Kirjoittaja Aihe: Suvaitsevainen vihapuhe  (Luettu 20409 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4818
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #120 : 31.03.21 - klo:13:08 »
Bengt oli viimeinen, joka uskalsi esiintyä oikealla nimellä. Muut nynnykkäät piiloutuvat nimimerkkien taakse, ei siksi että hävettävät, vaan siksi että pelkäävät väläyttää mitään julkisesti. Tämä foorumi ei ole machoja nähnytkään, vain nynnyköitä, jotka eivät pysty veisaamaan helvetinuhkasta vaan hurskastelevat, että se on kamalaa ja lahkohenkistä. Kun heräävät helvetissä, niin tietävät mikä on lahkohenkistä ja mikä ei.

Taivaassa kerkeää iloita ja ylistää. Nyt olisi parannuksenteon aika. Mutta sen sijaan körttifoorumilla paheksutaan virsiä, jotka kutsuvat siihen. Ja vielä ihmetellään, kun huomautan saatananpalvonnan uhkaavan kansaa.
Olen ymmärtänyt, miten saatana personifikaatioituu etruskilaiseen Manalan jumalaan Charukseen ja Kreikan Panilta lainattuihin koomisiin attribuutteihin helvetinpelon ollessa manipuloiva käännytyskeino. Helvetinpelko ei kuulu herännäisyyteen.

Vain heikkohermoiset tulevat uskoon helvetin pelottelulla, sillä jotkut näkevät jo länkkäreistäkin painajaisia. Se ei ole oikeaa uskoa. Oikea usko on ihan jotain muuta, paljon syvällisempää. Se on Jumalan armoa ja hyvyyttä luotujaan kohtaan.  :eusa_pray:

Helvetillä pelottelu on hengellistä väkivaltaa, jonka ilmenemismuotoja ovat pelottelu, käännyttäminen, syyllistäminen, eristäminen ja kontrollointi. Tarkoituksena on nujertaa toisen ihmisen elämänkatsomus, elämäntapa tai mielipide.

Lähde

Suomen evankelis-luterilainen kirkko-Hengellinen väkivalta  https://evl.fi/sanasto/-/glossary/word/Hengellinen+v%C3%A4kivalta


Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #121 : 31.03.21 - klo:13:58 »
Olen ymmärtänyt,

Vain heikkohermoiset tulevat uskoon helvetin pelottelulla,

Helvetillä pelottelu on hengellistä väkivaltaa,
Lähde

Suomen evankelis-luterilainen kirkko-Hengellinen väkivalta  https://evl.fi/sanasto/-/glossary/word/Hengellinen+v%C3%A4kivalta

Sinun kannattaisi lukea suomenkieliset Siionin virret, jotka laitan tänne monta kerta viikossa, sen sijaan, että viisastelet. Vaikka otsikko on muunkieliset, siinä on myös aina suomenkielellä myös. Vaivaudun kirjoittamaan ne suomeksi sinua varten. Ei tarvitse kiittää.
Oletko muuten huomannut, että helvettiä mainitaan paljon useammin evankeliumissa kuin missään muualla Raamatussa. Kirjoittele valituksiasi Jeesukselle, Matteukselle, Markukselle, Luukkaalle, tai Johannekselle. On äskenkin laitettu juuri sinua varten SV ketjulle:

SV5

Ah maailma kokonansa
Pahuudessa makaapi,
Perittyä luontoansa
Pahemmaks vain pilaapi !
Moni kiirehtien niin
Suoraan juoksee helvettiin.
 
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #122 : 31.03.21 - klo:14:10 »
Oikea usko on ihan jotain muuta, paljon syvällisempää. Se on Jumalan armoa ja hyvyyttä luotujaan kohtaan. 

