Kirjoittaja Aihe: Kielletäänkö Raamatun hallussa pito?  (Luettu 32915 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Kielletäänkö Raamatun hallussa pito?
« Vastaus #120 : 27.11.19 - klo:09:13 »
Tuoreen suuren ja pitkän tutkimuksen mukaan pessimistit kuolevat ensiksi.
Mielestäni meidän ei kristittyinä tule tuudittautua väärään optimismiinkaan, mutta kiitos Herralle, joulun kristillinen ydinsanoma onkin toivossa, jonka meille tuttu evankeliumi herättää tässä toivottomassa maailmassa toivon tutun virren sanoin "Mä toivon vaan, vaikk ei ois toivoa ollenkaan." :)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Kielletäänkö Raamatun hallussa pito?
« Vastaus #121 : 30.11.19 - klo:18:05 »
Poliisi ei aloita esitutkintaa vanhoista tv-sarjojoista. Poliisin mukaan ei ole syytä epäillä rikosta. Päätöksen mukaan poliisi ei voi puuttua sananvapauteen ja taiteen vapauteen kevyesti. Jotta lausuma olisi rangaistava kiihottamisena kansanryhmää vastaan, sen pitää olla edes jossain määrin varteenotettava. Toki valtakunnansyyttäjä Raija Toiviainen saattaa avata uudelleen poliisin jo sulkeman tutkinnan, kuten Päivi Räsäsen tapauksessa.

Lähde

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006323620.html

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kielletäänkö Raamatun hallussa pito?
« Vastaus #122 : 30.11.19 - klo:21:48 »
Kuulin, että on jäljitetty pieni trolliryhmä, joka tehtailee näitä ilmoituksia olematta lainkaan itse ohjelmista närkästyneitä. Tarkoituksena on vain aiheuttaa hämmennystä ja riitaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kielletäänkö Raamatun hallussa pito?
« Vastaus #123 : 01.12.19 - klo:14:03 »
Luen keskustelun kokonaan kyllä, mutta minun täytyy mieleni pakosta vastata Köpille.

Jos ajattelen miltä minusta tuntuu  joudun kai käymään jonkinlaisella kammalla sen maailman jota ajatteluni edustaa.  Kuin metsän, jonne vain minulla on pääsy. tai oikeammin talon, jossa asun, jonka olen kalustanut ja sisustanut parhaani mukaan.

Minusta puolestani tuntuu siltä, että Raamattu kohta pikemmin kuin mitään niin polttavaa kuin kielletty kirja, on osapuilleen nevöhööd, tai jos ei ihan semmoista, yhtä kaikki niin merkityksetöntä sarjaa, niin välinpitämättömästi kohdattu, ettei kenenkään sitä tarvitse kieltää.  Ehkä vähän semmoinen että joku nörtti tuntee paremmin tai vähän kuin Koraani... Että olishan se yleissivistystä...

Katsoin taloni ikkunasta, mutta saattaahan se olla rakennettu väärään kortteliin.  Tätä itse uskon kuitenkin. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kielletäänkö Raamatun hallussa pito?
« Vastaus #124 : 01.12.19 - klo:14:36 »
On tervehditty. Samoin Kankaalan kauniille Kaarinalle ! :039:

Tätähän mie oon hänest aatellu siint asti ko nimensä kuulin.  Miun isä kerto täänkin marssilaulun olleen sovan jälkeen kielletty.

https://www.youtube.com/watch?v=4MXh0PgducQ

Tämä taidettiin kieltää, koska on saksalainen Kolmannen Valtakunnan aikainen sotilasmarssi vaikkei niissä saksankielisissä sanoissa muistoni mukaan puhuta kuin Erika-tyttösestä. 

Siihen nähden, että Suomen oli julistettava sota Saksalle ja ajettava ne maasta, asia on vähän käsitettävämpi.  Eihän täällä ollut erityisen helppoa Valvontakomission silmän alla, kyllä siinä oltiin kusi sukassa ja joka ikinen varoi julkisia provokaatioita, sillä niistä Neuvostoliitto olisin äkkiä ottanut syyn maan miehitykseen.

Aseita kätkettiin vaikka Kaarinasta/Eerikasta/Erikasta  ei taatusti tällä nuotilla laulettu samaan aikaan. Se kun yritettiin tehdä salaa.  Miehiä oli siinä puuhassa vain niin monia, että ei tarvittu edes asian vuotamista... Ei enempää kuin utelias silmäpari, nälkäinen joka meni perässä, kolmas joka rupesi ihmettelemään liian kovaäänisesti, täähän on sotilasmuonaa...

