Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 5  (Luettu 29604 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22069
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 5
« Vastaus #15 : 16.11.14 - klo:11:17 »
http://jamesgonzo.wordpress.com/2014/11/15/kristillisten-tunnuksien-hapaisy-on-halal/   :kahvi:
Linkissä ei kenties häpäistä uskonnollisia tunnuksia, mutta kylläkin kansaa, kieltä ja kulttuuria. Eipä ole kovin kaunista!

myyrä

  • Vieras
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 5
« Vastaus #16 : 16.11.14 - klo:11:28 »
http://jamesgonzo.wordpress.com/2014/11/15/kristillisten-tunnuksien-hapaisy-on-halal/   :kahvi:

Jeps...olen vihervasemmistolainen ääliö, enkä ymmärrä tällaisten linkkien pohjimmaista tarkoitusta. Vihapuhetta puoleen ja toiseen. Tosin en ole James Hirvisaarta kovin korkealle muutenkaan noteerannut.

myyrä

  • Vieras
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 5
« Vastaus #17 : 16.11.14 - klo:12:13 »
Minulla pyörii alati ajatuksissa Putin ja hänen valtansa. Nyt ovat yhtenä rintamana G-20 maiden johtajat osoittaneet miten ovat asenteet. Senkin Putin kieltää, että häntä arvosteltaisiin.  Olisi jännittävä kuulla jonkun asiantuntijan mielipide hänen olennostaan. Angela Merkel on niitä rohkeimpia sanomaan.
Uhittelevan lapsen olemus suuren valtion ruorissa on pelottavaa.

Presidentti Niinisto nostaa profiiliaan minun mielikuvissani itsestään. Hänessä alkaa olla hyvän ihmisen piirteitä yhä runsaammin. Rohkeutta sanoa on löytynyt.

Se mitä Sauli Niinistö ja Esko Aho sanoivat on totta, ja kansakin sen ymmärtää. Siksi odotin eduskunnan hajoittamista. Se on tosin kallis operaatio, ja nyt myöhäistä.
Nyt kaikki tekevät seuraavien vaalien eteen työtään, jopa Eija-Riitta Korholakin.

Menemättä itse asiaan mistä Niinistö edellistä tai edellisiä hallituksia arvostelee tuli mieleen miten paljon sanomisessa oli Niinistön ja Kataisen vanhaa kaunaa toisiaan kohtaan? Muistelen jotain olleen. Toinen asia on se, että yritetäänkö tässä pelastaa nykyisen hallituksen maine vierittämällä kaikki edellisen niskaan? Ota heistä selvää. Kuuden puolueen hallitus oli virhe eikä Arhinmäen olisi pitänyt suostua Urpilaisen viettelyihin.

Putinin mielenliikkeet minäkin haluaisin tietää ja onko kaikki operaatiot hänen omaa keksintöään vai neuvonantajien? Tosin Neuvostoliiton vanhan suurvalta-aseman haikailua varmasti on mukana ja sitten luoda muuria Natoa ja EU:ta vastaan ja vielä tehdä Itä-Ukrainasta "jäädytetty kriisi" samoin kuin Georgian lähialueista.

myyrä

  • Vieras
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 5
« Vastaus #18 : 16.11.14 - klo:13:42 »
Taloudesta on tullut uusi maailmanuskonto. Sen opinkappaleisiin kuuluvat mm. kilpailukyky, kulutus ja leikkaukset. Suomessa pappeina toimivat muutama tiettyä liturgiaa toistava pankkien ja EK:n talousoppinut sekä eräs puolue ja sen ministerit ja kansanedustajat, kaava on aina sama. Television uutisista on tullut tärkein uuden uskonnon viestittämiskanava; myös iltapäivälehtien asema on merkittävä tämän ilosanoman levityksessä. Auta armias, jos pullikoit tätä uskontoa vastaan ja esität kerettiläisiä näkemyksiä näitä puolijumalia vastaan - huonosti sinun käy. Erityisen hämmästyttävän suuren aseman tämä uskonto on saanut Suomessa. Toisinajattelijoilla ei ole mahdollisuuksia saada näkemyksiään valtamedioissa esille.