Oi ihanaa! Joku täällä on syvällisempi kuin Wilhelmi Malmivaari, joka oli evankelis-luterilaisen kirkon pappi. Vai oliko nyt taas kysymys siitä "kuvottavasta pappisvihasta"?
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4818
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #123 : 31.03.21 - klo:14:26 »
SV5

Ah maailma kokonansa
Pahuudessa makaapi,
Perittyä luontoansa
Pahemmaks vain pilaapi !
Moni kiirehtien niin
Suoraan juoksee helvettiin.
Eikö tuota tulisi veisata ihan itselleen! :109:

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #124 : 31.03.21 - klo:14:32 »
Eikö tuota tulisi veisata ihan itselleen! :109:

Joo, veisaa vaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4818
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #125 : 31.03.21 - klo:14:42 »
Joo, veisaa vaan.
Kovin monien teistä ei pidä ryhtyä opettajiksi (Jaak. 3:1).   :eusa_clap:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4818
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #126 : 31.03.21 - klo:14:57 »
Ihminen, joka ei nykyään tätä ymmärrä saisi mahdollisimman pian tehdä itsemurhan. Ei ole nykymaailmassa tilaa sellaisille.
Onkohan itsemurhan suositteleminen hengellistä väkivaltaa tarkoituksena nujertaa toisen ihmisen elämänkatsomus, elämäntapa tai mielipide!! :107:

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #127 : 31.03.21 - klo:16:29 »
Kovin monien teistä ei pidä ryhtyä opettajiksi (Jaak. 3:1).   :eusa_clap:

Taisit ruveta uskontotieteen opettajaksi itsekin äsken, kun kuvailit meille saatana-hahmon alkuperää vanhojen uskontotieteen lähteiten perusteella. Jos olet samoja lähteitä lukenut laajemmin, huomaat, että monet samoista tutkijoista väittävät myös jumal-hahmojen tulevan samanlaisista alkuperistä. Välimeren ja lähi-idän alue on täynnä kuninkaallisia jumal-ihmisiä ja kolminaisuuksia jo muinaisajoilta. Onko sinulla uskontotieteessä nyt pätevyyttä meitä opastamaan?
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #128 : 31.03.21 - klo:16:44 »
Onkohan itsemurhan suositteleminen hengellistä väkivaltaa tarkoituksena nujertaa toisen ihmisen elämänkatsomus, elämäntapa tai mielipide!! :107:

Jos ei voi ymmärtää, että minulla on tässä maailmassa ja tässä maassa oikeus kääntää Siionin virsiä englanniksi kokematta vainoja, niin väitän, että minulla on oikeus vastata siihen, että sellainen ihminen ei saisi olla olemassa. Seison sanojeni takana, kirouksia myöten. Teillä ei ole oikeutta minua vainota siitä, että käänsin Siionin virsiä ja laitoin ne näkyviin Körttifoorumiin. Vainoaminen ei ole ihmisoikeus. Mutta reagoiminen sanallisesti sellaiseen vainoamiseen on ihmisoikeus,niin kauan kuin se ei lietsoo väkivaltaa toisia vastaan. Niin kauan kuin minua solvataan Körttifoorumilla siksi, että käänsin Siionin virsiä, niin olen oikeutettu sanoa mitä vaan laillista. Olet skandaalimainen trolli, jolla ei ole oikeutta olla olemassa. Ei saa kertakaikkiaan kohdella ihmisiä niin kuin täällä minua on kohdeltu, olipa laki mitä tahansa. Ihminen, joka ei ymmärtää tätä saa minun puolesta hypätä vaikka mereen. Ottakaa poliisiin yhteyttä. Istun mielelläni vankilassa, mutta sanon suoraan, että kohtelu täällä on sellaista, joka pitäisi olla laitonta. Ihminen kääntää historialllisen dokumentin ja laittaa sen näkyviin foorumiin, joka on sopiva sille dokumentille, ja saa kokea sellaista mitä sinä olet ystäviesi kanssa tehnyt, niin mielestäni te kuulutte vankilaan. Ja vaikka helvettiinkin. Jos minä olisin tehnyt sellaista jollekulle, kyllä rukoilisin, että Jumala heittäisi minut helvettiin. Sinulla on paljon rukouksen aiheita. Ilmoita nyt poliisille. Mielelläni kerron, millä tavalla suomalaiset kohtelevat ihmisiä, jotka vaivautuvat tekemään pientä palvelusta, joka voisi mainostaa suomalaista kulttuuria laajemmin. Otan mielelläni vastaan poliisit ja kerron koko tämän tarinan. Veikkaan, että ihmettelivät.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #129 : 31.03.21 - klo:16:55 »
Olen saanut tarpeekseni luterilaisen trollauksesta. Voiko joku neuvoa, onko täällä mahdollisuus minun blokata sitä, niin ettei hän näe minun posteja ja minä en näe hänen? Olen täällä nimenomaan sitä varten, että laittaisin ranskankieliset käännökset tähän foorumiin. Mutta tämän henkilön läsnäolo minua häiritsee. Niin onko tässä asiassa jotain ratkaisua muu kuin että minä häyvyn?
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #130 : 31.03.21 - klo:17:02 »
Olen saanut tarpeekseni luterilaisen trollauksesta. Voiko joku neuvoa, onko täällä mahdollisuus minun blokata sitä, niin ettei hän näe minun posteja ja minä en näe hänen? Olen täällä nimenomaan sitä varten, että laittaisin ranskankieliset käännökset tähän foorumiin. Mutta tämän henkilön läsnäolo minua häiritsee. Niin onko tässä asiassa jotain ratkaisua muu kuin että minä häyvyn?

