Kirjoittaja Aihe: Eläimet 8  (Luettu 33879 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Eläimet 8
« : 22.08.15 - klo:21:50 »
Kyllä noista siileistä alaa kehkeytyä pakkomielle. Ramppaahan niitä, mutta annas, jos ateriavati palautetaan niin, ettei ole nautittu edes kaikkea tarjoille asetettua. Eli yksi terassisiilitön yö, ja minä olen kuin maansa myynyt. Sitäpaitsi muutamana yönä ne vain lötköttivät matolla, sisar hermostui minuun, ei kai nyt siilikään määräänsä enempää syö.

Jos siis, Öppiäinen, saat tiedoksi mistä saisi nimensä oppivan, rapsuttelusta pitävän kiiliäisen niin kerro.

Sitten se sähellys, mitä tarjolle, raksut eivät maistu, pienokainen jota eritoten ajattelen, sille vadilla hylakermaa, mitähän siili pitäisi kermavaahdosta?

Olen miettinyt johtuisiko tämä siitä etten saanut lapsia, ei mitenkään mahdotonta, se päätös kyllä seurasi mietteitä, jouduin näkemään nuoria aikuisia joilla oli kroonikkoäiti ja pelkäsin, sitäkin vielä että lääkkeestä saa kehitysvamman. En sitten niin perin pohjan ajatellut enää, kun syntyi Neljä Lasta niin yhtämittaiseen tahtiin.

Joka tapauksessa tämä oli hyvä kesä. Oswald Oravan kohtalo mietityttää, kun hännän merkityksellisyys nyt avautuu  :icon_biggrin: Sen toimittaisin  Korkeasaareen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #1 : 23.08.15 - klo:08:49 »
Olipa hyvä että tuli esille tämä lemmikkisiilimahdollisuus. Saatan todella hankkia. Niitä tarjotaan myös vähän varttuneempaa siiliä hyvän kotiin.  :icon_biggrin: 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #2 : 23.08.15 - klo:09:21 »
Kohtasitko Öppiäinen siilivötkälettä yöllä? Täällä on käyty ainakin tarpeilla. Saattaa käydä niin että siilitupa jää asujatta sen sijaan pöydänalus oli ainakin kiepitetty siilimalliin. Tarjosin self-made-siilille mahdollisuuden myös muttei parane liikoja kurkistella irtokatonkaan alle. Asukas tulee jos tulee. Toin siis aineiston ja löydettyäni kuivuneet, kaatuneen vaahteran retuutin sen kotiin. Cincinin kantapeikot katselivat ja arvelivat kai näkevänsä jo halluja. Taisi jäädä seuraava olut ottamatta  :003:

Entä onko toisilla siilikontakteja?

Arvelen, mahtaako oravilla olla jokin taju talven tulosta, koska jemmaus kiihtyy.  Harvemmin jäädään pähkinälle vain nautiskelemaan kauniista päivästä.  Yritän rajoittaa niitä mylläämästä joka paikkaa, vain määrätyt ruukut on luovutettu, koska näitä nyt on. Vaikeasti menee tajun Onnille. Otto arempana ja säällisempänä oravana vetäytyi kun minä ystävällisesti pari kertaa totesin, Leenan. Ei kaiva!

Eilinen huonovointipäivä menikin sitten niin että illan lähetessä oli vierailtu tuossa ikkunanalusruukuissa ja kaivettu yksi begoniamukula mullasta. Syytä, ah, en ystäväni tuota tiedä, sillä se maistui kai pahalta, syömättä oli jätetty. Siihen lähes metriseen ne eivät pysty, kai. Samoin oli poikettu verenpisarassa johon puutun.
« Viimeksi muokattu: 23.08.15 - klo:09:28 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #3 : 23.08.15 - klo:10:38 »
Tervan haju on ollut ennenvanhaankin hyväksi, olkoon nytkin. Viime yölle eivät liskut enää pyytäneet. Saipua on niin hyvä parran ajamiseenkin, näin maalaisoloissa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6338
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #4 : 23.08.15 - klo:13:02 »
Tervasta ensinnäkin, että kaikki tieto mitä löysin, vain vakuutti että hiiret karttavat tervan hajua. Ehkä saippuan rasva sitten houkuttaa vielä enemmän kuin terva karkottaa? Omaa kokemusta asiasta minulla ei ole, kun on riittänyt että on kissa hoitamassa hiiret päiviltä.

