Kirjoittaja Aihe: Kaikki pääsevät taivaaseen?  (Luettu 51033 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #45 : 14.08.09 - klo:18:32 »
Minusta se toimii raamattua vastaan ja ei voisi opettaa moista. Mutta empä olekkaan kirkon veronmaksaja enää joten toivoisin että hänkin miettis onko tuo raamatun oppeja koska pitäs kai papinkin yrittää raamattuun tukeutua ?  Mutta vastatkaapa ihmiset tuohon sillä sehän on ihan perustavaa laatua oleva kysymys ja asia kristityille ?  Muistakaa myös että jos pappi opettaa paskaa, niin se ei todellakaan ole vain hänen yksityisasia koska kyseessä on opetustyö ja vielä tärkeä sellainen. Siinä työsssä pitäisi kantaa vastuuta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #46 : 14.08.09 - klo:18:50 »
Minusta se toimii raamattua vastaan ja ei voisi opettaa moista. Mutta empä olekkaan kirkon veronmaksaja enää joten toivoisin että hänkin miettis onko tuo raamatun oppeja koska pitäs kai papinkin yrittää raamattuun tukeutua ?  Mutta vastatkaapa ihmiset tuohon sillä sehän on ihan perustavaa laatua oleva kysymys ja asia kristityille ?  Muistakaa myös että jos pappi opettaa paskaa, niin se ei todellakaan ole vain hänen yksityisasia koska kyseessä on opetustyö ja vielä tärkeä sellainen. Siinä työsssä pitäisi kantaa vastuuta.

Vain jäsenillä on pappeja koskevissa asioissa äänioikeus. Oletko lukenut Nissinen, Kuula, Riekkinen kirjan johdatus Raamattuun. Lue se ensin ja ota vasta sitten tiukempi kanta. Siinä on kerrottu sinulle Raamatun syntyhistoria. Kirja on laadukas ja asiallinen. Muista aina, että Raamattu kasattiin vasta 300 luvulla Nikeassa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #47 : 14.08.09 - klo:19:02 »
Vain jäsenillä on pappeja koskevissa asioissa äänioikeus. Oletko lukenut Nissinen, Kuula, Riekkinen kirjan johdatus Raamattuun. Lue se ensin ja ota vasta sitten tiukempi kanta. Siinä on kerrottu sinulle Raamatun syntyhistoria. Kirja on laadukas ja asiallinen. Muista aina, että Raamattu kasattiin vasta 300 luvulla Nikeassa.


Kai se mielipiteen ilmaisun oikeus kuitenkin on kirkkoon kuulumattomallakin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #48 : 14.08.09 - klo:19:31 »
Kai se mielipiteen ilmaisun oikeus kuitenkin on kirkkoon kuulumattomallakin.

Et näköjään poiminut pointtiani. Körttifoorumissa ei kehuskella kirkkoon kuulumattomuudella. Jos ei maksa jäsenmaksua ei myöskään silloin kommentoi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #49 : 14.08.09 - klo:20:47 »
Steal kuulostaa ihan benkulta.

Tohon lukittuun 666-ketjuun piti sanomani, että
näin täällä auton jonka rekkarit oli HYI-666
Herra armahda.

myyrä

  • Vieras
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #50 : 15.08.09 - klo:08:14 »
On tietenkin korrektia ettei Körttifoorumilla arvostella (liikaa) kirkkoa ja körttiläisyyttä. Mutta jos tuo em. johonkin kuulumattomuus estää kritiikin kokonaan niin sekään ei mielestäni ole oikein.

Mie en saisi esim. arvostella Kokoomusta jonka kritisointi on mielipuuhiani. >:(

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #51 : 15.08.09 - klo:08:21 »
kyllähän minä arvostelen... ovelasti
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #52 : 15.08.09 - klo:09:12 »
Minäkin arvostelen kokomustaa, sossuja, kepuleita ...... . Olen ollut nuista yhdessä jopa jäsen mutta kun en voinut enää allekirjoittaa kaikkea heidän toimissaan ja varsinkin heidän ministerin toimissaan, niin erosin.Nykyään haukun tai kehun poliitikkoja "yli aitojen".  Esim, Stub näytti mikä on.

