Kirjoittaja Aihe: Katso TV.stä  (Luettu 29892 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33780
Katso TV.stä
« : 28.09.10 - klo:20:03 »
Dickens-faneille tänään klo 21 Ykköseltä 3. osa Pikku Dorritia.

Tykkään Dickensin moralismista ja huumorista.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33780
Vs: Katso TV.stä
« Vastaus #1 : 23.10.10 - klo:10:18 »
Hurraa!, talvilajit ovat alkaneet telkkarissa. Eilen naisten taitoluistelua Japanissa. Jatkuu tänään. Alppiljit alkavat TVYkkösellä aivan kohta.

Oman lajisuoritukseni tein jo 8.30-9.45 välillä. Kävelyä ja haravointia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Katso TV:stä / Areenasta
« Vastaus #2 : 10.11.10 - klo:10:05 »

Pimeän puolella: Kadotuksen uhka

Entinen opettaja Alma Kartano keräsi 1920-luvulla ympärilleen joukon jumalaa pelkääviä suomalaisia, jotka uskoivat maailmanlopun olevan ovella. Hannu Lauerman vieraana Kakolassa dos. Matti Kamppinen. Ohj. Atro Lahtela.

Tänään TV1 klo 10.20

ja Areenasta: http://areena.yle.fi/ohjelma/69f44dbeacd3b7806d9a068b4ce52aca

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Katso TV:stä / Areenasta
« Vastaus #3 : 10.11.10 - klo:10:57 »
Pimeän puolella: Kadotuksen uhka

Entinen opettaja Alma Kartano keräsi 1920-luvulla ympärilleen joukon jumalaa pelkääviä suomalaisia, jotka uskoivat maailmanlopun olevan ovella. Hannu Lauerman vieraana Kakolassa dos. Matti Kamppinen. Ohj. Atro Lahtela.

Tänään TV1 klo 10.20

ja Areenasta: http://areena.yle.fi/ohjelma/69f44dbeacd3b7806d9a068b4ce52aca



Vielä aiheesta vaikka onhan tuosta jo 'jauhettu' http://tv1.yle.fi/juttuarkisto/alma-kartano-ja-mina

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33780
Vs: Katso TV.stä
« Vastaus #4 : 10.11.10 - klo:10:58 »
Katsoin ja kauhistuin. Siinä oli salaseuran pimeyttä kerrakseen. Piiskaamiset ja kastroinnin ei kenestäkään tee Jeesuksen seuraajia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33780
Vs: Katso TV.stä
« Vastaus #5 : 13.11.10 - klo:09:02 »
Katsoin eilen illansuussa Teemalta Nuijasodasta kertovan jutun jossa Jaakkoja riitti. Ilkkojen suvun Jaakko Ali-Ilkka, Jaakko Nuotio ja Jaakko Heinimäki olivat äänessä.
Ja kun käänsin Ykkösen uutisiin niin Jaakko H oli haastateltavana kirkolliskokouksen päätöksestä. Sama lippalakki oli päässä kun Turun linnassa siinä Nuijasota-ohjelmassa.
Padasjoen kuululla Nuijasodan muistomerkillä eivät käyneet. Siellä käytiin yksi suurista taisteluista Nyystölän pelloilla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vs: Katso TV.stä
« Vastaus #6 : 14.11.10 - klo:14:04 »
Tänään isäpäivän kunniaksi on MTV3 Maxin kanavat auki kaikelle kansalle. Kohta Formula 1:n loppuhuipennus näkyy suarana mullakin. :109:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Katso TV.stä
« Vastaus #7 : 14.11.10 - klo:15:15 »
Itse koen MTV Maxin isänpäivätarjouksen lähinnä ansaksi, edustaahan se tätä lavean tien vaihtoehtoa. Olenkin hyvin tyytyväinen YLE:n Teemaan, selvästi kapeamman tien valintaan.