Näitä pohtii myyrä.

   

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 5
« Vastaus #19 : 16.11.14 - klo:14:31 »
Luin, ei jäänyt mitään mieleen. Olemme niin erilaisia, mutta saanee sitä olla.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6339
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 5
« Vastaus #20 : 16.11.14 - klo:21:33 »
Taloudesta on tullut uusi maailmanuskonto. Sen opinkappaleisiin kuuluvat mm. kilpailukyky, kulutus ja leikkaukset. Suomessa pappeina toimivat muutama tiettyä liturgiaa toistava pankkien ja EK:n talousoppinut sekä eräs puolue ja sen ministerit ja kansanedustajat, kaava on aina sama.

Uskovaisia on sankat joukot tavallisen rahvaan parissa. Ja vaikka eräästä puoleesta ehkä on ylipapit niin muista kyllä löytyy pienempiä prelaatteja. Ja tämän uskonnon perkele on valtionvelka.

Vaikka demarit ja kansainvälinen valuuttarahasto nyt onkin käännytetty vasemmistoliiton linjalle, niin siinä on vielä hirmuinen työ että suoamalaiset äänioikeutetut saataisiin käännytettyä. Sanoma ei mene perille. Laatisin nettilevitykseen piirrettyjä opetusvideoita. Kai vassareissa olisi tarpeeksi työtä vailla olevia medianomeja sellaisia pykäämään? -Mutta ei sellaista mässäilevä riistäjä -kateudenlietsontaa kuin oli taannoinen AY-väen sangen epäonnistunut vaalivideo.

Mutta mitäs se Niinistö nyt on sanonut?

Ja sitä mietin, millä kielellä Putin ja Merkel keskenään jutskaavat? Merkel kai osaa erinomaisesti venäjää, tai ainakin on osannut, ja vastaavasti Putin ainakin jonkin verran saksaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 5
« Vastaus #21 : 17.11.14 - klo:01:00 »
Taloudesta on tullut uusi maailmanuskonto. Sen opinkappaleisiin kuuluvat mm. kilpailukyky, kulutus ja leikkaukset. Suomessa pappeina toimivat muutama tiettyä liturgiaa toistava pankkien ja EK:n talousoppinut sekä eräs puolue ja sen ministerit ja kansanedustajat, kaava on aina sama. Television uutisista on tullut tärkein uuden uskonnon viestittämiskanava; myös iltapäivälehtien asema on merkittävä tämän ilosanoman levityksessä. Auta armias, jos pullikoit tätä uskontoa vastaan ja esität kerettiläisiä näkemyksiä näitä puolijumalia vastaan - huonosti sinun käy. Erityisen hämmästyttävän suuren aseman tämä uskonto on saanut Suomessa. Toisinajattelijoilla ei ole mahdollisuuksia saada näkemyksiään valtamedioissa esille.

Näitä pohtii myyrä.

 

Kuule sinä olet viisas myyrä. Tätä minä suoranaisesti tutkin. Tähän aikaan kuuluu niinikään erikoislaatuinen pistjälkimodernistisen antiteesi eli vimmattu halu kuulua. Niin juuri. Ylipitkään viety yksilöllisyys ja omapersoonan korostus toi kääntöpuolenaan yksinäisyyden. Tämä uusliberalismi pelottaa ihmisiä ja he tahtovat kokoontua joukkioihin.

Minua kiinnostaa ilniö jota en ole aivan tajunnut, seminaarissa tekvät kaikkia töitä ja yksi tekee ateistikirkosta. Kas, mikä oikeus Jumalaan uskovilla kirkkoon on.

Minulla on siellä suurtuutori.

Oho, mistä minä lähdin liikkeelle  :icon_eek:

Siis tarkoitin kysyä että kun kirkko juontuu sanasta kyriou eli herralle kuuluva niin nille herralle itseymmärrys sen eiherralle kuuluvan ilmoittaa. Tekevätkö lähetystyötä, onko perustarinat ja riitti vai mitä he puuhaa. Pysyttelin sempassa aika vaiti mutta toiset tuulettivat vähän. Minä saatan erehtyä tuossa sanassa.
« Viimeksi muokattu: 17.11.14 - klo:01:05 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 5
« Vastaus #22 : 17.11.14 - klo:05:19 »

   Mistä sinulla, Leena, tulee tuota sekoilua!?

