Kirjoittaja Aihe: Tänään 48  (Luettu 24838 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: Tänään 48
« Vastaus #15 : 08.03.16 - klo:07:19 »
Saattaa ollakin. Ehdin jo epäillä hautajaiskahvien voileipäkakkujakin. Kallistun viruksen kannalle, sillä kuvotus oli paha, oksentelua ei, mutta minähän en juurikaan oksenna. Nyt on jäsensärkyjä , sekin kai viruksen antama vaiva.
Lihaliemi ja kauravelli alkoivat illalla maistua. Nukuin paljon, ja jaksoin katsoa Kotiseutu-Heimatin vaikka meni yli puoliyön. Se onkin jo toinen juttu !

p.s. Minun huutomerkkini eivät ole vihaa. Mistä se Viisveisaaja moista tietää !  :icon_rolleyes:  Innostuksen  huuto se vain on.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 48
« Vastaus #16 : 08.03.16 - klo:10:49 »
Hyvä että helpotti. Se viruinen iski omaisiin, siitä aloin heti epäillä.

Tänään teen sitä tekemistä mikä helpottaa niitä typeriä tunnontuskiani siitä etten käy oikeissa töissä ja koetan ratkaista surkuhupaisaa ongelmaa:    Mitä teen, kun lemmikkini ruoka saa siivet  ja lepattaa liihottaa ympäri taloa? Suurina määrinä!

Herra Hugo rakastaa jauhomatoja ja vaikka miten mielestäni varon, niistä varttuu jauhiaisia. Arveluni on että Herra Hugon kaapissa, jossa on korkea lämpötila ja niitä matosia jää aina jokunen esimerkiksi kivivatiin, koristekivistä tein, jotta iilukkani saa kaivella ruokansa myös jännittävästi ja kynnet siinä puuhassa pysyvät lyhyinä. Minusta ei ole niitä leikkaamaan, kun siili raukka ei salli tassuun koskemista ja vääntelehtii ja eläinlääkärissäkin meitä tarvittiin kaksi! Mutta koska kyseessä on kuulemma tyrmistyttävän kesy siili, ei nukutettu kuten toisinaan. Oli hyvä niin, vältettiin turha lääkitys ja hommahan on äkkiä ohi eikä Hugeloinen itkenyt eli kyseessä oli ehkä lähinnä irti- reaktio, irti mun tassusta!

Toissailtana täällä oli jauhiaisjahti ja kiipesin vinolle keittiötikkalle, joka tietysti kaatui ja selkä on entistä kipeämpi vaikka polvi siinä rytäkäs pahemmin kärsi. Ne vain olivat niin houkuttelevasti siinä valopyörylässä joka heittyi kattoon lampusta! Juuri opin, kuinka saada oikein monta! Siihen on oma tekniikkansa, tolurievulla hiipien ja läiskäys. Ovat hitaita elukoita. Jauhot on tiiviissä astiassa, vimistä oli apua kun heitä jesällä tuhosin.

Sisar uskokaa kieltäisi tuonkin, koska ne elävät elämää.  Hän on jotenkin salabuddhalainen. Kauheinta lapsena oli kun hän saalisti lemmikikseen kaikkia höntiäisiä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: Tänään 48
« Vastaus #17 : 08.03.16 - klo:16:53 »
Tämä tauti ei ole kovin kivulias, vain kiusallinen. Väsymys on ollut sitäkin kovempi.
Olen nukkunut paljon päivälläkin useita kertoja. Näin ei ole koskaan ollut vaikkapa flunssan ollessa vaivoina.

Matti hoitaa talouttamme, minä hoidan itseni viihdyttämisen. Kohta alkaa Tapahtukoon sinun tahtosi. Nyt toiseen, osin kolmanteen, kertaan katsottuna siitä avautuu erilainen seminaari ihmisineen.  Aikaisemmin koin sen hyvin hengellisenä, nyt melko raadollisenakin katsottavana.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: Tänään 48
« Vastaus #18 : 09.03.16 - klo:07:17 »
Olen ollut valveilla jo kaksi tuntia. En taudin takia, vaan koiran.