Aina kun näen formula auton, muistan ilmastonmuutoksen!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22069
Vs: Katso TV.stä
« Vastaus #8 : 14.11.10 - klo:18:50 »
Katsoin YLEn arkistosta vanhan ohjelman Pasilasta. Siellähän jututettiin vaaria ja mumia Nupposten pihalla! Pastori Vanha-Perttula muisteli Väinö Kanteletta ja kävi tapaamassa vanhoja pasilalaisia rähjäisissä ullakkohuoneissa. Kauppias Hopeavuori kaavaili kylän tulevaisuutta ja piipahdettiin Toralinnan pihallakin katsomassa keinuvia pikkutyttöjä.

http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=5&t=81&a=2832
« Viimeksi muokattu: 14.11.10 - klo:18:58 kirjoittanut Pena »

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33780
Vs: Katso TV.stä
« Vastaus #9 : 14.11.10 - klo:19:32 »
Kiitos etukäteen. Katson tuon heti kun jaksan ja muistelen Maija-Liisa Kanteletta ja isäänsä Väinöä. Snif, köh, köh!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Katso TV.stä
« Vastaus #10 : 14.11.10 - klo:19:51 »
Kas, tämä pastori Kanteleko meni Kiinaan lähetystyöhön? Kuuntelin vähän hajamielisesti,. tuli eilen väännettyä semppaesitelmää taas 14 tuntioa... Hänhän on törmännyt minun isovaariin ehkä, en tiedä menivätkö päikseen. Mistähän löytyisi hänen sukulaisiaan, kun Hannes Sjöblomin päiväkirja päättyy joks toiseen Kiinan vuoteen?  Hän on tuntenut kuitenkin esimerkiksi englantilaisen Stewartin perheen, jonka Boksarit murhasivat melkein kokonaan. Osa lapsista pääsi pakenemaan.  Näistä ei enää  mitään mainintaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Katso TV.stä
« Vastaus #11 : 14.11.10 - klo:19:52 »
Kiitos etukäteen. Katson tuon heti kun jaksan ja muistelen Maija-Liisa Kanteletta ja isäänsä Väinöä. Snif, köh, köh!
Riitta.mummi, tunsitko heitä, ja mistä heidät tavoittaisi?  Tai jälkeläisiään. Leena tarvii.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Katso TV.stä
« Vastaus #12 : 14.11.10 - klo:21:01 »
Kiitos Pena linkkivinkistä. Miun mokkula ei jaksa näitä näyttää, vaan ensi viikonloppuna mie meen siskon luo kylää. Sitt myö tytöt istutaan nokat kiinni koneen ruudussa ja katsotaan. Tuo on juuri miun lapsuus Pasilaa. Asuttiin ratapihan vieressä v. 1959- -65. Jos en ihan väärin muista, niin Vanha-Perttula vihki siskoni. Hopeavuoren sedältä sain aina karkkia, kun kävin äidin kanssa kaupassa. Sen verran pieni tyttö olin pois muutettaessa, että omat muistikuvat Pasilasta on aika hataria.
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33780
Vs: Katso TV.stä
« Vastaus #13 : 15.11.10 - klo:11:24 »
Nyt kiitän Penaa tuoreeltan katsottuani linkin ohjelman Pasilasta. Länsi-Pasila on minulle tuntematon kaupunginosa, mutta Itä-Pasilassa käy tyttäremme töissä. Se on suurkaupunginomainen kivikylä, ei verrattavissa vanhaan Länsi-Pasilaan.

Väinö Kanteleen vaikutuksesta siellä en tätä ennen näin paljon tiennykään. Lähinnä muistan hänet lähetystyöntekijänä ja naapurin neidin isänä.
Siitäkin on liki 60 vuotta aikaa, joten muistikuvat ovat himmeät.

Olitko Pena tässä dokumentissa itse lennokkeja rakentamassa?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22069
Vs: Katso TV.stä
« Vastaus #14 : 15.11.10 - klo:11:46 »
En ollut. En itse ole pasilalainen. Mumin ja vaarin lisäksi kaksi enoa perheineen ja täti asui tuohon aikaan Pasilassa.