Keskustelu > Kirjoitelmia ja päiväkirjoja-herännäisyyden hengessä

Ura

<< < (3/3)

öppiäinen:
^ Ilmiö on yleisempi, melkein maailmanlaajuinen. Ei meilläkään kaikki maahanmuuttajanaiset innolla lisäänny. Riippuu siitä, mistä on tultu.

Syntyvyys on jo pitkään ollut laskusuunnassa useimmissa maailman valtioissa. Näillä näkymin väestöräjähdys on peruttu.

Enpä tiedä, onko naisille pelkkä ura niin olennaista, jos uralla tarkoittaa nimenomaan asemaa työelämässä. Eiköhän monelle riittäisi raha ilman työntekoakin? Tai se, mitä kaikkea rahalla saa. Ja tämä ajatellen myös vanhuutta. Eläkejärjestelmä kun on mikä on, niin vähän pakkohan sitä olisi vanhuutensa turvatakseen töitäkin tehdä. Etenkin kun näyttää, että tulevaisuudessa ei yksinkertaisesti ole varaa maksaa eläkkeitä niin avokätisesti kuin nykyään.

öppiäinen:
Ilta-Sanomissa on juttu, jossa saattohoitokodin hoitaja kertoo kokemuksistaan:

Toisaalta moni vielä hetki sitten tärkeänä pidetty asia ei enää tunnukaan tärkeältä, kun elinaikaa on jäljellä enää vähän. Yksi tällainen teema näyttää olevan työelämä, Flinkkilä kertoo.

En ole onnistunut työelämässä, mikä on harmittanut. On tuntunut, että on jäänyt lahjat vaille käyttöä. Mutta tuo on helpottavaa lukea. Ehkäpä pitää panostaa loppuelämä vähemmän opiskeluun ja työllistymisyrityksiin ja enemmän ihmisiin, tai ainakaan ensinmainittua ei tehdä jälkimmäisen kustannuksella.

Olen kyllä saman sisällön lukenut ennenkin ja muilta hoitajilta, papeilta ym., mutta ei ole tullut mieleen että se olisi ohje minullekin.

Työelämässä minkä olen saanut olla niin yhden sellaisen lahjan olen itsestäni löytänyt josta en ennen tiennyt, eli olen malttanut kuunnella asiakasta ja tehdä mitä hän haluaa. Ja jos se, mitä asiakas selittää, on ollut epäselvää, olen heti huomannut etten ymmärrä, ja olen osannut kysyä oikeat kysymykset, jolla juttu selviää. Ja sitten olen saanut kiitosta siitä, että osaan selittää asiat ymmärrettävästi ja niin ettei kuulijalle jää "olinpa tyhmä" -fiilis. Mutta tämä ei tunnu toimivan kokouksissa, vaan vain kahdenkeskisessä keskustelussa. Tuo ei ole meille nörteille ihan tyypillinen piirre. Koetan nyt markkinoida itseäni sillä, ja keskittyä hakemaan tehtäviä joissa sitä voisi tehdä. Harmi kun firmat eivät tunnu tajuavan, että tarvitsisivat juuri tuota. Ja sitten ei uskota, että tuollainen "humanisti" voi olla täysin looginen matemaatikko samalla.

Ei varmaan täällä jankkaamisestani uskoisi, että töissä toimin noin.

Riitta-mummi:
Sanana  ura  tarkoittaa myös tehtyä jälkeä. Sen voi tehdä monella tavoin.
Kaivertaa puu-materiaaliin, kyntää maahan, raapia pulpetin kanteen.

Jäikö omasta urastani mitään jälkeä. Ihmiset jäi. ei  tilit, rahat, lomakkeet, konttorikoneet . Ne eivät enää merkitse mitään, en edes muista mitä kaikkea niitä olikaan. Tietoke oli, ja sen korput ja lerput yhä muistan. En ikävöi.

Kiva on vieläkin joskus kohdata liki kolmekymmentä vuotta sitten hyvästelemäni ihmiset. Joku nätti kohtelias sanakin on annettu työstä jota ihmisenä tein. :icon_cool:

Yleensä ne tulevat niiltä laitapuolen kulkijoilta, joita muutama tuntuu yhä elävän.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta