Hölkänen

  • Vieras
Pyhiinvaellukset
« Vastaus #7 : 29.05.08 - klo:22:36 »
Mie luulen että nykyisessä Ideapark-keskustelussa on paikallaan, että Espoolaisten virttä ei lauleta Nummelassa vaan Espoossa... Ja tulkaahan te pohjalaisetkin junalla juhlille! Leppävaaran asema ei liene juhlakentältä kaukana...

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Pyhiinvaellukset
« Vastaus #8 : 30.05.08 - klo:04:43 »
Lainaus käyttäjältä: "Hölkänen"
Mie luulen että nykyisessä Ideapark-keskustelussa on paikallaan, että Espoolaisten virttä ei lauleta Nummelassa vaan Espoossa... Ja tulkaahan te pohjalaisetkin junalla juhlille! Leppävaaran asema ei liene juhlakentältä kaukana...


Hauska nähdä Hölkänenkin täällä. Olet aivan oikeassa. Leppävaaran asema on aivan kohdalla ja ylivoimaisesti paras tapa tulla juhlille. Käyttäkää junaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 758
Pyhiinvaellukset
« Vastaus #9 : 30.05.08 - klo:20:07 »
Tervehdys!

Olin viime vuonna jonkin verran hommissa herättäjuhlilla, kun ne pidettiin tääl Lahdessa. Ja oli mukavaa, kun ne oli täällä ja toivon, että Espoossakin toteutuu samoja asioita kuin Lahdessa (paikallisesta näkökulmasta):

- Oli mukavaa, kun meille Lahteen tuli paljon porukkaa veisaamaan ja seuroihin. Meitä on täällä pikkuinen vaivattujen joukko, ja koin suureksi asiaksi, että meillekin tuli porukkaa. Ehkä etelän kaupunkina ja juhlajärjestäjinä emme paljoa voineet antaa juhlavieraille, mutta juhliin tulleet ystävät antoivat meille paljon!

- Aamutapahtuma 07070707 jälkeen muuan lahtelainen tuli luokseni ja kertoi: "olen etsinyt omaa paikkaa kauan ja monelta taholta, Nyt olen sen löytänyt!" Totesin hänelle, että ollaan sitten tässä! Näkyy tuo ahkerasti seuroissa käyvän.

- Kun juhlien jälkeen kävelin kaupungilla ja eri paikoissa, niin lukemattomat rivikristityt pysäyttivät minut ja kiittivät herättäjäjuhlista ja siitä, että ne olivat Lahdessa. Tuntui koko ajan hämmentävältä saada kiitoksia tutuilta ja tuntemattomilta, koska kiitosten tulee jakaantua tuhannellekolmellesadalle juhlien järjestäjälle eli talkoolaisille!

- Vielä keväällä eräs mumma pysäytti minut. Ei ollut koskaan ennen käynyt herättäjuhlilla. Sanoi, että oli mukavaa aamulla aikaisin kävellen lähestyä juhlakenttää, kun veisuu kantautui kävelykadulle, vaikka hän oli vielä kaukana lähestymässä.

- jne...

Tsemppiä Espoon ja pääkaupunkiseudun ja muille Etelän ystäville juhlavalmisteluihin. Tällä kertaa en itse pääse talkoiosiin, sillä menen maanataina isoon leikkaukseen. Yritän sieltä selviytyä juhlille.

ystävällisesti tervehtien

Mauno

Lars Mikael

  • Vieras
Pyhiinvaellukset
« Vastaus #10 : 31.05.08 - klo:09:49 »
Lainaus käyttäjältä: "Mauno"
Olin viime vuonna jonkin verran hommissa herättäjuhlilla, kun ne pidettiin tääl Lahdessa.

Vai jonkin verran...

Lainaus käyttäjältä: "Mauno"
Tällä kertaa en itse pääse talkoiosiin, sillä menen maanataina isoon leikkaukseen. Yritän sieltä selviytyä juhlille.

Siunausta ja pikaista tervehtymistä!

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Pyhiinvaellukset
« Vastaus #11 : 31.05.08 - klo:21:41 »
Mauno, mikä ihmeen karvalakki sinulla on päässäsi!?

 :roll:  

  Voimia leikkaukseen!?

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 758
Pyhiinvaellukset
« Vastaus #12 : 01.06.08 - klo:10:53 »
Hei, Kalistaja ja muut!

Alussa Aatamilla oli hyvä, kun sai oleskella nakuna. Ei tarvinnut suojatua tätä maailmaa eikä sen olosuhteita vastaan millään tavalla. Mutta eihän se kauan onnistunut! Heti, kun oli Eevansa kanssa rikkonut Jumalan tahtoa vastaan, alkoivat uhat ja vastukset vaivata. Aatamin ja Eevan täytyi pikaisesi lehdellä peitellä paikkojaan ja kaikella muullakin tavalla suojautua katseilta, arvostelulta, vaihtelevilta säiltä jne.

Lähdin viime kesänä Lahden herättäjäjuhlien purkamisen jälkeen pariksi viikoksi Päijänteen vesille, erämaihin ja kansallispuistoon yksin yksinäisyyteen - eräs pyhiinvaelluksen yritys sekin! Sain nauttia kauniista säästä, mutta jouduin myös perkeleen kiusattavaksi. Kuvassa purjehdin jäätävässä tuulessa Padasjoenselällä ja pakko oli kaivaa karvalakki päähän suojaksi.

Jotta elämä olisi helpompaa ja siedettävämpää ja että uskaltaisimme - sen vuoksi me suojaudumme meikillä, vaatteilla, vitseillä, viinalla, veisuulla ja monilla muilla konsteilla - kukin tyylillään. Minun ei ole vielä tarvinnut meikata!

t. Mauno

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Pyhiinvaellukset
« Vastaus #13 : 11.01.23 - klo:04:58 »
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Pyhiinvaellukset
« Vastaus #14 : 11.01.23 - klo:05:42 »
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.