Kirjoittaja Aihe: Elukat.  (Luettu 48297 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Elukat.
« Vastaus #90 : 06.02.09 - klo:18:53 »
Näätäeläimistä tulee mieleen Kaislikossa suhisee, jossa ne ovat lähinnä roistoja. Poikkeuksena on Mäyrä, joka on äreydestään huolimatta kunnon mies. Anteeksi vain! Kirjahan on oikeastaan kuvaus englantilaisista herrasmiehistä ja kartanon valloittava näätäeläinten joukkio kävisi vaikka IRA:n karikatyyriksi.

Eläinten käyttäytymisen tutkija Konrad Lorenz, hyvä kirjoittaja itsekin, arvosti kahta eläintarinoiden kirjoittajaa. Hänestä Selma Lagerlöf ja Ernest Thompson Seton loivat eläimistä persoonallisuuksia sortumatta liikaa niiden inhimillistämiseen. Varsinkin jälkimmäinen on aina ollut suosikkini. Olen tainnut kehua häntä täällä jo aiemminkin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Elukat.
« Vastaus #91 : 06.02.09 - klo:22:43 »
Minusta yksi rouva kertoi tänään parhaan elukka jutunvähään aikaan. Hänen kissansa söi poikki jo toisen hiiren johdon ja nyt hän hankkii johdottoman hiiren.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Elukat.
« Vastaus #92 : 07.02.09 - klo:08:43 »
Kyllä minua naurattaa vieläkin se Sannelin autokoulujuttu !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Elukat.
« Vastaus #93 : 16.02.09 - klo:10:49 »
Minulle meinasi tunti sitten käydä ja liikenteessä cockerspanielmoka. Olin liikennevaloissa kun huomasin kahta sulkkua cockeria talutettavan suojatietä
yli edestäni. Jäin oitis niin tuijottamaan (toinen beige toinen pippuri-suola harmaa) noita turriaisia. Olivat hauskannäköisiä paksuissa talviturkeissaan.
En kiireeltäni ehtinyt vetää loivassa ylämaassa käsijarrua päälle, luisuin melkein takanaolijan puskuriin. En kuitenkaan ihan nokkaan, ei edes torvi soinut.
Tunnistin liikkeen ja kiskaisin jarrut päälle. Miehille käy kuulema kesäisin samoin kun nättiä "elukoita" kävelee vähissä kesävaatteissa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Elukat.
« Vastaus #94 : 16.02.09 - klo:10:51 »
Piti vielä kirjoittamani, että olin onnellinen kun olin vihdoin eläinkaupasta löytänyt Bassolle sopivan puruluun (siis puristenahkaa).Hirven-puruluun !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Elukat.
« Vastaus #95 : 16.02.09 - klo:21:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Riitta-mummi"
Minulle meinasi tunti sitten käydä ja liikenteessä cockerspanielmoka. Olin liikennevaloissa kun huomasin kahta sulkkua cockeria talutettavan suojatietä
yli edestäni. Jäin oitis niin tuijottamaan (toinen beige toinen pippuri-suola harmaa) noita turriaisia. Olivat hauskannäköisiä paksuissa talviturkeissaan.
En kiireeltäni ehtinyt vetää loivassa ylämaassa käsijarrua päälle, luisuin melkein takanaolijan puskuriin. En kuitenkaan ihan nokkaan, ei edes torvi soinut.
Tunnistin liikkeen ja kiskaisin jarrut päälle. Miehille käy kuulema kesäisin samoin kun nättiä "elukoita" kävelee vähissä kesävaatteissa.