Lopeta vastaaminen sellaisiin kommentteihin ja ketjuihin, joita et halua ruokkia. Ja keskity pelkästään kohdaltasi tärkeimpään, virsien kääntämiseen.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22064
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #131 : 31.03.21 - klo:17:20 »
Onkohan itsemurhan suositteleminen hengellistä väkivaltaa tarkoituksena nujertaa toisen ihmisen elämänkatsomus, elämäntapa tai mielipide!!

Miten kovasti sinulle pitää sanoa, että älyäisit lopettaa tuon pottuilusi? Kysymys ei ole mistään 'hengellisestä' vaan ihan hyvistä vanhanaikaisista käytöstavoista.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #132 : 31.03.21 - klo:17:25 »
Lopeta vastaaminen sellaisiin kommentteihin ja ketjuihin, joita et halua ruokkia. Ja keskity pelkästään kohdaltasi tärkeimpään, virsien kääntämiseen.

Jaa. En ole läheskään herkin täällä reagoimaan. On asioita, joihin sivistynyt ihminen voisi vastata. Et ole ikinä muistaakseni antanut rakkaalle luterilaiselle neuvoa. Ehkä ajattelet kuka saattaa kuunnella ja kuka ei. Etkö sinäkin ole niitä, jotka paheksutte vanhojen Siionin virsiä kääntämistä?
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #133 : 31.03.21 - klo:17:41 »
Jaa. En ole läheskään herkin täällä reagoimaan. On asioita, joihin sivistynyt ihminen voisi vastata. Et ole ikinä muistaakseni antanut rakkaalle luterilaiselle neuvoa. Ehkä ajattelet kuka saattaa kuunnella ja kuka ei. Etkö sinäkin ole niitä, jotka paheksutte vanhojen Siionin virsiä kääntämistä?

Pyysit neuvoa joltakin ja annoin ystävällisesti ja ilman taka-ajatuksia mielestäni toimivan sellaisen. Jos taas haluat jatkaa riitelemistä, jatka vanhaan malliin. Minä en ole missään vaiheessa paheksunut käännöstöitäsi, muistaakseni joskus jopa ilmoittanut arvostavani panostasi. Hyvää jatkoa toimillesi!

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #134 : 31.03.21 - klo:17:50 »
Pyysit neuvoa joltakin ja annoin ystävällisesti ja ilman taka-ajatuksia mielestäni toimivan sellaisen. Jos taas haluat jatkaa riitelemistä, jatka vanhaan malliin. Minä en ole missään vaiheessa paheksunut käännöstöitäsi, muistaakseni joskus jopa ilmoittanut arvostavani panostasi. Hyvää jatkoa toimillesi!

Jaa jaa jaa jaa

Tarkoitus oli pyytää neuvoa vastuullisilta, Pena tai Seppos. Anteeksi väärinymmärrys. En tarkoittanut sinua häiritä. Mutta en ole suinkaan se syyllinen tässä asiassa, vaikka tiedä, että täällä niin kuin muualla ihmiset ovat niin typeriä, että pitävät aina syyllistä sankarina ja syyttömän syyllisenä. Bengt oli aloittelija, enkä minä. Hän sai paljon tukea alussa. Sitten oli sivullinen ja luterilainen. Jos olisit kunnollinen ihminen, olisit antanut niille neuvon lopettamaan ENNEN KUIN MINÄ edes reagoin. Sitten et olisi minulta kuullut sanaakaan asiasta. 
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.