Kirjoittaja Aihe: Väriä ja elämää foorumille  (Luettu 33838 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Väriä ja elämää foorumille
« Vastaus #105 : 22.06.17 - klo:18:39 »
Samoin toivottelen, hyvää ja poutaista juhannusta foorumilaisille!
Muistakaa toppavaatteet...

 :039: :023: :109:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Väriä ja elämää foorumille
« Vastaus #106 : 22.06.17 - klo:18:42 »
Voisi myös toivottaa sinivalkoista Juhannusta.

Tai musta-valkoista Juhannusta.

Ihan miten vaan.

Tai harmaan eri sävyjä omavalintaisesti.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Väriä ja elämää foorumille
« Vastaus #107 : 22.06.17 - klo:18:45 »
Näistä sopii ehdottomasti sinivalkoinen!

Laulu Suomelle mahtava laulu....pappa ja pojantytöt osaa tämän triona jo hyvin!    :023:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Väriä ja elämää foorumille
« Vastaus #108 : 22.06.17 - klo:20:22 »
”Me körtit”… siksi kysyisin teiltä onko ulkopuolelta tai körtillisyyttä lähellä olevat ihmisiltä tuleva kritiikki sittenkin tämän päivän körttiläisyydelle ja varsin H- Y:n hallitukselle ja vastuuhenkilöille ”punain vaate”.
Ei tänne foorumille enää palkkaa saavat Herättäjän virkailijat kirjoittele.

No ei ole , joskus taisi menneinä vuosina on ollut yksi. Siitä asiasta olen saanut Seppokselta valistusta.
Eli taisit ymmärtää väärin mitä tarkoitin tai sitten minä ilmaisin huonosti asian. Foorumi on eri asia kuin esimerkiksi Suomi24  tai ”Körtti kapina” pari vuotta sitten missä  annettiin hieman kritiikkiä  silloiselle H- Y:n hallitukselle.
Kentällätä kuuluu myös pientä kritiikkiä H-Y vastuuhenkilöistä ja toiminnasta tänä päivänä.
 
No niin ...
Tänään pienen provosoinin jälkeen foorumilla tulee  "Osui ja upposi!"  esille.
Joten ... :icon_wink:
Se siitä.


ps. Ylläpito korjaa varmasti viestini virheistä, niin tulee asia paremmin informoitua .
« Viimeksi muokattu: 22.06.17 - klo:20:32 kirjoittanut Bengt Sandberg »

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Väriä ja elämää foorumille
« Vastaus #109 : 22.06.17 - klo:22:55 »
No ei ole , joskus taisi menneinä vuosina on ollut yksi. Siitä asiasta olen saanut Seppokselta valistusta.
Eli taisit ymmärtää väärin mitä tarkoitin tai sitten minä ilmaisin huonosti asian. Foorumi on eri asia kuin esimerkiksi Suomi24  tai ”Körtti kapina” pari vuotta sitten missä  annettiin hieman kritiikkiä  silloiselle H- Y:n hallitukselle.
Kentällätä kuuluu myös pientä kritiikkiä H-Y vastuuhenkilöistä ja toiminnasta tänä päivänä.
 

ps. Ylläpito korjaa varmasti viestini virheistä, niin tulee asia paremmin informoitua .

No tuota kielioppivirheiden määrää en lähde korjaamaan, vaikka se vaikeuttaa oikein ymmärtämistä.

Ei kritiikki ole pahasta eikä kukaan ole siitä palkokasvin siemeniä nenäänsä vetänyt. Se että halutaan muuttaa kaikki minun mieleisekseni ei ole krittiikkiä, vaan itsekkyyttä. Jos kenttä nukkuu, niin se on huolestuttava asia. Sieltä pitää jotain aina kuulua, myötään tai vastaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Väriä ja elämää foorumille
« Vastaus #110 : 22.06.17 - klo:23:17 »
Se että halutaan muuttaa kaikki minun mieleisekseni ei ole krittiikkiä, vaan itsekkyyttä.


No en varmasti  halua muuttaa mielipiteitäni Teidän mieleiseksi, jo olisi näinä vuosina pitänyt huomata se.