Samoin kävi kirkon kanssa, en voinut olla samaa mieltä itseni mielestä tärkeisssä kysymyksissä, minä tyhmä aina vaan yritän etsiä kirkollisiinkin ratkaisuihin pohjaa tai perustaa raamatusta. Enhän minä voikkaan vaikuttaa kirkkoon koska en ole äänestyskelpoinen. Mutta onko minulla lupa tutkia raamattua ilman kirkollisveroa ?  Itse minä olen Raamattuni ostanut ja luulis jotta saisin lukea ja olla edes jotain mieltä lukemastani. Toisaaltahan Jumala aikanaan määräsi ketkä ovat pappeja, mutta senkin on ihmiset muuttaneet mieluisakseen, mutta tehköön niin kuin haluavat, mutta se kyllä vieraannuttaa ihmiset seurakunnista, eihän kirkoissa muutenkaan ole tungosta ja se on tulosta asioista joilla ihmiset on saatu passivoitua.

Otampa ja luen tuon kirjan, josta mainitset mutta minun pitää myös lukea hieman sen tekijöistä koska tällaisena pessimisti skeptikkona suhtaudun ihmisten mielipiteisiin avoimesti mutta varautuen.

Minusta tuo "pirskan" kysymys on asiaa.  Enkä tosiaankaan kehu sillä etten kirkkoon kuulu, vaan pelkästään myönsin sen koska miksi salaisin tosiasian. Totuutta minä etsin elämääni.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #53 : 15.08.09 - klo:09:49 »
Aattelin jotta jos kävis aloittaan maksamisen ja sitten arvostelisin oikkein lujasti mutta jos nyt ei kuiteskaan ettei menis mun jutut ihan överiksi ja pois raiteiltaan. Joten pysympä vielä pakanana ja liityn takaisin vasta sitten kun tunnen sen oikeaksi sydämessäni.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #54 : 15.08.09 - klo:10:13 »
Minäkin arvostelen kokomustaa, sossuja, kepuleita ...... . Olen ollut nuista yhdessä jopa jäsen mutta kun en voinut enää allekirjoittaa kaikkea heidän toimissaan ja varsinkin heidän ministerin toimissaan, niin erosin.Nykyään haukun tai kehun poliitikkoja "yli aitojen".  Esim, Stub näytti mikä on.

Samoin kävi kirkon kanssa, en voinut olla samaa mieltä itseni mielestä tärkeisssä kysymyksissä, minä tyhmä aina vaan yritän etsiä kirkollisiinkin ratkaisuihin pohjaa tai perustaa raamatusta. Enhän minä voikkaan vaikuttaa kirkkoon koska en ole äänestyskelpoinen. Mutta onko minulla lupa tutkia raamattua ilman kirkollisveroa ?  Itse minä olen Raamattuni ostanut ja luulis jotta saisin lukea ja olla edes jotain mieltä lukemastani. Toisaaltahan Jumala aikanaan määräsi ketkä ovat pappeja, mutta senkin on ihmiset muuttaneet mieluisakseen, mutta tehköön niin kuin haluavat, mutta se kyllä vieraannuttaa ihmiset seurakunnista, eihän kirkoissa muutenkaan ole tungosta ja se on tulosta asioista joilla ihmiset on saatu passivoitua.

Otampa ja luen tuon kirjan, josta mainitset mutta minun pitää myös lukea hieman sen tekijöistä koska tällaisena pessimisti skeptikkona suhtaudun ihmisten mielipiteisiin avoimesti mutta varautuen.

Minusta tuo "pirskan" kysymys on asiaa.  Enkä tosiaankaan kehu sillä etten kirkkoon kuulu, vaan pelkästään myönsin sen koska miksi salaisin tosiasian. Totuutta minä etsin elämääni.

Jos luet aluksi foorumin säännöt niin sinulle selviää paljon. Herännäisyys, joka ylläpitää foorumia on sitoutunut lujasti kirkkoon ja ilmoittanut, että siihen kuulutaan niin kauan kuin Isä meidän oikein luetaan. On foorumeita, missä saa kirjoittaa ihan mitä tahtoo, mutta täällä pidetään kiinni tietyistä perusasioista. Johonkin on vain asetettava raja.
Raamattua voidaan tulkita niin monella tavalla ja näyttää siltä, että usealla on ihan oma tulkintansa ja poimintansa tärkeistä asioista. Raamatun omaan tulkintaan ei vaadita mitään suoritetta tai veroa, mutta on koomista pitää tulkintaansa ainoana oikeana tuhansien muiden joukossa.

Kyseisen kirjan kirjoittajista sen verran, että kaikki ovat tohtoreita, joista yksi toimii professorina Helsingin yliopistossa, yksi on Kuopiossa ja toinenkin entinen professori nykyinen piispa on Kuopiossa. Kirjassa kerrotaan Raamatun nykyisten kirjojen syntyhistoria eikä oteta kantaa sisällön yksityiskohtiin. On erittäin sivistävää ja hedelmällistä lukea se.

