Kirjoittaja Aihe: Kuntavaalit 2021  (Luettu 11758 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Kuntavaalit 2021
« : 05.06.21 - klo:13:37 »
Hyvää päivää!  :eusa_angel:

Oikeus hyvään elämään kuuluu kaikille. Äänestä siis vasemmistoliittoa! Niin tein minäkin  :039:

https://www.youtube.com/watch?v=Zms4Sz5_HIY

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #1 : 05.06.21 - klo:13:49 »
Hyvä joensuulainen!

Äänestä vasemmistoliittoa! Äänestät samalla lähikoulujen, kaupunkimetsien, kaupungin hiilineutraaliuden ja monen muun hyvän asian puolesta.

https://www.youtube.com/watch?v=OOf5O113Gso

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #2 : 05.06.21 - klo:15:08 »
Tämäpä on niin vapaa foorumi, että,,,,,

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #3 : 05.06.21 - klo:15:13 »
Joo, äänestetty on, taisi olla jo kolmas kerta samaa henkilöä kuntavaaleissa.
Kaikilla puoluilla ja ehdokkailla hyvät tavoitteet.  :023:


Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #4 : 05.06.21 - klo:16:00 »
En ole tiennyt olevani persu. Olen kykypuoluelainen. En ole Sinultakaan oikein kehuja saanut. Tasoissa ollaan minun puolesta.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #5 : 05.06.21 - klo:16:10 »
En ole tiennyt olevani persu. Olen kykypuoluelainen. En ole Sinultakaan oikein kehuja saanut. Tasoissa ollaan minun puolesta.

Siis miksi et voi kirjoittaa asiaa vaan pitää tulla nälvimään? All right, olet siis kokoomuslainen, ja sehän on sinun asiasi. En minä tule sitä arvostelemaan. Kehuja en tule kyllä antamaan, se on varma.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #6 : 05.06.21 - klo:16:13 »
En ole tiennyt olevani persu. Olen kykypuoluelainen. En ole Sinultakaan oikein kehuja saanut. Tasoissa ollaan minun puolesta.

Voisit esim. vähän esitellä vaikka kokoomuksen kuntapolitiikkaa kotikunnassasi. Ilmeisesti Oulu? Sekin on paljon rakentavampaa kuin tuo alkeellinen "vapaan" foorumin arvostelu.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #7 : 05.06.21 - klo:17:33 »
En ole niin poliittinen kykypuoluelainen, että alkaisin täällä ketään mainostamaan. Joka on kilpaan lähtenyt, hän selviää kyllä.
Foorumille Sinä olet tärkeä tuki, koska sait aliaksesikin vaihtaa, vaikka se ei ole ollut ennen mahdollista. Johto tarvitsee sinunlaista vasemman laidan hyökkääjää. Sinuthan oikein tervetulleeksi toivotettiin uudelleen. Tavalliset meikämannet joudutaan pakosta sietämään, kun emme vaihda puoluetta jatkuvasti kuten joku on tehnyt. Annetaan toisillemme kirjoittelurauha, olemme samalla viivalla.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #8 : 05.06.21 - klo:17:45 »
En ole niin poliittinen kykypuoluelainen, että alkaisin täällä ketään mainostamaan. Joka on kilpaan lähtenyt, hän selviää kyllä.
Foorumille Sinä olet tärkeä tuki, koska sait aliaksesikin vaihtaa, vaikka se ei ole ollut ennen mahdollista. Johto tarvitsee sinunlaista vasemman laidan hyökkääjää. Sinuthan oikein tervetulleeksi toivotettiin uudelleen. Tavalliset meikämannet joudutaan pakosta sietämään, kun emme vaihda puoluetta jatkuvasti kuten joku on tehnyt. Annetaan toisillemme kirjoittelurauha, olemme samalla viivalla.

