Kirjoittaja Aihe: Tänään 71  (Luettu 21728 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 71
« Vastaus #75 : 12.03.20 - klo:20:10 »
Onko jossakin todellinen tieto sen vaarallisuudesta ?

Ei.

Tai se on, että tällä kertaa riskiryhmiä ovat ikääntyneet (ja tietysti perussairaat). Sikainfluenssa vuonna 2009 tarttui herkemmin nuorisoon.

Lehdissä ja etenkin keskustelufoorumeilla esiintyvät kuolleisuusluvut lienevät liioiteltuja sikäli, että taudinkantaja voi olla oireeton tai hyvin lieväoireinen, eikä tule hakeutuneeksi testiin, jolloin ei "pääse" mukaan niihin sairastuneisiin, joista kuolleisuutta lasketaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Tänään 71
« Vastaus #76 : 12.03.20 - klo:20:38 »
En miä kuolemista pelkää, mutta jos puoliso jää yksin, tyttäret on sitten kovilla.

Olen kolminkertaista riskiryhmää. Molemmat tyttäremme on nyt kovati varoittaneet ottamasta tylleröitä hoivattaviksi. Nyt ne ovatkin kipeinä kotona isänsä kanssa.

Kyllä nyt kaupungit hiljenee. Ihmiset joutuvat olemaan kotona ja löytää viihtymisen muista asioista kuin matseista tai konserteista tms.
Koirat voi ulkoiluttaa kunhan ei kohtaa toista koiranulkoiluttajaa metriä lähempää. :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 71
« Vastaus #77 : 12.03.20 - klo:21:20 »
En miä kuolemista pelkää, mutta jos puoliso jää yksin, tyttäret on sitten kovilla.

Olen kolminkertaista riskiryhmää. Molemmat tyttäremme on nyt kovati varoittaneet ottamasta tylleröitä hoivattaviksi. Nyt ne ovatkin kipeinä kotona isänsä kanssa.

Kyllä nyt kaupungit hiljenee. Ihmiset joutuvat olemaan kotona ja löytää viihtymisen muista asioista kuin matseista tai konserteista tms.
Koirat voi ulkoiluttaa kunhan ei kohtaa toista koiranulkoiluttajaa metriä lähempää. :017:

Sama on kaiku askelten eli ei ole häävi perusterveys. Koneesta ei tartu kuin someähkyä ajoittain.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Tänään 71
« Vastaus #78 : 13.03.20 - klo:09:25 »
Hamstraus on tosiasia. Se näimme aamulla Prismassa. Menimme jo heti klo kahdeksaksi, kuten lukuisat muut asiakkaat jo ovien vielä ollessa lukossa jonottivat sisäänpääsyä.

Saippuat, siivousaineet, wc- ja talouspaperi olivat loppumassa.
Käytävät olivat pullollaan tavaran purkajia ja suuria eriä eri tuotteita. Lisäksi kun on tuo remontti menossa, oli aikamoista. :017:

Ostimme kyllä itsekin yhtä ja toista varastoon ja pakastimeen.
Meitä on evästetty vakavasti pysymään kotona, mm Osmo Soininvaara näin kehoitti.

Onko sitten Yleislakon vuonna 1956 maa ollutkaan näin sekaisin. :107:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 71
« Vastaus #79 : 13.03.20 - klo:10:11 »
Tarvitsee käydä kaupassa Kestilässä, 13,5 km. Täällä on rauha maassa, koska ihmisiä on vähän.

Imuroin ja pyyhin lattiat nihkeällä sienellä. Nuoriväki tulee iltasella myöhään.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 71
« Vastaus #80 : 14.03.20 - klo:18:18 »
Hulinapäivä, sillä viisi ihmistä ja koira, ainakin meillä, on hulinaa. Saatiin juuri murkinat vatsaan ja sauna on kohta valmis. Se on sitten pakkassään sauna, joten lämmitän aika lujat lukemat. Syksyllä uusimme kiukaan ja jo nyt arina on aalloilla, mutta niitä saa kaupasta uusia.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Tänään 71
« Vastaus #81 : 15.03.20 - klo:15:35 »
Teimme päivälenkin Lahden Kahvisaaressa. Joutsenet ovat sen rannassa sulassa . Samalla kävimme Melontamuseossa:

http://melontamuseo.vesisamoilijat.fi/home/suomen-melontamuseon-synty

Kaikki ison kuvan kolme ikämiestä ovat tuttuja omilta melontavuosiltani. Arvo Korkkisen kanssa olemme  risteilleet samoja polkuja. Melonta, teatteriharrastus, seurakunta, politiikka ja karjalaisuus meitä yhdistää.
Arvo on syntyjään inkeriäinen, Pietarin eteläpuolelta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 71
« Vastaus #82 : 20.03.20 - klo:14:20 »
Morjensta jälleen!   :eusa_angel:

Tulin tänne vähän selailemaan ja jutustamaan.

