Kirjoittaja Aihe: Suvaitsevainen vihapuhe  (Luettu 20419 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22064
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #105 : 29.03.21 - klo:20:18 »
Perheessämme oli kaksi balettia harrastavaa, poika ja tytär. Minäkin sain siinä roolin, kun balettikoulun voimin esitettiin Pähkinänsärkijä. Lasten ja nuorten lisäksi siinä on aikuisillekin tehtävää. Osa balettikoululaisten isistä ja äideistä värvättiin rotta-armeijaksi. Eräs RUK:n majurikin lähti mukaan. Yksi isistä kieltäytyi sanoen, että hänpä ei sukkahousuja päällensä vedä. Niinpä hän on vieläkin mielikuvissani Sukkahousu-Virtanen (sukunimi muutettu)'.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33766
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #106 : 29.03.21 - klo:20:54 »
Tänään linkittämäni negrologin Teuvo Kuparinen oli kuten kirjoitin ' erikoisuus' ja 'silmätikku' sillä kadulla jossa kaikki miehet olivat putkiliikkeen palveluksessa.

Teuvo lauloi, lausui ja näytteli ,ja oli lisäksi kaunis kuin satuprinssi. Kyllä häntä naureskelivat, myös eräät naiset.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #107 : 30.03.21 - klo:03:55 »
Tänään linkittämäni negrologin Teuvo Kuparinen oli kuten kirjoitin ' erikoisuus' ja 'silmätikku' sillä kadulla jossa kaikki miehet olivat putkiliikkeen palveluksessa.

Teuvo lauloi, lausui ja näytteli ,ja oli lisäksi kaunis kuin satuprinssi. Kyllä häntä naureskelivat, myös eräät naiset.

QED. Kukaan ei naureskellut linkityksellesi. Täällä ei ole machoja. En ole huomannut palstoja, joissa keskustelu korostaa autoja, naisia, tai jääkiekkoa. Täällä on vain saatanallisia, raukkamaisia Siionin virsien vastustelijoita, jotka eivät uskalla herännäisyyttä suoraan moittia, mutta kun huomasivat, ettei minulla ole mitään tukea herännäisyydestä, ajattelivat, että sijaissaaliina olisin oiva maali. Toisaalta, se että käänsin vielä englanniksi, että puolet maailmasta pystyy lukemaan suomalaisten salaisuudet, säikähti hevimetalli saatananpolvojia, niin lähtivät isähahmonsa perästä helvetillistä toimintaansa suorittamaan. Se se oli Bengtin huoli, että Siionin virret jollain tavalla kilpailisivat lempi englanninkielisten saatananpaljontamusiikkinsa kanssa. Kun hän häipyi, niin papin veli sivullinen jatkoi saatananpalvojien johtajana. Sivullinen harrastaa muuta kuin autoja, naisia ja jääkiekkoa. Hän harrastaa "kaikkien saastaisten henkien ja kaikkien saastaisten ja inhottavien lintujen pesäpaikkaa." Ilm. 18:2.
Mutta totta on. En ole pahemmin jääkiekkoa seurannut. Ei sitä ollut siinä lukiossa, jota kävin Puerto Ricossa. Jumala ottaa Siionin virret pois suomalaisilta, joiden sydän on paatunut ja jotka juovat Babylonian porton viiniä, ja antaa ne muulle maailmalle, ihmisille, jotka osaavat tehdä parannusta.
Ei ole machot, jotka pilkkaavat vanhoja Siionin virsiä. Ne virret ovat karkeita. Uudet ovat kirjallisia ja kauniita. Machot pilkkaisivat Jaakko Ikolaa yms., eikä vanhoja Siionin virsiä, joilta kirjalliset hienoudet puuttuvat ja jotka vilisivät piruja, perkeleitä ja helvetinuhkauksia. Raukkamaiset saatananpalvojat pelkäävät entisajan virsiä, jotka paljastavat perkeleen suunnitelmat, joissa hekumoivat. Pelkäävät Malmivaaran miehekkyyttä, vaikka mies kuoli satasen vuotta sitten. Linnut syövät heidän lihaansa, kun eivät tee parannusta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #108 : 30.03.21 - klo:04:08 »
Nyt huomaan miksi luovuttiin vanhoista Siionin virsistä v. 1972. Silloin suomalaiset olivat enimmäkseen nynnyköitä, jotka eivät kestäneet Malmivaaran miehekkyyttä. Niin piti julkaista nynnykkävirsikirja. Kun siinäkin oli liian voimakas sanoma, niin piti suurella vaivalla ja kustannuksella taas yrittää vesittää sitä. Neljäs yritys varmaan luopuu helvetin ja perkeleen paljastamisesta kokonaan. Niin päästään kokonaan pois "kamalista, kuvottavista, lahkohenkisistä hihhuli" virsistä ja yhdytään A.C./D.C. saatananpalvomiseen kokosydämisesti eikä vain nynnykkämäisesti.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #109 : 30.03.21 - klo:04:19 »
Bengt oli viimeinen, joka uskalsi esiintyä oikealla nimellä. Muut nynnykkäät piiloutuvat nimimerkkien taakse, ei siksi että hävettävät, vaan siksi että pelkäävät väläyttää mitään julkisesti. Tämä foorumi ei ole machoja nähnytkään, vain nynnyköitä, jotka eivät pysty veisaamaan helvetinuhkasta vaan hurskastelevat, että se on kamalaa ja lahkohenkistä. Kun heräävät helvetissä, niin tietävät mikä on lahkohenkistä ja mikä ei.
Taivaassa kerkeää iloita ja ylistää. Nyt olisi parannuksenteon aika. Mutta sen sijaan körttifoorumilla paheksutaan virsiä, jotka kutsuvat siihen. Ja vielä ihmetellään, kun huomautan saatananpalvonnan uhkaavan kansaa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33766
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #110 : 30.03.21 - klo:04:28 »
Tästäkö on kysymys :


Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.

Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.

Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.

Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.

Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puole


ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta,

jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #111 : 30.03.21 - klo:07:41 »
Tästäkö on kysymys :


Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.

Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.

Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.

Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.

Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puole


ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta,

jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee.


 :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #112 : 30.03.21 - klo:09:37 »
En ole näihin aiheisiin puuttunut, sillä minulta puuttuu tarvittava kompetenssi. Kieltämättä on joukollamme ollu kova kiire uudistaa Siionin virsiämme. Aiheen on kyllä, ymmärrykseni mukaan, antanut luterilainen valtion kirkkomme. Sen piirissä ei ole näköjään otettu pois vanhoja virsiä, vaan uusille on annettu lisää numeroita, niitähän riittää.
Muistan kuin eilisen päivän Ylivieskan juhlat, kun kuuntelimme virren pauhua autossamme istuen tien penkalla v 1979. Silloin kansa osasi veisuunsa .

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4820
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #113 : 30.03.21 - klo:13:49 »
Ihminen, joka ei nykyään tätä ymmärrä saisi mahdollisimman pian tehdä itsemurhan. Ei ole nykymaailmassa tilaa sellaisille.
Tuo on minusta jo melko vihaista puhetta!  :107:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4820
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #114 : 30.03.21 - klo:14:07 »
Entäs minun eksistentialismini? Olin Ranskassa yliopistossa v. 1968. Olen lukenut Camus:tä ranskaksi. Varmasti on minunkin eksistentialismini jonkun paskan arvoinen.
Minusta tärkeintä on Kristuksen sisäinen tuntemus. Apostoli Paavalikin piti roskana (paskana) kaikkea mitä hän oli oppinut omassa “viisaudessaan ja ymmärryksessään” (Fil.3:8 ).   :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22064
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #115 : 30.03.21 - klo:15:50 »
Eihän Paavali väheksynyt saamaansa sivistystä vaan juutalaista lakihurskautta. Minut on kahdeksantena päivänä ympärileikattu, olen syntyperäinen israelilainen, Benjaminin heimoa, heprealainen heprealaisista vanhemmista. Lain noudattajana olin fariseus, intoni ja kiivauteni osoitin vainoamalla seurakuntaa, lakiin perustuva vanhurskauteni oli moitteeton. Mutta kaiken tämän, mikä oli minulle voittoa, olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #116 : 30.03.21 - klo:18:08 »
En ole näihin aiheisiin puuttunut, sillä minulta puuttuu tarvittava kompetenssi. Kieltämättä on joukollamme ollu kova kiire uudistaa Siionin virsiämme. Aiheen on kyllä, ymmärrykseni mukaan, antanut luterilainen valtion kirkkomme. Sen piirissä ei ole näköjään otettu pois vanhoja virsiä, vaan uusille on annettu lisää numeroita, niitähän riittää.
Muistan kuin eilisen päivän Ylivieskan juhlat, kun kuuntelimme virren pauhua autossamme istuen tien penkalla v 1979. Silloin kansa osasi veisuunsa .

Niinpä. Siionin virsiä on vaikea pilata, olipa uusia tai vanhoja.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4820
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #117 : 31.03.21 - klo:12:16 »
Nyt huomaan miksi luovuttiin vanhoista Siionin virsistä v. 1972. Silloin suomalaiset olivat enimmäkseen nynnyköitä, jotka eivät kestäneet Malmivaaran miehekkyyttä. Niin piti julkaista nynnykkävirsikirja. Kun siinäkin oli liian voimakas sanoma, niin piti suurella vaivalla ja kustannuksella taas yrittää vesittää sitä. Neljäs yritys varmaan luopuu helvetin ja perkeleen paljastamisesta kokonaan. Niin päästään kokonaan pois "kamalista, kuvottavista, lahkohenkisistä hihhuli" virsistä ja yhdytään A.C./D.C. saatananpalvomiseen kokosydämisesti eikä vain nynnykkämäisesti.
Herännäisyyttä suurin piirtein määritellään Siionin virsien veisuulla. Helvetinpelko ei kuulu herännäisyyteen.  :109:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #118 : 31.03.21 - klo:12:21 »
Mä en ole perillä isossa kuvassa mikä kuuluu herännäisyyteen ja mikä ei.
Koen että mulla on tarpeeksi työsarkaa ja miettimistä omassa yksilötasossa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4820
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #119 : 31.03.21 - klo:12:46 »
Mä en ole perillä isossa kuvassa mikä kuuluu herännäisyyteen ja mikä ei. Koen että mulla on tarpeeksi työsarkaa ja miettimistä omassa yksilötasossa.
Aamen! Vaivattua mieltä vaivaa hänen oma tilansa.   :eusa_pray: