Kirjoittaja Aihe: Seinäjoen herättäjäjuhlat  (Luettu 37086 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #15 : 22.06.09 - klo:16:55 »
n. neljätkymmenet körttijuhlat...  :icon_wink:...
wilhelmi niskasen jäljillä

santtu-62

  • Vieras
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #16 : 22.06.09 - klo:17:44 »
Hmm… Minä peruin matkani, kun ymmärsin että olen ehkä menossa  esittämään vain itseäni ja juhlien sisältö jäisi kokonaan syrjään. Enkä kadu sitä itselleni, olenkaan.  :eusa_angel:  Vaan nyt voin jopa olla hieman ylpeä itsestäni, itselleni.

Seinäjokelaisille/ Herättäjä – yhdistykselle myös kiitos siitä että  tapahtumia voi kuunnella mediassa. :icon_sunny:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #17 : 22.06.09 - klo:18:08 »
Hmm… Minä peruin matkani, kun ymmärsin että olen ehkä menossa  esittämään vain itseäni ja juhlien sisältö jäisi kokonaan syrjään. Enkä kadu sitä itselleni, olenkaan.  :eusa_angel:  Vaan nyt voin jopa olla hieman ylpeä itsestäni, itselleni.

Seinäjokelaisille/ Herättäjä – yhdistykselle myös kiitos siitä että  tapahtumia voi kuunnella mediassa. :icon_sunny:


TIEDOTTEET

KÖRTTIRADIO MUKANA JUHLILLA

julkaistu: 29.05.2009
Seinäjoen herättäjäjuhlien ajan körttiradiosta on mahdollisuus kuunnella seuroja, Siionin virsiä sekä henkilöhaastatteluja sekä ajankohtaisia väläyksiä juhlista ja herännäisyydestä. Iskelmä Pohjanmaa toimii Seinäjoen herättäjäjuhlien omana Körttiradiona taajuudella 96,9 MHz .

Seinäjoen ulkopuolella körttiradio kuuluu Kurikassa 92,3 MHz, Ähtärissä  97,8 MHz, Alajärvellä 104,3 MHz, Kristiinankaupungissa 105,1 MHz,  VLP:n kaapeliverkossa 104,3 MHz. Lisäksi osa tilaisuuksista kuuluu myös Kuopiossa 96,7 MHz, Iisalmessa 89,5 MHz, Siilinjärvellä 102 MHz, Sonkajärvellä 107,1 MHz ja Oulussa 98,7 MHz. Tervetuloa juhlille, mutta jos et pääse, on körttiradio erityisesti sinua varten. Körttiradio tarjoaa myös  hyvän mahdollisuuden tutustua herännäisyyteen ja virvoittavan viikonlopun sanan ja veisuun äärellä. Körttiradio starttaa perjantaina 3.7. klo 15.45. Ohjelma-ajat ovat perjantaina klo 15.45-20, lauantaina klo 8.15-20.30 ja sunnuntaina klo 7.45-16.

Se ei siis ole valtakunnallinen.

Sama tiedote netissä http://www.seinajoenherattajajuhlat.fi/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=35&cntnt01dateformat=%25d.%25m.%25Y&cntnt01returnid=53

Tiedote on varmuuden vuoksi kaksi kertaa peräkkäin netissä.

Juhlaviesti löytyy tästä huom! 10Mb

http://www.seinajoenherattajajuhlat.fi/index.php?sivu=juhlaviesti-pdf



 
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #18 : 22.06.09 - klo:20:31 »
Kiitos vinkistä. Pitääpä kuunnella, koska en pääse juhlille tällä kertaa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #19 : 22.06.09 - klo:23:54 »
benkku kirjoittaa
Lainaus
Hmm… Minä peruin matkani, kun ymmärsin että olen ehkä menossa  esittämään vain itseäni ja juhlien sisältö jäisi kokonaan syrjään. Enkä kadu sitä itselleni, olenkaan.    Vaan nyt voin jopa olla hieman ylpeä itsestäni, itselleni.
Mitä ihmettä Benkku!!??
Sää lupasit kahveet tarjota!
Onko mun nyt ymmärrettävä, että pitää ottaa omaa rahaa mukaan??

Höh!
Herra armahda.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #20 : 23.06.09 - klo:17:57 »
Huomasin olevani yksin matkalla juhlille, kun vaimo tulee sinne Keski-Pohjanmaalta äitiään hoitamasta junalla. Tämä tarkoittaa sitä, että perjantai aamuna on minulla on tilaa autossani Seinäjoelle. Lähden Tuusulasta, mutta voin poimia jonkun jostakin. Vaimon juna tulee 13.34 ja silloin aion olla Seinäjoen asemalla vastassa. Sähköpostilla tai puhelimella voi ottaa yhteyttä, jos haluaa kyytiin. On mukavampi matkata seurassa kuin yksin. En veisaa ajaessani. Matkan kuluihin ei tule osallistua. Paluusta en vielä tiedä mitään, mutta tuskin kotiin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Suvikki

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 67
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #21 : 24.06.09 - klo:11:14 »
Olisiko tämä sopiva ketju kysellä myös juhlien käytännön järjestelyistä?