Siiliä en kohdannut livenä kun sammahdin itse ihan poikkeuksellisen aikaisin univelkoja makselemaan. Kuppia on vajennettu, mutta en tiedä, kuka tai ketkä kaikki ovat olleet asialla.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #5 : 23.08.15 - klo:13:05 »
Ja ainahan voi olla niinkin, että parilla hiirellä oli pesänsä lähellä ja nyt vain sattuivat liikkumaan saunamme sisään.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #6 : 23.08.15 - klo:13:06 »
Lisään edelliseen tekstiini poikastuottonsa kera.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #7 : 23.08.15 - klo:22:34 »
Viime yönä oli lauma villisikoja, 19 kpl juossut peltomme poikki ja päätyneeti riistakameran kuviin. Ovat jusseet rivissä niin kuin köyhän talon porsaat.  :023:
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #8 : 23.08.15 - klo:23:03 »
Viime yönä oli lauma villisikoja, 19 kpl juossut peltomme poikki ja päätyneeti riistakameran kuviin. Ovat jusseet rivissä niin kuin köyhän talon porsaat.  :023:

Juuri tuommoisia havainnointeja rakastaisin, haaaa!    :109:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #9 : 23.08.15 - klo:23:08 »
Tervan haju on ollut ennenvanhaankin hyväksi, olkoon nytkin. Viime yölle eivät liskut enää pyytäneet. Saipua on niin hyvä parran ajamiseenkin, näin maalaisoloissa.

Arvaus oli erittäin epäammatillinen ja kaupunkilainen, joka hiiren asemesta tuntee tosin myyrän. Eritoten Wiljamin, jolla nimellä kutsutaan jokaista Lapin reissulla havaittua. Olen hiiriä  joskus nähnytkin, mutta tunnustan, ne olivat laboratoriohiiriä ja lab rottia.  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #10 : 23.08.15 - klo:23:12 »
Jos joku kuulee tällaisesta siilistä jolle etsitään uutta kotia niin minä pyydän painamaan mieleen että Leena antaa heti koko kotinsa, varustaa sen. siiliä silmälläpitäen kokonaan uusiksi.

Siili suorastaan hemmotellaan.   :109:

Harkitsen myös siilikasvattajakoulutusta. Olen löytänyt Elämäni Eläimen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #11 : 24.08.15 - klo:07:29 »
Kaakonkulma on monella tapaa rikasta aluetta. Esimerkiksi iso villisikalauma vapaana ja ne Pyryharakan kirjoittamat kauriitkin. Ja kun vielä nykyisillä menetelmillä ne voidaan kuvata.
Innostuin minäkin niin, että kunhan lasten haltioimisesta keskivikkona vapudun, niin viritän kamerani laavukuusikon suuntaan. Saattaa siellä jänisjussi, kissa ja supikoira syksyllä liikkua.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #12 : 24.08.15 - klo:17:50 »
Kaakonkulma on monella tapaa rikasta aluetta. Esimerkiksi iso villisikalauma vapaana ja ne Pyryharakan kirjoittamat kauriitkin. Ja kun vielä nykyisillä menetelmillä ne voidaan kuvata.
Innostuin minäkin niin, että kunhan lasten haltioimisesta keskivikkona vapudun, niin viritän kamerani laavukuusikon suuntaan. Saattaa siellä jänisjussi, kissa ja supikoira syksyllä liikkua.

