Kirjoittaja Aihe: Tänään 41  (Luettu 26490 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33842
Vs: Tänään 41
« Vastaus #60 : 22.07.15 - klo:07:01 »
Niinhän siinä kävikin kuin pelkäsin. Liian pitkät iltapäiväunet ja sen jälkeen kahdet kahvit, a ´2 kkp/kerralla, uni tuli vasta likemmä puoliyön.

Koira liikehti jo viiden jälkeen ja siihen oli puututtava. Päästin sen pihalle tarpeilleen, enkä osannut enää nukkua.

Tänään on tarkoitus ostaa mansikat pakastamista varten.  Siinä puuhaa minulle.
Matti vie naapurin neidin ja hänen koiransa eläinlääkäriin. Sopii sadepäivän puuhiksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 41
« Vastaus #61 : 22.07.15 - klo:13:24 »
Osanottoni Riitta-mummille sillä tuollainen väsyttää sitten päiväsaikaan ainakin useimpia.

Jotenkin tästä tulisi tehdä hyvä päivä. Jollain tapaa tuohon säähän täytyy voida puuttua. Eihän tätä elämää enää kestä!  >:(

Syödä täytyy jos uisi hallissa ja tilaisi sen kaksousviulukonserton jonka äärellä ponnistelu herätti hillittömiä naurukohtauksia joku kesä me emme kerta kaikkiaan saaneet selvää toisen viulun sisääntuloista. Ja kadotimme nuotin eli on ostaminen uusi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #62 : 23.07.15 - klo:06:54 »
Teemme kaupparetken Vaalaan, ruokaa, tikkataulua varten uudet tikat, bensaa mtsahalle ja leikkureille, käymme haudoilla ja kurkkaan yhden geokätkön. Katselen tuulen kaatamia puita ja ihailen ainakin 100 ha suurta pellon raiviota matkalla. Ihailen tuollaista isäntää ja emäntää, uskovat ammattiinsa. Lisäksi ymmärtävät kuivatuksen merkityksen, mm uusi veto-oja kaivettu maantien ali. Kohta odottaa kunnollista pintaa. Tälle kesälle on saanut katsella ihan riittävästi vajaasti kuivatettuja peltoja. Yritän ymmärtää, että tämä alue on lähellä Pelson soita, mikä selittää monta asiaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 41
« Vastaus #63 : 23.07.15 - klo:17:17 »
Kahden vaiheilla...virsilauluiltaan...tai kotona kisojen katselua...
Taitaa jälkimmäinen olla voitolla...siis velttous ja laiskuus... :018:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #64 : 23.07.15 - klo:20:04 »
Onpas kiva katsella taas urheilutapahtumia Joensuusta, kerkesin käydä hoitamassa hommianikin siellä, silloin ensimmäisessä elämässäni.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 41
« Vastaus #65 : 23.07.15 - klo:21:07 »
Meni nukkuen koska yö meni taas kolmeen kirjoittaen. Sen verran aamulla oheni pilvi ja leutoni ilma että käveleskelin jälleen katsomaan mitä kukkaa myisivät edullisesti, kun wanhukset unohtivat jo antaneensa nimipäivärahaa se tuli johonkin toiseen tarkoitukseen. Lähettivät uuden kun noista kiiliäisistä on kuluja.

Saisi siilienkin puolesta olla lämmin edes vähän aikaa, ne nimittäin viihtyvät silloin luonnon helmassa. Taas putosi lämpö hytinäasteille ja kiiliäisiä on terassi täynnä. Täällä saa sentään syödäkseen ja nukkuakseen.

Onkin katettava muutama vati lisää. Niitä saapuu niin kuulostelen portista.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 41
« Vastaus #66 : 23.07.15 - klo:21:20 »
Jäsenlaskurimme mukaan meillä on nyt tuhat jäsentä täynnä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 41
« Vastaus #67 : 23.07.15 - klo:21:32 »
Jäsenlaskurimme mukaan meillä on nyt tuhat jäsentä täynnä.

Onneksi olkoon meille kaikille. Pitäisikö järjestää millenniumveisuut tai jotain.  :109:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33842
Vs: Tänään 41
« Vastaus #68 : 24.07.15 - klo:07:02 »
Namiman1, Tervetuloa !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #69 : 24.07.15 - klo:08:29 »
Nuoriväki lähtee Ouluun ja tulee sitten pyhänä takaisin. Kaariina hakee samasta kaupungista Aaron ja Lauran meille maanantaihin asti. Mansikatkin pitää poimia, Uljuan altaalle tulee rientää ongelle, lätyn syöntiin ja olen luvannut esitellä myös pienen sähkövoimalaitoksen Aarolle. Merikosken ison laitoksen me jo tunnemme.
Kyllä tässä jaksetaan, koska ruohot ovat leikatut, Zetori ei tarvitse isäntää penkillensä ja muutkin pikkukoneeni osaavat pitää pyhää. Saunan lämmityksen osaan. Vesihana taivaasta on ollut hyvin antelias saunavedeksi. Kunhan tuon mustan rutikaisen saan hallituksi, niin lokoiset ovat oloni.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #70 : 24.07.15 - klo:14:20 »
Musta rutikainen on minun kaverini, sillä se seuraa minua varjoni lailla. Vähän liikanaista kiintymistä, minulta jäänevät päikkärini väliin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #71 : 25.07.15 - klo:15:00 »
Koirat ovat rauhoittuneet ihan kivoiksi. Vanha hengästyy . Saimme Uljuan altaan voimalaitoksen alakanavasta ongella 8 ahventa. Ronskisti opetin, kun saimme eka kalan, että "ei mennyt Pa...t pataan". Ei tehnyt vaikutusta, niin ei tarvinnut juurta jaksain selvittää sanontaa. Toista on silloin, kun riisun saunaan, niin heti aletaan hokea "vaarista meinattiin apinaa, mutta karvat loppuivat vähän kesken ja häntä kasvoi väärälle puolelle". :003: Omapa on opettamani

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33842
Vs: Tänään 41
« Vastaus #72 : 25.07.15 - klo:15:16 »
 :018: :003:

Em´ mie vaa uskalla tyttölöille tuommosii haastaa.  Äit ois pessy suun saippual ja ottant vissan oven päält ja vähä ripsutellu, jos oisin oppintkaa tuhmii puhumaa.
---
Kyllä olemme nauttineet hienosta ilmasta täälläkin. Kun harvoin saa, nii hyvält tuntuu... :icon_wink:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #73 : 25.07.15 - klo:19:18 »
Eihän sitä nyt tyttärille. Mutta avara maailma opettaa kuitenkin.
Aivan mahtava ilta-aurinko meitä hellii.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 41
« Vastaus #74 : 25.07.15 - klo:22:14 »
Muistin jälleen, millainen oli kesä silloin joskus silloin. Taivaanvalo täällä on täydempi kuin Italiassa, mutta kaipaan kyllä sitä sinisyyttä. Keskityn harkitsemaan milloin nostaa uusi havu sisäterassin puolelle. Neuvoivat pitämään nyt alkuun säille ilmoille altiina ja painaakin ryökäleesti mutten haluavsen heti kokevan hukkumiskuolemaa.

On kirkasvalolamppu ja nyt olen siitä varsin hyvilläni.

Nyt kuuluu lupaavaa siilimaiskutusta. Kiiliäinen antaa pikku myöhästelyn anteeksi. Olen napannut onnistuneita kuvia myös erään puhuvan siiliriidan talletin.
« Viimeksi muokattu: 25.07.15 - klo:22:19 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.