Ihan hyvällä mielellä tässä riskiryhmäläisenä  kotikaranteenista huolimatta.
Aurinkoinen päivä tänään, aika vilpoista kylläkin normaalin maaliskuun tapaan.
Sen hoksasin äsken kun kävin pitkästä kävelylenkillä.
Olin nimittäin muutaman päivän pienten flunssaoireiden kourissa, nyt helpannut.
Taisin sunnuntaina vähän vilustua, käytiin sisarusteni ja puolisoiden kanssa vanhempieni
haudalla heidän 100 vuotis - syntymävuoden merkeissä.
Siellä oli itselläni sosiaalinen kontakti, sen jälkeen olen kohtaamisia pystynyt välttämään.
Puoliso meinaa että aamulla hiljaiseen aikaan voisi käydä kaupassa, itse olen sitä mieltä
että käytettäis mieluummin pojan kauppareisupalveluita, hän siihen jo tarjoutui.
Toisen pojan perheellä onkin sitten kaikenlaista mietittävää miten arki sujuu.
Tylleröistä vanhin ekaluokkalainen, tänään tuli uutinen että saa jatkaa koulunkäyntiä,
nuoremmat tylleröt päivähoidossa. Flunssakierrehän siellä ollut liki jatkuvaa,
kunpa saisivat koronalta välttyä, kuten me kaikki.
Oma elämäni jatkunut suunnilleen ennallaan arjen kuvioissa, no iso juttu se että uimahalliin
ei pääse, ja se että seurakuntien tilaisuudet on kaikki peruttu.
Onneksi ei ole ulkonaliikkumiskieltoa, ainakaan vielä. Maaseudulla helppoa pitää turvavälit.
Talojeni hallitusten kokoukset olen sopinut pidettäväksi sähköpostikokouksina, yhtiökokoukset
saa siirtyä aika pitkälle.
Aika ei ole tullut vielä pitkäksi, lukemista riittää ja netistä kuunneltavaa hommien lisäksi.

Toivottavasti pysytään terveinä!    :eusa_pray: :039:


Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Tänään 71
« Vastaus #83 : 20.03.20 - klo:17:27 »
Lähisuolla nousi vesi helmikuun sateilla ja nyt sammalikon päällä on monen sentin jääkerros. Jos olisi isompi suo, olisi hyvä potkurikeli, mutta 50x100 metrin alueen kulkee kävellenkin.

Mutta uusi ihme mulle on tupasvilla, joka on puskenut päänsä monessa kohtaa tuon jään läpi. Aiemmin olen oppinut että se nousee paksunkin lumikerroksen läpi, mutta tämä on uutta. Kuvia olisi, mutta ei taida tänne pystyä laittamaan. Ja tänään parveili muurahaisia jo pesän katolla. Niitä pilvien hopeareunoja, mistä presidentti päivällä haastattelussa puhui... Kevät tulee  :023:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 71
« Vastaus #84 : 20.03.20 - klo:17:34 »
Kuvia olisi, mutta ei taida tänne pystyä laittamaan.

Kyllä pystyy, tosin en tiedä onko kuinka suotavaa (voiko palvelimen kapasiteetti loppua, jos kovin innostutaan).

Kun rupeat kirjoittamaan viestiä, on viestilaatikon alapuolella vasemmalla teksti "Liitteet ja muut asetukset". Siitä kun napsautat, pääset lataamaan liitteen vaikka omalta koneeltasi. Kokorajoituksia niille on, joten saatat joutua pienentämään kuvaa, ennen kuin onnistuu liittaminen. (Miten se pienentäminen tehdään onkin toinen juttu. Itse olen ihan Windowsin mukana tulevalla Paint-ohjelmalla pelannut, milloin on ollut tarvetta.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 71
« Vastaus #85 : 20.03.20 - klo:18:25 »
Erinomaista toimintaa!

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Tänään 71
« Vastaus #86 : 20.03.20 - klo:20:06 »
Kyllä pystyy, tosin en tiedä onko kuinka suotavaa (voiko palvelimen kapasiteetti loppua, jos kovin innostutaan).


Ahaa, kiitos vinkistä, pitää kokeilla!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 71
« Vastaus #87 : 20.03.20 - klo:20:17 »
Ahaa, kiitos vinkistä, pitää kokeilla!

Sinulla on oikea asenne uuden oppimiseen ja toisekseen ladyjen kanssa on vähän kuin avioliiossa, "parempi tossun alla kuin taivasalla"

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Tänään 71
« Vastaus #88 : 20.03.20 - klo:20:39 »
Ahaa, kiitos vinkistä, pitää kokeilla!

Muutaman kokeilun tuloksena jää ainakin tältä illalta laittamatta. Ekaks sain kuvan pienennettyä riittävän kevyeksi, mutta tiedostomuoto jpg ei käynyt. Sitten ei png-muotoon pienennettynä tullut tarpeeksi pientä ohjelmalla, jolla puhelimessa tuota hommaa yritin...

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 71
« Vastaus #89 : 21.03.20 - klo:11:36 »
Kävin katsomassa Peipporämeen puunkorjuualuetta. Hienoa työtä oli tehty. Ajelin Lodgyllä työmaa-alueen viereen ja siitä kävelin ajouraa pitkin toiselle puolelle korjuualuetta. Täytyy tunnustaa, että vähän väsähdin, koska telakoneen jälki oli jäätynyt möykkypolukseni. Otin kepakon avukseni, niin heiluminen väheni. Se helpotti pohjalaakerieni asemaa, lujillahan ne ovat, koska niitä on vain vähin mahdollinen parillinen määrä.

Samalla sain tehdä havaintoja omasta metsälöstäni. Puuta piisaa minun ja Kaarinan ajaksi. Mutta ensin pitää ajella urat auki, koska lumi oli kaatanut esteeksi paljon nuorta puuta. Lunta on metsässä vielä kymmenien senttien syvyydeltä.