No tuota kielioppivirheiden määrää en lähde korjaamaan, vaikka se vaikeuttaa oikein ymmärtämistä.


Ei se muuten ole Teidän maalaistenkaan tekstiä aina niin helppo  ymmärtää.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Väriä ja elämää foorumille
« Vastaus #111 : 23.06.17 - klo:08:45 »
Minä en ole halunnut millään tavalla kritisoida Herättäjän palkollisia. He tekevät ahkerasti hyvää työtä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Väriä ja elämää foorumille
« Vastaus #112 : 23.06.17 - klo:10:18 »
Ei se muuten ole Teidän maalaistenkaan tekstiä aina niin helppo  ymmärtää.

Ei me pöndetkään aina bonjata mitä te siellä Stadissa jorisette.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Väriä ja elämää foorumille
« Vastaus #113 : 23.06.17 - klo:10:23 »
 :003: :003: :003:.......  :023:....."kyllä se siitä poijjjaat iloksi muuttuu... :kahvi:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Väriä ja elämää foorumille
« Vastaus #114 : 01.07.17 - klo:07:12 »
Herännäisyys kuten mikä hyvänsä herätysliike saattaa tulla ihmisen itsensä elämässä tiensä päähän. Tällaisen sivuston arvoa ja merkitystä ei vähennä ollenkaan, jos kirjoittelu välillä näyttää pysähtelevän. On niinikään hyvä jos tämä auttaa lyhentämään niitä päiviä jotka soisi jo kuluvan iltaan, tai öitä, joissa aamua ei kuulu tulevaksi. Joka ei sellaisesta mitään tiedä saa olla kiitollinen hyvästä terveydestä, taloudellisesti turvatusta elämästä ja vähistä suruista.

En ole huomannut ylläpidon kontrolloivan kirjoittelua. Jäin itse pois, ja totta, ja jäin koska väsyin nokitteluun. Ei sitä kovin monesti tarvitse lukea ettei joku " voi keskustella kanssani" koska " olen opiskellut" jos nyt jotakin. Ihan kuin olisin liian suuri syntinen tähän " kansannaisten ja kansanmiesten" alhaalla kulkevaan ryhmään.  Sekin saattaa olla tapa lyhentää päiviä ja saada surua kannettavaksi, opiskelu. Ei se ainakaan tyhmennä eikä älykkyys, jos se sitä edes on, ole viisauden vastakohta. Viisautta on sen oman älyn käytön taito.

Enlä oikein pidä siitä että minulle saarnattiin auton turhuudesta ja turhamaisuudesta (?) kun toivoin että minunkin kaltaiseni vammainen pääsisi vanhempien luo mökille jos siellä jotain tapahtuu tai vähän mutkikkaamman matkan päähän seuroihin, etenkin, jos ja kun saarnanaiset tai - miehet huristelevat tyynen tyytyväisesti omilla pikku autoillaan. Mutta niinhän se meni että Herra riisui minut siitä, niin, jopa a u t o s t a!  Hyvä tavaton. Lujilla on Herrakin, kun ei enää keksinyt mitä riisuisi. Terveys otettiin syntymän hetkellä, sen myötä meni talous hepankepan ja nyt piti ruveta jo riisumaan pukemattomia asioita, niinkuin sitä autoa.

Mutta viisas se tietää. Jopa toisen kohdasta mitä Meidän Herramme kulloinkin puuhailee.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Väriä ja elämää foorumille
« Vastaus #115 : 01.07.17 - klo:07:17 »
Mietin kuukausimääriä ja tunnustan että olen ilkeä, muistan ihan muistelematta kärsimäni pahan ja tunnen oloni suuresti huojentuneeksi nyt kun sain tuon ulos. Kristus kai sitten auttaa ensin häätämään tiehensä ne ihmiset joista ei tykkää ja lopuista selviääkin kevyesti "rukoushuokauksin".

Väittäisin ettei se ole niin helppoa. Raskain risti ihmiselle on toinen ihminen, sen oman itsen jälkeen tietysti.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Väriä ja elämää foorumille
« Vastaus #116 : 01.07.17 - klo:09:38 »
Kiva nähdä sinut Leena jälleen täällä. Ehdin jo olla huolissani, kun ei pitkään aikaan  ole kirjoituksiasi näkynyt.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Väriä ja elämää foorumille
« Vastaus #117 : 11.07.17 - klo:02:44 »
Seuraava teksti lainattu teksti viestiketjusta: 

Ehkä "herännyt"

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=4718.0

Lainasin Facebookista Urpo Karjalaisen tämän aamuisen kirjoituksen

"Aamun sanat
Hiljaisuuden aamu, jolloin takana on kaksi viikkoa rippikoulussa ja viikko herättäjäjuhlilla, äänten, säiden, kasvojen, ilon ja väsymyksen mikstuuran pauloissa. 32 vuotta on mennyt näillä samoilla ja jatkuvasti uudistuvilla eväillä. Kesän 1985 Nilsiän herättäjäjuhlien aikaan alkoi näyttää väistämättömältä että se yhdistys, jolla on minulle erityistä eksistenssistä merkitystä, on Herättäjä-Yhdistys ry. Tämä merkitys on erilainen verrattuna vaikkapa Suomen Perhostutkijain seuraan, joka sekin on välttämätön. Työni yhdistyksen palveluksessa alkoi 15.9. Kiitos erityisesti Vilho Vähäsarja.
32 vuotta merkitsevät toista sukupolvea ihmisiä, tuhansia kasvoja, ilmeisimmin miljoonia kättelyitä, yli 60 000 veisattua Siionin virttä, ja ennen muuta elämää. Olen oppinut että Elämät, jolle heprealaisen perinteen mukaan malja kohotetaan, on tullut taivaista. Hiljaisuuden aamussa on kiitos teille, jotka tulitte Nilsiään tänä vuonna tai minä tahansa vuonna, niille, jotka ette tulleet, ja niille jotka estyivät, miksei niillekin, jotka eivät edes harkinneet matkaa, tai ihan miten vain. Körttiläinen uskontunnustus Paavon haudalla alkaa joka tapauksessa sanoin: ”Me uskomme Yhteen Paavo Ruotsalaiseen.” Eteenpäin ystävät koska tähänkin asti! Vamos! Tämä on juuri nyt hyvä termi omaan kiitokseeni; tämä sama sana, jolla Rafa Nadal kannustetaan tenniskentillä kunnioittamaan ja samalla runnomaan vastustajiaan. Siis vielä kerran, Vamos. Nämä on tosi hyviä hommia, sillä niissä rakkaus ilmestyy, tai niin kuin UT jatkaa, ”siinä Jumalan rakkaus ilmestyi, ei siinä.


On kaksi asiaa mitkä kiinnittävät minuun huomiota Urpo Karjalaisen kirjoituksessa:
”Me uskomme Yhteen Paavoon Ruotsalaiseen”. ..

Vahvaa on teksti kun sana Me valtaa koko kirjoituksen.
Tietysti ymmärrän sen että 32 vuodessa Karjalaisella oma identiteetti on vahvistunut käsitteeseen Me körtit.
 
”Me uskomme Yhteen Paavoon Ruotsalaiseen”. 
Näinhän se varmaa Herättäjä-yhdistys ry:ssä on nykyisin, ensin tulee Siionin virret ja sitten tulee Paavo.
Virret vielä usko käsitteenä mahtuu ajatus maailmaani, mutta Paavo.

No meillähän on uskon vapaus ja se antaa mahdollisuuden uskoa mihin tahansa, vaikka tenniksen espanjalaistähteen Rafael Nada:lli tai Paavoon.
Mutta itse en kristillisestä uskomisesta puhuttaessa, vaikka se nyt pyrittäisinkin tuomaan huumorin avulla esille, en toisi esille.

"Sillä kämmenlyönti voi jäädä verkkoon ja pisteet menetetään viholliselle".

Joten minä en usko Paavoon enkä Nadl:llin vaan Sanaan.

Rafael Nadal taipui neljässä tunnissa ja 48 minuutissa.
https://yle.fi/urheilu/3-9716020

Hasta la vista. :icon_cool:

ps. Itselläni ei mennyt 32 vuotta kun ymmärsin 
« Viimeksi muokattu: 11.07.17 - klo:02:50 kirjoittanut Bengt Sandberg »