-------------------------

Piti kai sataa riittävän monet lumet Hitlerin haudalle muutenkin. Ei sitä meininkiä halusta mieleensä palauta, ja Kaarinasta on muita lauluja joiden myötä se sotien aikaan jo tuli hyvin pidetyksi nimeksi. Kaunishan se on.
« Viimeksi muokattu: 01.12.19 - klo:14:43 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kielletäänkö Raamatun hallussa pito?
« Vastaus #125 : 01.12.19 - klo:15:20 »
Niin Hajjar kuin Räsänen ei kumpikaan ole mikään totuuden enkeli, vaan oman ryhmänsä äänitorvi. Heidän sanomisiaan ei tule ottaa totuutena missään muodossa. Etsikää totuutta Jumalan tyköä ei ihmisiltä sillä astian maulta ei voi välttyä missään. Niin siis huomautan, etten minä ole sen kummoisempi tai edes sen vertainen kuin mainitsemani oman uskonsa profeetat.

Yksi mikä tuottaa minulle vaikeuksia on amerikkalaisten liikkeiden tulevaisuudella pelottelu. Ymmärrän sen osana markkinointiviestintää, mutta Kristinuskon kanssa sillä ei ole mitään yhteistä. Kristinusko on toivon liike ei pelottelun.

Kun täällä tähyilen
silmillä hämärillä,
kaukaakin Herraa katsellessa rauhan saan SV 255.3

Kiitos Sepposille tästä.

Toki voin minä kirjoittaa, että toivoisin Päivin saavan pitää mielipiteensä ja näkemyksensä, kun kerran itse voin jättää ne lukematta. Luettavaa on paljon ja kiinnostavampaa.

Lupa julkaista ja lupa jättää lukematta.

Eikö se olisi sananvapautta?

Höperöä olisi noihin ikivanhohin tv-sarjoihin puuttuminen, koska silloin nuo jutut eivät olleet määritelmällisesti mitään, mistä olisi saanut rapsun.  Kenenkään ei tarvitse niitä netistä penkoa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kielletäänkö Raamatun hallussa pito?
« Vastaus #126 : 02.12.19 - klo:14:34 »
Rukoilemista näköjään on yritetty Suomessa kieltää. Tarkemmin sanottuna Jakomäen uimahallissa. Sieltä löytyi tällainen lappu:



Nyt uimahalli on täsmentänyt, että kielto koskee vain invavessaa. Muualla uimahallissa saa toki rukoilla.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kielletäänkö Raamatun hallussa pito?
« Vastaus #127 : 02.12.19 - klo:15:15 »
Rukoilemista näköjään on yritetty Suomessa kieltää. Tarkemmin sanottuna Jakomäen uimahallissa. Sieltä löytyi tällainen lappu:

Tuo tarkoittanee Islamin rukoushetkiä. Sen ymmärtää, ettei vessaa voi varata siihen tarkoitukseen.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Kielletäänkö Raamatun hallussa pito?
« Vastaus #128 : 02.12.19 - klo:19:09 »

Vaikka olen sitä mieltä, että Islan ei ole oikea uskonto siinä mielessä, että se ei anna oikeaa kuvaa Jumalasta ja kieltää Jeesuksen pelastajana, siis syntien sovittajana, niin ton rukoilun suon heille kyllä.

No ehkä en tykkäisi jos ne valtaisi jonkun kadun ja alkaisivat siinä kumartelemaan, vaikka ei kai sekään nyt niin paha asia olisi.
Ehkä se ois vaan ihan ookoo ja toivoisin, että kristitytkin alkaisi nin tekemään.

Jeesus opetti, että mene kammioosi ja rukoile siellä salassa ja Isäsi kun näkee saloihin palkitsee sen sitten.

Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kielletäänkö Raamatun hallussa pito?
« Vastaus #129 : 03.12.19 - klo:07:56 »
Tuo tarkoittanee Islamin rukoushetkiä. Sen ymmärtää, ettei vessaa voi varata siihen tarkoitukseen.

No juu. Lapun olisi voinut kuitenkin kirjoittaa paremmin. Hassultahan se tuollaisena näyttää.

Eipä silti, hassua sekin, että määräaikainen rukoushetki vietettäisiin juuri vessassa. Ennen rukoilemista pitäisi huolehtia siitä, että kropan pinnalla ei ole mitään ruumiineritteitä. Vessa ympäristönä ei aina ole ihanteellisen puhdas.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kielletäänkö Raamatun hallussa pito?
« Vastaus #130 : 03.12.19 - klo:09:52 »
Invavessassa on sopivasti tilaa ja peseytymismahdollisuus. Mikä sen soveliaampaa?

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Kielletäänkö Raamatun hallussa pito?
« Vastaus #131 : 03.12.19 - klo:10:11 »
Invavessassa on sopivasti tilaa ja peseytymismahdollisuus. Mikä sen soveliaampaa?
Helsingin kaupungin liikuntapaikkapäällikkö Petteri Huurre kertoo, miten invavessan pitää olla siinä käytössä, johon se on tarkoitettu.

- Kyltillä pyrittiin viestimään, vaikka ei niin onnistuneesti, että invavessan pitää olla siinä käytössä, johon se on tarkoitettu.

Huurteen mukaan invavessaa käytettiin rukoilemiseen toistuvasti.

- Se oli huonosti ilmaistu. Tarkoituksena ei ollut kieltää rukoilemista uimahallissa vaan kyseisessä invavessassa.

Lähde

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006328392.html

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Kielletäänkö Raamatun hallussa pito?
« Vastaus #132 : 03.12.19 - klo:18:53 »
 :-\ ja  :-\ ja  :-\

 :icon_confused: Tragikomedialistista.

Miten sitten me kristityt, kun me saatetaan rukoilla kokoajan ja siihen Raamatussakin kehoitetaan.
Mitenköhän ne valvoo sen lopettamisen.

Suomi on todellakin muuttunut ja tämä Islamin vyöry on aika voimakasta.
Uskonnollinen kiihkoislam on vielä näkemättä täällä, mutta kovasti piku hiljaa Suomea muutetaan muslimien uskonnolle sopivammaksi.
Aika järkyttävää tämä vihervasemmiston masinoima kampanja milloin joulujuhlaa vastaan, milloin mitäkin kristillistä kouluissa ja muualla.

En usko että muslimit vähät välittää opetetaanko meidän kouluissa kristillisiä aiheita ja aineita.
Enemmän niitä vastaan on vihervasemmisto, kun ne haluaa syleillä kaikkia maailman uskontoja.
Tik toc.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kielletäänkö Raamatun hallussa pito?
« Vastaus #133 : 03.12.19 - klo:21:14 »
Kun olen keskustelua seurannut, vaikutuin,  jotta on kouluja joissa se rehtorille on hyvin hyvin tärkeää, sillätapaa että siitä pääsi sitten joku toimittaja iskemään juttua, ja ainahan toimittaja etsii jutunjuurta. Sain potkia niitä
 työpaikaltani ja oveltani ja soittivat luokattomaan aikaan kun tahtoivat tehdä jutun nuoresta psykiatrista, joka tutkii jotain niin säväyttävää kuin  nuorten itsemurhayritykset Helsingin seudulla silloin tällöin ja tuolloin. Kysyin kuinka ne yleensä tiesi;  Ne kertoi seurailevansa, kenelle Suomen Psykiatriyhdistys antaa sen 3000 markan apurahan, kun sen tiettävästi saa kaikki kun tekee väikkäriä tai sinnepäin jostain psykiatrisesta, ja kun mielenterveys on niin kiehtovaa. Lukevat listan joka vuosi.

Kouvolan keskuskirkon käyttämisestä juhlapaikkana nousi älytön häly, mutta sen nosti oikeusasiamies, Eduskunnan, puoluekantaansa en tunne. Yksi ystäväni sanoi että ei sen kirkonkan kaikkeen tarttis suostua, toisaalta. 

Itse ajattelin vain että menisi katsomaan, miten niihin koulujen juhlasaleihin e i  m a h d u.

----------------------

Muuten olen samaa mieltä --- kuinka vaan saatais kansalaisaloitetta, että emme tykkää, ja islamilaiselta seurakunnalta riittävän moni Muhammed ja Ali allekirjoittamaan.  Minä allekirjoitan kyllä.

Se edustaisi ilmiöoppimista aivan kasvatusopin sääntöjen mukaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Kielletäänkö Raamatun hallussa pito?
« Vastaus #134 : 04.12.19 - klo:17:58 »

Muuten olen samaa mieltä --- kuinka vaan saatais kansalaisaloitetta, että emme tykkää, ja islamilaiselta seurakunnalta riittävän moni Muhammed ja Ali allekirjoittamaan.  Minä allekirjoitan kyllä.

Se edustaisi ilmiöoppimista aivan kasvatusopin sääntöjen mukaan.

Toi on nerokas ehdotus.

Uskoisin että islamilaisesta seurakunnasta tulisi paljonkin hyväksymisiä meidän heille kummallisille tavoillemme ja perinteille.

Tota kannattaa ehdottaa noille adressitehtailijoille.

Se vähän mitä mä olen muslimeita tavannut ja jutellut, niin ne on suuttunut siitä, että heidät nähdään ahdasmielisinä muita uskontoja kohtaan.
Tik toc.