Äänestys

Saavatko sinusta adoptoida lapsen

Homot, lesbot ja yksinäiset
36 (58.1%)
homot tai lesbot
7 (11.3%)
pelkästään naisparit
2 (3.2%)
yksinäiset naiset
4 (6.5%)
vain heterot
13 (21%)

Äänestäjiä yhteensä: 57

Äänestys päättynyt: 02.03.05 - klo:22:48

Kirjoittaja Aihe: Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus  (Luettu 59819 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #60 : 20.03.05 - klo:17:37 »
Näyttäkääpä mulle maskuliininen homo niin ollaan jo aika pitkällä :lol:

Anonymous

  • Vieras
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #61 : 20.03.05 - klo:17:50 »
Montakohan homoa m.k. oikeastaan henkilökohtaisesti tunnet, kun osaat heitä niin hyvin muotteihin asettaa?

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #62 : 20.03.05 - klo:18:02 »
Piti oikein tarkistaa... Kyllä siellä se hymiö oli! Että senkun vedät herneet nenään kun vähänkään heittää vitsiä. Ihan vapaasti, omapahan on vatsahaavasi jos noin herkästi palaa käämit...

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #63 : 20.03.05 - klo:20:14 »
M.k, ei vierailijalla varmaankaan käämit palaneet, vaan hän heitti ihan aidon kysymyksen, montako homoa oikeastaan tunnet? Jos tunnet useita, pystytkö heitä jollain tavalla kategorisoimaan?

Itse tunnen useita homoseksuaaleja (tarkoitan tässä naisia ja miehiä), osa miehistä hyvinkin maskuliinisia, osa feminiinisiä. Osa naisista hyvin feminiinisiä, osa maskuliinisia. Tunnen myös useita heteromiehiä, jotka ovat feminiinisiä ja heteronaisia, jotka ovat maskuliinisia. Tajuat varmaan pointtini; ei maskuliinisuus ja feminiinisyys ole millään tavalla seksuaaliseen suuntautumiseen sitoutuneita asioita.

Mm. Minttu ja Pinni ovat perustelleet kantojaan aika perusteellisesti, toivoisin sinulta myös yhtä perusteellisia vastauksia, jotta tässä asiassa päästäisiin mahdollisimman hedelmälliseen ja monipuoliseen keskusteluun.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #64 : 20.03.05 - klo:20:59 »
Siis tuo oli oli vitsi, heitto, sellaiseksi myös tarkoitettu. Jos ei sitä sellaiseksi ymmärrä niin se ei ole minun vikani. Vaikka tuntisi sata homoa, ei heistä voi tehdä mitään päätelmiä. Ihmisiä on moneen junaan, ja osa jää vielä laiturillekin. En siis mitenkään tarkoittanut että maskuliinisia homoja ei olisi olemassa. Heitinpähän vaan vitsin, jonka ymmärtäminen tuntuu olevan monelle vaikeata. Heti kun kerrotte mikä siinä oli vaikeata, niin voin kyllä korjata.

Ja tunnen homoja muutamia, eli en kovinkaan montaa. Yksi on hyväkin ystäväni. Hänestä tulisi taatusti hyvä isä ja perheenpää, mutta silti en antaisi hänen adoptoida lapsia. En kyllä lainkaan ymmärrä miten minun tuntemieni homojen määrä tähän aiheeseen liittyy, viitisen kappaletta noita on. Sitä en osaa sanoa, onko tuo määrä vähän vai paljon, tai sitä, moniko heteroiksi luulemistani ystävästäni on homo. Ei välttämättä kukaan, tai sitten vaikka useampikin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Kuu Ei le Mikko
« Vastaus #65 : 20.03.05 - klo:21:30 »
Vitsisi epäonnistui pahasti. Ei sitä voi ymmärtää. Se oli floppi. Ei se ymmärtämättömyys ole aina vastapuolen vika. Älä siitä pelästy jatka vaan, mutta anna ymmärrystä muille.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #66 : 20.03.05 - klo:21:52 »
Mitä kohtaa siinä ei voi ymmärtää, mikä siinä epäonnistui, mikä siitä siis teki flopin? Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä että sanotaan että se epäonnistui, eikä kerrota että miten niin pääsi käymään... Eli perusteluja kaivataan. JOS en olisi perään sitä hymiötä laittanut, niin sitten se olisi minustakin ollut huono ja jopa mauton. Tai en tiedä edes siitä. Ei kaikkea aina tarvitse ottaa haudan vakavasti, kyllä homoista voi minusta kertoa vitsejä siinä missä ruotsalaisistakin :wink:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Seltys on turhaa sillä se on katoovaista
« Vastaus #67 : 20.03.05 - klo:22:09 »
Se oli niin lyhyt ettei kannata eritellä mikä meni pieleen, mutta useampi ei ymmärtänyt ja minä niiden mukana. Hymiö ei pelasta mitään.