No no, äläpä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. Olen vaihtanut nimimerkkini kolme kertaa (HeinoM, hm, myyrä ja sivullinen). Minua ei mikään "johto" tarvitse, vaan pikemminkin sietää siitä syystä, että olen ollut joskus 40 vuotta sitten innokas körttiläinen tai en minä tiedä. Puoluetta en ole vaihtanut koskaan: nykyiseen liityin vuonna 2012 ja sitä ennen olin melko nuoresta SKDL:n sosialistien (en kommunistien) kannattaja, mutta en kuulunut puolueeseen. Rivijäsen nytkin vain olen. Niin kauan kuin minua täällä siedetään, niin aion tästä lähtien tuoda oman mielipiteeni suoraan esille.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33816
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #9 : 05.06.21 - klo:18:01 »
Mitä pahaa siinä on jos vaihtaa puoluetta? Tällainen vähäinen kansalainen kuin minä, on matkalla kokenut muutosta. Eniten omassa itsessään.

Olen muutamaan kertaan kertonut kuinka luokkakaverini, mukava ja fiksu Tapani Mörttinen vei meidät oppikoulua käyvät kärköläläiset Kokoomuksen Nuoriin.

Siinä pysyin aina siihen asti kun koin ns. uskoontulon, jolloin annoin johdattaa 'ainoaan kristitylle asiaankuuluvaan Kristilliseen Liittoon. Olin mukana muutattamassa puolueen nimeä KD-ksi Lappeenrannan puoluekokouksessa. Se taisi olla PR:lle vastenmielistä. Muutoksen vastustajia hänkin.

Kun Bjarne K ja Eija-Riitta ja muutamat kaksossiskoksetkin ja Lyly Rajala vaihtoivat Kokoomukseen, minä rohkenin erota.

En ole minkään puolueen jäsen. Nyt äänestin toista tai kolmatta kertaa Mauno Nivalaa. Hän on keskustalainen. On minulla toinenkin hyvä mies mielessä, vihreä. Häntä äänestän taas seuraavissa eduskuntavaaleissa.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #10 : 05.06.21 - klo:18:36 »
No no, äläpä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. Olen vaihtanut nimimerkkini kolme kertaa (HeinoM, hm, myyrä ja sivullinen). Minua ei mikään "johto" tarvitse, vaan pikemminkin sietää siitä syystä, että olen ollut joskus 40 vuotta sitten innokas körttiläinen tai en minä tiedä. Puoluetta en ole vaihtanut koskaan: nykyiseen liityin vuonna 2012 ja sitä ennen olin melko nuoresta SKDL:n sosialistien (en kommunistien) kannattaja, mutta en kuulunut puolueeseen. Rivijäsen nytkin vain olen. Niin kauan kuin minua täällä siedetään, niin aion tästä lähtien tuoda oman mielipiteeni suoraan esille.
Hyvä, että cv:si vähän avasit. Olet Sinä tämän foorumin tuki todellakin, sellaiseksi Sinut ymmärrän. Ei tarvitse olla turhan vaatimaton. Yhteistyö on ns joukkovoimaa, että voit johtotroikkaamme avuillasi tukea. Meitä kelvottomi aisan yli hyppiviä on liikaa. Minutkin voisivat lempata sivuun, koska en ole luotettava, kun luullaan persuksi, vaikka olen aina liputtanut kykypuolueen suuntaan.

Se, että vaihtaa puoluetta usein, antaa sellaisen signaalin, että ei ole luotettava. Kukin saa äänestää omalla tavallaan, ei sitä voi kukaan määrätä.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #11 : 05.06.21 - klo:18:51 »
Hyvä, että cv:si vähän avasit. Olet Sinä tämän foorumin tuki todellakin, sellaiseksi Sinut ymmärrän. Ei tarvitse olla turhan vaatimaton. Yhteistyö on ns joukkovoimaa, että voit johtotroikkaamme avuillasi tukea. Meitä kelvottomi aisan yli hyppiviä on liikaa. Minutkin voisivat lempata sivuun, koska en ole luotettava, kun luullaan persuksi, vaikka olen aina liputtanut kykypuolueen suuntaan.

