Siis kaiken kanssa oppii elämään. Pitää ajatella positiiviset asiat. Itselläkin on ollut ja on omat vaikeuteni eri asioiden suhteen, mutta toisaalta olen ehkä sitten oppinut ajattelemaan asioita syvällisemmin ja miettimään kaiken tarkoitusta yms. Elämä opettaa ja Jumalan suunnitelmat ovat omiemme yläpuolella. Ja voithan ajatella niinkin, että kerran meidät palkitaan kaikista kärsimyksistämme, jos se yhtään helpottaa. Ja usko rukouksen voimaan. Mikään ei ole Jumalalle mahdotonta, jos se sopii hänen suunnitelmiinsa. Itsekin olen aina rukoillut, mutta ei ole aina "tärpännyt" kaikissa asioissa, ilmeisesti suunnitelmat minun varalleni ovat jotkut muut, kuin ne mitä olen rukoillut. Elämä on elämistä varten, ei murehtimista. Pitää osata iloita kaikesta siitä, mitä meillä on hyvää. Itse tänä aamuna katselin pitkästä aikaa oikein ajan kanssa ulos ja ihastelin, miten valkoista lumi on. Muistan sen päivän, kun satoi taas tänä vuonna ensilumi. Se oli niin puhdasta. Kaikkea hyvää ei huomaakaan, ennen kuin miettii, miten asiat voisivat olla toisin.