Pähkin tässä majoittumista. Osaisiko kokeneemmat körtit kertoa vinkkejä...

Olin etukäteen miettinyt, että nukun teltassa jossakin lähitienoon metsässä ja möyrin sieltä päiväksi seuroihin. Epäsosiaalisena yksilönä välttelen aina leirintäalueitakin, ja teltta-alue juhlapaikan kupeessa epäilyttää. Keskellä kaupunkia, ja siihen ei varmaan saisi autoaankaan kätevästi lähistölle parkkiin tarvikevarastoksi. Ehkä telttailevat heränneet vielä ovat kovia riekkumaan pitkin yötä.

Voisihan sitä yrittää olla vähän seurallisempi, ja kokeilla tuota kaupunkitelttailua. Ehkä teltta-alueella vaikka ilmenee spontaania iltaveisuuta, tai jotain muuta mukavaa?

Tai vieläköhän Seinäjoella on mahdollisuus päästä jonkun koulun lattialle nukkumaan? Sikäli kun juhlien infosivuilta oikein ymmärsin, ennakkovaraukset piti tehdä jo toukokuun puolella.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #22 : 24.06.09 - klo:22:55 »
Hattua pitää nostaa näille veteraaniille, jokka jaksaa ahertaa vaativis rakennustöis juhuliis ja heimotöis. Toivottavasti oma ja tulevat ikäluakat pystyvät jatkamahan tätä kökkäperintoä, sillä muutenhan ei tuu mistään mitään.. juhuliakaan..  http://www.aijaa.com/albums.php?album&a=19347
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #23 : 25.06.09 - klo:14:47 »
Siellä ollaan minä ja morsio (ei Morrison) perjantaista sunnuntaihin. Ajellaan perjantaina Tampereelta, ja sunnuntaina sitten Aholansaareen. Harmittaa kun pitää autolla ajella vaikka on noin hyvät yhteydet, vaan tällä kertaa on pakko.

Poissa osmo

  • Valvoja
  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 343
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #24 : 26.06.09 - klo:10:42 »
Suvikki: kyllä auton saa teltan viereen. Koulumajoitukseen voi mennä myös ilman ennakkovarausta, ainakin eilen kuulin että jonkin verran tilaa vielä on!

Poissa osmo

  • Valvoja
  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 343
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #25 : 26.06.09 - klo:10:46 »
Tunnista talkoileva foorumilainen:

Poissa Nuottaranta

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 2
Hotellihuone TARJOLLA
« Vastaus #26 : 27.06.09 - klo:13:50 »
Olemme tulossa 6 hengen voimin, mutta yhden peruutuksen takia minulla on tarjolla 2 hengen hotellihuone Seinäjoella. Olen maksanut sen eli luovun siitä samaan hintaan. .

« Viimeksi muokattu: 11.09.19 - klo:21:16 kirjoittanut seppos »

Poissa korhp

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 40
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #27 : 27.06.09 - klo:15:03 »
Jee, tulossa ollaan. Toivotaan, että sää suosii ja ohukaiset riittävät  :kahvi: lättykahveista on jo tullut traditio

Poissa korhp

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 40
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #28 : 27.06.09 - klo:15:06 »
Ai niin, oiskohan kuvassa Mörtti!? :kahvi:

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #29 : 27.06.09 - klo:21:26 »
Tulossa ollaan - kolmansille juhlille peräkkäin. On mielenkiintoista käydä ensimmäistä kertaa elämässään Etelä-Pohjanmaalla vai lasketaanko Ähtärikin kuuluvaksi siihen? Tarkoitus olisi ajella mökiltä käsin, jolloin ajamista olisi vain se Riitta-mumminkin mainitsema parisataa kilometriä. Odotan juhlilta sielun särvintä eksistentiaaliseen ahdistukseen.
tekisi kovasti mieli mutta voi olla etten pääse, riippuu ensi viikon säistä ja kattoremontin tilanteesta, ja tekevätkö asentajat tuolloin töitä vai eivät. tuohon eksistentiaaliseen ahdistukseen kaipaisin itsekin särvintä. ja seurapenkkiin "piiloutumista", sitä ettei kukaan vaadi mitään ja saisi olla rauhassa.

sv 147:4.
Anna taistelun keskellä rauhaa,
kun voimani uupuvat.
Ilo lahjoita, myrsky kun pauhaa
ja kun huolet painavat.
Pyhä Henkesi voimaksi anna,
ota helmaasi, nosta ja kanna,
niin jaksan valvoa.