Kirjoittaja Aihe: Tänään 46  (Luettu 23847 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Tänään 46
« : 20.01.16 - klo:20:43 »
Avasin uuden ketjun kun paikalle osuin.  :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33807
Vs: Tänään 46
« Vastaus #1 : 21.01.16 - klo:19:22 »
Aamulla tehdyn silmäpiston jälkeen alkoi näkökentässä näkyä isohko musta hiutale.
Olin jonkin aikaa huolestunut, vaikka lääkäri sanoi sen olevan tyypillistäkin.
Aina uutta kohdatessa tulee kaikenlaista ajatuksiin. Nyt se on jo mennyt ohi.

Tänään oli nopeaa toimintaa. Koko reissu matkoineen kesti tunnin. Lepäilin kuitenkin puoli päivää. Ampumahiihtoa katsoin ja vähän olen kirjaankin kurkannut.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 46
« Vastaus #2 : 21.01.16 - klo:20:12 »
Emme sitten lähteneetkään vielä tänään Ouluu. Täällä on nyt talven kylmin päivä.  Mittarissani on - 31 astetta ja voi siitäkin kiraista. Taivas on selkeä, ulkona on kirkasta ja taivaankappaleita näkyy. Huomenna on pakko lähteä, koska lauantaina on hautajaiset. Siihen mennessä onneksi lauhtuu. Aamulla testataan automme kylmäkäynnistysominaisuus, toki jotenkin sitä sähköllä lämmitän.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 46
« Vastaus #3 : 21.01.16 - klo:21:35 »
Hammaslääkärissä käynti ja siitä toipumista pikkuhiljaa...

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 46
« Vastaus #4 : 22.01.16 - klo:15:16 »
Ajelimme Ouluun, -17 asteessa, melkein hiotti  :003:. Kylmälänkylän metsätaival oli kovin hiljainen, ei hiirenhyppimää näkynyt. Nyt olen ehtinyt hoitaa asiani verotoimistossa, mustepatruuna-Riekillä ja Tokmannilta auringonkukan siemenet sekä itraa Makkarakaupasta. 3,2 euroa kilo ja ostin noin 22 cm leveää levyä halon mitan verran. Kiinnitän sen lankkuun sellaisen verkon alle. Kuopiossa ollessani toimitin yliopiston soveltavan eläinlääketieteen laitokselle pyytämiäni minkkejä tutkimusta varten, niin siihen hommaan tein em verkosta kuljetushäkin, koska elukat piti viedä elävinä. Ei Veneheitossa ole häkille käyttöä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 46
« Vastaus #5 : 22.01.16 - klo:23:06 »
Kirjoitin. Eilen kirjoitin. Voin kertoa kirjoittavani myös huomenna. Kirjoittanen vielä tänään vähän. Toinen osa meni painoon kuulin, minä miellyin tähän kustantamoon. He pitävät ihmisen päivitettynä.
Kolmatta osaa minä toivon, toivon, toivon saavani purkitettua viikonlopulla.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään 46
« Vastaus #6 : 23.01.16 - klo:00:18 »
Herrasmiesten saunailtapäivä, seurana mm. aikoinaan aktiivinen foorumilainen Mies valaan vatsasta, josta uhkaa tulla piakkoin maisteri. Keskustelunaiheet vaihtelevia, mm. autojen lisääntyvä automatiikka, uusimmat jäänpoistoteknologiat (suoraan hevosen suusta), vanhustenhoidon nykytila, akateemisen tutkintorakenteen kehitys viime vuosikymmeninä sekä journalistisen yritystoiminnan perustavanlaatuiset kysymykset. Aihekirjon poikkeuksellinen suppeus johtui vähäisestä osallistujamäärästä, kantisjengistä puuttuivat mm. vesirakennusinsinööri, historiantutkija, puhelinmyyjä, bussikuski, virolainen rakennustyöläinen (Euroopan paras löylynheittäjä) sekä rakennustyöläinen-historiantutkija.

Mt 

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 46
« Vastaus #7 : 23.01.16 - klo:04:27 »
Kauhistusta. Minun piti vain sulkea ohjelma ja tallettaa teksti ja kello on puoli viisi eli kuusi tuntia meni. Miten minä jaksan huomenna? Tänään myöhemmin?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 46
« Vastaus #8 : 23.01.16 - klo:05:44 »
 :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi:

Kahvia Kansalaiset.
Ja kiinni päivän duuneishin. :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33807
Vs: Tänään 46
« Vastaus #9 : 23.01.16 - klo:06:57 »
Tänään on Eeva Kilpi-päivä täällä Lahdessa. Lehden kulttuurisivu oli tehnyt jutun ja illalla saa kantaesityksen hänen lapsuuden ja nuoruuden kokemuksista koottu evakko-aiheinen näytelmä.

Tytär tulee teatteriin ja minä pääsen siivellä. Hän jää yökylään ja pidämme after-teatteri evakkoistunnon.
Pakkanenkin suostui vihdoin armahtamaan, joten on kaikinpuolin mukavaa.

Kohta aloitamme suursiivouksen tuuletuksineen. Kolmeen viikkoon ei ole sitä tehdä ja sisäilma tuntuu tunkkaiselta jo.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33807
Vs: Tänään 46
« Vastaus #10 : 23.01.16 - klo:13:16 »
Nyt on siivoukset saatu valmiiksi, leipominen suoritetuksi ja päiväunet nukutuksi.
Näin olen valmistautunut iltaan. Kun tytär tulee, meillä ' teurastetaan juottovasikka' ja otetaan syliin ja halataan. Vähän itketäänkin, kuten Karjalassa tehtiin kun pitkästä aikaa tavattiin.

Tämä oli hiukan ' väritetty '  itkemisen osalta, mutta tämä tytär on minuakin herkkäsieluisempi itkemään.

Kohta keretään katsomaan ampumahiihtoa Anterselvasta. Jännitämme Kaisan kuntoutumista.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 46
« Vastaus #11 : 23.01.16 - klo:13:18 »
Malla on herännyt kun minä melkein vasta menin nukkumaan, mutta nyt täällä ryhistäydytään oikeesti sillä naputtelen tätä kertoakseni kuuluvani heränneisiin.

Täytyy kellistää itsensä kelloon katsomalla kolkata jolkakin, melatoniinia pitäisi kyllä kipata koko se purnukka jonka myivät tammikuun tarjouksena apteekissa. Luulin sen riittävän vähän kauemmin  >:(

Myisikö ne minul ketamiinia sillä hevoset tsinnutetaan tietoni mukaan joka saattaa olla väärä.

Tai minä työskentelen vähän vähemmän ja lasken että minä leikisti nukuin niinkuin päivystysvapaata ja nyt virkosin.   :icon_biggrin:  Kyllä se oli tunneissa hyvä saalis. Vaan montako kelvollista sivua syntyi? Minä olen onnellinen siitä seikasta että rupesin tähän toimeen vasta nyt, ja harhailin souvarina maailmalla nuoruuteni willit vuodet.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 46
« Vastaus #12 : 23.01.16 - klo:13:20 »
Jaha, ja Riitta-mummi jo toinittanut päivätyönsä, minä kun vasta mietin keittäisinkö kahvia.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33807
Vs: Tänään 46
« Vastaus #13 : 23.01.16 - klo:13:27 »
´Niiii. Näihä se miul männöö.  Jokahine tavallaa.  :102:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 46
« Vastaus #14 : 23.01.16 - klo:14:11 »
Leenakin varmaan tietää, että varhainen lintu madon nappaa, mutta  me muutpas tiedetään, että myöhäinen mato tulee syödyksi.

Minäkin olen hypännyt kuin sähköjänis koko aamupäivän, ja nyt on hommat suunnilleen tehty ja voin levähtää hetken ennen kuin lähden hiihtämään.

Kävin Makkarakaupasta ostamassa ensi viikolle perheen herkkuruoat. Savupotkaa hernekeittoon ( eikä mitään kermaa!) ja naudan potkakiekkoja osso buccoa varten, ja lomalle tulevalle alikersantille jauhettua maksaa maksapihvejä varten. Meillä ei ole mitään "äidin lihapullia" vaan jauhemaksapihvit ja hernekeitto...