Olin ajatellut pientä kunnonkohotusta ulkoilemalla edes hiukan, mutta Matti kehoitti vielä odottamaan voimantumista. Kaduilla on paljon loskaa ja loskan alla on vettynyt entinen jääkerros. Siinä tallustelu on raskasta.

On siis istuttava tai maattava edelleen kirja kädessä. Miten tällä tavoin kuntoutuu ?
Toisekseen, minulla on vasta kolmas sairaspäivä menossa, äkkiäpä tulinkin kärsimättömäksi ! Matalapainetta monin tavoin.  :-\
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 48
« Vastaus #19 : 09.03.16 - klo:09:46 »
selkäsärky herätti mutta ohittui, palasi tosin. Saan kai vähän vetoa siihen tuosta ikkunasta ja toissailtainen rysähdys kaiketi oli epäterveellinen. Herra Hugolla oli taas eilen hellyyspäivä ja kiire ulos kaapista. Minua nukuttaa.



Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 48
« Vastaus #20 : 09.03.16 - klo:11:05 »
Toipuminen jatkuu hitaasti, no nyt tuli viikko leikkauksesta, kai näin kuuluu ollakin.
Pitkällään välillä oltava, ohjeistettuja liikkeitä pitää noudattaa...hmm...alkupäiviä paremmin.
Todella aurinkoinen sää tällä hetkellä, houkuttelee piipahtamaan ulos, samoin kuin eilen.
Ehkä parin viikon päästä kevätauringossa köpöttelisin jonkinmoista lenkkiä... :023: :eusa_pray: :eusa_angel:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 48
« Vastaus #21 : 09.03.16 - klo:21:57 »
Hirmuinen kohtaus. Istuin puhelimessa kun huomaan että kaikki menee vinksin vonksin ja saan puhelun jotenkin päätettyä, kontattua ja pyörittyä ja ryömittyä melkein sängylle. Parempi olo kyllä onkin viileällä lattialla. Toivon parempaa päivää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään 48
« Vastaus #22 : 09.03.16 - klo:21:59 »
Yritä...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: Tänään 48
« Vastaus #23 : 10.03.16 - klo:09:09 »
Kuka nyt Leenaa ja siili-kiiliäistä auttaa, kuka lohduttaa ? :107:

Taisi Leena saada kovan kolauksen päähänsä kun putosi tuolilta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: Tänään 48
« Vastaus #24 : 10.03.16 - klo:09:12 »
Minulla meni jo paremmin eilen, illallakin söin vaikka mitä. Aamukahvi taas kaiken pilasi. Ja eilen tekemääni lammaskaalikeittoa on päiväruokana  :017:

Meinasin ulos vähän kävelemään kun traktori pyyhkäisi illalla loskan kaduilta, mutta
jätin lähtemättä, varmuuden vuoksi...
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 48
« Vastaus #25 : 10.03.16 - klo:18:14 »
Olipa mukavaa viettää yhteistä aikaa tytön kanssa.  :060:
Ja pian saapuu vauva, kaikki siellä valmiina jo.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 48
« Vastaus #26 : 10.03.16 - klo:18:17 »
Siunausta ja kaikkea hyvää tulevaan synnytykseen, Jumalan ihme!    :039:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 48
« Vastaus #27 : 10.03.16 - klo:18:21 »
Kiitos.
On se kyllä niin ihme ja ihmeellistä, kun ajattelen
kuinka joutuin omista lapsistani kasvoi vanhempia.
Ja sekin, että olen saan olla mummona jo (pian) kahdelle
lapsukaiselle, pojan tyttö on jo yli vuoden ikäinen ja nyt pian saapuu
toinen lapsenlapsi, tyttärelle (kuopukselleni) ja vävylle...
Voi että, elämä on ihmeellinen asia.
Kiitättää.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 48
« Vastaus #28 : 11.03.16 - klo:09:05 »
Uusi päivä alkupuolella vaihteeksi vähän huonomman yön jälkeen.
On lapsista ja lapsenlapsista murhettakin...Isä tietää kyllä... :eusa_pray:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 48
« Vastaus #29 : 12.03.16 - klo:07:43 »
Maantie kutsuu. Lähdetään liittämään pojanpoika seurakuntaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi