quote author=Riitta-mummi link=topic=2026.msg69146#msg69146 date=1289303858]
Mie teen just niinku Atanasia ajattelee. Ja toivon parasta.
Joku kerran tuli huutamaan miulle ettei saa antaa. Kuka kieltää kysyin. Poliisi, vastattiin. Ei ole vielä sellaista lakia sanoin,mutta sydämen laki kun sanoo että anna, niin annan jos on.
[/quote]
Tiätkö minul on käynyt kans niin - joku äijä ulkolainen käveli kyltin kanssa: No money. Childen no food. Want home. Annoin jonkun rahan mikä oli mukana. Nainen vieressä piti älämölöä kunnes minä aloin vähän hermostua. Kun minä vähän hermostun saatan sanoa jotain... mutta sille minä sanoin vain että- entäs jos se ON totta ja että nuo harvemmin menee suoraan alkoon ja että...
´Nimittäin nyt on niin että ilmeiselle alkoholistille minä en rahaa anna. Sen tähden, että minä ajattelen, etten sitä hänen alkoholismiaan pahentaisi enää enempää. Usein hyvin selkeästi näkee olemuksesta että juotu on, ja yhä janottaa. Mieluummin pysähyn ja kysyn eikö hän lähtis katkolle. Usein ei vain ole aikaa jututtaa, he tulevat pyytämään aina kun juoksee jostain jonnekin. Jpskus olen kysynyt mihin sitä rahaa tarvitaan. Se on usein kaksieuronen mikä on tilauksessa, joku on sanonut aivan suoraan että tarttee krapularyypyn, osalla on muita tarpeita. Joskus jos olisikin aikaa ja pyytäjä paikalla yhtÄ aikaa, sabnoisin että okei --- mennään ja ostetaan sulle se bussilippu tai hodari.