Kirjoittaja Aihe: Herännäisyys / körttifoorumi markkinoilla.  (Luettu 8373 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Herännäisyys / körttifoorumi markkinoilla.
« Vastaus #15 : 15.07.10 - klo:14:21 »
Vaivattu sielu ilmaisi pää-asian hyvin ja oikein.

Leenalle   Historiateoksia ja tieteellisiä tutkielmia herännäisyyden ja evankeelisuuden eroista on julkaistu paljonkin.

Asiasta paremmin perillä olevat voivat niitä nimetä. Minä luin viime vuonna "herännäisyyden nousu ja tuho"

P. Ruotsalaisen kuoleman ja hengellisen kuukausilehden alkamisen välinen noin 25 vuotta on minulla tutkimatta....
Sillä ajallahan molemmat liikkeet muotoutuivat, jos ei järjestöiksi, niin ystäväpiireiksi kuitenkin....

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Herännäisyys / körttifoorumi markkinoilla.
« Vastaus #16 : 15.07.10 - klo:14:46 »
Yhdyn lainaukseen myös omasta puolestani.

Haluan kuitenkin ilmaista vielä mielipiteeni; Ei ole tärkeätä se mihin kuuluu, vaan se kenelle kuuluu. Kirkko ja herännäisyys eivät ole tie perille taivaan kotiin. Tie, totuus ja elämä on Kristuksessa.

Kenelle kuuluu, niin, se on ollut joskus täälläkin päin toiselta opittu, maailman tärkein kysymys, olkoon vaikka kuinka kesken miettimisen - siis huonosti omaa vielä. Se on suurempi kysymys, kuin kuka minä olen, millainen olen tai kuulunko johonkin instituutioon.

Benkulle elämän matkaa - ja anteeksipyynnöin, jos joskus tahtoen tai tahtomattani, tietäen tai tietämättäni kirjoitin niin että siitä tuli tylsä olo.  Usko vain, se oli totta mitä yritin kerran yksityispostitse - en viiti enää, jos et halua - pidin sinusta. Välikö hällä mutta ehkä se on tärkeää sanoa.

Kun olin lähtemässä kirkosta ovet paukkuen, huusi pappi perään: Muista, Leena, että kotiin saa aina tulla. Sama koskee jokaista, luulen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Herännäisyys / körttifoorumi markkinoilla.
« Vastaus #17 : 15.07.10 - klo:15:55 »

Huom. En voi sitten enään kommnetoida foorumilla, tämän viestin jälkeen.

Jos vielä satut tänne kurkistamaan, niin   :039:
Pyryharakka

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Herännäisyys / körttifoorumi markkinoilla.
« Vastaus #18 : 15.07.10 - klo:16:21 »

Benkulle elämän matkaa - ja anteeksipyynnöin, jos joskus tahtoen tai tahtomattani, tietäen tai tietämättäni kirjoitin niin että siitä tuli tylsä olo.  Usko vain, se oli totta... en viiti enää, jos et halua - pidin sinusta. Välikö hällä mutta ehkä se on tärkeää sanoa.


Jos vielä satut tänne kurkistamaan, niin   :039:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

myyrä

  • Vieras
Vs: Herännäisyys / körttifoorumi markkinoilla.
« Vastaus #19 : 15.07.10 - klo:22:29 »
Lohdutuksena Leenalle, hippiäiselle, Pyryharakalle ja ehkä muillekin naisille  :icon_wink: Benkku tulee vuorenvarmasti takaisin. Kyllä routa porsaan kotiin ajaa. :)

On sitä itsekin tullut useammin kuin kerran lähdettyä, mutta aina on "kotiin" tultu. Siperia opettaa. Jatkuvaa foorumilla roikkumista olen kyllä alkanut välttää. Oikea elämä on muualla ja syysmuuton todella alkaessa voi foorumi jäädä aika vähiin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Herännäisyys / körttifoorumi markkinoilla.
« Vastaus #20 : 16.07.10 - klo:11:04 »
Lohdutuksena Leenalle, hippiäiselle, Pyryharakalle ja ehkä muillekin naisille  :icon_wink: Benkku tulee vuorenvarmasti takaisin. Kyllä routa porsaan kotiin ajaa. :)

On sitä itsekin tullut useammin kuin kerran lähdettyä, mutta aina on "kotiin" tultu. Siperia opettaa. Jatkuvaa foorumilla roikkumista olen kyllä alkanut välttää. Oikea elämä on muualla ja syysmuuton todella alkaessa voi foorumi jäädä aika vähiin.

Eritoten meidän naisten puolesta: Kiitämme sinua. Ennätimme jo vuodattaa kaipuun katkeria kyyneliä :003:
´Ja olisipa elämää läppärin tuolla puolen, tulisi rääkättyä teitä vähemmillä viesteillä  :003: :003: :003: jos edes vetäis röökiä, mutta kun ei. Tupakkatauot aina täällä...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Herännäisyys / körttifoorumi markkinoilla.
« Vastaus #21 : 18.07.10 - klo:08:44 »
Kyllä routa porsaan kotiin ajaa. :)

On sitä itsekin tullut useammin kuin kerran lähdettyä, mutta aina on "kotiin" tultu. Siperia opettaa. Jatkuvaa foorumilla roikkumista olen kyllä alkanut välttää. Oikea elämä on muualla ja syysmuuton todella alkaessa voi foorumi jäädä aika vähiin.
hei, nyt on kuuma kesä, älä vielä muistuta syysmuutosta!! :) varsinkin aurinkoisina päivinä "elämä on muualla" pitää varmasti paikkansa.

eivätpä ne poismuuttavat linnutkaan kovasti ilakoi, että nyt vihdoin pääsemme täältä pois, joten miksi foorumilta poistumisestakin pitäisi tehdä jokin suuri haloo? kerjätäänko sillä "oo ny vaan meirän kanssa"-viestejä? ja tosiaan moni lintu palaa takaisin intoa täynnä...

muokk-lisäys:
kuten linnuista on monenlaista iloa, niin benkkukin on tuonut paljon "rakennuspuita pesään". joten kiitos viesteistäsi ja nauti auringosta. sitten kun alkaa syyssateet, niin voisitko jäjestää sellaiset seurat kuin haluat?
 
« Viimeksi muokattu: 18.07.10 - klo:08:49 kirjoittanut tosikkoko »