Kirjoittaja Aihe: Pitääkö uskosta tehdä niin suuri numero?  (Luettu 7621 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pitääkö uskosta tehdä niin suuri numero?
« Vastaus #15 : 04.08.09 - klo:13:43 »
Lainaus käyttäjältä: Jampe
Amerikkalaisperäisessä kristillisyydessä kaikesta pidetään hirveää metelöimistä.

Melutkoon vain amerikkalaiset ja tuokoot uskoaan esiin tavallaan.
Kyllä se hymy vielä hyytyypi, koska
Jumala on tod.näk. suomalainen ja näinollen varmaan tulee viim. tuomiolla puuttumaan kaikkeen epäsuomalaiseen käyttäytymiseen, mitä maailmalla on aikojen saatossa harrastettu.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Pitääkö uskosta tehdä niin suuri numero?
« Vastaus #16 : 04.08.09 - klo:13:58 »
Yhtä hyvin voi suu vaahdossa toitottaa vaikkapa näin: 
"Kuinka typerästi he käyttäytyvätkään, kun noin tekevät ja uskovat. En MINÄ ainakaan noin tekisi. MINÄ toimin toisin, MINÄminäMINÄ..."
 

Minä ymmärrän tämän ihan samana kuin Jampen esimerkki minäminäminä.

Se mikä minua ärsyttää joissakin uskovaisissa ystävissäni, on juuri se, että tällaiseen minä-korostukseen liittyy samalla toisten tuomitseminen.
Uskosta pitisi puhua rakkaudella, rohkaisten ja tukien. Ei vaatien, että kunhan teet niinkuin minä, niin sitten kelpaat.
Jeesus sanoi: Minä olen tie totuus ja elämä. Silloin mielestäni minä en voi sanoa: Minä olen tie totuus ja elämä. Vaan minun pitäisi sanoa: Jeesus on tie totuus ja elämä.
Pyryharakka

myyrä

  • Vieras
Vs: Pitääkö uskosta tehdä niin suuri numero?
« Vastaus #17 : 04.08.09 - klo:14:23 »
Aina?

Pirska-rouva. Sattui itsellä vähän tavallistakin huonompi kommentti. Anteeksi. Kirjoittele vaan herättelevänkirpsakoita juttuja. :024: Mie pysyn siipiveikoissa. :051:

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Pitääkö uskosta tehdä niin suuri numero?
« Vastaus #18 : 04.08.09 - klo:16:08 »
Kyllä näen, että Jampe sai aiheen tähän juuri minun kommenteistani. Ei se haittaa, halusin vastata ja vastasin. Minusta Jampe on yksi parhaita tyyppejä tällä foorumilla.

Itse asiassa en tiennyt että olet kirjoitellut aiheesta. Kuten sanoit itsekin, olen palannut juuri lomalta enkä ole jaksanut ruveta lukemaan mitä täällä on kirjoiteltu loman aikana.  Kimmokkeen kirjoitukseeni sain loman aikana tv:stä nähneeni dokumentin perusteella joka oli amerikkalainen ja otsikkona oli joku "tanssiaiset-mikälie" = isät ja tyttäret ulkokullailivat yhdessä voimin pahaa "maailmaa" vastaan. Lisäksi minulle tapaa silloin tällöin vielä soitella yksi tyyppi jolla on mainitunlaisia piirteitä. Näitä tässä vähän purastelin, mutta vastatahan tietenkin saa ja pitääkin sen mukaan mitä ajattelee!  :icon_biggrin:  Ei minulla mitään ole sinua vastaan Pirska,eikä mielipiteitäsi. Hyvä että uskallat olla oma itsensä eikä mikään hengellinen klooni tai pitäisikö sanoa klouni; -hymistelijä. Hymistelijät minua ärsyttävät, -jotka yrittävät olle kaikille mieliksi. (: muoks: sinä siis ET ole sellainen!)
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Pitääkö uskosta tehdä niin suuri numero?
« Vastaus #19 : 04.08.09 - klo:21:12 »
Pirska-rouva. Sattui itsellä vähän tavallistakin huonompi kommentti. Anteeksi. Kirjoittele vaan herättelevänkirpsakoita juttuja. :024: Mie pysyn siipiveikoissa. :051:
Sattuuhan sitä paremmissakin perheissä...
Juu, pysyttele vain siipiveikoissa, mutta älä lennä niin korkealle, että alkaisi päätä huimata. :icon_lol:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Pitääkö uskosta tehdä niin suuri numero?
« Vastaus #20 : 04.08.09 - klo:21:23 »
Itse asiassa en tiennyt että olet kirjoitellut aiheesta. Kuten sanoit itsekin, olen palannut juuri lomalta enkä ole jaksanut ruveta lukemaan mitä täällä on kirjoiteltu loman aikana.  Kimmokkeen kirjoitukseeni sain loman aikana tv:stä nähneeni dokumentin perusteella joka oli amerikkalainen ja otsikkona oli joku "tanssiaiset-mikälie" = isät ja tyttäret ulkokullailivat yhdessä voimin pahaa "maailmaa" vastaan. Lisäksi minulle tapaa silloin tällöin vielä soitella yksi tyyppi jolla on mainitunlaisia piirteitä. Näitä tässä vähän purastelin, mutta vastatahan tietenkin saa ja pitääkin sen mukaan mitä ajattelee!  :icon_biggrin:  Ei minulla mitään ole sinua vastaan Pirska,eikä mielipiteitäsi. Hyvä että uskallat olla oma itsensä eikä mikään hengellinen klooni tai pitäisikö sanoa klouni; -hymistelijä. Hymistelijät minua ärsyttävät, -jotka yrittävät olle kaikille mieliksi. (: muoks: sinä siis ET ole sellainen!)

Hengellinen klooni, voi veljet mikä ilmaus. :repee:
Olipa hyvä, että kukasenytolikaan otti puheeksi, että aloituksesi ei ollut vastaus minulle. Se kun olisi ajallisesti ja aiheensa puolesta sopinut sellaiseksi. Se tässä keskustelussa on hyvä puoli, että toinen huomaa toisen asian ja kun vielä kertoo sen, niin voi tarkistaa. Hienoa!

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.