Kirjoittaja Aihe: Rikosilmoitus  (Luettu 2086 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Rikosilmoitus
« : 04.04.21 - klo:16:51 »
Bengt kertoi sähköpostissa tehneensä ensisijaisesti minusta rikosilmoituksen ja toissijaisesti foorumista. Hänen kunniaansa on loukattu foorumissa enkä ole siivonnut niitä riittävän nopeasti. Toimitaan seuraavasti 1 Ei mainita Bengtiä millään tavoin vaan vaietaan hänet kuoliaaksi. 2 Odotetaan mitä tapahtuu.

Onnellista jatkoa Foorumilla kaikille.

 Toivoo Seppos
« Viimeksi muokattu: 04.04.21 - klo:16:57 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Rikosilmoitus
« Vastaus #1 : 04.04.21 - klo:19:15 »
Ompa suloista. Minä pelkästä hyvyydestäni käännän 10.000 riimetettyä riviä historiallisia Siionin virsiä, saan siitä enemmän kiitosta kuin tarvitsin, tarjouduin kääntämään uusiakin, jos tarvitaan, kaikki ilolla ja ilmaiseksi.
Sitten suurin osa miehistä täällä yhtyivät solvaamaan niitä (ihme ettei kukaan nainen tarvinnut yhtyä siihen) ja vatvoomaan miten lapsellinen olen kun vaadin kiitosta, kun en vaatinut muuta, ettei niitä täällä haukuttaisi vuodesta toiseen, tuloksetta, kunnes lopulta kirosin koko kiusaajakuoron. Nyt minun perästä lähetetään poliisit kunnian loukkauksesta. Koko lauma teitä on ollut käsittämättömän pahoja minua kohtaan ja olen puolustautunut. Tulkaa naiset sitten laulamaan minulle Siionin virsiä vankilassa. Tai tietysti voin lähteä Amerikkaan, mihin ilmeisesti kuulun. Tuskin siellä minua vainotaan siksi, että käänsin Siionin virsiä. Eikä ole kysymys yhdestä henkilöstäkään. Jos poliisilla on aivot (jota voi epäillä, sillä jos körtit eivät ymmärrä että tein hyvän työn, niin mitä voi odottaa poliiseista) niin ihmettelevät miten Siionin virsien kääntäjä on saanut Körttifoorumilla kärsiä.
On kuulemma outoa, että närkästyn, kun ei tule tarpeeksi kiitosta. Minusta on outoa, että täytyy tulla risut sellaisesta työstä. En tunne ketään muuta elävää, joka on kääntänyt kokonaisen virsikirjan, niin ennakkotapaus puuttuu. Kai samaa tapahtuisi muillekin, jos sellaisia olisi. Tämä on tulos siitä, että puoli tusina teistä ajatteli hyväksi ruveta solvaamaan amerikkalaista kääntäjää. Eikö missään vaiheessa tullut mieleen, että koko teidän toimintanne oli äärettömän sopimatonta? Nyt saadaan poliisit niskaan. Ja syy on teidän, kun te olette niin epäsivistyneitä, että rupeatte vainoamaan virsien kääntäjää. Että tuli mieleen.
Muistan niitä posteja, kun kiititte toisianne, jokaiselle nimellä, kesken riitaa minua vastaan, vielä aikana kun en ollut vihaisesti vastannutkaan. Olitte kaikki niin erinomaisia. Ken oli viisas ja ken oli hurskas ja niin edelleen. Tahallanne jätitte minua mainitsematta, vaikka minä olin ollut siinä riidan keskikappaleena. Sitten joku vielä kirjoitti, voi, voi, Annikka unohtui. Silloin vaimoni sanoi, ompa ilkeä porukka, jätä se. Meni pari päivää, ennen kuin minua mainittiin: ettei saisi olla sellaisia intiaaneja foorumilla. Lopulta pari ihmistä, kuten vn, rupesi sanomaan, onko tämä vaino ihan sopiva. Mutta jatkoitte, kunnes lopulta kirosin teitä.
Kaiken tämän jälkeen vieläkään suurin osa teistä ei häpeä. Oikeastaan, minun olisi pitänyt tehdä rikosilmoitus kunnianloukkauksesta ajat sitten, ei Seposta, vaan teistä puoli tusina, jotka hyökkäsitte minua vastaan, käyttäen Siionin virsistä sellaisia sanoja kuin kamalia ja kuvottavia, joita että tarvinneet käyttää ennen kuin vaivauduin kääntämään ne.
Ymmärtääkö poliisi, että teen Suomelle palveluksen kääntämällä Suomen historiasta dokumentin, jota muu maailma saattaisi arvostaa? Ja palkinnoksi saan kuukausimäärin solvauksia suomalaisilta, joilta puuttuu sekä sivistyneisyys että käytöstapoja. Ja vielä poliisit perässä. Onko ihme, että olen joskus teitä kironnutkin, kun olette koetelleet äärimmäiselleen? O sanca simplicitas. O tempora, o mores.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Rikosilmoitus
« Vastaus #2 : 04.04.21 - klo:22:08 »
Mitkään kunnianloukkauksen tunnusmerkit eivät ole täyttyneet. Pelkkä nimen mainitseminen ei ole rikos. Aika hoitaa tämänkin asian.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Rikosilmoitus
« Vastaus #3 : 05.04.21 - klo:08:03 »
Ei tarvitse hetkeä aikaa kun asia on minun kohdaltani selvä. En kanna kaunaa. Mutta haluaisin oikeutta. On hävytöntä, että tällainen tilanne on syntynyt siitä, että eläkkeellä oleva ulkomaalainen tutkija on vaivautunut kääntämään englanniksi Suomen kirkkohistorian laajan tekstin ja saanut siitä vihat päällensä. Haluan oikeutta. Ei olisi pitänyt venyä niin. Admin olisi tukahtanut sellaiset pyrkimykset heti alkuun sen sijaan että niitä ruokitaan letkauksilla. Minua "kuvottaa" älykkäät letkauksenne puolin ja toisin.
Niin kuin sanoin, ainakin luterilainen ja sivullinen ovat julkinen anteeksipyynnön velassa, ja mielestäni pitäisi tulla Herätysyhdistykseltä virallinen kiitos käännöstyöstäni. Vaikka yhdistys ei ole ollut kiinnostunut siitä, niin se hiljaisuus on rohkaissut ihmisiä täällä ajattelemaan, että käännös ei ollut sopiva. Tietysti, HY voi myös esittää paheksuntansa, jos se paheksuu käännöstyöni. Siinä tapauksessa tyydyn siihen ja jätä asian.
On ennen kuulumatonta tällainen tilanne. Yleensä tehdään sellaisia kultuuritekoja, tulee pientä kiitosta, ja se jää siihen.  Ei nouse tällainen vastustelu. 
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Rikosilmoitus
« Vastaus #4 : 05.04.21 - klo:08:47 »
HY voi myös esittää paheksuntansa, jos se paheksuu käännöstyöni.

