Kirjoittaja Aihe: Nyt 21  (Luettu 24930 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 21
« Vastaus #60 : 24.09.19 - klo:16:34 »
Aivin aivin muistan. :039: Saan kirjoittaa, että helpoimmat silmälasien vaihdot kuin koskaan. Nostin vain pokat silmille ja aloin killistellä maailmaa. Kylmälänkylän tieosuudella otin tummennetut käyttöön eikä tarvinnut otsaa rypistellä, aurinko oli kyllä takana.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Nyt 21
« Vastaus #61 : 29.09.19 - klo:13:38 »
Alan olla fyysisen kunnon puolesta jälleen ennallani, ihan hyvässä kunnossa, vetreä,
ei enää hirveästi väsytä ja kolota mistään.
Viime torstaina oli jo toinen syksy peräkkäin kun lähdin yksin seikkailemaan lähiseudun
retkeilyalueelle.
Viime syksynä olin Evolla...nyt kävin Luopioisissa Laipanmaassa.
Ja olipahan jälleen seikkailu...mutta hyvä kokemus...
Täydellinen hiljaisuus tuntitolkulla, rastus, varjelus kompuroinneilta (oli vaikea maasto),
kerran "putosin kartalta"...eteeni johdatettiin viitat joissa onneksi tutut nimet...
opastolppaan oli joku piirtänyt konnustavaksi rohkaisuksi hymyilevät kasvot ja tekstin "tjih"
välillä ihmettelin reittiselostuksessa olleita vääriä välimatkatietoja, kartta sentään oli
suht.koht. oikean tuntuinen...
Pääsin reittini päätepisteeseen autoni lähelle tuntia ennen pimeän tuloa....KIITÄTTI !!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 21
« Vastaus #62 : 29.09.19 - klo:19:06 »
Hyvin juttusi luistaa  :039:.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Nyt 21
« Vastaus #63 : 30.09.19 - klo:16:20 »
Nyt alkaa kisojen katselu.
....en saa varmaan unta jos Warholm ei voita illan päätteeksi.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 21
« Vastaus #64 : 30.09.19 - klo:19:28 »
Johan nyt toki saat unenpäästäsi kiinni.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Nyt 21
« Vastaus #65 : 01.10.19 - klo:23:06 »
Jaa täällä on ajankohtaiset aiheet. Minua nukuttaa jo näin aikaisin, vaikkei mieleisiä voittajia tullutkaan. Yleensä menee yli puolenyön, ennen kuin uni maittaa. MIkähän nyt on; en kai ole sairastumassa tai jotain?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33741
Vs: Nyt 21
« Vastaus #66 : 05.10.19 - klo:09:56 »
Nyt on viikon uurastus jälkeläisten ruokkimiseksi ohi. Ei se pelkästään verottanut voimia, vaan vapaaehtoiset istunnot telkkarin ääressä yömyöhään Dohan tapahtumia katsoen .
Tänään tulee päivälähetyksiä ja huomena käymme seuroissa ennen kuin viimeinen lähetys alkaa, ja sitten päästään normi-rytmiin.

Nyt kyllä löhöillään ja lueskellaan kirjoja ja täytetään ristikoita.
Ruoan teen suppilovahveroista jotka metsäopiskelija toi Korkeakoskelta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 21
« Vastaus #67 : 05.10.19 - klo:11:31 »
Alan nostella lämpimiä kamppeita kehoni suojaksi, että talkoissa tarkenen.

Luien aihetta varten Sven Lokan kirjaa Kaamos ja valo, että ymmärrän kommuunan :003: periaatteita.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33741
Vs: Nyt 21
« Vastaus #68 : 06.10.19 - klo:14:50 »
Kohta lähdemme seuroihin. Lämmintä pannaan mekin jo päälle, vaikka hengen lämpöä on tiedossa.
Puhujana mm. Urpo Karjalainen.