Meillä heteroilla on usein se ongelma, ettemme osaa ymmärtää, minkä tuskan poikkeavuus tuo tullessaan. Monet se ajaa, kuten jo aiemmin kerroin, pois kotiseudulta piiloon väestömassoihin, joista löytyy kohtalotovereita. Jotku päätyvät lopettamaan elämänsä, kun eivät pääse tuskastaan. Olemme luoneet heille häpeän.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Cecil

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 33
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #68 : 22.03.05 - klo:15:03 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k."
Ja sitten siihen asiaan. Miksi homojen tai lesbojen pitäisi saada adoptoida lapsia. Kyllä minusta homma on niin, että kun kerran miehellä ja naisella on yhteensopivat vehkeet lapsentekoon, niin pitäisi niillä onnistua. Hyväksyn tietysti hedelmöityshoidot ym., ei niissä mitään. MUTTA kun mies ei kertakaikkiaan voi hedelmöittää toista miestä, eikä nainen toista naista, niin miksi helvetissä heidän pitäisi lapsia saada adoptoida?


Adoptointi on eri asia kuin lapsen teko, kuten varmaan tiedät. Eikö kodittomalle, huoltajattomalle lapselle ole parempi saada ylipäänsä vanhemmat kuin virua jossain Venäjällä jo ääriään myöten lapsiparkoja pursuavassa lastenkodissa omassa virtsassaan ja ulosteissaan, nälässä, kun hoitajia ei ole tarpeeksi eikä niillä vähilläkään tarpeeksi aikaa? Homovanhemmat eivät ole yhtään sen parempia tai huonompia kuin heterot, homot ovat samanlaisia ihmisiä, ja ihmiset ovat aina erilaisia. On juoppoja, himouskovia, kilttejä, ilkeitä, massan mukana virtaavia.. Minäkään en tuomitse heteroja yhden näkemäni idiootin perusteella.  

Niitä klassisia:

Ajatelkaa, sittenhän siitä lapsestakin tulee homo!
Niin, tottahan kaikista heteroiden lapsistakin on tullut heteroita tähän mennessä, vai kuinka? Ne homot ja muut ovat ihan varmasti tulleet jollain lentävällä kahvimukilla tuolta parin planeetan takaa.. Se lapsi näkee kyllä maailmassa sen, että homot/lesbot/yms ovat vähemmistö ja heteroja on ja paljon, ja tulee varmasti sen oppimaan, eikä seksuaalisuus loppujen lopuksikaan ole siitä "näin tulee olla" -normista kiinni vaan henkilökohtaista, eikä kukaan pysty siihen vaikuttamaan.

Ajatelkaa nyt mitä ne lapsetki siitä oppii!
..suvaitsevaisuutta?

Mut sithän niitä kiusataan koulussa!
Tuon sanominen antaa jo selvän piiloviestin, että lapsia kiusataan, se on ok eikä siihen puututa. Väärä asenne. Koulukiusaukseen suhtaudutaan nykyisin ylipäänsä aivan liian lievästi, kiusaajat pitäisi ottaa kunnon tiukkaan puhutteluun ja jos ei lopu pitäisi aloittaa määräaikainen koulusta erottaminen ja mahdollisesti vaikka uudestaan jos ei riitapukari opi.  Kiusaus ei ole syy, muutoin voisimme yhtä hyvin kieltää silmälasipäisten, lihavahkojen, "luuviulujen", eri kansallisuuksien edustajien yms lasten hankkimisen ja/tai adoptoimisen sillä perusteella, että lasta kiusattaisiin. Kiusaus ei ole syy vaan ongelma, joka saataisiin poistettua jos siihen puututtaisiin, ja johon pitää puuttua muutenkin.

Mut jos esimerkiks tyttö asuu homoperhees tai poika lesboperhees ni eihän se saa mistään oman sukupuolensa mallia! Sehän kasvaa ihan kieroon!
Niin, sillä eihän lapsi tietenkään näkisi ulkona kaduilla kumpaakin sukupuolta olevia ihmisiä, eikä vanhemmilla varmaan olisi kumpaakin sukupuolta olevia ystäviä ja sukulaisia ja tottahan toki lapsi eläisi aivan tynnyrissä tietämättä msitään mitään.