Kotiseutuahan se minullekin on eikä sisar asu kovinkaan etäällä Pyryharakan kodista. Toisin ajoin haaveilemme maaseutukodista tai paluusta kotisaarelle.  Sinnekin keskelle kaupunkia toisinaan ui hirviä naapurisaarista. Nyt en tiedä, ovat rakentaneet niin täyteen hiihtomaastot siellämain. Hirvet sitten dallailivat ja pölhöilivät Keskuskadulla, mikä kertoo koko paljon. Niitä yritettiin kepillä ja porkkanalla uittaa minne tahansa ydinkeskustasta joka nyt sattumoisin on siis ihan saari.

Täällä elämme tuumiskellen, jos saivat siilikiiliäiset ravinnon niin että lihoivat säädetyt grammat ja saivat torkuskeltua kylmän sään ja nyt kykenevät siililliseen elämään omissa mestarillisesti laadituissa koloissaan saan minä olla onnellinen saatuani avustaa.

Oswald Oravan kohtalo minua askarruttaa. Sitä ei näy. Se oli äärettömän vauhko, mutta olisi pitänyt yrittää sitä kiinni ja Korkeasaareen. En tiedä laillisuuksista mutta sen oravanelämä oli lyhyt ja surullinen. Jos se ollenkaan sai tyytyväistä oloa mistä kello viiden pähkinöistä niin hyvä. Se palasi niille hyvin täsmällisesti.

Onni ja Otto käyvät jälleen vääntöä tuossa silmän alla, yritän välillä kuvata Onnia.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #13 : 24.08.15 - klo:18:12 »
Sain mukavan pätkän, lähes viisi minuuttia näistä veijareista. Nyt veti Otto känäilyssä pidemmän korren. Ne tuhoavat totaalisti minun loimukukkapenkkini ellen tänäänkään saa lisätyksi siihen multaa. Ne kun ovat vihreässä parvekelaatikossa pitkittäin minun ja naapurin välillä olevalla mikälie pöydällä, ennen siihen laski syöksytorvi. Sen takaa on hyvä väijyä pähkinäläjiä ja huudella herjoja kaverille ja näyttää hännänpäällä keskisormea.

Hemppojen toiseksi poikueeksi epäilen näitä joita tässä poikkeaa pähkinällä. Tarjoillaan hamppua, oikein tai väärin.  Tiaisia kahta kolmea lajia sekä varpusia tietty.

Joku käy edelleen yöllä nauttimassa hylakermaa ja rapinaa kuulen. Se saattaa olla Samuelin jälkeen ilmestynyt hyvin nuori siilinalku mitä toivonkin, senhän itse havaitsin nauttivan vain kerman ja lihahyytelöistä ne hyytelöreunat. Sen toivoisin tajuavan omaksua tuo pesä, sen talvehtimisesta ei vielä tule mitään. Saa nähdä mitä tekee tälle eläintarhalle viilenevä sää!

Sisar haikeana:  Tämä on paratiisi...  No ei ihan. Täältä puuttuu Oswald, eivätkä linnut vielä aterioi oravan vierellä. Katoavaista on kaikki, mutta eittämättä on esimakua  :icon_biggrin:

Helpotin reittiä joka nurkkaan. Pesä ellei asukasta saa, saanee ensi vuonna, ehkä jopa poikimapesäaseman  :icon_biggrin:



« Viimeksi muokattu: 24.08.15 - klo:18:16 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #14 : 25.08.15 - klo:04:19 »
Ankaraan puhinaan kiinnitin huomiota, meni uskontotiede yötöiksi. Huhuuuh, nyt tarvitaan lisälääkitystä niin että kohta on selittelyn paikka. Sitten alkoi ankara rapina. Kenties minua vain paheksuttiin liiallisesta sullomisesta, sillä siili nakkelee pesästä liiat lehdet pois. Nyt on hiljaista, livautin ateriavadin ovenraosta.

Tulee nälkä jos tuunaa kotia itselleen. Siinä se nyt tohisee ihan ovella jotakin siilipuhinaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.