Marraskuun seuroihin tulee Pauli Annala, jään odottamaan etukäteen iloiten.  :109:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 21
« Vastaus #69 : 06.10.19 - klo:15:39 »
Takkia päälle ja apteekkiin. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Nyt 21
« Vastaus #70 : 06.10.19 - klo:22:24 »
Jokseenkin harmittaa kun en enää osaa kirjoittaa ja osallistua keskusteluun ollenkaan
sillä tavalla kun haluaisin, on vajavaista.On parempi varmaankin jäädä lepotauolle.
Pitäisi päästä lukemiseen kiinni. Ja hiljentymiseen, ulkoiluun ja liikuntaan edelleen.
Kauniista ruskasta on nyt saanut iloita, luonnon täydellisestä kauneudesta.
Ja vaikka sieltä täältä jatkuvasti saan moitetta kuulla, niin joku ilonaihe.
Lauluharrastusta olen saanut jatkaa. Ja tuo liikunta...nyt jo toinen vuosi menossa
kun olen saanut liikkua keskimäärin tunnin päivässä, osin tehokastakin.
Tänään kaivoin steppilaudankin esiin, sitä varovasti aloittelen. Ja kuntosalikin vielä mielessä,
varsinkin kuntopyörä ja soutulaite siellä mieleisiä, painoihin en ole koskaan hurahtanut.

Huomaan että koitan kirjoittamalla parantaa kiukkuista ja tympääntynyttä mielialaani.



Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 21
« Vastaus #71 : 09.10.19 - klo:14:22 »
Onnistuin kiven poltossani, niin kiven. Pihassa on ajotiellä roudan mukana noussut iso maakivi, jota en Zetorillakaan voi liikuttaa. Kivi alkaisi jo ensi keväänä olla vaaraksi matalien autojen öljypohjalle.

Kuorin kiveä paljaaksi ja ladoin sen päälle ruutikuivia ! koivu- ja honkapöllejä, väliin tuohia, mitkä sytytin palamaan. Sitten kääntelin latomukseni päälle kolme vanhaa kattopellin palaa. Polttoa kesti vähän alle kuusi tuntia. En tarvinnut lekaakaan, rautakanki riitti, kun irroittelin kivenlohkot toisistaan. Koloa tuli ainakin 20 senttiä, että jospa minun ajakseni. Putsaan paikan myöhemmin, sillä tunnen itseni jotenkin sairaaksi.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nyt 21
« Vastaus #72 : 09.10.19 - klo:22:25 »
 :icon_eek: En ole tiennytkään, että kiviä voi polttaa, paitsi virolaista palavaa kiveä. Taitava olet.  :eusa_clap:

Toivottavasti tuntemus menee ohi ilman seuraamuksia.
Pyryharakka

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Nyt 21
« Vastaus #73 : 09.10.19 - klo:22:33 »
No voehan nenä....lyhyt välikommentti tähän...

Olen yrittänyt vähän täällä selailla, lueskella.
Totean että olen pudonnut kyydistä kuin eno veneestä.
Onneksi olen hyvä uimari ja uin rantaan, enkä yritäkään kiivetä veneeseen.    :003: :039:

On kyllä ikävä vajaan kahden vuoden takaisia sydämmellisiä ja ymmärtäviä kirjoituksia.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 21
« Vastaus #74 : 10.10.19 - klo:10:37 »
:icon_eek: En ole tiennytkään, että kiviä voi polttaa, paitsi virolaista palavaa kiveä. Taitava olet.  :eusa_clap:

Toivottavasti tuntemus menee ohi ilman seuraamuksia.
Isäni opettama juttu. "Kaikki palaa, riippuu vain alkulämmöstä". Kun ei voinut Alahärmässä muinoin räjäyttää, niin katsottiin kärsiikö polttaa.
Vienassa 14.D:n suunnalla v 1944 naapuri rakensi suomalaisten selustaan tieuraa. Siitä saatiin lentäjiltä ensi havainto, että on jatkuva savu tietyssä suunnassa. Partio kävi paikalla ja löysi sen tien, jonka alta isot kivet oli poltettu pienemmiksi lohkoiksi, että jaksettiin vierittää sivulle.
Olen oppinut sen, että peltien alla poltto tehostaa särkymistä, kuumuutta tulee lisää.
Taisin olla vain yliväsynyt. Tällä iällä kone piiputtaa niin herkästi.