Se, että vaihtaa puoluetta usein, antaa sellaisen signaalin, että ei ole luotettava. Kukin saa äänestää omalla tavallaan, ei sitä voi kukaan määrätä.

Sivullinen nyt pyytää sinulta asiallista kirjoitusta. Mielestäni käänsin asiallisesti Malmivaaran Siionin Virret englanniksi ja siitä minut nujerrettiin täällä. Se ei riittänyt hänelle, vaan hän katsoi tarpeelliseksi vielä potkia minua sanoilla "kamala", "kuvottava", "pappisviha", "hihhuli", ja halveksivasti "itkuvirsi." Olet ainoa mies, joka minua puolusti niin räikeän hyökkäyksen jälkeen. Kaikki muut ovat pitäytyneet "asiallisuuteen." Olen saanut tarpeekseni tämän foorumin "asiallisuudesta." Jos joku muu olisi tehnyt niin suuren käännöstyön kuin minä, se olisi palkittu. Mutta kun on täällä persona non grata, mikään ei kelpaa. Tuskin saat sivullisen tokenemaan. Turhaa väitellä sen kanssa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #12 : 05.06.21 - klo:19:25 »
Kuulkaas poijjjaaat !   Kaikki hyvin, aurinko paistaa, kesä tullut...eikö vaan...  :icon_biggrin: :039:

Kiva jutella suoraan avoimessa ja sallivassa ilmapiirissä, asiat joskus kinastelee, ihmiset sovussa...
näinhän se on Putinilla ja Bidenilläkin, halu tavata vaikka joistain asioista eri mieltä.

Mulla näköjään samanlainen "puoluetausta" kuin Riitallakin.
Timo Mäen ja Tapani Mörttisen aikakaudella Kokoomuksen nuorissa aloittelin, vanhempieni
suureksi harmiksi.
Aika pian kuitenkin elämäni sisältö pyörähti ylt.ympäri ja lähdin SKL:ään, nykyinen KD....
se sopi hyvin vanhemmillenikin ja äänestivät minua ja veljeäni muutamissa kuntavaaleissa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #13 : 05.06.21 - klo:19:31 »
Kuulkaas poijjjaaat !   Kaikki hyvin, aurinko paistaa, kesä tullut...eikö vaan...  :icon_biggrin: :039:

Kiva jutella suoraan avoimessa ja sallivassa ilmapiirissä, asiat joskus kinastelee, ihmiset sovussa...
näinhän se on Putinilla ja Bidenilläkin, halu tavata vaikka joistain asioista eri mieltä.

Mulla näköjään samanlainen "puoluetausta" kuin Riitallakin.
Timo Mäen ja Tapani Mörttisen aikakaudella Kokoomuksen nuorissa aloittelin, vanhempieni
suureksi harmiksi.
Aika pian kuitenkin elämäni sisältö pyörähti ylt.ympäri ja lähdin SKL:ään, nykyinen KD....
se sopi hyvin vanhemmillenikin ja äänestivät minua ja veljeäni muutamissa kuntavaaleissa.

Anteeksi vaan, asiat eivät ole hyvin, vaikka aurinko paistaa. Ei ollut asiallista solvata ihmistä, joka teki kulttuurityön kääntämällä tekstin körttien historiasta. Vapaasti saa puolestani keskustella täällä, mutta se ei ollut asiallista. Tekstin sisältö ei ollut kääntäjän vastuulla, vaan Malmivaaran. Niin kääntäjää ei saisi solvata niin kuin täällä on tehty. Se on sivistymätöntä ja kaiken aliarvoista. Se keskustelu on täysin anteeksiantamatonta niin kauan kuin luulette sen olevan Körttifoorumissa asiallista.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #14 : 05.06.21 - klo:19:33 »
Avasin tämän ketjun kuntavaaleille, mutta tällaiseksi tämä taas meni. Yhtään ketjua täällä ei voi avata, joka ei menisi muiksi asioiksi.