Puoluepolitiikka on ihan eri juttu.. Siihen maksat oikeuden verojesi muodossa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #55 : 15.08.09 - klo:10:17 »
Asia pihvi ja luen kyllä sen kirjan kun käsiini saan.
Vel poikakin on tohtori, muttei osannu ees talloosa tehä.  ;  )

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #56 : 15.08.09 - klo:10:27 »
Asia pihvi ja luen kyllä sen kirjan kun käsiini saan.
Vel poikakin on tohtori, muttei osannu ees talloosa tehä.  ;  )

Yksi minunkin pojistani on tohtori, mutta ei sillä ole mitään tekemistä talonrakennuksen kanssa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #57 : 15.08.09 - klo:10:42 »
Minen ou tohtorj enkä minjäkäänj osua tallua tehhähhähhähhähhää. Minen osua tehjä palijjoo muutakkakkaa.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #58 : 15.08.09 - klo:10:45 »
Kyllä minä olen vähän samaa mieltä Sepon kanssa eli jos ei kuulu edes kirkkoon, niin olkoot sitten arvostelematta! Eihän sekään mene oikein että naapurin lapset arvostelee meidän äitiä kun ne ei ole sen kanssa missään tekemisissä. Monesti tuntuu että juuri ne jotka EI kuulu kirkkoon, on kaikkein kovimpia arvostelijoita.

ja mitä sillä on hyötynä/tarkoituksena jos ei kerran voi vaikuttaa sisälläolemisen kautta?  Jääkö muuta "hyötyä" kuin räksyttämisen ilo?

Minäkään en pidä kaikista asioista kirkossa johon kuulun (ev. lut. kansankirkko), mutta onhan se hyvänen aika ymmärrettävä että kirkko on todella KANSANkirkko. Ei siellä mikään yksittäinen hihhuliryhmä voi ruveta sanelemaan sääntöjä joiden mukaan on elettävä.  ja niistä papeista... -sietäähän kirkko herätysliikkeitäkin helmassaan vaikkei niistä ole itse kirkolle muuta kuin haittaa ja sekaannusta.  Jokainen niistä opettaa omissa lahko-"rukoushuoneissaan" omaa oppiaan...-yksi kieltää kasteen merkityksen, toinen vaatii kokemuksia, kolmas kehittelee "armonjärjestyksiä" jne. jne.  Itse evankelisluterilaisella kirkolla ei ole tunnustuksessaan tuollaisia oppeja.  ja näitä kuitenkin yleisesti pidetään kirkon "rikkautena"?

Parhaat papit on niitä perusperus-pappeja jotka usein pysyvät näkymättömissä, eivät profiloidu mihinkään liikkeisiin eikä individualistisiin kirkon "uudistamis"-pyrintöihin, eikä heiltä tule sensaatiokirjallisuutta aina jouluksi ja pääsiäiseksi.

Kyllä kirkossa sentään on kokonaisuutena vielä asiat aika hyvällä mallilla ja siellä on hyvä olla! Pienet vähemmistöt siellä riekkuvat ja pitävät suurinta meteliä itsestään. Siitä syntyy ihan väärä mielikuva.

ja toisaalta... pitäähän kirkossa olla tilaa kysellä ja ajatellakin!  Toinen juttu on jo se mitä siellä saa kirkon nimissä opettaa ja julistaa. Esim. uskoontulemiskokemus-vaatimukset ei ole sellaisia mihin kirkko olisi valtuutuksenm antanut, ainakaan virallisesti.

Evankelisluterilainen kirkko on se jonka tunnustus on tällä hetkellä maailmassa "paras likiarvo" raamatusta, kuten joku piispa muinoin totesi.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #59 : 15.08.09 - klo:10:47 »
Tarkoitan sitä, jotta vaikka ois väitellyt tohtoriksi, niin ei välttämättä ymmärrä asioita kuin pieneltä osalta ja kantilta. Jää liian monta asiaa huomiotta. Kyseessähän on vain "oppiarvo" jonka ihmiset on määritelleet.

Sitten tuosta kirkollisverosta. Ymmärrän että sen maksaa yksilö jos tuntee asian omakseen, muutenhan ei vois toimia. Mutta miksi yritys joutuu sen maksamaan ? Jos teen konkan niin en minä mitään hautapaikkaa tai hautajaisia puljulle tartte.
Eli miksi yritys joutuu maksaan kirkollisveroa?