Kirjoittaja Aihe: Miksi näin  (Luettu 17630 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Miksi näin
« Vastaus #30 : 13.03.11 - klo:21:01 »
No sitten kysynkin että tekeekö maanjäristys eron hyvän ja pahan ihmisen välillä?

Ei tee.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vanha lihava mies

  • Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
  • Viestejä: 265
Vs: Miksi näin
« Vastaus #31 : 14.03.11 - klo:09:58 »
Miksi näin? No siksi kun Hän on päättänyt(näin minä pienenä ihmisenä ajattelen), eikä siinä silloin kysytä minun mielipidettä.
Ei tee.
Mistä tiedät? :eusa_eh:

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Miksi näin
« Vastaus #32 : 14.03.11 - klo:10:12 »
Mistä tiedät? :eusa_eh:

Mää ainaki tiiän että miksi ei. Koska se on aika epätodennäköistä että hyvät ihmiset asuis toisella laidalla ja pahat ihmiset toisella laidalla Japania...
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa vanha lihava mies

  • Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
  • Viestejä: 265
Vs: Miksi näin
« Vastaus #33 : 14.03.11 - klo:10:23 »
Koska se on aika epätodennäköistä että hyvät ihmiset asuis toisella laidalla ja pahat ihmiset toisella laidalla Japania...
No varmasti voi olla näinkin, kumminkin minä pohdin että kun minä en ole Jumala en voi tietää Hänen ajatuksiaan tai Hänen tekojensa syitä. Siksi minun on vain hyväksyttävä se tosiasia että minä olen ihminen ja Hän on Hän.

ps. ehkä olen sen verran yksinkertainen että minulle tietyt asiat ovat hyvinkin suoraviivaisia, varsinkin Hänen ja minun suhteen.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Miksi näin
« Vastaus #34 : 14.03.11 - klo:10:28 »
Kysymys oli kai siitä, tekeekö maanjäristys eron ihmisten välillä. Jumala on eri asia.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi näin
« Vastaus #35 : 14.03.11 - klo:10:30 »
Mitään ei tapahdu Jumalan sallimatta, vahingossa, eli tuo Japanin juttukin oli Jumalan sallima.
Syitä ei tiedetä, että miksi siellä, eikä tuolla.
Vanha lihava mies jo tämän ajatuksen sanoikin, mutta puin sen vain uuteen sanamuotoon tuon hänen ajatuksena.

Poissa vanha lihava mies

  • Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
  • Viestejä: 265
Vs: Miksi näin
« Vastaus #36 : 14.03.11 - klo:10:44 »
Kysymys oli kai siitä, tekeekö maanjäristys eron ihmisten välillä. Jumala on eri asia.
No minulle  vajavaiselle yksinkertaiselle ihmiselle, herää kysymys kuka sallii maanjäristyksen, puhumattakaan minun aamuisesta vellinsyönistä.

"Kaiken Hän on luonut ja kaikki on Hänen käsissään".
Näin pohtii "vanha lihava mies"

ps. en lähde tähän "piirileikkiin" nimimerkki "Pena" :icon_wink:

myyrä

  • Vieras
Vs: Miksi näin
« Vastaus #37 : 14.03.11 - klo:10:56 »

Syitä ei tiedetä, että miksi siellä, eikä tuolla.



No jaa...kyllähän se tiedetään, esim. Tokio on muistaakseni neljän mannerlaatan yhtymäkohdassa (tai ainakin hyvin lähellä) ja Japanissa maanjäristykset on melkein päivittäisiä.

Seuraavan kahdenkymmenen vuoden sisällä suurta järistystä odotetaan Jamaikalle ja Kaliforniaan.

Mitä televisiossa näytettiin läheisensä ja kotinsa menettäneistä japanilaisista, niin he olivat tyyniä. Ei sellaista huutoa ja parkua kuin esim. arabimaissa ja Etelä-Euroopassa. Johtunee heidän fatalismistaan - mikä on menevä se menee ja tietysti ovat tottuneet alituisiin järistyksiin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Miksi näin
« Vastaus #38 : 14.03.11 - klo:13:09 »
Silmäilin hiukan wikistä mannerlaatoista ja niiden liikkeistä. Mielenkiintoista oli että liikkeet ovat jopa tarpeellisia elämän säilymiseksi maapallolla. 200 miljoonan vuoden välein maapallo uudistuu.

