Kirjoittaja Aihe: Tänään 5 h  (Luettu 33375 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Tänään 5 h
« : 18.07.12 - klo:09:14 »
Ajattelin purjehtia kohti Jyväskylän Eteläsatamaa eli Korpilahtea katsomaan 40. Päijännepurjehdyksen lähtöä, startti lauanatina klo 10-12.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5 h
« Vastaus #1 : 18.07.12 - klo:09:57 »
Päivänpaioste, tyarina kerrottavakseni, espresso. Se on vasta hyvää.  :kahvi: :kahvi: :kahvi:  Saattaa tulla hyvä päivä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5 h
« Vastaus #2 : 18.07.12 - klo:10:08 »
Päivänpaioste, tyarina kerrottavakseni, espresso. Se on vasta hyvää.  :kahvi: :kahvi: :kahvi:  Saattaa tulla hyvä päivä.

Eilen oltiin sadevyöhykkeellä, vaikka vaihdettiin pakka tuttavan mökille 170km päähän. Sadetutkasta näkyi tämä 100km leveä vyö erinomaisesti ja me olimme sen alla koko päivän.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33806
Vs: Tänään 5 h
« Vastaus #3 : 19.07.12 - klo:11:18 »
Tultiin taas kaupunkiin lepäilemään. Mökillä oli aika urakka saada liki kaksi viikkoa rauhassa kasvanut nurmikko "väkisintyönnettävällä" matalaksi.
Pahimmat kohdat piti esikäsitellä trimmerillä. Puolet nurmikon pohjasta on perustettu suoraan vanhan ruispellon savi-multamaalle.

Mansikkamaani oli harson alla päässyt tuottamaan paljon suuria homehtuneita marjoja. Viimeiset kypsyneet olivat nekin ylikypsiä, mutta hilloa niistä vähän keitin.

Koira nautti varmaan eniten maalla-olosta. Sitä ei märkyys eikä savi haitannut. Heinäpellon äräpeellä se laukkasi kuin kauris. Sai lehtokurpan lentoon ja muuta kivaa.
Sitten se oli niin uupunut että nukkui yhtä kyytiä 15 tuntia. Se valtasi minun petipaikkani eikä suostunut siitä siirtymään. Niimpä minä nukuin viime yön 150 cm pitkällä lasten laverilla. Minulla on pituutta 170 cm.

Pyykkikone pyörii. Onneksi on hyvä kuivatuskeli. Ainakin vielä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 5 h
« Vastaus #4 : 19.07.12 - klo:13:42 »
---
Koira nautti varmaan eniten maalla-olosta. Sitä ei märkyys eikä savi haitannut. Heinäpellon äräpeellä se laukkasi kuin kauris. Sai lehtokurpan lentoon ja muuta kivaa.
Sitten se oli niin uupunut että nukkui yhtä kyytiä 15 tuntia. Se valtasi minun petipaikkani eikä suostunut siitä siirtymään. Niimpä minä nukuin viime yön 150 cm pitkällä lasten laverilla. Minulla on pituutta 170 cm. ---


Voi veljet, mikä koira! Ei se varmaan naurattanut, mutta en voi mitään, että minulta pääsi makea nauru. Ajattelin, että tuo sopisi ihan sinne Kerro vitsi -ketjuun. :repee:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33806
Vs: Tänään 5 h
« Vastaus #5 : 19.07.12 - klo:15:52 »
Taas oli päässyt kirjoitusvirhe edelliseen postiini. Äpäre on äpäre, ei äräpe, paitsi luki-häiriöisillä. Minulla se taitaa olla sormissa.

Koira on suloinen, vaikka ei se sängyn valtaus minua naurattanut. Nostin sen pari kertaa sijaltani pois, niin sepä tunki  takaisin siihen peiton päälle köllöttämään.

Mutta kun rakastaa eläimiä, niin tämmöistä se voi olla.
...
Tämä vuosi on ollut antoisa meille eläimien taholta. On omalla pihalla näyttäytyneet metsäkauriit, sepelkyyhkyset, orava poikineen, samoin rusakkoja koko kevättalven. Tänään nurmikolla tepasteli kaksi siilin poikasta. Emoa ei näkynyt. Piikkipallerot tonkivat ahneesti nurmikosta syötävää. Ilmeisesti matoja ja lehtokotiloita. Vein niille kupillisen Themiksen ohraryynijauhelihapuuroa ja liotin koirannappuloita. Kyllä ne maistoivat, mutta luomu-etanat olivat makoisampia.
Kaikki edellämainitut pihamme vieraat on ikuistettu Matin kännykkäkameraan. Lisäksi vesilintuja ja kuollut saukko tuolta rannasta. :038:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 5 h
« Vastaus #6 : 20.07.12 - klo:22:34 »
Tiistaina tehtiin lonkkanivelen uusiminen puudutuksessa.
Meni ilmeisesti ihan kuten pitikin, eikä itsestänikään pahalta tuntunut.
Nyt on sitten 6 viikon toipumisaika kaikkine liikerajoituksineen.
Olympialaisten seuraaminen helpottanee tätä aikajaksoa.
Tänään pääsin sairaalasta kotiin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5 h
« Vastaus #7 : 20.07.12 - klo:22:43 »
Tiistaina tehtiin lonkkanivelen uusiminen puudutuksessa.
Meni ilmeisesti ihan kuten pitikin, eikä itsestänikään pahalta tuntunut.
Nyt on sitten 6 viikon toipumisaika kaikkine liikerajoituksineen.
Olympialaisten seuraaminen helpottanee tätä aikajaksoa.
Tänään pääsin sairaalasta kotiin.