Kerroin toisessa ketjussa sen, mitä tiedän. HY ei todellakaan paheksu työtäsi. Korkeintaan voisi sanoa, että sitä jonkin verran väheksytään muodollisten asioiden vuoksi, ei sisällön.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Rikosilmoitus
« Vastaus #5 : 05.04.21 - klo:12:18 »
Bengt kertoi sähköpostissa tehneensä ensisijaisesti minusta rikosilmoituksen ja toissijaisesti foorumista. Hänen kunniaansa on loukattu foorumissa enkä ole siivonnut niitä riittävän nopeasti. Toimitaan seuraavasti 1 Ei mainita Bengtiä millään tavoin vaan vaietaan hänet kuoliaaksi. 2 Odotetaan mitä tapahtuu.

Onnellista jatkoa Foorumilla kaikille.

 Toivoo Seppos
Eikö vaikeneminen kuoliaaksi ole vastuun pakoilua, joka ei kuulu herännäisyyteen?  :017:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Rikosilmoitus
« Vastaus #6 : 05.04.21 - klo:13:20 »
Niin kuin sanoin, ainakin luterilainen ja sivullinen ovat julkinen anteeksipyynnön velassa, ja mielestäni pitäisi tulla Herätysyhdistykseltä virallinen kiitos käännöstyöstäni.
Olen pahoillani, kun olet pahoittanut mielesi kirjoituksistani. Pyydän sitä anteeksi!

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Rikosilmoitus
« Vastaus #7 : 05.04.21 - klo:13:27 »
Olen pahoillani, kun olet pahoittanut mielesi kirjoituksistani. Pyydän sitä anteeksi!

Minä olin tässä nyt väärässä, kun luulin liikaa itsestäni, niin otin nokkiini.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Rikosilmoitus
« Vastaus #8 : 05.04.21 - klo:14:37 »
Eikö vaikeneminen kuoliaaksi ole vastuun pakoilua, joka ei kuulu herännäisyyteen?  :017:

Ei ole. Se on joillekin hoitoa. Vaikeminen kuoliaaksi on vanha sanonta lapsensa tautiin menettäneiden piiristä. Seuraava lapsi sai saman nimen kuin vainaja eikä surun vuoksi lapsivainajaa enään muisteltu vaan elämä jatkui. Mummoni käytti tätä sanontaa. Hänen seitsemästä sisaruksesta viisi oli kuollut ennen hänen syntymäänsä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Rikosilmoitus
« Vastaus #9 : 05.04.21 - klo:18:53 »
Ei ole. Se on joillekin hoitoa. Vaikeminen kuoliaaksi on vanha sanonta lapsensa tautiin menettäneiden piiristä. Seuraava lapsi sai saman nimen kuin vainaja eikä surun vuoksi lapsivainajaa enään muisteltu vaan elämä jatkui. Mummoni käytti tätä sanontaa. Hänen seitsemästä sisaruksesta viisi oli kuollut ennen hänen syntymäänsä.
Ymmärrän. Ikävää, että B pahoitti mielensä noin pahoin. Rukoillaan, jotta sopu syntyy ja kaikki päättyy hyvin. :eusa_pray: