Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa aina vaan  (Luettu 36776 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Politiikkaa aina vaan
« : 10.04.17 - klo:21:36 »
Uusi osa, kun edellinen pulistiin täyteen. Rahastoihin jäi puhe:

Lainaus käyttäjältä: seppos
Mietippä vähän montako sataa prosenttia täytyy arvon nousta, että se palaa edes alkuperäiseen pääomaan 67% arvon pudotuksen jälkeen.

Ööh, vähän yli kaksi? Mutta prosenttien yhteen- ja vähennyslasku tässä tapauksessa johtaa harhaan. Sijoittaminen kannattaa aina, jos hajauttaa ja malttaa odotella.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #1 : 10.04.17 - klo:21:51 »
Uusi osa, kun edellinen pulistiin täyteen. Rahastoihin jäi puhe:

Ööh, vähän yli kaksi? Mutta prosenttien yhteen- ja vähennyslasku tässä tapauksessa johtaa harhaan. Sijoittaminen kannattaa aina, jos hajauttaa ja malttaa odotella.

Totta, muttei rahastoihin, joilla pankki pääsee vapaasti hoitamaan mokansa. Osta osakkeita suoraan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #2 : 10.04.17 - klo:21:59 »
Palaanpa edellisen ketjun loppuosaan vielä.
Tapani Mörttinen minullekin tuttu nimi, ja nähnyt monet kerrat.
Paikallinen sotaratsu...edelleen siellä aina muistoissani olevalla 70-luvulla...oli Timo Mäki
puolueen saatte arvata.
R-m:n tavoin olin jonkin aikaa kokoomuksen nuorissa, silloin kun nuori olin...
ja olihan se ikävä juttu vanhemmilleni.
Myöhemmin olin sitten vuosikymmenet mukana SKL:ssä, myöhemmin KD:ssä
ja nytkin vielä paikallisosaston toiminnantarkastajana...numeroiden pyörittäjä
ei muuhun kykene ja kelpaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #3 : 12.04.17 - klo:05:49 »

   
Lainaus
öppiäinen

Vs: Politiikkaa
« Vastaus #144 : 10.04.17 - klo:16:10 »
Minä en kyllä ymmärrä, miten humpuukituotteiden puhelinmyynti olisi palvelua... Monesta muusta työstä kyllä, mutta en ihan kaikista.



http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=4405.msg198324#new


Humpuuki on yhdelle turhake, toiselle ilo.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #4 : 16.04.17 - klo:13:41 »
Jotkut sitä valittaa, ettei äänestäminen kannata, ettei sillä tavoin muka mitään muutosta saa aikaan. Vaan niinpä vain sai Keskusta aikaan  ikiaikaisen haaveensa maakuntahallinnosta viime eduskuntavaalien tuloksen takia. Ainahan maakuntien kepulaiset ovat tunnollisesti äänestäneet omiaan, mutta nyt puolue onnistui kaupungin liikkuvista äänestäjistä houkuttelemaan juuri sen ratkaisevat satatuhatta kappaletta, joilla pystyi unelmansa toteuttamaan. Joku kolme prosenttia äänestäjistä asian ratkaisi. Verraten pienikin joukko voi siis paljon. Jos Kokoomus olisi ollut suurin puolue niin tuskin olisi samanlaisena toteutunut.

Ja tuolla naapuri-Nokialla Vihreät nousi suurimmaksi puolueeksi peräti kahden äänen marginaalilla  :icon_eek: Ehkä harmittaa sitä kokoomuslaispariskuntaa, joka sittenkään ei vaivautunut äänestämään, tai jonka piti äänestää vasta varsinaisena vaalipäivänä mutta joka löysi niin hyvän äkkilähtötarjouksen että lähtikin lomailemaan. No, tiedä nyt sitten mitä tuo paikkaluvussa näkymätön enemmistö saa aikaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #5 : 16.04.17 - klo:14:51 »
Kyllä asia on kirjoittamallasi tavalla. Se, joka ei äänestä, antaa täyden vallan äänestäneille. On turha valittaa äänestystuloksesta, jos ei käynyt ao tointa hoitamassa. Hyvin monta kertaa tosin arpa vasta tuloksen ratkaisee.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #6 : 16.04.17 - klo:16:26 »
Totta, muttei rahastoihin, joilla pankki pääsee vapaasti hoitamaan mokansa. Osta osakkeita suoraan.

Kokeilin tota joskus, mutta en osanut tai ei toiminut.
Voi olla että ostin huonoon aikaan ja valitsin huonosti.
Onneksi en niin huonosti, kun yksi putkimies, kun myi osakkeensa ja muutti jonkun naisen luo ja osti Talvivaaraa rutkasti.

Nyt ei taida olla muualla kuin S-Pankin rahastossa ja yllättävää kyllä siellä on nousua ollut jo pitkään.

