Ei minunkaan kunto enää anna myöten juuri muiden asioiden kuin perheen auttamisessa, ja tämä foorumi on ollut kuin työpaikka minulle.
Olen kai tullut tyttäreeni, toimittaja-henkinen tunnen minäkin olevani.
Toimita vain, niin kauan kuin jaksat. Sinuttelen, ensin, koska tunnemme toisiamme. Toiseksi, kun oikein ajattelen, on hassua, että selvä yksikkö on monikko ei ole riittänyt, ja on tarvittu keksiä ongelmia. Teitittely alkoi siksi, että oli kaksi Rooman keisaria yhdessä, niin ihmiset tottuivat puhutella toistakin monikossa. Siitä se on kirouksena levinnyt ympäri Eurooppaa, vahvistaen säätyjä ja eliittejä. Suomenkielessa oli alussa molemmat pronomiinit neutraaleja, ei halveksivia eikä kunnioittavia. Jos haluaa kunnioittaa toisia, on muitakin keinoja kuin pronomiinilla. Pronomiiniriitoja on aivan liikaa muutenkin. Tietysti, jos ihmiset kokevat, että kielet ovat köyhiä, kun on vain yksikkö ja monikko, opetelkoot Pohjois-Amerikan kieliä, joissa on useita vaihtoehtoja. Minun kielessäni on paitsi sinä ja te, viisi toisen-persoonan pronomiinia lisää. Siinä missä englannissa ja suomessa on kahdeksan pronomiinia, meillä on 64.