Se muuten johtuu siitä kun miehet ovat niin ihmisystävällisiä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Elukat.
« Vastaus #96 : 17.02.09 - klo:08:00 »
Eeva Kilpikin sanoo:
- Miehistä ihminen oppii.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Elukat.
« Vastaus #97 : 17.02.09 - klo:08:39 »
Matti Nykänen:  Elämä on ihmisen parasta aikaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Elukat.
« Vastaus #98 : 03.03.09 - klo:16:49 »
Mikähän sairaus mahtaa talitiaisissa olla sellainen kun toisella on pään sivulla suuri pahka josta puuttuu höyhenet. Toisella on samanlainen vartalon sivulla, jalan tyvessä niin pahana että jalka ei enää toimi. Lentelee yksijalkaisena. Syö maasta kun ei kai pysy lintulaudan reunalla. Samalla lailla värisevät oksalla kuin se yksi jonka aiemmin näin tekevän kuolemaa. Johtuneeko ruoasta ? Onkohan syöpäkasvain vai perinöllistä.
Sääli jos tahtomattamme tuhoamme luontoa . Kun tietäisi mitä pitää välttää.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Elukat.
« Vastaus #99 : 03.03.09 - klo:21:22 »
Tiitiäinen viettää aikaansa tällä hetkellä kuolleitten elukoitten eli ötököitten parissa. Koulua on miulla enää muutama tunti/vko, joten rästitöille, kuten ötökkäkokoelmalle on aikaa. Huoh...huomaa vaan, etten oo kovin näppärä ötököitten säilöjä...olen onnistunut neuloilla ruhjomaan ötökät vähintään raajarikoiksi monesti myös päättömiksi...koppiksilla ON kestävä ja kova kitiinikuori... Nyt arvuuttelen kenen pää kuuluu kenen kroppaan...  :roll: pahoin pelkään, että "teen" uusia pöppiäisiä...koivunmantokuoriaisen pää ja ytimennävertäjän vartalo tyyliin...  :oops: mutta jotain hyvää...kyllä tuossa touhussa oppii korrit tuntemaankin. Silti hieman katkera olen, etten digikameraa omistanut projektia aloittaessa, joten joudun puljaamaan tän projektin parissa paljon enemmän kuin ne, jotka vaan powerpoint shown väänsi...noh...ehkä saan paremman numeron, kun teen enemmän hommia sen eteen...

ja se mokoma metsäsittiäinen unohtu Luumäelle...ja se on niin komia kiiltävän sininen möllerö, että sitä en kokoelmasta jätä pois...noh, eipä sen työn palauttamisella enää mikään hätä ole, kun se on jo valmiiksi yli vuoden myöhässä...hups hups...

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Elukat.
« Vastaus #100 : 04.03.09 - klo:08:28 »
Noista tulivat mieleen ne paltamolaiset jäärät, jotka mönkivät esiin hirsien koloista, kun olin mukana rakentamassa tutulle saunaa Tanskaan.

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Elukat.
« Vastaus #101 : 04.03.09 - klo:13:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Riitta-mummi"
Piti vielä kirjoittamani, että olin onnellinen kun olin vihdoin eläinkaupasta löytänyt Bassolle sopivan puruluun (siis puristenahkaa).Hirven-puruluun !


Ka, pitäisiköhän sitä itsekin etsiä...

http://dl.getdropbox.com/u/280035/aimitah.JPG

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Elukat.
« Vastaus #102 : 04.03.09 - klo:14:59 »
Missä ovat kontrabasson leuat ja hampaat? Kaulan tiedän, kumpaan suuntaan pitäisi lähteä purukalustoa etsimään?

"Basson kaulaa tukevaa Kymäläinen puristaa, niinkuin Himalajaa sormet kapuaa."

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Elukat.
« Vastaus #103 : 04.03.09 - klo:18:43 »
Talitintiillä on ilimenny sairautta ympäri maata ja Avipox- virusta epäällähän aiheuttajaksi. Rakentajana oon aina ihimetelly tintin intoa repiä eristevilloja seinistä ym. rakenteista. Aikamoosta tuhotyätä saavat aikahan, jos vapahasti pääsevät temmeltämähän. http://www.luontokuva.org/forum/forum_posts.asp?TID=1694
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Elukat.
« Vastaus #104 : 04.03.09 - klo:19:08 »
Kiitos Mörtti ( melkeen kuin luokkakaverinen T.Mörttinen) !

Linkkisi kuvat ovat juuri sitä samaa, mutta meidän tintit eivät ole vielä noin pitkällä, että verinahka näkyisi.

Ovat kyllä harmiksemme juuri noin ahneita vuorivilloja repimään kuin kuvasit. Oravat myös.

Sääli, sääli ! :cry:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)