Vai onko lopulta luvatonta ajatella kristittyjen yhteyttä niin paljon kuin ajattelen ja varmasti kirjoitan?
No sitten asiaa ei voi auttaa.
Mutta hyvä, nyt kun täällä teen muutto- tai lähtösiivousta kuinka halutaan, lahjoitan mieluusti pois sen puvun. Päätin jo sitä tehtäessä, että annan olla ensi arvostelusta. Ortodokseja kunnioitan peittämällä hiukset Valamossa, herännyttä kansaa pukeutumalla heidän vaateparteensa, mutta eihän se ole tärkeää, vaan sydämen asenne, ja Jumala onneksi on kalastajaa suurempi ( ja vähemmän kiukkuinen) .
Mutta näin ajattelin jo sitä valmisteltaessa, se lähti sitten ensi moitteetta, kun alun alkuaan ajattelin, että saankohan minä tätä ollenkaan pitää. Jos ketä kiinnostaa, koko on L, minulle hieman suuri ja pitkäkin, Anna Kettusen ompelema eli hyvää työtä.kerrassaan liian hyvä pois heitettäväksi, ja rakas! Tuntuisi hyvältä ajatella, että sitä kantaa joku oikea körtti.
Jos annnat YV: llä osoitteesi, lähetän sen sinulle.
Se on todella minulle vieras, sillä en ole milloinkaan sitoutunut olemaan kristittyä ei- mitään merkillisempi. Pukua kantakoon hän, jolla on suuremmat ansiot.ensi kerran syvää vierautta koin Haapajärven juhlilla nimettäessä sukuja, jotka kokoontuvat siellä ja siellä. Ei kuulunut oman sukuni nimeä, he irrottautuivat ja olivat sittemmin perustamassa evankelista liikettä. Sinne en ole siitä huolimatta kokenut mitään ns veren vetoa, vaikka olisinkin jotain ” niitä oikeita” . Ei tuntenut moni muu liioin. Tyydyttääkö tämä? Siellä teki mieleni sam an tien puku riisua, eli et sinä ensimmäisenä minua ravistele. Oma ajatukseni on sen tehnyt monesti, monesti ennen, vai olisiko se Jumalan rakkikoira joka kuiskaa, ettet sinä Leena kelpaa kristityksi mihinkään. Pysy vaan poissa kirkosta, paremmin kristittyjen tieltä. Kovin on tuttu, onko sinulle?
Lopun perin, eikö Jumala ole ainoa joka tuntee sydämet niin, että voi niitä tavallasi arvostella? Toisaalta minä en armolahjakirjoasi tunne. Muistaakseni puhuin etupäässä Dietrich Bonhoefferista, kun teit minusta juttua HK:: n,käypäs kaivamassa esille se numero.
Ja nyt, riita poikki ja ”sävyisä paimenemme”. soikoon.
Ja aivan todesta: Mihin osoitteeseen saan lähettää puvun? Tämä nyt menee mahdottomaksi, vaikka kai herännäisyydessä on eletty mahdottomia aikoja..... Liikaa solmuja huiveissa, helvetin peräseinä paistaa.... Aina löytyy pahiksia, mutten minä sentään koko l,ikeen maallistumisesta ottaisi tunnollinen yhtään mitään.