Minusta tämä aihe sinänsä on niin ärsyttävä. Mikä ihme on tämä vastakkainasettelu, että jos uskoo Jumalaan, niin ei voi käyttää alkoholia?! Alkoholin käyttö lasketaan aina joksikin ihmeen pahaksi perisynniksi, vaikka todellisuudessa ihmisyydessä ja ihmisilllä on paljon paljon pahempiakin syntejä. Täälläkin foorumilla on keskusteltu nyt siitä, että onko tanssi ja alkoholi syntiä. Pian varmaan kyseenalaistetaan meikkaaminen, rockmusiikin kuuntelu, televisio, ym. ym. Minulle körttiläisyydessä tärkeää on ollut aina se, ettei kaikenmaailman "syntilistoja" jaella. Koska sitten jos tällaisia asioita olisi, joita "ei saisi" tehdä, kävisi siinä nopeasti niin, että ne, jotka listoja noudattaisivat, olisivat niitä hyviä, ja ne, jotka eivät, olisivat niitä huonoja. Ja tapahtuisi nopeasti sellaista itseään jalustalle nostamista ja muiden, niiden huonojen, tuomitsemista. Tällainen olo minulle ainakin tulee väistämättä aina jutellessani sellaisen kaverin kanssa, jolle joka toinen asia maailmassa on syntiä. Syntisyys ja synti on mielestäni paljon muuta kuin alkoholin käyttö. Niinkuin M. Ruuttunen totesi Voima-lehden artikkelissa, että "Noi asiat kuuluu elämään, ja on loppujen lopuksi aika pieniä ja epäolennaisia kysymyksiä". Yhdyn kommenttiin täysin.
Itse olen sitä mieltä, että alkoholia voi käyttää vastuullisesti ja fiksusti, niin ettei loukkaa muita tai itseään. Ei tarvitse ördätä ja juoda itseään kaatokänniin, vaan voi nauttia ja pitää hauskaa ystävien kanssa. Ylilyöntejäkin voi sattua, mutta myös ne kuuluvat ihmisyyteen ja elämään ja niistä voi oppia.