Adoptiolapsista ei ole pulaa vaan päinvastoin. Homot ja lesbot ovat samanlaisia ihmisiä kuin heterot, rakastavat toista ihmistä ja elävät samanlaista elämää. Joukkoon mahtuu aina mätämunia, niin heteroiden kuin seksuaalivähemmistöjenkin puolelle, mutta niin on ihmisen luonto. Jokainen lapsi ansaitsee rakastavan ja huolehtivan vanhemman/vanhemmat, ja jos lapsella on mahdollisuus sellaiseen suokaa se hänelle. Vai oletteko sitä mieltä, ettei adoptiolapsia "riitä" tarpeeksi heteroillekin?

Monia lapsia elää jo sateenkaariperheissä, ja kuuleman mukaan viihtyvät oikein hyvin. Suokaa lapselle rakastava koti jos hänellä sellaiseen on mahdollisuus.

Poissa iiwi

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 12
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #69 : 22.03.05 - klo:16:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Pinni"

Mitkä ovat nämä roolimallit, jotka ovat niin tärkeitä lapselle? Siis nimenomaan nämä roolimallit, jotka äiti antaa naisena olemista, isä miehenä olemisesta? Onko nykyään, vieläkin, edelleen, niin suuret erot sukupuolten välillä?

---

Jokseenkin kieltäydyn tunnustamasta, että äitini olisi opettanut minulle jotain erityistä siitä minkälaista on olla nainen.  Enemmänkin uskon, että vanhempani  ovat  kahtena persoonana antaneet minulle kaksi roolimallia hyvästä ihmisestä.


Sen enempää tuomatta tätä asiaa homo/heteroperheiden tasolle, niin täytyy todeta tähän väliin että kyllä lapsi/nuori oppii äidiltää ja isältään paljon muutakin kuin sen, kuka siivoaa ja kuka hakkaa naulan seinään. Varmasti jokainen voi tämän huomata vertaamalla omaa, tämänhetkistä (tai entistä, tai kenties sitten sitä tulevaa) parisuhdettaan siihen parisuhteeseen joka äidillä ja isällä (tai muilla) oli lapsuudessa/nuoruudessa. Vaikka kuinka asian kieltäisi, niin roolinsa vaimona/miehenä/äitinä/isänä jokainen on oppinut suoraan vanhemmiltaan, ellei ole asiaa käsitellyt ja kasvanut eroon näistä roolimalleista (kuitenkin väittäisin että näistä roolimalleista kokonaan eroon kasvaminen on lähes mahdotonta, aina meistä heijastuu äitimme/isämme)

Myös se minkälaisia auktoriteetteja olemme tai miten suhtaudumme auktoriteetteihin ja monet muut asiat on jo opittu perheessä, mikä toisaalta vaikuttaa myös ihmisen sukupuoliseen minäänsä, siihen rooliin jonka hän ottaa elämässä. En siis tarkoita niin yksinkertaisia asioita kuin ammatinvalintaa tai kotitöiden jakoa, vaan ihan sitä kuinka käyttäydymme jokapäiväisessä elämässä. Lapsi kuitenkin automaattisesti samaistuu samaa sukupuolta olevaan vanhempaan/muuhun läheiseen aikuiseen.

Mietin kovasti mitä vielä sanoisin että toisin pointtini varmasti esille. En oikein osaa sanoa ny mitää enempää :P

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #70 : 22.03.05 - klo:18:57 »
Tästä koulukiusaamisesta.
Siihenkin varmaan ne asenteet tulee vanhemmilta ja muilta roolimalleilta, ja varmaan ne on ne lasten vanhemmat jotka ekana järkyttyy kun lapsi tulee iloisena kertomaan että mun kaverilla on kaks isää..
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Veikko

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 13
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #71 : 29.03.05 - klo:21:10 »
Tuosta ei minusta oikein huomaa sellaista asiaa kuin "kaikki soveliaaksi katsotut henkilöt", nimittäin se olisi se jota äänestäisin. Nimittäin adoptioonhan on aika suuri sellainen "raja" ketkä saavat adoptoida, että saataisiin varmistettua pääseekö lapsi hyvään kotiin. Olen sitä mieltä ettei koulukiusaamista tapahtuisi. Riippuu hieman tietenkin erilaisista muuttujista. Jokatapauksessa sanoisin että minusta kaikki soveliaaksi katsotut henkilöt saavat adoptoida lapsen. Kun yksinhuoltajienkin lapset saavat roolimallit jostain ja siitä ei tulisi ongelmaa.