Hyvää ja antoisaa toipumista olympialaisten ja foorumin merkeissä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33806
Vs: Tänään 5 h
« Vastaus #8 : 21.07.12 - klo:08:12 »
Tiistaina tehtiin lonkkanivelen uusiminen puudutuksessa.
Meni ilmeisesti ihan kuten pitikin, eikä itsestänikään pahalta tuntunut.
Nyt on sitten 6 viikon toipumisaika kaikkine liikerajoituksineen.
Olympialaisten seuraaminen helpottanee tätä aikajaksoa.
Tänään pääsin sairaalasta kotiin.


Hyviä toipumispäiviä TV:n äärellä. Makuuasento lienee salittu, istuminen ei ainakaan naapurin miehen tapauksessa käynyt alkuun. Keppien kanssa kävely kävi häneltä päivä päivältä paremmin. Nyt on jo ihan ennallaan. Leikattiin pari kuukautta sitten.

Tänään tulee MM-suunnistusviestit . Minä jännään taas Minna Kauppia. Hän on lapsenlapseni lapsuudenkavereita Vääksystä.   :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5 h
« Vastaus #9 : 21.07.12 - klo:09:39 »
Juu, toipilas, eikös aloiteta aika sovelias ohjelma juuri kuin sinua varten
Ihana hurja hurtta Riitalla

Minulla ON tarina kerrottavanani ja päivät ovat hyviä...

Lisäksi, uskomattomuuksien huippu, olen oppimassa juoksemaan. Tarvitsisin kyl jonkin lenkkeilevän katsomaan onko juoksuasento nyt sitten hyvä ja askellus sovelias johon ei ihminmen eikä körtti väsy.  Hienan olen huolimattomuuttani jo ottamassa säntäilyä, ja siihen hengästyy, silloin juoksu kyl menee pipariksi. Mahdan olla näky kun hölkötän kävelysauvat käsissä. Jotakuta kiinnostuneena/ällistyneenä pälyilevää voisi kyllä pyytää opettamaan, mutta kun niillä on kiire ohitse.

Menen toistaiseksi hyvin lyhyin askelin. Eilen ensi kertaa juoksin reilusti puolet matkasta, mutta se oli lyhyt. On melkein keveämpi juosta, kuin mennä kiitovauhtia sauvoilla tosin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 5 h
« Vastaus #10 : 21.07.12 - klo:11:37 »
Kiitos jälleen rohkaisuista.
Toipilasaika tässä aluillaan, ohjeita tuli kovasti sairaalasta lähtiessä.
Jalkeilla pitäisi olla, mutta hallitusti, vääriä liikkeitä pitää välttää.
Nyt olen muutaman tunnin yksin kotona, kyynärsauvaa ei parane
pudottaa lattialle.
Olympialaiset ja foorumi hyvää "ajankulua" toipilasajalle.

On Riitta-mummilla jo isoja lapsenlapsia, vaikka ikää ei kovin paljoa
enempää kuin minulla.
Saa nähdä pysyykö hidas hämäläinen 1,5 kuukauden kuluttua mitenkään
nahoissaan jos olen lähtemässä pyörälenkille ja Pohjois-Karjalassa
on syntymässä lapsenlapsi.   :icon_biggrin:

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Tänään 5 h
« Vastaus #11 : 21.07.12 - klo:20:14 »
Voi veljet, mikä koira! Ei se varmaan naurattanut, mutta en voi mitään, että minulta pääsi makea nauru
samoin!

Tänään päivällä näin totisempia koiria kun mentiin Kaupin (ei Minna, heh) vinttikoiraradan ohitse ja kun siellä oli sattumalta kisat, niin jäätiin katsomaan yksi lähtö. En ole aiemmin nähnyt moista ja omalla tavalla se kiinnosti, vaikka ko koirat eivät kovin koiramaisen oloisia olleetkaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 5 h
« Vastaus #12 : 22.07.12 - klo:14:23 »
Utoyan vuosipäivä

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 5 h
« Vastaus #13 : 23.07.12 - klo:10:23 »
Tänään olen saanut jo aika paljon asioita hoidettua, mutta vielä niitä on jäljelläkin. Kävin mm. terkkarissa tilaamassa ajan sair.hoitajalle jäykkäkouristusrokotusta varten kun en yhtään muista, onko edellisestä rokotuksesta kulunut jo se kymmenen vuotta. Tuo uusi reumalääke heikentää immuniteettia, joten myös kausirokotukset on otettava. Kuulun siis riskiryhmään.

Kolme annosta olen uutta reumalääkettä saanut ja olo on kuin uudesti syntyneellä. Veriarvot paranee koko ajan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5 h
« Vastaus #14 : 23.07.12 - klo:21:27 »
Tänään saatiin vihdoinkin kolmivaihevirta ja nyt on sitten sähköhella, valot WC:ssä (Biolan kompostisellainen) jne. Olihan yllättävän monimutkainen juttu lopuksi, eikä sähkölaitokselle siitä voi kiitoksia antaa. Ensin jäi laitokselta kertomatta, että liittymä on edelleen äitini nimissä, vaikka olin sen siirtänyt omiin nimiini muutama vuosi sitten. Se saatiin puhelimessa sovittua, kun lasku oli tullut minulle jo usean vuoden ajan. No nyt jäi kertomatta, että tarvitaan lisäksi uusi sopimus kolmivaihevirtaan siirtymisestä, vaikka sen mukaan on laskutettu vuositolkulla. Tämä sopimus täytyi vahvistaa pankkitunnuksilla netissä. No nyt se toimii.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi