Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 9.  (Luettu 31284 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #45 : 14.05.19 - klo:20:07 »
^Sitä vanhaa kaukosäädintä ei olisi tarvinnut kehittää miksikään, se oli juuri hyvä. Kaukosäädin taitaa tarvita kaarevia muotoja ollakseen ergonominen.

Tietsikan näyttö boksiin yhdistettynä toimi aina pari minuuttia kunnes sammui. Joku väärä viritystaajuus tms., enkä heti keksi mitä pitää säätää ja kummassa laitteessa. Nyt ihmettelen, toimiiko ohjelmien tallennus ohjelmaoppaan avulla vai eikö toimi.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #46 : 16.05.19 - klo:12:53 »
Näitä sepposin mainostamia yleiskaukosäätimiä on jokunen malli ainakin Verkkokaupassa, eivätkä ole hinnan kiroissa. Täytyy vain tietää oman laitteen malli ja tilata/hakea siihen sopiva kapula. Ainakin Sonyn oma säädin oli huomattavasti kalliimpi kuin ko vaihtoehto, joka toimi hienosti niin kauan kuin tarvittiin.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #47 : 16.05.19 - klo:18:29 »
Näitä sepposin mainostamia yleiskaukosäätimiä on jokunen malli ainakin Verkkokaupassa, eivätkä ole hinnan kiroissa. Täytyy vain tietää oman laitteen malli ja tilata/hakea siihen sopiva kapula. Ainakin Sonyn oma säädin oli huomattavasti kalliimpi kuin ko vaihtoehto, joka toimi hienosti niin kauan kuin tarvittiin.

Mä tilasin tai siis ostin tollasen uniwersal kapulan jonka piti toimia kaikkiin telkkuihin.

No sain sen jotenkin skulaan, mutta sitten se ei antanut vaihdella kanavia hyvin ja äänen säätö päin jotain.

Otin ääni ja kanava vaihtonappulat pois ja nyt kynällä tökin ääntä siitä kapulasta ja uusia kanavia.

Alkuperäinen on aina paras kaikessa.
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #48 : 20.05.19 - klo:18:11 »
Kysyn: Kannattaako vaihtaa ( vaihdattaa ) halpaan Epson-laser-tulostimeen värikasetti, vaiko ostaa mieluummin uusi ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #49 : 20.05.19 - klo:19:19 »
Kysyn: Kannattaako vaihtaa ( vaihdattaa ) halpaan Epson-laser-tulostimeen värikasetti, vaiko ostaa mieluummin uusi ?
Jos vain yksi kasetti tarvitaan niin on sen vaihdon paikka. Uusi printteri maksaa 299€
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #50 : 22.05.19 - klo:15:55 »
^Ai halpa Epson noissa hinnoissa? Neljänkympin paikkeilla ne halvat on.

Minua taas harmittaa kun ostin halvan laitteen. Ei meinaa suostua syömään paperia. Skannerina toimii kyllä ihan. Ei ole Epson. Uusi värikasetti maksoi melkein saman kuin itse kirjoitin. Ihan omin avuin sain paikoilleen.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #51 : 23.05.19 - klo:10:47 »
Ei se ole muillakaan helppoa. Väittävät näitä tosiksi:

Tuskastunut naishenkilö soitti Dellin tukipalvelun, ettei hän saanut uutta tietokonettaan lainkaan päälle. Kun oli varmistunut, että töpseli on seinässä ja virtajohto kiinni koneessa, tukihenkilö kysyi, mitä tapahtui virtakytkintä painettaessa. Asiakas vastasi "Painoin uudestaan ja uudestaan tätä poljinta, mutta mitään ei tapahtunut." Selvisi, että asiakas oli luullut hiiren olevan jalkapedaali.

Novell NetWare -systeemin operaattori kävi soittaja kanssa seuraavan keskustelun:
"Hyvää päivää, onko tämä tukilinja?"
"Kyllä on. Kuinka voin auttaa teitä?"
"Tietokoneeni mukiteline on hajonut, mutta takuu on vielä voimassa. Miten menettelen saadakseni sen korjattua?"
"Anteeksi, sanoitteko mukiteline?"
"Kyllä, se on kiinnitetty tietokoneeni etupaneeliin."
"Anteeksi jos olen hieman hölmistynyt, mutta saitteko tämän lisäosan jossain messuilla? Mistä saitte sen? Onko siinä valmistajan merkkiä?"
"Se tuli tietokoneeni mukana jo ostettaessa. En tiedä mitään sen merkistä. Siinä lukee ainoastaan 4X kannessa."
Tässä vaiheessa tukihenkilön oli pakko tukkia luurinsa, ettei asiakas olisi kuullut hänen nauruaan. Soittaja oli käyttänyt CD-ROM-aseman levynalustaa mukitelineenä, ja sitten irroittanut jossain vaiheessa koko alustan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #52 : 23.05.19 - klo:11:34 »
^Ai halpa Epson noissa hinnoissa? Neljänkympin paikkeilla ne halvat on.

Minua taas harmittaa kun ostin halvan laitteen. Ei meinaa suostua syömään paperia. Skannerina toimii kyllä ihan. Ei ole Epson. Uusi värikasetti maksoi melkein saman kuin itse kirjoitin. Ihan omin avuin sain paikoilleen.

Tuo hinta oli nelivärilaserille. Epsonin ja muidenkin halvin malli maksaa 39€ mutta koneen mustesäiliöt riittävät vain 40 printiin. Eli maksa pain lisää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #53 : 23.05.19 - klo:19:15 »
^Tuo HP:n räppänäni on neliväri, ja maksoi parikymppia. Kasetti samoissa hinnoissa. No, enpä paljon tulostele.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #54 : 27.05.19 - klo:19:53 »
Tällä kertaa kiittelen rakkineitani: on se vaan upeaa, kun voi kännykästä tulostaa printterillä. Ihan tässä nuortuu vuosikymmeniä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #55 : 27.05.19 - klo:20:02 »
Hyvä että juttelin 'pikku-vävyn' kanssa. Hän tilasi Epsonin kasetin nettimyynnistä hintaan n. 29 euroa.

Kova ero Prisman 119 euroon ja koska tulostin toimii , olisi hassua ostaa toinen vaikka hinta on 'vain' 79 euroa kun sen kasetissa riittää tulostettavaa n. 10 %

Nuoret osaavat nämä asiat, vallankin jos työ liittyy tietokoneisiin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #56 : 12.07.19 - klo:14:46 »
Tämä mokkulani tuntuu päässeen loppuvirteen asti eli pätkii vimmatusti. Kun manataina olen kylillä menen hankkimaan uuden. Se on resetoitu useaan kertaan ja buutattu. Juttelin teknisen neuvonnan kanssa ja oikein muuta ei ollut tehtävissä. Kännykät toimivat moitteettomasti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #57 : 12.07.19 - klo:15:49 »
Meillä oli tvantenniongelmia, niin hädissäni soitin Kaisanettiin kysyäkseni paljonko maksaa liittymä. 1700 euroa kaapeli seinälle asti kaivettuna ja siitä emmeet sisälle. 30-40 euroa kuussa sitten netti+tv riippuen kysytyistä palveluistamme. Toimitus menisi elokuun lopulle.
Ei nyt liitytä, koska telkkari toimii ja netti on mobile omaten nopeutta jopa 50 mega bittiä/s.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #58 : 12.07.19 - klo:16:22 »
Toivon, että mokkulani vika on akku. Se on uuden hankintaa halvempi vaihtoehto.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #59 : 12.07.19 - klo:20:39 »
Akkua kannattaa kokeilla.