Kirjoittaja Aihe: Herännäisyyden yli 200 vuotta, todellista puhetta ja liikettä - aika ajoin  (Luettu 2343 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575


'   Herännäisyydessä on ollut paljon puhetta ja liikettä yli 200 vuoden ajan. Minulle on suotu tuosta asiasta monenlaista yleistä materiaalia ja yksityiskohtaista tietoa. Kaikesta mahdollisesta herännäisyyteen liittyvästä tulen tarvittaessa puhumaan ja kirjoittamaan jokseenkin suoraan aivan kuten SMP:n miehet 1970-luvulla - tai kuten monet heränneet sekä 1800-luvulla että 1900-luvun alussa. :039:

   Eli vielä: herännäisyydessä on ollut kautta sen historian paljolti näkemyksellistä ja oikeudenmukaista jos kohta myös rehtiä ja kohtikäyvää puhetta ja aika ajoin todellista hyvinkin todellista liikettä, ja siis tuota kaikkea yli 200 vuoden ajan. Toivottavasti näin on hamaan maan ja taivaan katoamiseen saakka. :kahvi:

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575



   Eli muutamalla sanalla sanoen: näkyköön tällä foorumilla nyt ja iankaikkisesti mennyt, tämä päivä ja tuleva! Tyhjästä emme ole tähän tulleet - tuo on unohtunut 1980-luvun alusta lähtien turhan monelta meistä.

   Siis: Vaikka tekisimme juttua tällä sekunnilla nyt tapahtuvista asioista armon vuonna 2009, niin käykäämme samanaikaisesti mielessämme heränneen kansan yli 200-vuotista vaellusta aina tähän hetkeen asti, Telppäsniityltä toistuvasti startaten! :kahvi: :001:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Telppäsniityltä tähän päivään asti... minua ei Telppäsniityltä tavoiteta, mutta hedbergiläisten kavereiden ympäristöstä... vaikka olisin omalaatuinen ja tykkäisin juoda totia... :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Olen joissain kannanotoissani vedonnut siihen, että on niitä sääntöjä ollut heränneilläkin. Minäkin satun muistamaan asioita ennen 1980 -lukua. Aika viileitä vastauksia olen saanut.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Telppäsniityltä tähän päivään asti... minua ei Telppäsniityltä tavoiteta, mutta hedbergiläisten kavereiden ympäristöstä... vaikka olisin omalaatuinen ja tykkäisin juoda totia... :icon_wink:

  Niin: juhani on useaan otteeseen sanonut olevansa piiloevankelinen. Entäpäs jos tuo viisikirjaiminen sana, piilo, jää joskus tuosta alusta pois ja juhani kiirehtii vaikkapa SLEY:n kesäjuhlille - onkohan juhanilla muuta estettä  hedbergiläisiin evankeliskemuihin kuin se, etteivät veljet siellä anna naisten - naispappien siis - nousta!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
omalaatuisuus on juuri tätä...  naisilla on yhteiskunnallinen vastuu papin ammatista... toiseksi Paavo Ruotsalainen oli humoristi... hän oli odottavan uskon kannalla ja heepperiläiset olivat omin päin hurskastelemassa... :icon_confused:
wilhelmi niskasen jäljillä