Kirjoittaja Aihe: ISLAM  (Luettu 46038 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: ISLAM
« Vastaus #60 : 01.11.14 - klo:14:57 »
Jumala siis sama.  No sehän on hyvä se.  Ei ole sitten mitään sotia ja vääryyttä maapallolla edes olemassa. Anteeksi harhaluuloni. :kahvi:

Kristityt ovat tappaneet toisiaan senkin vuoksi, että ovat tehneet ristinmerkin eri tavalla. Vääryys ja sodat ovat meidän ihmisten tekosia, eivät jumalien välisiä.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: ISLAM
« Vastaus #61 : 01.11.14 - klo:15:39 »
Eihän ne voikkaan olla jumalien välisiä kerran Jumala on sama.  Kristittykin siis pääsee taivaaseen kun tappaa  mahdollisimman paljon vaikka hinduja.  Tuotapa alankin julkaista netissä jotta tappaminen on Jumalamme tahto .   :kahvi:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: ISLAM
« Vastaus #62 : 01.11.14 - klo:16:26 »
Eihän ne voikkaan olla jumalien välisiä kerran Jumala on sama.

Tuosta olen ihan samaa mieltä.

  Kristittykin siis pääsee taivaaseen kun tappaa  mahdollisimman paljon vaikka hinduja. Tuotapa alankin julkaista netissä jotta tappaminen on Jumalamme tahto.

Tuosta olen taas ihan eri mieltä. Uskoakseni useimmat hindutkin.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: ISLAM
« Vastaus #63 : 01.11.14 - klo:16:56 »
Mutta jos ne siis on sama asia, niin silloinhan on käsketty tappaa ihmisiä.  Jumalan sanahan on totuus, siihen ei mielipiteitä pitäisi sotkea, jos ei sitten itseensä tunne Jumalaksi.  Ei ihme jotta moni eroaa kirkosta ja siirtyy ateismin kannalle jos koraanin ja Raamatun Jumala on sama. Minäkin olen siis uskonut Jumalaan jota en voi enää kunnioittaa koska se käskee tappamaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: ISLAM
« Vastaus #64 : 01.11.14 - klo:17:25 »

   Jumala on Rakkaus.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

myyrä

  • Vieras
Vs: ISLAM
« Vastaus #65 : 01.11.14 - klo:18:06 »
Ei liity islamiin kuin ehkä välillisesti, mutta tähän kaupunkiin on ensi viikolla tulossa pakolaisia Syyriasta. Kolme perhettä, joille SPR kerää huonekaluja ja mattoja, verhoja ym. isompaa tavaraa. Sattui sopivasti kun olen loppukuusta muuttamassa pienempään asuntoon (2012 rakennettu talo viimeisen päälle olevilla systeemeillä, minun kämppä invavarustuksella, kaikkien palvelujen vieressä) ja pääsen kätevästi eroon joistakin huonekaluista. Punaisen Ristin ihminen kävi jo katsomassa ja kuvaamassa. Lintukaveri otti yhden sohvapöydän ja naapuritalon rouva ottaa myös rojua. Minulle jää hyvin vähän vietävää, koska aikaisemman asukkaan (kuoli) poika jättää kuulemma äitinsä tavaraa sinne. Näin molemmat päästään vähemmällä muuttamisella.

Siis en edes tiedä, ovatko syyrialaispakolaiset muslimeja? Siellähän on näitä alawiitteja ja ties mitä. Olikohan ne alaviitit kristittyjä? Al-Assad kuuluu niihin. Syyrian tilanne on hyvin sekava kun siellä on jo taistelijoita belgialaisesta moottoripyöräjengistä lähtien.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: ISLAM
« Vastaus #66 : 01.11.14 - klo:18:46 »
Mutta jos ne siis on sama asia, niin silloinhan on käsketty tappaa ihmisiä.  Jumalan sanahan on totuus, siihen ei mielipiteitä pitäisi sotkea, jos ei sitten itseensä tunne Jumalaksi.  Ei ihme jotta moni eroaa kirkosta ja siirtyy ateismin kannalle jos koraanin ja Raamatun Jumala on sama. Minäkin olen siis uskonut Jumalaan jota en voi enää kunnioittaa koska se käskee tappamaan.

Oletko ollut siinä käsityksessä, että Jumala ei käske Raamatussa tappamaan? "Herra lähetti sinut toteuttamaan tätä käskyä: 'Julista Herralle kuuluvaksi uhriksi pahantekijät, nuo amalekilaiset, ja sodi heitä vastaan, kunnes olet hävittänyt viimeisenkin heistä.' (1. Sam. 15:18)"

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: ISLAM
« Vastaus #67 : 01.11.14 - klo:20:39 »

   Pohdiskelun ja keskustelun ryydittäjänä toimii erinomaisesti musiikki.





 Joka on haram, kielletty.



   Kuinka paljon Islamin ja Kristinuskon musiikissa on päällekkäisyyttä? Kuinka paljon ymmärrämme toistemme musiikkia?
Onko kahden kulttuurin musiikki yhtä kaukana toisistaan kuin huumori?



Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: ISLAM
« Vastaus #68 : 02.11.14 - klo:20:09 »
 :)
Mulla oli kaverina Ruotsissa asuessani Syyrialainen henkilö joka oli kyllä aika voimakkaasti kristitty.

Sitten loput olikin muslimeja, paitsi filippiineiltä ja oliko Venezuelasta pari helluntailaista.
Meitä oli kyllä värikäs porukka. Oli kiinalaisia, kurdeja, Turkista, Irakista ja Iranilainen, somali, syyrialainen, Kambutseasta ja suomalainen ja minä.
Ehkä vielä joitain,,ainakin kuubalainen, serbialainen, kosovolainen jne.. :)
Et värikästä kuin Hakaniemen hallissa.

Paljon kävimme vuoropuhelua uskonnosta.
Tietty kun itse aina aloin siitä jauhaa.
Somali ja Irakilainen olivat hyvin hartaita muslimeja ja kyllä heidän kanssaan oli silti helppo keskustella.
Heille synnit sai anteeksi, kun rukoili matolla ja yritin heille selittää, että Jumalalle pitää olla verta syntien anteeksi saamiseksi ja Jeesuksen kautta.

Niin ja oli yksi palestiinalainen Kuwaitista ja hän oli tasapainottava tekijä luokassa, kun hän osasi laskea vitsiä.

No loppuvetona tästä, että vaikka oltiin omissa uskoissamme, niin keskustelu kävi hyvin ja ilman sen suurempia tunteita, kun kaikki oltiin aikuisia ja kielikoulussa.
Ainoastaan serbialainen mies hermoili mulle keskusteluistani muslimien kanssa.
No heillä oli se sotansa silloin käynnissä.

En löytänyt mitään mikä olisi saanut mua kääntymään muslimiksi, mutta en kyllä saanut ketään innostumaan kristinuskosta.
Ehkä uskontojemme erot eivät kuitenkaan teologioiltaan niin paljoa eroa?
Paljon olen miettinyt sitä viisasten kiveä jolla vakuuttaa heille uskomme oikeellisuudesta ja siksi tänkin osion avasin,.
Tik toc.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: ISLAM
« Vastaus #69 : 03.11.14 - klo:07:17 »
Ehkä uskontojemme erot eivät kuitenkaan teologioiltaan niin paljoa eroa?
Paljon olen miettinyt sitä viisasten kiveä jolla vakuuttaa heille uskomme oikeellisuudesta ja siksi tänkin osion avasin,.

Hyvin paljon rationaalisempia ovat nämä muut uskonnot. Körttiläinen uskonto on kaikista hulluinta. Minäkin taidan olla hullu.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: ISLAM
« Vastaus #70 : 03.11.14 - klo:07:32 »
Hyvin paljon rationaalisempia ovat nämä muut uskonnot. Körttiläinen uskonto on kaikista hulluinta. Minäkin taidan olla hullu.

Jehovantodistajat ovat niin rationaalisia raamatuntulkinnassaan, että heitä ei edes pidetä kristittyinä.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: ISLAM
« Vastaus #71 : 03.11.14 - klo:09:14 »
Kuuleeko Jumala kristityn huokaukset?

Kuulee.

Kuuleeko Jumala muslimin/ateistin/animalistin huokaukset?

Kuulee.

Montako tässä on kuulijoita?

Mt

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: ISLAM
« Vastaus #72 : 03.11.14 - klo:09:24 »

   Only One


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: ISLAM
« Vastaus #73 : 03.11.14 - klo:20:29 »
Mielestäni Jumala on sama Henkilö mm. musulmaaneilla ja kristityillä, mutta häntä palvovat ihmiset tekevät erilaisen henkilön. Olenkohan minä saanut paholaiselta tämän ajatuksen?

Et varmaan, vaan minä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: ISLAM
« Vastaus #74 : 03.11.14 - klo:20:40 »
:-\
En tiedä mikä vetoaa ihmisissä Islamissa, kun niin monet siihen kääntyvät?

Harva suomalainen oli kiinnostunut islamista ennen 9/11. Epäilen, että kiinnostus on noussut sellaisten parissa, jotka ovat viehättyneet väkivaltaan. Kun olin Englannissa työssä tapasin burkaan pukeutuneita naisia, jotka kertoivat kääntyneensä islamiin siksi, että halusivat pukeutua säädyllisesti. Kysyin oliko vaikea luopua kolminaisuusopista ja hämmästyivät. Luulivat islamin opettavan kolminaisuusoppia.
Luulen, että ihmiset kääntyvät islamiin, koska se on nykymaailman intressipiirissä. Yleensä ihmiset ovat kiinnostuneet muodista ja kysyvät mitäs juotaisiin ja syötäisiin tänä iltana. Niiden islam on pukeutumista, syömistä, ja juomisen välttämistä. Islam on kovasti muuttunut sen jälkeen, kun rupesin tutkimaan sitä liki 30 vuotta sitten.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.