Kirjoittaja Aihe: Päivän ajatus 8  (Luettu 37333 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Päivän ajatus 8
« Vastaus #60 : 30.05.15 - klo:07:21 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Päivän ajatus 8
« Vastaus #61 : 30.07.15 - klo:06:01 »
   

Jossakin se raja aina kulkee.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän ajatus 8
« Vastaus #62 : 02.08.15 - klo:18:55 »
Voinko sanoa toiselle:   Näin se Jumala löytyy tai näin se ei ainakaan löydy.

En ole kulkenut päivääkään tuon toisen kengissä vaikka minusta tuntuisikin siltä että tiedän ihan tarkkaan koska olen astunut ihan samat askeleet. Olenko todella?

En ole hänen Luojansa en Lunastajansa enkä varsinkaan Lohduttajansa ollessani näin varma itsestäni, tietämyksestäni ja tuon toisen heikkoudesta ja väärinymmärtämisestä.

 :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Päivän ajatus 8
« Vastaus #63 : 03.08.15 - klo:07:04 »
Psalmi 119:169

Herra anna minulle ymmärrystä, tee sanasi mukaan
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän ajatus 8
« Vastaus #64 : 04.08.15 - klo:17:31 »
Hopeat, kullat Herran on
Päiväni myös ovat Herran.
Aika kun koittaa tuomion,
lainaansa kysyy hän kerran.

Auta siis käymään tietäsi
Niinkuin sä kuljit, herrani
palvellen matkalla muita.


Me saatamme erehtyä. Me saamme erehtyä. Vaarallisinta on välinpitämättömyys, sillä se sallii pahuuden jatkuvan (Bonhoeffer).

Jumala, luo minuun puhdas sydän, ja anna minulle uusi, vahva henki. (Ps).
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Päivän ajatus 8
« Vastaus #65 : 13.08.15 - klo:03:50 »

   Itsensä unohtamista tapahtuu koko ajan, itsensä ulkopuolelle asettumista ei niin usein.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Päivän ajatus 8
« Vastaus #66 : 13.08.15 - klo:03:54 »

   Oli sattuvaa, kun pappi kiitti myös niistä öisistä hetkistä, jolloin Jumala valvottaa halutessaan puhutella.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Päivän ajatus 8
« Vastaus #67 : 13.08.15 - klo:04:20 »

   Uusimmassa Kotimaassa (siis viime viikon, tänään tulee uusi) yleisöosastokirjoittaja oli sitä mieltä, että kristillistä joogaa "ei teologisesti voi olla olemassa".
Helsingin Mikaelin srk-neuvoston jäsen Hannu Ihalainen otsikoi kirjoituksensa Kristityn tehtävä selvä ero muihin uskontoihin. Hän jatkaa, että "ei pidä hyväksyä mitään, jossa on viitteitä muista uskonnoista tai jumalista".
Asia on  t e o l o g i s e s t i  selvä. Poliittisesti olisin jättänyt otsikon ero-sanan pois. Nimittäin kaikin myönteisin keinoin ja positiivisin ilmauksin on pyrittävä yhteyteen ja kammarointiin (kamarikeskustelut) n i m e n o m a a n  t e o l o g i s e s t i  erottuvien kesken.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Päivän ajatus 8
« Vastaus #68 : 13.08.15 - klo:07:05 »
Helsingin Mikaelin srk-neuvoston jäsen Hannu Ihalainen otsikoi kirjoituksensa Kristityn tehtävä selvä ero muihin uskontoihin. Hän jatkaa, että "ei pidä hyväksyä mitään, jossa on viitteitä muista uskonnoista tai jumalista".

Tuo on mahdoton vaatimus. Kristillinen usko pitää sisällään paljon 'viitteitä' muista uskonnoista ja jumalista. Toisaalta Islamissa on 'viitteitä' kristinuskosta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivän ajatus 8
« Vastaus #69 : 08.09.15 - klo:20:21 »
Taivaspaikkaa ei ansaita teoilla tai tekemättä jättämisillä.
Oleellista on se, kenen omia ollaan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Päivän ajatus 8
« Vastaus #70 : 11.09.15 - klo:16:08 »
Nimenomaan... kasteessa rääpäle tulee Kristuksen taistelupariksi.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän ajatus 8
« Vastaus #71 : 20.09.15 - klo:12:04 »
Taivaspaikkaa ei ansaita teoilla tai tekemättä jättämisillä.
Oleellista on se, kenen omia ollaan.

Päiväni myös ovat herran.
Aika kun koittaa tuomion lainaansa kysyy hän kerran....

Tässä on nyt kaksi näkemystä joiden vastakkainasettelua en ole jaksanut ikinä käsittää. Jos olen jonkun oma, eikö kaikki omani kuulu silloin tälle omistajalleni? Ne ovat lainaa saadakseni iloita niistä itse aivan varmasti, mutta paljonko voin syödä ylimääräistä jos vieressäni on nälkäinen? Hänkin on saman Isän lapsi.
« Viimeksi muokattu: 20.09.15 - klo:12:09 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän ajatus 8
« Vastaus #72 : 20.09.15 - klo:12:14 »
Arvelen ryhtyväni Raamattuun kaiken opiksi saamani jälkeen huvikseni.  Katsonkin, siis huvikseni, mitä tapahtuu, kun luen vain. Ihan vain huvikseni, siis.

Minulle opetettiin, ettei Jumala johdata yksittäistä ihmistä.
Sitten luin tenttiin Religionspsykologins grunder, ja sanottiin tutkitun vanhuksia joista moni katsoi taaksepäin elämässään, ja oli tämän kanssa toista mieltä. Oli ajatellut kiitollisuudella Jumalan johdattaneen.

Minulle riittää anteeksianto vääristä valinnoista ja ratkaisuista, joiden motiivi ei ollutkaan kovin puhtoinen. Mutta moni kirjoittaa:  Raamattua lukiessaan on kuullut Jumalan äänen.

Sen takia minä luen Raamattua nyt vaikka vähäsen, ja minua pelottaa avata ne kannet joihin on raapustettu salasanoja siinä toivossa että ne löytyisivät jostakin.

Minua vapisuttaa ajatus Jumalasta puhumassa minulle. En ole sen arvoinen että tulet luokseni, lähetä sana, niin minä paranen, ja mietin pelkäsikö tuokin ihminen. Mistä minä tiedän mitä sanoo...  :icon_eek:
« Viimeksi muokattu: 20.09.15 - klo:12:23 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Päivän ajatus 8
« Vastaus #73 : 22.09.15 - klo:17:48 »
Koettelee, vaan ei hylkää Herra 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Päivän ajatus 8
« Vastaus #74 : 25.09.15 - klo:06:00 »
   

v Miksei kyllä?!

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024