Samalla muistui miten eräs varsin selväpäinen pappi kertoi kuinka japanilaiset tutkijat (!) olivat löytäneet Jerusalemin peruskallion alta valtavat vesivarat. Jerusalem on muutoin tiettävästi hyvin kuiva kaupunki.
Siihen perustuen ennustukset Elävän Veden Virtojen pulppuamisesta Temppelin ovelta Jordaniin ja Kuolleeseen mereen olisi mahdollista silloin kun Afrikan ja Arabian mannerlaatat törmäävät ja tapahtuu suuri maanjäristys.  Hesekiel 47:1, Sakarja 14:8
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Miksi näin
« Vastaus #39 : 14.03.11 - klo:13:43 »
Silmäilin hiukan wikistä mannerlaatoista ja niiden liikkeistä. Mielenkiintoista oli että liikkeet ovat jopa tarpeellisia elämän säilymiseksi maapallolla. 200 miljoonan vuoden välein maapallo uudistuu.

Samalla muistui miten eräs varsin selväpäinen pappi kertoi kuinka japanilaiset tutkijat (!) olivat löytäneet Jerusalemin peruskallion alta valtavat vesivarat. Jerusalem on muutoin tiettävästi hyvin kuiva kaupunki.
Siihen perustuen ennustukset Elävän Veden Virtojen pulppuamisesta Temppelin ovelta Jordaniin ja Kuolleeseen mereen olisi mahdollista silloin kun Afrikan ja Arabian mannerlaatat törmäävät ja tapahtuu suuri maanjäristys.  Hesekiel 47:1, Sakarja 14:8

Kaikki mäellä olevat kaupungit ovat pohjaltaan kuivia. Jos se olisi makeaa vettä, Israelilaiset olisivat jo hyödyntämässä sitä, mutta Jordanian puolella pohjavesi on hyvin suolaista 4-5% ja käyttökelvotonta. Suolan poisto on kallista ja mitä tekee sillä valtavalla määrällä sekasuolaa. Raamattussa puhutaan karvaista lähteistä ja sillä tarkoitetaan suolaista pohjavettä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Miksi näin
« Vastaus #40 : 14.03.11 - klo:21:39 »
Silmäilin hiukan wikistä mannerlaatoista ja niiden liikkeistä. Mielenkiintoista oli että liikkeet ovat jopa tarpeellisia elämän säilymiseksi maapallolla. 200 miljoonan vuoden välein maapallo uudistuu.


Tietoa mannerlaatoista. Afrikkakin on jakautumassa kahtia, mutta siihen menee muutama miljoona vuotta.

http://www.geo-lehti.fi/tiede/mannerlaattojen-liikkeet-aiheuttavat-maanjaeristykset

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Miksi näin
« Vastaus #41 : 17.08.11 - klo:15:30 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Miksi näin
« Vastaus #42 : 17.08.11 - klo:18:14 »
Kun nyt tiedetään, kuinka Urho Kekkosen sankaritekoja metsä- ja kalamiehenä lavasteltiin itänaapurissa, suhtaudun vähän epäillen näihin Putininkin tempauksiin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Miksi näin
« Vastaus #43 : 17.08.11 - klo:18:32 »
Tiedetäänkö B Jeltsinistä muuta kuin näin nähtävää ?

http://www.youtube.com/watch?v=xMThTEA4M0o
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Miksi näin
« Vastaus #44 : 20.08.11 - klo:15:21 »
Aina, kun törmään suunnalla Sörnäinen, Kallio, Alppila, Hakaniemi ja Pasila
entiseen koulukiusaajaani, niin hän väittää että seuraan häntä (kuiskaamalla).
Tätä luullaan harhaksi, koska hän on ammatiltaan sairaanhoitaja.
Hän on jopa ajanut hiljaa polkupyörällä edessäni ja väittänyt, että tuo nainen vainoaa häntä.
Asia muuttuu pahemmaksi, jos satumme käymään samalla kuntosalilla/kaupassa.

Pitäisikö minun ostaa tuomarin pelipilli, koska minulta puuttuu voimia puolustautua?
Voisin puolustautua puhaltamalla siihen, kun hän kieroilee asioiessamme samoissa paikoissa.
Mitä enemmän pelkään häneen törmäämistä kävellessäni ulkona, sitä sairaanpana minua pidetään.
Elämä on kemiaa.