Morjensta!
Ja täällä taas piipahtamassa, olenkin nyt päivänä muutamana käynyt vaihteeksi vähän tihiämpään.
Tyllerö ja mummu päiväunilla, ja minun oltava hissun kissun, toki ovi viereiseen nukkumahuoneeseen kiinni eli pieni naputtelu ei haitanne.
Lunta vielä maassa, ja eilen tehty lumiukko porkkananenineen tomerana takapihalla, tänään tyllerö totesi että hattu siltä puuttuu, eikä tilanne korjaannu.
Sääennusteen mukaan huomenna alkaa sulaminen.
Laulu ja musiikkirintamalla sellaista että entistä enemmän olen uppoutunut surffailemaan tuubissa. Tämä vienyt aikaa sitten muualta, enkä sanoisi sitä huonoksi asiaksi kohdallani.
Laulu ja musiikki kummasti minua piristää, helpottaa oloa jos muualla elämäni tilanteissa tökkii, niinkuin usein on käynyt, käy, ja tulee käymään.
Nyt ihan viime päivinä olen bongaillut tuubista 70 ja 80 lukujen kasettitallenteita, hienoa että muutamat tehneet sellaista hommaa.
Olen keräillyt mm. Pro Fide, Me-yhtye, Vetelin tytöt, Kipinät, Kristoforos, Outi Terho jne.
Eilen vaihteeksi törmäsin "timanttiin", laitan sen tännekin kahtena versiona, minulle aivan uusi tuttavuus laulu ja lauluntekijä ja laulaja.
Rupesin metsästämään googlesta ja tuubista lisätietoja, josko löytäisin jostain sanat ja laulunuotit, mutta ei onnistunut.
Huomasin että netissä muutama oli tämän laulun perään kysellyt, vastauksista päätellen turhaan.
Lauluntekijä elänyt 1944 - 2008, laulajasta RV:n kustantamana elämänkertateos löytyy ainakin antikvariaatista, en tiedä elääkö hän.
No, mulla tämän laulun metsästys päättyy tähän, ennemminkin kysyn Outi & Lee:ltä onko nuottikirjaa, takavuosina ei ollut.
Asiasta toiseen, kurkkasin ikkunasta ulos, silmiini osui mustarastas, mahtaako ne edes muuttaa nykyisin.
Nyt ne laululinkit, on koskettavat sanat, mielestäni hieno helposti tarttuva ja laulettava sävel...tuskin opin ulkoa, mutta tykkään kuunnella, aiheena selvästi "laupias samarialainen"
Tuo jälkimmäinen laulaja näyttää ikätoveriltani ja katsoin että kas, onpas ajan hermolla kun lukee läppäriltä....kun katsoin tarkemmin, läppäri onkin nuotti/akordi/sana - telineenä.
https://www.youtube.com/watch?v=Jk7oK9PBWyYhttps://www.youtube.com/watch?v=8WvHvtFJevY