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 5
« Vastaus #23 : 17.11.14 - klo:07:24 »
Huomenta öppiäinen !

Minulle ainakin Sauli Niinistä sanoi suurta edeltäjäänsä sivistyneesti  fraseeraten: " Saatanan tunarit " !
( Vanhasen hallituksesta alkaen )

Liekö Putin ollut Saksassa vakoilijana. Kyllä silloin maan kieltä kuuluu osata.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 5
« Vastaus #24 : 17.11.14 - klo:09:09 »
   Mistä sinulla, Leena, tulee tuota sekoilua!?

Minulla on päässä liikaa verbisupistumia.  >:(.  Ne ahtautuivat sinne kovin kiireesti. Tuollamain minä taivuttelin niitä kaikissa muodoissa. Noin yleisemmin en osaa sanoa, jostakin syystä sinne ahtautuivat nuo supistumat eli jossakin on varmasti kaikelle perimmäinen syy.

« Viimeksi muokattu: 17.11.14 - klo:09:16 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 5
« Vastaus #26 : 21.11.14 - klo:10:15 »
Niin on, ja toivottavasti lisäävät kokeneisuudella arvostusta.
Kokoomuksen tipahtaminen ennätyksellisen alas on stubbilaisten ansiota. Sitä ei edes Sauli Niinistön arvovalta nosta, sillä Sauli vaikuttaa nykyään hyvin humaanilta kokoomuslaiseksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 5
« Vastaus #27 : 21.11.14 - klo:16:08 »
Käy jo Stubbia sääliksi kun joka puolelta häntä riepotetaan.

http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/3264311/stubb-oli-kokoomukselta-emamoka

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 5
« Vastaus #28 : 21.11.14 - klo:17:01 »
Nyt on Vanhasenkin hyvä palata politiikkaan kun aiheuttamansa konkurssipesä on selvitetty.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 5
« Vastaus #29 : 27.11.14 - klo:22:40 »
Tutkimusyritys T-Media Oy (omistaja Taloudellinen tiedotustoimisto) on selvittänyt suomalaisten asenteita. Raportin voi ladata osoitteesta http://www.t-media.fi/kansanarvot/

Kotimaa24-uutissivusto mainitsee mm. sen, että yli puolella (56 %) suomalaisista uskonto ei ohjaa päivittäisiä valintoja.

Minulta ei kysytty, mutta vastaan silti.

Otan esimerkiksi tämän päivän.
Päätin pestä pyyhkeitä ym. Maksoin yhden firman laskun. Soitin muutaman kuolinpesän käytännön järjestelyihin liittyvän puhelun vainajan asunnon tyhjennyksestä ja avainten luovutuksesta. Laadin tarvittavat muistiinpanot. Ripustin pyykit kuivumaan. Jossain välissä hörpin kahvit. Ajoin maaseutukaupunkiin. Kuormasin autoon kaatopaikalle menevää tavaraa. Kuskasin puolison kaupungille, nautin myöhäisen lounaan, noudin puolison, kävin parissa kaupassa. Hoidin kirjeenvaihtoa asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa. Maksoin sähköremontin. Luin nipun sanomalehtiä.

Varsinaisia valintatilanteita edellä kuvatussa normipäivässä on vähän, jos pesuohjelman, leikkelemakkaran ja ajoreitin valintaa ei oteta huomioon. Tällöin en pohtinut valinnan uskonnollisia ulottuvuuksia. Mieleeni ei tule päivän ajalta muutakaan tilannetta, jossa uskonto olisi ohjannut valintojani, kuten tekeminen vs. tekemättä jättäminen. Epäilen, että toimintani olisi ollut jotakuinkin samanlaista uskonnollisesta suuntautumisesta (tai sen olemattomuudesta) riippumatta.

Tämän yhden väittämän perusteella kuulun enemmistöön. Usko ei ole tärkeä arvo elämässäni.

Mt
P. S. Kannattaa tutustua "tutkimukseen". On siellä muutakin viihdyttävää.