Yksiä vuokra-asuntoyhtiöiden osakkeita tekisi mieli ostaa, mutta pitäisi lyödä vähintään oliko 10 000 euroa, että sinne pääsisi.
_____________________________

Mun ehdokas ei päässyt läpi eikä puolueellakaan mennyt hyvin, mutta toinen vaihtoehtoni vasemmistoliittolainen meni kirkkaasti läpi ja niillä meni hyvin muutenkin puolueena :)
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #7 : 16.04.17 - klo:16:35 »
Nyt ei taida olla muualla kuin S-Pankin rahastossa ja yllättävää kyllä siellä on nousua ollut jo pitkään.

No nyt on ollut ainakin osakkeiden arvoissa pitkään jatkunut tasainen nousukausi. Kyllä ne sieltä vielä alas tulevat, noustakseen sitten taas. Markkinatalouden historia on kuplien puhaltelun ja poksahtamisten historiaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #8 : 21.04.17 - klo:21:07 »
 :-\
Mitenköhän käy perussuomlaisten uuden johtajan kisassa?

Ei ole kuin huono ja huonompi ainakaan vielä ehdolla.
Pitäiskö liittyä puolueeseen ja alkaa mustaksi hevoseksi kilpaan?

No ei mutta minusta Halla-Aho voisi olla parempi, kun hän suoraan sanoo mitä mieltä on eikä kukaan sano häntä ainakaan kieroilevaksi poliitikoksi.

Joku ohjelma tuli Tenstasta tai Ringebystä joskus ja siinä joku mulatti tai joku tyttö niin sanoi, että ei häntä käy niin hermoille noi rasisti natsit ja skinit, kun ne on sitä mitä on suoraan.
Enemmän käy hermoille ne kun on keski ikäsiä mammoja ja pappoja ja luovat pahoja silmäyksiä kuin salaa ovat rasistisia, vaikka se näkyy kyllä satakilometriä.

Öö ei ollut tarkoitus, ehkä avaan osion tosta rasismista erikseen tai mielummin joku muu.
Niin öö, siis niinku sillen, et mua sieppaa rasismi silleen kun ihmiset on yksilöitä ja samanvärinen veri ja samanlaiset tunteet ynnä muu on meissä.
Tietysti on erilaista kulttuuria, uskontoa ja tapoja, niiden kanssa voi elää jos ne ei ole kovin loukkaavia.
Ja sitten on rasistisia muslimeita ja muiden uskonnon edustajia, kun ovat meitä kristittyjä kohtaan uskonnollisesti rasisteja ja ihan erirotuisia rasisteja.
Ne on pieni porukka tavallisten muunmaalaisten seassa.

Miten tää nyt tähän poikkes.
Siis, kenestä ja mitä puolimieli mielipuolta perusporukan vaaleista?
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #9 : 21.04.17 - klo:22:26 »
Joo, mielenkiintoista.
Tänään oli uutisissa kovasti Terhon kannanottoja ja PTS-suunnitelmaa, tai ei kovin
pitkääkään tähtäintä.
Jaa'a...mitähän lie tarkoittaa...Kiky-sopimusta ei olisi tarvittu jos ei oltaisi eurossa...
Numeroita pyörittelen pikku kuvioissa, mutta nää laajat isot asiat lentää korkealta yli...

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #10 : 21.04.17 - klo:22:55 »

Mä joudun oleen 15 minuuttia töissä pidempään oliko per viikko kikyn takia.

Perjantaisin ne tuntuu pitkiltä.
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #11 : 22.04.17 - klo:08:32 »
Työaijalla lienee hyvin vähän tekemistä tuloksellisuuden kanssa. Se vain on helpoimmin mitattavissa oleva asia.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #12 : 22.04.17 - klo:09:43 »

   Just tää "tuloksellisuus" aiheuttaa stressiä ja oravanpyörää. Olin aina pitänyt ensisijaisesti kiinni työajoista ja kytännyt muidenkin kulkemisia. Epäsolidaarisuutta jos mitä on heiluminen oman maun mukkaan, "kun ei ole mitään tekemistä / mä teen hommani puolessa tunnissa". Joutenolo se vasta luovaa on! Palloilu ja pällistely työpaikalla työaikaan tuottaa optimaalisen tuloksen ja - on tuloksellista ensi- sekä viimekädessä.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #13 : 22.04.17 - klo:09:54 »
Tervo vai Halla-aho, näistä kahdesta valitsisin Halla-ahon. Joku tökkii Tervon kohdalla. Aavistelen kumminkin ettei tämä asetelma tule pysymään vaan Jari Lindströmiin  joudutaan turvautumaan puolueen edun nimissä. Tervosta ei välttämättä ole voittamaan Halla-ahoa, joten pelataan varman päälle ettei linjaa muutu liikaa  ja ylipuhutaan Lindström mukaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #14 : 22.04.17 - klo:10:32 »
Olen samoilla linjoilla .  Paremmin tuntematta ehdokkaita, vain ulkoiseen olemukseen perustaen ajattelen että Jari Lindströmissä on samaa joviaalia kuin Timo Soinissa.
Jussi Halla-aho on originelli ja oppinut. Muinaiskirkkoslaavi on tämän agnostikon tutkimuksen kohde. Sampo Tervon silmät on se joka on hänen pelottava piirteensä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)