Tämä on nyt mielipiteeni ja on aina mukava kuulla muiden mielipiteitä. :) Siitä lapsestahan kuitenkin tulee aivan tavallinen. Ei siitä pakosti tule homo. Onhan niinkin että heteroiden lapsista tulee homoja, joten ei ole mitään sääntöä moiseen. Asia riippuu yksilöstä. Eikä homous ole mikään uusi ja pelottava asia ajatellen tietenkin näitä antiikin kreikan ja rooman homosuhteita. Naiset olivat kotona ja heidän avullaan saatiin poika josta voitiin olla ylpeä, mutta sitten se ilonpito tapahtui lähinnä miesten kanssa. Noo onhan tuossa vähän tuota naisten arvot alhaalla, mutta esimerkki vain todisti homouden olleen tavallista joskus silloinkin.

Päätöksenä voin sanoa että tunnen pari homoa tyyppiä ja pari lesboa ja on ne ihan tavallisia, mutta toisaaltahan tavallista ei voi määritellä. Joten aika sama. Ovathan kaikki sentään ihmisiä ja heillä on oikeus rakastaa jälkeläistään oli se biologinen tai ei.

Poissa Veikko

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 13
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #72 : 29.03.05 - klo:21:19 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Näyttäkääpä mulle maskuliininen homo niin ollaan jo aika pitkällä :lol:


Anteeksi herra, mutta minä satun tuntemaan maskuliinisen homon. Hän on mukava tyyppi. Tykkää rukata mopoja ja käydä pilkillä jne. Eikä ole kovinkaan turhamainen. Mutta hänen seksuaaliset mieltymyksensä vain ovat erilaiset kuin esimerkiksi minulla. Olen jokatapauksessa käynyt hänen kanssaan esimerkiksi saunassa ja sitten uimaan, eikä siinä mitään pelottavaa ole. Hän tietää että minä olen hetero, eikä hän edes ole ihastunut minuun.

Niin jokatapauksessa viestini tärkein asia oli se että tunnen todella maskuliinisen homon. Itse asiassa tämä homo on maskuliinisempi kuin, minä... Tai no riippuen siitä, että miten maskuliinisuus ajatellaan.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #73 : 29.03.05 - klo:21:25 »
Tästä on jo väitelty tuosta maskuliininen homo heitosta, olis sittenki pitäny laittaa lisää hymiöitä perään... Minä en tunne kovin montaa, mutta se jonka tunnen parhaiten, kuuntelee Madonnaa :D

En kai minäkään varmaksi voi sanoa että kiusausta tapahtuu, mutta vahvasti epäilen. Kun tosiaankin kiusataan niin vähäpätöisistä asioista kuin vaatteiden väärä merkki/väri, niin mitäs kun lapsi kertoo että mun vanhempien nimet on Ville ja Tero? Ei siitä minun nähdäkseni hyvää seuraa... Homoudestakin seuraa jo tiettyä syrjintää yhteiskunnassa.

Eihän adoptointi olekaan sama asia kuin lapsen teko, sellaista en ole yrittänytkään väittää. Minusta kuitenkin pitäisi adoptiossa olla ihan samat säännöt ja rajat kuin lapsen tekemisessäkin, ja oikeastaan reilusti tiukemmatkin.

Mielenkiintoinen ja jopa antoisa keskustelu kyllä ollut, ja selkeästi osuu monelle arkaan paikkaan, niin myös minulle. Hyvä kun herättää mielipiteitä, ja aina parempi kun ne ovat kiivaita!

Poissa Veikko

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 13
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #74 : 29.03.05 - klo:21:36 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Eihän adoptointi olekaan sama asia kuin lapsen teko, sellaista en ole yrittänytkään väittää. Minusta kuitenkin pitäisi adoptiossa olla ihan samat säännöt ja rajat kuin lapsen tekemisessäkin, ja oikeastaan reilusti tiukemmatkin.


Itseasiassa adoptiossa on aikamoisen tiukat ne rajat. Mutta kunhan vain kaikki ihmiset jotka ovat soveliaita (homot ja lesbot voivat myös kuulua tähän luokkaan) saavat adoptoida lapsen jos heidät katsotaan todellakin soveliaksi. Tuo kiusaamiskysymyskin, riippuu tietenkin vähän vanhempien esimerkistä. Jos vain saataisiin yhteyskuntaan hieman tuota soveliaisuutta. (en nyt syytä ketään. :D Älä ajattele niin >=) ) Siitä voisi tietenkin olla hieman hyötyä moisessa pulmassa.