Kirjoittaja Aihe: Anagrammit  (Luettu 11606 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Anagrammit
« : 13.07.10 - klo:21:53 »
Yritin etsiä netistä anagrammia sanalle körttifoorumi. Tulos on tasan nolla, ei ensimmäistäkään. Sitten ajattelin, että kuinkas käy, jos kokeilen nimeä Paavo Ruotsalainen. Uskomatonta, siitä tuli peräti 94 anagrammia. Tässäpä muutamia makupaloja:

"tasapuolinen orava, vastapuolen roinaa, pesualtaan raivoon, suopea ravintolaan, puolisonne raatava, autoilevan porsaan, naaraspuolen aivot, sonera valtionapua, vertaan puolisoaan, pelivaraa asuntoon, napoleonia surtava, oluenpano ravistaa, neuvolaan porsaita"

Aivan uskomatonta, että näin valtavasti löytyi anagrammeja tästä nimestä.

Niitä löytyy linkistä: http://www.arrak.fi/fi/ag
 

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Anagrammit
« Vastaus #1 : 14.07.10 - klo:07:09 »
Kiitos Pirska. Katsoin nimeni. 385 vastausta.Vaikka millaisia sattumia.
 Esim. Oriental saint ja etsi rannalta
! Sieltäpä juuri.
Hauska leikki. Tietokoneelta se käy salamannopeasti.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Anagrammit
« Vastaus #2 : 14.07.10 - klo:07:17 »
Kuulkaas, mikä on anagrammi?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Anagrammit
« Vastaus #3 : 14.07.10 - klo:07:20 »
En osaa sanoa virallista selitystä, mutta sanan tai lauseen kirjaimista(kaikki käytettävä) muodostuvat muut järjelliset sanat tai lauseet.

Esim. Riitta Salonen=oriental saint.

Pirskan linkistä löytyy salamannopea vastaus mihin vain haluat!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Anagrammit
« Vastaus #4 : 14.07.10 - klo:07:29 »
Haa!  Luulin että se on sellainen sana kuin saippuakauppias joka on nurin perin samaa ja kyllä siis ihmettelin mitä Pirska kirjoitti.

No noinhan tämä päivä kuluu rattoisasti. Ei millään voi opiskella uuden skannerin käyttöä, minä vain rikon sen masiinan tällä kelillä. Skannatkoon joku jälkeläisistä. Yksi paperitiedosto pitäisi saada koneelle, mutta olkoon.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Anagrammit
« Vastaus #5 : 14.07.10 - klo:08:26 »
Saippuakauppias on palindromi. Alivaltiosihteeri on sen alan tuotantolaitos, kokoelmina on ilmestynyt ainakin Aito idiotia ja Retki dikter.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Anagrammit
« Vastaus #6 : 14.07.10 - klo:10:44 »

Aholansaari = mm. sirolan ahaa,   sairaala noh,  lanasi ohraa,  sirolaan haa,   raahasi olan

Raamattu busseihin =  mm. Serbian huutamista, Burana ihastumiset, Sambiaan tuhruiset

Yleinen keskustelu =  mm. yksitellen kuuseen, tuuleen selkeyskin (kaikkea en hirvennyt laittaa)

Uusavuttomuus =  mm. muuttuva osuus, savusumu tuotu

Olkaamme positiivisia = mm. avioliitossamme piika, motivoisi likaisempaa, sivilisaatio poikamme

Riitan ruokajutut =  mm. orjuutta taikurin, rajautuu korttiin, juurtua tarkoitin     

Körttiakkain puheenpulinaa = mm. puhelinta perintö kaukaakin, pahalaatuinen perintö kukki, herkkupalaan upean kiintiöt
 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Anagrammit
« Vastaus #7 : 14.07.10 - klo:16:06 »
Joo minä sekoitin anagrammin ja palindromin   :repee2:. Tuoha oli koulutuntien perusharrastus, tuo!  Kohta tulee ukkonen. Paras sulkea nämä masiinat ja kiskoa johdot irti. Olkoon vaikka miten akku täynnä. En viiti tehdä mitään, en. Ei ole tekopäivä. Rupean tekemään noita, mitä ne oli. Jos ottais silmätipat, kun sidekalvot tulehtui ja yhä vähän käy kipeetä kun kattelee tätä ruutua.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Anagrammit
« Vastaus #8 : 14.07.10 - klo:19:22 »
Ei "silmätipat" sanasta mitään saa. Silti pam ja sitä ilta. Iita päti oli olevinaan hyvä mutta puuttuu yhtä iitä. Me keräsimme vain irrallisia sanoja, ja niitä kyllä irtoaisi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Anagrammit
« Vastaus #9 : 18.07.10 - klo:12:10 »
Rönkkö on liian vaikia sukunimi tuolle härvelille, se ei keksi siitä mitään... Mutta tulevasta nimestäni saapi seuraavanlaisia anagrammeja: nenän pakastin, kestän napinan, kansanne näpit, näenkin pastan ja tanskan penniä :D
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Anagrammit
« Vastaus #10 : 18.07.10 - klo:12:14 »
Minulla on helpompi nimi näköjään, kuten lempi paossa, leppoisa sam, lepo mapissa jne
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Anagrammit
« Vastaus #11 : 18.07.10 - klo:12:21 »
Sukunimestä ei tullut kuin pari typerää mutta etunimestä useampia, joista listan kärjessä upeasti ja loistavasti sana hieno. :eusa_angel:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Anagrammit
« Vastaus #12 : 18.07.10 - klo:12:31 »
Minä laitan sekä etu-että sukunimen ja niistä sitten tulee useinmiten heti useampia anagrammeja.
Esim. joonas kokkonen mm. joko on kaksonen

Kahden tavun sijasta voi kokeilla kolmea tavua. Täytyy kyllä sanoa, että joistakin sanoista ei tule ensimmäistäkään ja toisista taas tulee vaikka mitä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Vs: Anagrammit
« Vastaus #13 : 18.07.10 - klo:13:10 »
En saanut omasta nimestäni mitään kovin hulvatonta. Tilanne parani jonkin verran, kun lisäsin hakuun myös toisen nimeni. Ehkä parhaat olivat merkkivalolla railo, varma kolari kolille ja markolle villakoira.

myyrä

  • Vieras
Vs: Anagrammit
« Vastaus #14 : 18.07.10 - klo:13:46 »
Jos laitan molemmat nimet niin tulee paljon "hauskoja". Mm. naineet hermon. Jos kaikki nimet niin ei tule kuin kaksi, joista osuvampi on ihanteena horjuminen?